ListView set the item as checked to be highlighted
Important: Build.VERSION.SDK_INT >= Build.VERSION_CODES.HONEYCOMB
Example of usage:
int layout = Build.VERSION.SDK_INT >= Build.VERSION_CODES.HONEYCOMB ?
android.R.layout.simple_list_item_activated_1 :
android.R.layout.simple_list_item_1;
getListView().setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
getListView().setItemChecked(position, true);
Example of usage:
public void updateList() {
Context ctx = getActivity();
Notes notes = new Notes(ctx);
String[] from = { Notes.COLUMN_TITLE };
int[] to = { android.R.id.text1 };
int layout = Build.VERSION.SDK_INT >= Build.VERSION_CODES.HONEYCOMB ?
android.R.layout.simple_list_item_activated_1 : android.R.layout.simple_list_item_1;
ListAdapter adapter = new SimpleCursorAdapter(ctx,
layout, notes.getNotes(), from,
to, 0);
setListAdapter(adapter);
notes.close();
}
/..................
@Override
public void onListItemClick(ListView l, View v, int position, long id) {
// Set the item as checked to be highlighted when in two-pane layout
getListView().setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
getListView().setItemChecked(position, true);
}
396LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
if , else if, else statement with string as a switch statement in Java example source code.
MainClass.java
MainClass.java
public class MainClass {
public static void main(String[] arg) {
String[] arrayOfString = {"nothing", "Hello", "people"
, "bye-bye", "hello", "world!", "end" };
for (int i = 0; i < arrayOfString.length; i++) {
if (arrayOfString[i].equals("Hello"))
System.out.println(arrayOfString[i]);
else if (arrayOfString[i].equals("people"))
System.out.println(arrayOfString[i]);
else if (arrayOfString[i].equals("hello"))
System.out.println(arrayOfString[i]);
else if (arrayOfString[i].equals("world!"))
System.out.println(arrayOfString[i]);
else // default
System.out.println("Default");
}
}
}
/*
Default
Hello
people
Default
hello
world!
Default
*/
Cut, shear, clip, snip, crop a bitmap, picture, image Android example

public class ApokusActivity extends Activity {
@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(new SampleView(this));
}
private static class SampleView extends View {
// CONSTRUCTOR
public SampleView(Context context) {
super(context);
setFocusable(true);
}
@Override
protected void onDraw(Canvas canvas) {
Paint paint = new Paint();
canvas.drawColor(Color.YELLOW);
// you need to insert a image flower_blue into res/drawable folder
paint.setFilterBitmap(true);
Bitmap bitmapOrg = BitmapFactory.decodeResource(getResources(),
R.drawable.flower_blue);
Bitmap croppedBmp = Bitmap.createBitmap(bitmapOrg, 0, 0,
bitmapOrg.getWidth() / 2, bitmapOrg.getHeight());
int h = bitmapOrg.getHeight();
canvas.drawBitmap(bitmapOrg, 10, 10, paint);
canvas.drawBitmap(croppedBmp, 10, 10 + h + 10, paint);
}
}
}

Díl 2.
V prvním dile jsme se něco dozvěděli od XML souborech
Používáme příklad i zip porojekt z https://developer.android.com/training/basics/fragments/creating.html
V tomto díle si rozebereme záludnosti v souboru MainActivity.java.
V prvním dile jsme se něco dozvěděli od XML souborech
a taky jaké označení procesoru pro rok 2016 - Intel® VT-x, Intel® EM64T - musí mít PC pro programování v Android Studiu, tedy hlavně pro spuštění emulátoru - virtuálního telefonu, tabletu atd. jinak nebudete moci testovat aplikace na nejnovějších zařízeních, které tento emulátor umí napodobit.
Dole na stránce odkazu je uvedena minimální konfigurace PC, ale protože Android je již plnokrevný OS, který se neustále rozrůstá, tak tyto hodnoty jsou prakticky nedostatečné a je třeba osadit PC nejnovějšími komponentami.
Používáme příklad i zip porojekt z https://developer.android.com/training/basics/fragments/creating.html
V tomto díle si rozebereme záludnosti v souboru MainActivity.java.
// název balíčku
package com.example.android.fragments;
import android.os.Bundle;
// knihovny nutné pro spuštění na starších zařízeních s verzí Androidu API 4
// API verze a příslušné číslo verze Androidu jsou zde
// https://cs.wikipedia.org/wiki/Historie_verz%C3%AD_Android
import android.support.v4.app.FragmentActivity;
import android.support.v4.app.FragmentTransaction;
// HeadlinesFragment je třída se seznamem položek, která díky
// OnHeadlineSelectedListener bude vracet události kliknutí na položku
// Pokud při pokusech přídáme jiný soubor se seznamem, je nutno změnit i název HeadlinesFragment
// na nový název, jinak nic neodchytíme!!!!
public class MainActivity extends FragmentActivity
implements HeadlinesFragment.OnHeadlineSelectedListener {
/** Called when the activity is first created. */
@Override
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
// tady se rozhoduje zda si vezme XML pro malé obrazovky, jen s jedním panelem, nebo
// velké se dvěma panely
// Rozhoduje si o tom systém sám, ale můžeme to ovlivnit a pdstrčit mu
// i dvoupanel pro testování - viz předchozí díl //android.okhelp.cz/1-fragments-tutorial-xml-czech-language/
setContentView(R.layout.news_articles);
//// VELKE OBRAZOVKY - layout-large - dual panel /////////
// pokud si systém vybere news_articles.xml z layout-large (dual panel)
// budou fragmenty automaticky naloděny do tagů fragment, kde jsou
// uvedeny absolutní cesty fragmentů!!!!
// např. fragment android:name="com.example.android.fragments.HeadlinesFragment"
// si nalodí sám fragment s linkami - položkami ListView.
// Podobně se sám obslouží při nalodění i fragment s obsahem
// fragment android:name="com.example.android.fragments.ArticleFragment"
// Tyto tagy fragment, s absolutní cestou k fragmentu,
// neumožňují výměnu fragmentu za běhu aplikace!!!!!
// Dynamickou výměnu fragmenut však umožňují kontejnery tagu FrameLayout
//// MALE OBRAZOVKY - jen jeden fragment //////
// Zkontrolujeme, který XML byl naloděn, pokud je activováno R.id.fragment_container
// značí to, že byl vybrán XML ze složky layout, kde je pouze jeden panel a do něj
// vložíme pouze fragment se seznamem, tedy HeadlinesFragment a pak po vybrání položky
// v něm otevřeme ArticleFragment.java s vypsáním obsahu článku atd.
if (findViewById(R.id.fragment_container) != null) {
// Pokud obnovujeme seznam položek vrácením se z předchozího stavu - fragmentu
// pak nepotřebujeme nic dělat a měl bychom opustit tento if, jinak
// dojde překrývání fragmentů, tedy uvídíme překryv textů a dalších elementů původního
// fragmentu fragmentem novým proto uděláme podmínku:
if (savedInstanceState != null) {
return;
}
// vytvoříme instanci HeadlinesFragment s položkami seznamu v ListView
HeadlinesFragment firstFragment = new HeadlinesFragment();
// pokud chceme vložit speciální instrukce pro start odebrané z nějakého Intent,
// odchytíme je zde a vložíme je jako argumenty. Pak je při startu fragmentu
// možno odchytit v onCreate()
firstFragment.setArguments(getIntent().getExtras());
// vložíme fragment do fragment_container FrameLayout-u
// který umožňuje výměnu fragmentů
getSupportFragmentManager().beginTransaction()
.add(R.id.fragment_container, firstFragment).commit();
}
}
// uživatel klikl na nějakou položku ze seznamu v HeadlinesFragment!
public void onArticleSelected(int position) {
// vybereme určitý článek dle pozice položky vybrané v seznamu ListView
// Provedeme kontrolu jestli je naloděn dual panel, nebo jen jednoduchý
ArticleFragment articleFrag = (ArticleFragment)
getSupportFragmentManager().findFragmentById(R.id.article_fragment);
if (articleFrag != null) {
// VELKÉ OBRAZOVKY
// protože je aktivní id R.id.article_fragment z news_articles.xml v layout-large složce
// víme, že aplikace používá dual-panel, dva fragmenty vedle sebe
// zde se volá funkce která je obsažena v třídě v souboru ArticleFragment.java
// a provede patřičné příkazy, v našem případě se
// vypíše obsah článku z třídy Ipsum.java
// sloužící jako úložiště textů přiřazených k jednotlivým
// pozicím - položkám seznamu ListView
articleFrag.updateArticleView(position);
} else {
// MALÉ OBRAZOVKY
// jen JEDEN-PANEL se zobrazuje - vybrán soubor news_articles.xml v layout složce
// musíme vyměnit fragemnty !!!!
// Vytvoříme fragment a doplníme argumenty - hodnoty, poslané např. z HeadlinesFragment.java
// jedná se nám především o pozici položky, na kterou bylo kliknuto v ListView
// tato pozice bude určující pro výběr obsahu pro ArticleFragment
ArticleFragment newFragment = new ArticleFragment();
Bundle args = new Bundle();
args.putInt(ArticleFragment.ARG_POSITION, position);
newFragment.setArguments(args);
FragmentTransaction transaction = getSupportFragmentManager().beginTransaction();
// Zde vyměníme původní fragment HeadlinesFragment novým fragmentem s obsahem článku atd.
// Můžeme vyměnit fragment za jiný, protože id fragment_container v layout/news_articles.xml je tagu FrameLayout
transaction.replace(R.id.fragment_container, newFragment);
// addToBackStack umožní uživateli vrátit se zpět na seznam položek v HeadlinesFragment.java
transaction.addToBackStack(null);
// celou transakci předáme ke schválení :)
transaction.commit();
}
}
}
6. Fragments Tutorial Summary – Czech language
Dil 6. shrnutí
V 1. dílu jsme se něco dozvěděli od XML souborech a typu procesoru pro správný běh Android Studia a emulátoru různých typů zařizení s Androidem.
- FrameLayout: můžeme měnit obsah kontejneru
- fragment s plnou cestou: nelze měnit obsah za jiný fragment
- pozor na šírku kontejnerů:
Složku layout-large lze přejmenovat na swXXXdp např. sw600dp a pak si zařízení bere automaticky resource z této složky, pokud nejmenší rozměr obrazovky je roven, či větší 600dp.
To lze využít k oklamání zařízení při testování. Pokud máte jen malý telefon a chcete na něm zkoušet dva panely, tak složku přejmenujte, po dobu testování, např. na sw300dp a pak i malé zařízení zobrazí oba panely. Po ukončení testování je třeba zase složku přejmenovat na původní nejmenší přípustnou šířku zařízení (w600dp), nebo nejmenší rozměr jedné ze stran obrazovky (sw600dp).
V 2. dílu jsme rozebrali MainActivity.java
Pozor na implementaci správné třídy, pokud si vytvoříte novou třídu se seznamem položek,
je třeba přejemnova HeadlinesFragment na NovyNazevTridyKdeMateListView
implements HeadlinesFragment.OnHeadlineSelectedListener
na
implements NovyNazevTridyKdeMateListView.OnHeadlineSelectedListener
V 3. dílu jsme se zabývali HeadlinesFragment.java
V 4. dílu jsme se podívali na ArticleFragment.java
Fragment používa onCreateView() místo onCreate()
V 5. dílu jsme probrali uložiště řetězců Ipsum.java
Ipsum je veřejná třída, která obsahuje
dvě pole řetězců - stringů.
Pole Headlines slouží jako uložiště pro názvy, které
budou načteny do ListView - seznamu v HeadlinesFragment.java
Pole Articles je v našem případě zásobárnou článků, které
budou načteny dle pozice položky ListView předané z HeadlinesFragment
zoětbě do MainActivity a
odtud do ArticleFragment.java, jako parametr metody
articleFrag.updateArticleView(position);
nebo jako argument Bundle
Bundle args = new Bundle();
args.putInt(ArticleFragment.ARG_POSITION, position);
Stringy - ukládat do souboru java je ošemetné (problémy s kódováním, vyhledávání výrazů atd.)
U většího množství článků pak nepřehledné.
Navíc, uživatel nemůže tento text editovat.
K ukládaní většího množství dat, k jejich vyhledávání
a editaci je lépe používat databáze.
Dil 6. shrnutí
V 1. dílu jsme se něco dozvěděli od XML souborech a typu procesoru pro správný běh Android Studia a emulátoru různých typů zařizení s Androidem.
- FrameLayout: můžeme měnit obsah kontejneru
- fragment s plnou cestou: nelze měnit obsah za jiný fragment
- pozor na šírku kontejnerů:
android:layout_width="0dp" - musí být 0dp, jinak se např. některý panel nezobrazí, nebo neuvídíte vůbec nic.
android:layout_weight="1" u prvního panelu fragmentu
android:layout_weight="2" u panelu druhého fragmentu
Složku layout-large lze přejmenovat na swXXXdp např. sw600dp a pak si zařízení bere automaticky resource z této složky, pokud nejmenší rozměr obrazovky je roven, či větší 600dp.
To lze využít k oklamání zařízení při testování. Pokud máte jen malý telefon a chcete na něm zkoušet dva panely, tak složku přejmenujte, po dobu testování, např. na sw300dp a pak i malé zařízení zobrazí oba panely. Po ukončení testování je třeba zase složku přejmenovat na původní nejmenší přípustnou šířku zařízení (w600dp), nebo nejmenší rozměr jedné ze stran obrazovky (sw600dp).
V 2. dílu jsme rozebrali MainActivity.java
Pozor na implementaci správné třídy, pokud si vytvoříte novou třídu se seznamem položek,
je třeba přejemnova HeadlinesFragment na NovyNazevTridyKdeMateListView
implements HeadlinesFragment.OnHeadlineSelectedListener
na
implements NovyNazevTridyKdeMateListView.OnHeadlineSelectedListener
Fragmenty lze měnit ve FrameLayout kontejneru
// MALÉ OBRAZOVKY
// jen JEDEN-PANEL se zobrazuje - vybrán soubor news_articles.xml v layout složce
// musíme vyměnit fragemnty !!!!
// Vytvoříme fragment a doplníme argumenty - hodnoty, poslané např. z HeadlinesFragment.java
// jedná se nám především o pozici položky, na kterou bylo kliknuto v ListView
// tato pozice bude určující pro výběr obsahu pro ArticleFragment
ArticleFragment newFragment = new ArticleFragment();
Bundle args = new Bundle();
args.putInt(ArticleFragment.ARG_POSITION, position);
newFragment.setArguments(args);
FragmentTransaction transaction = getSupportFragmentManager().beginTransaction();
// Zde vyměníme původní fragment HeadlinesFragment novým fragmentem s obsahem článku atd.
// Můžeme vyměnit fragment za jiný, protože id fragment_container v layout/news_articles.xml je tagu FrameLayout
transaction.replace(R.id.fragment_container, newFragment);
// addToBackStack umožní uživateli vrátit se zpět na seznam položek v HeadlinesFragment.java
transaction.addToBackStack(null);
// celou transakci předáme ke schválení :)
transaction.commit();
V 3. dílu jsme se zabývali HeadlinesFragment.java
// zajistí zpětné odesílání zprav - zde zachytí kliknutí uživatele na položku
// v ListView - seznamu položek
OnHeadlineSelectedListener mCallback;
// pro odposlouchávání zpráv v ListView a odesílání do MainActivity.java
public interface OnHeadlineSelectedListener {
/**
funkce je volána onArticleSelected z HeadlinesFragment když uživatel
klikne na item v ListView - položku seznamu -
Tělo funkce je v MainActivity!!! Tam proběhnou potřebné úkony.
Například výměna fragmentů atd. */
public void onArticleSelected(int position);
}
/........
// novější verze ListView má více možností
int layout = Build.VERSION.SDK_INT >= Build.VERSION_CODES.HONEYCOMB ?
android.R.layout.simple_list_item_activated_1 : android.R.layout.simple_list_item_1;
/........
// podbarvení vybrané položky v ListView zlepší přehlednost
// u dvou panelového zobrazeni
/** kliknuto na položku ListView */
@Override
public void onListItemClick(ListView l, View v, int position, long id) {
// long id se bude hodit například při obsluze sql.databází
// Upozorní - předá zprávu MainActivity.java, že uživatel
// klikl na položku a odešle i pozici v seznamu
mCallback.onArticleSelected(position);
// getListView().setItemChecked(position, true);
// má zajistit podbarvení
// - zvýraznění vybrané položky,
// ale mi to nefungovalo, tak jsem ještě znovu přidal,
// které je už v onStart() a už to funguje jak má
// Možná nějaká záludnost v mém telefonu :(
getListView().setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
getListView().setItemChecked(position, true);
}
@Override
public void onStart() {
super.onStart();
// Pokud se bude zobrazovat dual-panel
// (pro tablety, větší obrazovky)
// například je dobré
// když bude zvýrazněna vybraná položka setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
// Toto provádíme v onStart(), kdy máme přístup k listview
if (getFragmentManager().findFragmentById(R.id.article_fragment) != null) {
getListView().setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
}
}
V 4. dílu jsme se podívali na ArticleFragment.java
Fragment používa onCreateView() místo onCreate()
@Override
public View onCreateView(LayoutInflater inflater, ViewGroup container,
Bundle savedInstanceState) {
// Když je activity znovu vytvořena (např. při rotaci zařízení),
// obnoví, v našem případě, text článku, jehož pozice
// byla uložena pomocí
// public void onSaveInstanceState(Bundle outState) viz níže
// důležité zejména pro dual-panel (dva panely vedle sebe)
if (savedInstanceState != null) {
mCurrentPosition = savedInstanceState.getInt(ARG_POSITION);
}
// umístíme, aktivujeme příslušný layout
// zde je zajímavé, že layout můžete měnit.
// Např. při kliknutí na pložku 1 v HeadlinesFragment
// zde můžete ochytit pozici a dle toho zvolit
// příslušný layout, který chcete zobrazit ve fragmentu
// ALE pak si musíte pohlídat ID prvků, které bude ten JINÝ
// layout obsahovat
return inflater.inflate(R.layout.article_view, container, false);
}
// na rozdíl od Activity se ve Fragment používá k
// získání id ne jen findViewById()
// ALE getActivity().findViewById()
TextView article = (TextView) getActivity().findViewById(R.id.article);
@Override
public void onStart() {
super.onStart();
// Při startu fragmentu, zkontrolujte, zda existují nějaké argumenty
// předané do fragmentu.
// OnStart() je právě to správné místo, kde to udělat,
// protože layout s jednotlivými elementy byl již
// naloděn - aktivován, a můžeme bezpečně použít metody,
// které potřebují, aby jednotlivá ID elementů layoutu byla již
// aktivní, použitelná a nevracela NULL, což by mělo za následek
// pád aplikace
Bundle args = getArguments();
if (args != null) {
// vypsaní obsahu článku pomocí předaného argumentu (pozice) z HeadlinesFragment.java
updateArticleView(args.getInt(ARG_POSITION));
} else if (mCurrentPosition != -1) {
// vypsání článku dle pozice uložené např. při rotaci zařízení
// mCurrentPosition je definována (odchycena) v onCreateView
updateArticleView(mCurrentPosition);
}
}
V 5. dílu jsme probrali uložiště řetězců Ipsum.java
Ipsum je veřejná třída, která obsahuje
dvě pole řetězců - stringů.
Pole Headlines slouží jako uložiště pro názvy, které
budou načteny do ListView - seznamu v HeadlinesFragment.java
Pole Articles je v našem případě zásobárnou článků, které
budou načteny dle pozice položky ListView předané z HeadlinesFragment
zoětbě do MainActivity a
odtud do ArticleFragment.java, jako parametr metody
articleFrag.updateArticleView(position);
nebo jako argument Bundle
Bundle args = new Bundle();
args.putInt(ArticleFragment.ARG_POSITION, position);
Stringy - ukládat do souboru java je ošemetné (problémy s kódováním, vyhledávání výrazů atd.)
U většího množství článků pak nepřehledné.
Navíc, uživatel nemůže tento text editovat.
K ukládaní většího množství dat, k jejich vyhledávání
a editaci je lépe používat databáze.
Example source code for Android developers how create array of strings in *.xml file.
You can using array of strings in Spinner ( combobox - dropdown list ) or ListView etc.
You can using array of strings in Spinner ( combobox - dropdown list ) or ListView etc.
<resources>
<string-array name="colors">
<item>red</item>
<item>orange</item>
<item>yellow</item>
<item>green</item>
<item>blue</item>
</string-array>
</resources>
Editace: 2016-06-24 14:11:50
Počet článků v kategorii: 396
Url:listview-set-the-item-as-checked-to-be-highlighted