PARKSIDE Jemná vrtací bruska PFBS 160 recenze
PARKSIDE® Jemná vrtací bruska PFBS 160
Vynikající pomocník na broušení, nožů, nůžek, kos, kotoučových pil, pilových listů, sekyrek, nářadí pro stolaře - truhláře, leštění mincí a drobných předmětu, rytí textů a dekoraci do dřeva, odjehlování, srážení hran, odřezávání přečnívajících hřebíků, šroubků, odstraňování koroze nejen před pájením, kartáčování, smirkování a tisíce dalších operaci.Ale bruska na akumulátor je snad ještě praktičtější, protože si jí můžete vzít s sebou do zahrady, lesa, na pole a pobrousit kosu, nože sekačky - křovinořezu, sekyrku, řetěz motorové pily (pokud máte správný průměr brousku) atd.
Bohužel u brusky na 230 V dochází často k drhnutí rotoru o stator a to bylo i důvodem k reklamaci. Nová bruska již tento problém měla znatelně menší, ale stále to není dokonalé viz video Parkside PFBS 160 B2 noise and vibration, kde k odstranění drhnutí rotoru byl použit papír, který vymezil vůli mezi rotorem a plastovým tělem brusky
Další slabinou je upínací kleština, ale uživatelé ji zaměňují za mini skličidlo - je třeba vždy určit správně závit té vaší, aby se skličidlo dalo našroubovat na místo kleštiny.
Date: 15.11.2021 - 07:44
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Jen aby to nebyly gufera na klice.
Začne to přisávat vzduch kolem kliky, směs je chudobná tak
to vyletí do otáček a pak to chcípne.
Oni ty gufera časem ztrácejí pružnost a asi tak
po 5 letech již může nastat situace, že po startu otáčející se
klikovka (protože může i nepatrně házet) ty těsnící hrany gufera odtlačí a ony se vrátí nazpět
až je motor v klidu, takže například za 5 minut to zase natočíte
a vše se znovu opakuje.
Začne to přisávat vzduch kolem kliky, směs je chudobná tak
to vyletí do otáček a pak to chcípne.
Oni ty gufera časem ztrácejí pružnost a asi tak
po 5 letech již může nastat situace, že po startu otáčející se
klikovka (protože může i nepatrně házet) ty těsnící hrany gufera odtlačí a ony se vrátí nazpět
až je motor v klidu, takže například za 5 minut to zase natočíte
a vše se znovu opakuje.
Pokud chcete vyměnit motor Jikov za motor Honda stačí na převodovce přenýtovat
nýty pro zachycení motorové jednotky. Nové nýty pro motor Honda jsou uzpůsobeny tak,
že je možné zpětně použít znovu motor Jikov viz obrázek.
nýty pro zachycení motorové jednotky. Nové nýty pro motor Honda jsou uzpůsobeny tak,
že je možné zpětně použít znovu motor Jikov viz obrázek.
Problém:
řetěz motorové pily je do minuty volný, nebo se uvolní v krátké době.
Je prověšený - odstává od lišty vlastní vahou.
Řešení:
Uvolním matice které drží boční kryt řetězovou lištu, dotáhnu je jen rukou
aby bylo možno řetězovou lištu posouvat napínacím šroubem.
Pak tímto napínacím šroubem otáčím, dokud se řetěz nenapne - není volný.
Pak řetězem posouvám po liště tam a zpět (v rukavicích, nebo pomocí dřevěné
desky), dokud si řetěz řádně nesedne.
Zatáhnu prsty za řetěz směrem od lišty a pokud zjistím, že se ještě uvolnil,
tak znova je napnu napínacím šroubem.
Znovu zkusím řetězem posunout tam a zpět, pokud je volný znovu nepatrně
dotáhnu.
Opakuji dokud řetěz není napnutý - tahem od lišty, v středu její délky, nesmím
vodící trny řetězu dostat mimo drážku vodící lišty.
Jakmile se již řetěz neuvolňuje, posouváním tam a zpět, dotáhnu matice.
Vyzkouším, zda lze řetězem volně posouvat po liště.
Pokud ne, musím matice uvolnit a napnutí řetězu zmenšit - povolit napínacím
šroubem.
Zase je třeba vyzkoušet posouváním řetězu jeho vůli již výše popsaným způsobem.
řetěz motorové pily je do minuty volný, nebo se uvolní v krátké době.
Je prověšený - odstává od lišty vlastní vahou.
Řešení:
Uvolním matice které drží boční kryt řetězovou lištu, dotáhnu je jen rukou
aby bylo možno řetězovou lištu posouvat napínacím šroubem.
Pak tímto napínacím šroubem otáčím, dokud se řetěz nenapne - není volný.
Pak řetězem posouvám po liště tam a zpět (v rukavicích, nebo pomocí dřevěné
desky), dokud si řetěz řádně nesedne.
Zatáhnu prsty za řetěz směrem od lišty a pokud zjistím, že se ještě uvolnil,
tak znova je napnu napínacím šroubem.
Znovu zkusím řetězem posunout tam a zpět, pokud je volný znovu nepatrně
dotáhnu.
Opakuji dokud řetěz není napnutý - tahem od lišty, v středu její délky, nesmím
vodící trny řetězu dostat mimo drážku vodící lišty.
Jakmile se již řetěz neuvolňuje, posouváním tam a zpět, dotáhnu matice.
Vyzkouším, zda lze řetězem volně posouvat po liště.
Pokud ne, musím matice uvolnit a napnutí řetězu zmenšit - povolit napínacím
šroubem.
Zase je třeba vyzkoušet posouváním řetězu jeho vůli již výše popsaným způsobem.
Citace:
Pokud máte kamaráda, který vlastní pohonnou jednotku VARI HONDA,
poproste ho a vyzkoušejte jednotku na vaší převodovce v tahu.
Jedná se především o jízdu do kopce s naloženým vozíkem, kdy přeci
jen HONDA ztratí část ze svých otáček (max 3 600/min ale většinou seřízeno na 3 100/min) a odstředivá spojka začne prokluzovat.
Bude možná nutné zařadit 1. rychlostní stupeň v místech kde VARI s motorem JIKOV
vyběhla na 3. popřípadě 2. rychlost.
Nebo si na motorové jednotce JIKOV nastavte omezovač otáček do prvního zářezu 1. - 3 700 otáček za minutu
a to bude zhruba odpovídat maximálním otáčkám motoru HONDA 3 600 / min. Nyní můžete
zkoušet, jak se asi přibližně bude chovat motor HONDA s Vaší převodovkou, nebo rotovátorem (kypřičem půdy)
určeným pro motorovou jednotku JIKOV.
Jinak na rovinně, či v mírném svahu je motorová jednotka HONDA velmi spolehlivá a pracovitá,
chytá většinou na jedno zatáhnutí a je po řadu let bezproblémová, ale pozor na benzín viz odkaz
níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=94
Pokud máte kamaráda, který vlastní pohonnou jednotku VARI HONDA,
poproste ho a vyzkoušejte jednotku na vaší převodovce v tahu.
Jedná se především o jízdu do kopce s naloženým vozíkem, kdy přeci
jen HONDA ztratí část ze svých otáček (max 3 600/min ale většinou seřízeno na 3 100/min) a odstředivá spojka začne prokluzovat.
Bude možná nutné zařadit 1. rychlostní stupeň v místech kde VARI s motorem JIKOV
vyběhla na 3. popřípadě 2. rychlost.
Nebo si na motorové jednotce JIKOV nastavte omezovač otáček do prvního zářezu 1. - 3 700 otáček za minutu
a to bude zhruba odpovídat maximálním otáčkám motoru HONDA 3 600 / min. Nyní můžete
zkoušet, jak se asi přibližně bude chovat motor HONDA s Vaší převodovkou, nebo rotovátorem (kypřičem půdy)
určeným pro motorovou jednotku JIKOV.
Jinak na rovinně, či v mírném svahu je motorová jednotka HONDA velmi spolehlivá a pracovitá,
chytá většinou na jedno zatáhnutí a je po řadu let bezproblémová, ale pozor na benzín viz odkaz
níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=94
Výměna je možná, lépe koupit motor HONDA i s klečemi.
Bude nutné zaměnit kolíky pro upínací spony motoru k převodovce.
Problém jsou otáčky motoru HONDA max 3600(+/-100),
aby spojka při zátěži neprokluzovala,
V zářezu 1. omezovače otáček má 2T motor JIKOV maximální otáčky 3 700 a
na tyto otáčky je problém táhnout těžší náklad na vozíku, ale JIKOV 2T můžete
vytáčet až k 4 700 otáčkám na 3 zářez omezovače otáček, což u HONDY nelze.
Motor HONDA má zhruba 3 600 otáček a k těmto otáčkám přizpůsobenou převodovku!
JIKOV 2T má maximální otáčky zhruba 4 700 a tudíž spojka bude lépe zabírat v těchto otáčkách
než s motorem HONDA.
Některé přídavné nářadí se možná bude muset upravit, kvůli klečím,
čímž by se mělo zabránit tomu, že koupíte motor HONDA určený pro sekačky!
Bude nutné přenýtovat kolíky pro rychlo-upínání na hrdle převodovek,
stačí vyklepnout a naklepnout jiný druh kolíku.
V kopcovitém terénu, nebo při orání dlouhé brázdy může nastat problém s mazáním motoru HONDA,
nebo s poškozením filtru vzduchu olejem z motoru při naklonění stroje.
Nejlepší je pokud stroj pracuje převážně v kopcovitém terénu
nahradit 2T motor JIKOV u strojů VARI TERRA
znovu stejným motorem pro, který je určena příslušná převodovka(y)!
Popřípadě si motor JIKOV ponechat, jako záložní motorovou jednotku,
pro práci ve svazích!
Výhody motoru JIKOV 2T VARI TERRA viz odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=93
Video orba s motorem Honda na převodovce určené pro dvoutaktní motor Jikov.
**VIDEO YOUTUBE
Strom si připravíme jako při klasickém kácení
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=31&t=250
jen namísto pracného zatloukání klínů použijeme hydraulický
klín na ruční pohon - pracuje podobně, jako hydraulický zvedák "panenka".
Klín se vsune do zadní upravené části řezu (do tvaru klínu ).
Několikrát se zapumpuje, aby klín již začal řez rozevírat a
zároveň se zachytil do dřeva v řezu.
Pak se pokračuje v řezání. Po dokončení řezání se ještě
zapumpuje a vyčká se na pád stromu, tedy pokud již dřevo
praská a je patrné, že se strom již naklání. Rozevření řezu
jen o 1 cm a jeho hloubce 50 cm má za následek, že se
špice stromu odchýlí od své původní kolmé osy vy výšce 10 metrů
o 50 cm.
**VIDEO YOUTUBE
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=31&t=250
jen namísto pracného zatloukání klínů použijeme hydraulický
klín na ruční pohon - pracuje podobně, jako hydraulický zvedák "panenka".
Klín se vsune do zadní upravené části řezu (do tvaru klínu ).
Několikrát se zapumpuje, aby klín již začal řez rozevírat a
zároveň se zachytil do dřeva v řezu.
Pak se pokračuje v řezání. Po dokončení řezání se ještě
zapumpuje a vyčká se na pád stromu, tedy pokud již dřevo
praská a je patrné, že se strom již naklání. Rozevření řezu
jen o 1 cm a jeho hloubce 50 cm má za následek, že se
špice stromu odchýlí od své původní kolmé osy vy výšce 10 metrů
o 50 cm.
**VIDEO YOUTUBE
Editace: 15.11.2021 - 09:29
Počet článků v kategorii: 175
Url:parkside-jemna-vrtaci-bruska-pfbs-160-recenze