PARKSIDE Jemná vrtací bruska PFBS 160 recenze
PARKSIDE® Jemná vrtací bruska PFBS 160
Vynikající pomocník na broušení, nožů, nůžek, kos, kotoučových pil, pilových listů, sekyrek, nářadí pro stolaře - truhláře, leštění mincí a drobných předmětu, rytí textů a dekoraci do dřeva, odjehlování, srážení hran, odřezávání přečnívajících hřebíků, šroubků, odstraňování koroze nejen před pájením, kartáčování, smirkování a tisíce dalších operaci.Ale bruska na akumulátor je snad ještě praktičtější, protože si jí můžete vzít s sebou do zahrady, lesa, na pole a pobrousit kosu, nože sekačky - křovinořezu, sekyrku, řetěz motorové pily (pokud máte správný průměr brousku) atd.
Bohužel u brusky na 230 V dochází často k drhnutí rotoru o stator a to bylo i důvodem k reklamaci. Nová bruska již tento problém měla znatelně menší, ale stále to není dokonalé viz video Parkside PFBS 160 B2 noise and vibration, kde k odstranění drhnutí rotoru byl použit papír, který vymezil vůli mezi rotorem a plastovým tělem brusky
Další slabinou je upínací kleština, ale uživatelé ji zaměňují za mini skličidlo - je třeba vždy určit správně závit té vaší, aby se skličidlo dalo našroubovat na místo kleštiny.
Date: 15.11.2021 - 07:44
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Broušení řetězu pily pomocí elektrické brusky | brouseni-retezu-pily-pomoci-elektricke-brusky-id-334
Bruska na řetězy pil se skládá z upínacího zařízení a
výkyvného ramene s motorem, na kterém je upnut
tenký brusný kotouč.
Upínací zařízení je možno natáčet v požadovaném
úhlu a vše lze nastavit dorazy tak, aby všechny zuby
byly nabroušeny stejnoměrně.
Pozor!!!
Vždy brousíme každý druhý zub a pak je nutno přípravek
pootočit do mínusové polohy a brousit zbylé zuby.
Zda brousíme správné zuby vyzkoušíme při vypnuté
brusce nakloněním kotouče k zubu. Pokud úhel stěny kotouče
odpovídá úhlu břitu zubu, můžeme začít brousit.
Kupte si brusku, do které lze upnout přímo celou lištu
motorové pily, abyste nemuseli sundávat řetěz.
Takové broušení je pak velmi rychlé, rychlejší než
broušení pilníkem.
Správně nabroušený řetěz ušetří až 90% paliva, ale
v průměru 50% proti řetězu trvale broušenému
ručním pilníkem.
Pokud budete mít brusku akumulátorovou, můžete si
jí brát sebou i do lesa a brousit na místě při těžbě dříví.
Řada kutilů však zuby jen lízne a nezarovnává je
tak aby byly všechny stejně dlouhé a tím jsou
přesvědčeni, že zvýší životnost řetězu.
Nicméně zub, který více vyčnívá je více namáhán
a v tomto místě může dojít častěji k přetržení řetězu.
Bruska na řetězy stojí zhruba 1000 korun českých a
pokud řežeme 10 m3 ročně a více pak se určitě vyplatí
si jí koupit.
Video návod jak brousit řetěz motorové pily elektrickou bruskou na řetězy:
**VIDEO YOUTUBE
výkyvného ramene s motorem, na kterém je upnut
tenký brusný kotouč.
Upínací zařízení je možno natáčet v požadovaném
úhlu a vše lze nastavit dorazy tak, aby všechny zuby
byly nabroušeny stejnoměrně.
Pozor!!!
Vždy brousíme každý druhý zub a pak je nutno přípravek
pootočit do mínusové polohy a brousit zbylé zuby.
Zda brousíme správné zuby vyzkoušíme při vypnuté
brusce nakloněním kotouče k zubu. Pokud úhel stěny kotouče
odpovídá úhlu břitu zubu, můžeme začít brousit.
Kupte si brusku, do které lze upnout přímo celou lištu
motorové pily, abyste nemuseli sundávat řetěz.
Takové broušení je pak velmi rychlé, rychlejší než
broušení pilníkem.
Správně nabroušený řetěz ušetří až 90% paliva, ale
v průměru 50% proti řetězu trvale broušenému
ručním pilníkem.
Pokud budete mít brusku akumulátorovou, můžete si
jí brát sebou i do lesa a brousit na místě při těžbě dříví.
Řada kutilů však zuby jen lízne a nezarovnává je
tak aby byly všechny stejně dlouhé a tím jsou
přesvědčeni, že zvýší životnost řetězu.
Nicméně zub, který více vyčnívá je více namáhán
a v tomto místě může dojít častěji k přetržení řetězu.
Bruska na řetězy stojí zhruba 1000 korun českých a
pokud řežeme 10 m3 ročně a více pak se určitě vyplatí
si jí koupit.
Video návod jak brousit řetěz motorové pily elektrickou bruskou na řetězy:
**VIDEO YOUTUBE
Nejčastěji pistole začne propouštět vzduch přes těsnění ve
ventilu pod kohoutkem.
Vyjmeme zajišťovací kroužek, vytáhneme kolík kohoutku.
Vyšroubujeme ventil, očistíme gumové těsnění, vyčistíme
závit a vnitřek pistole a ventil znovu našroubujeme. Pokud
gumičky nejsou vymačkané, nebo natržené, neměl by vzduch
již ucházet, jinak bude třeba gumičky vyměnit.
Pokud pistole netěsní v hubici, je třeba vyměnit gumové těsnění,
někdy toto těsnění bylo vyfouknutu a chybí, pak je nemožné
duši nafouknout, ozývá se silné syčení ucházejícího vzduchu, i když
je hubice řádně nasazena.
ventilu pod kohoutkem.
Vyjmeme zajišťovací kroužek, vytáhneme kolík kohoutku.
Vyšroubujeme ventil, očistíme gumové těsnění, vyčistíme
závit a vnitřek pistole a ventil znovu našroubujeme. Pokud
gumičky nejsou vymačkané, nebo natržené, neměl by vzduch
již ucházet, jinak bude třeba gumičky vyměnit.
Pokud pistole netěsní v hubici, je třeba vyměnit gumové těsnění,
někdy toto těsnění bylo vyfouknutu a chybí, pak je nemožné
duši nafouknout, ozývá se silné syčení ucházejícího vzduchu, i když
je hubice řádně nasazena.
Potřeboval bych poradit. Vyměnil jsem odstředivou spojku JIKOV VARI (kovové obložení) a taky kotouč spojky DSK 317(misku). Šroub s pružinou (nový) jsem dotáhnul na viditelnost poloviny závitu. Při volnoběhu má hlasitější hrubší zvuk, který se po přidání plynu a rozjezdu dostane do normálu. Největší problém je, že do kopce na plný plyn s minimální zátěží na cestovní rychlost jede Vari dost pomalu (se starou spojkou pokud byla vpořádku to jelo o dost rychleji).
Převodovka je DKS 317 a pohonná jednotka JIKOV 1453. Dík za radu.
Převodovka je DKS 317 a pohonná jednotka JIKOV 1453. Dík za radu.
2 .) šnek AKY 357358 AKY kypřič
3 .) pojistný kroužek 47 AKY kypřič
4 .) ložisko 6004 AKY kypřič
5 .) ložisko 6303 AKY kypřič
7 .) těsnicí kroužek papír AKY kypřič
8 .) pero 5e7x5x14 AKY kypřič
9 .) kotouč spojky AKY kypřič
10 .) podložka s jazýčkem AKY kypřič
11 .) matice m12x125 AKY kypřič
13 .) vymezovací podložka šnekového kola AKY kypřič
15 .) šnekové kolo úplné AKY 357358 AKY kypřič
16 .) ložisko 6206 AKY kypřič
17 .) pojistný kroužek 62 AKY kypřič
19 .) víko AKY kypřič
20 .) šroub m8x16 AKY kypřič
21 .) podložka 8 AKY kypřič
22 .) opěrný kroužek AKY kypřič
23 .) o kroužek 30x2 AKY kypřič
24 .) gufero 48x62x8 AKY kypřič
25 .) plstěný kroužek AKY kypřič
26 .) olejová zátka m14x15 AKY kypřič
27 .) těsnění Cu 14x18 olejové zátky AKY kypřič
28 .) kolik 5x16 AKY kypřič
29 .) zajišťovací šroub klička AKY kypřič
_____________________________________________________________
60 .) nožová příruba
61 .) náboj AKY 358
63 .) nůž levý
64 .) nůž právy
65 .) nožová hvězdice levá
68 .) nožová hvězdice pravá
71 .) podložka šestihran
72 .) matice M16x1,5
73 .) závlačka mala
75 .) osový cep 218 2 hvězdice
76 .) osový cep 398 4 hvězdice
77 .) osový cep 578 6 hvězdic
78 .) osový cep 758 8 hvězdic
79 .) osový cep 938 mm
80 .) osový cep 1118 mm
81 .) šroub M8x25
82 .) matice M8
83 .) podložka 8
_________________________________________________
98 .) nosič radličky
99 .) radlička úplná
100 .) zálačka radličky velká
_________________________________________________
32 .) ochranný koutouč hluboký
33 .) ochranný koutouč plochý
34 .) závěs Z-02 kompletní
35 .) kolík úplný - svořeň
Citace:
Doporučení pro majitele 2 taktních motorů:
Je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože současné ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů benzín Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo,
které spotřebujete. Navíc i benzín obsahuje bio-složky, které mohou po určité době doslova
zalepit jemné otvory a trysky v karburátoru.
Doporučení pro majitele 2 taktních motorů:
Je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože současné ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů benzín Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo,
které spotřebujete. Navíc i benzín obsahuje bio-složky, které mohou po určité době doslova
zalepit jemné otvory a trysky v karburátoru.
Nejvíce servisních oprav zadřených motorů se
vztahuje k jarnímu období z důvodu, že uživatelé zahradní
techniky použili benzín, který zůstal v nádrži stroje přes celou zimu.
Pokud používáte lepší oleje dodržujte předepsaný poměr směsi bezínu s olejem stanovený výrobcem.
Do nádrže stroje nelijeme benzín, který obsahuje vodu,
mechanické nečistoty, kal, rez, sraženiny.
Benzín je nejlépe používat čerstvý - právě zakoupený u čerpací stanice.
Po 14 dnech při běžném skladování již dochází ke změnám, polymerizaci některých
složek. Pokud byl benzín v nádrži stroje, došlo k odpaření prchavých složek
a motor již bude o něco hůře startovat.
Benzín zakoupený v určité období roku má svoji kvalitu (zimní, letní, přechodný, tlak par při zahřátí - léto 60kPa zima 90kPa)
a v toto roční období by se měl používat.
Pokud je benzín míchaný s olejem, mělo by se namíchat jen takové množství,
které spotřebujete, protože s moderními oleji může docházet ke změnám (tvorba gelu, sraženin atd.)
které doslova zalepí jemné otvory a trysky karburátoru.
Pokud palivo s olejem nalíváte z kanystru do nádrže, vždy jej předem pro jistotu znovu protřepejte.
Používejte jen kanystry určené pro skladování pohonných hmot!
Voda v benzínu:
V těsně uzavřeném kanystru by nemělo docházet ke kondenzaci vodních par
na stěnách, ale v nádrži stroje k tomu dochází, takže po určitém čase benzín
bude obsahovat i vodu. Hlavní podíl na tomto procesu má střídání teploty
okolního vzduchu a jeho vlhkost.
Oxidace benzínu
Oxidace benzínu téměř neprobíhá v hermeticky uzavřených a po okraj naplněných
kanystrech - nádržích uchovávaných v podzemních skladech za nízké teploty.
Na oxidaci benzínu má vliv sluneční záření, vzduch, popřípadě některé kovy (měď),
vysoká teplota.
Bio-složky benzínu
Do paliv mohou být přidávány další složky (od roku 2006), jako metanol, etanol, které jsou schopny vázat vodu
a ty ve směsi s oleji mohou po určitém čase získávat nežádoucí vlastnosti, takže další důvod
proč používat nový benzín.
Stabilizátor benzínu
Stabilizátory paliva se používají při dlouhodobém uskladnění (více
jak 2 měsíce). Je nutné naplnit nádrž po okraj a nechat stabilizované palivo i
v karburátoru. Stabilizátor dokáže ošetřit palivo až na 6 měsíců.
Pokud je benzín bez stabilizátoru, tak jej na zimu, nebo období přesahující
2 měsíce vypustíme z nádrže a vyjedeme vše, co zbylo v karburátoru.
Editace: 15.11.2021 - 09:29
Počet článků v kategorii: 175
Url:parkside-jemna-vrtaci-bruska-pfbs-160-recenze