Elektrokolo s motorem v náboji kola výměna pláště postup, není třeba odpojovat přívodní kabel
Výměna duše pláště kola s elektromotorem
- připravit si podložky měkké, nebo hadry na podložení řídítek a sedla
- obrátit kolo vzhůru koly, nebo pověsit na montážní háky
- rozpojit brzdy ( u čelisťových/ráfkových brzd), aby se snáze dal plášť - duše vytáhnout
- u čelisťových brzd většinou stačí jen zašroubovat napínací závit u páčky brzdy, aby se lanko povolilo a pak rozpojit - povytáhnout koncovku bowdenu z oka nad čelistí - čelisti se zmáčknou rukou k sobě a pak by to mělo jít snadno
- sundat plášť na stranu, kde není přívodní kabel k elektromotoru - tudy se bude plášť možno pak vytáhnout
- uvolnit kolo a povytáhnout
- vytáhnout duši / plášť kolem povytažené hřídele kola
- touto stranou nasadit nový plášť - duši
- vložit osku kola zpět do zářezů a dotáhnout předepsanou silou
- vložit zpět koncovku bowdenu do oka čelisti brzdy
- kolo aspoň částečně nafouknout, postavit na kola, dofouknout na předepsaný tlak
- seřídit brzdu štelovacím - napínacím šroubem bowdenu a zajistit kroužkovou maticí
Plášť - duši vytahujeme kolem osky kola na straně, kde není přívodní elektrický kabel k motoru. Osku povytáhneme jen natolik, abychom protáhli plášť, či duši.
Na straně s přívodním kabelem jen sundáme kryt matice a matici povolíme, aby bylo možno kolo povytáhnout. Samotný kabel maximálně uvolníme s krajní sponky, pokud by nebylo možno kolo mírně povytáhnout.
Date: 09.05.2021 - 10:1720LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Hodnoty napětí a stavu nabití Li-Ion akumulátoru ve Voltech a procentech
Graf stavu nabití akumulátoru Li-Ion a napětí na elektrodách článku
Z grafu je patrné, že je ideální udržovat stav nabití akumulátoru
nad 30%. Jednak pak již dochází k výraznému poklesu napětí a také se
blíží kritická hodnota, kdy může dojít k nevratnému a rychlému poškození článku.
Článek nabíjený na max 80% a vybíjený zhruba do 30% vykazuje nejvyšší životnost v
počtu nabíjecích cyklů.
Procenta stavu nabití | Volty |
---|---|
100% | 4,2 |
90% | 4,05 |
80% | 3,97 |
70% | 3,86 |
60% | 3,79 |
50% | 3,66 |
40% | 3,59 |
30% | 3,52 |
20% | 3,43 |
10% | 3,2 |
0% | 2,5 |
Graf stavu nabití akumulátoru Li-Ion a napětí na elektrodách článku
Z grafu je patrné, že je ideální udržovat stav nabití akumulátoru
nad 30%. Jednak pak již dochází k výraznému poklesu napětí a také se
blíží kritická hodnota, kdy může dojít k nevratnému a rychlému poškození článku.
Článek nabíjený na max 80% a vybíjený zhruba do 30% vykazuje nejvyšší životnost v
počtu nabíjecích cyklů.
Na bubnu prodlužovacího kabelu je tlačítko jističe proti přetížení.
Po 10 minutách - vychladnutí jističe - bylo tlačítko zamáčknuto a zařízení fungovalo bezchybně dál.
Je lépe kabel zcela rozmotat, aby se nechoval jako cívka a tím nedocházelo k předčasnému vypínání jističe.
Pokud jistič vypíná i při garantovaném zatížení a použití dle návodu, je třeba využít záruku, nebo zařízeni dát do servisu.
Po 10 minutách - vychladnutí jističe - bylo tlačítko zamáčknuto a zařízení fungovalo bezchybně dál.
Je lépe kabel zcela rozmotat, aby se nechoval jako cívka a tím nedocházelo k předčasnému vypínání jističe.
Pokud jistič vypíná i při garantovaném zatížení a použití dle návodu, je třeba využít záruku, nebo zařízeni dát do servisu.
Problémy s vypínačem - přepínačem otáček
Na novém zařízení se projevila závada, že nebylo možno přepínat směr otáček.Přepínače bylo možno zasunout jen do neutrální polohy, nebo polohy dotahování.
Tlakem palce i značnou silou, nebylo možno přepínač zatlačit do polohy pro povolování.
Přepínačem bylo přepínáno asi 100x, aby se trošku rozchodil. Pak šroubovákem do vybrání v spodní části přepínače bylo zapáčeno přes tělo utahováku a přepínač se podařilo vysunout do polohy povolování. Páčení je třeba vykonat s maximálním citem - není to pro nešikovné, tam je lepší volba raději výrobek reklamovat. Následně ještě bylo nutno toto několikrát opakovat, až se přepínač rozchodil.
Postup obrázky:
Date: 07.04.2022 - 12:40
PARKSIDE® Digitální multimetr PDM 300 C2
Multimetr měří dle uvedených hodnot a patří ve své cenové kategorii k tomu lepšímu, co lze koupit.Nejdříve je třeba přečíst si návod - manuál a měření provádět dle zadaných instrukcí a nedošlo k zranění, nebo smrtelnému úrazu.
Měření napětí, diod a odporu je jednoduché - intuitivní.
Problém je vždy měření proudu, protože dochází k chybám z nedbalosti.
Test multimetru - video na youtube.com
Nejčastější chyby při měření proudu:
- zkratování obvodu ( měřící hroty se musí zapojit do obvodu sériově, ale často se stává, že uživatel měří proud tak, že přiloží měřící hroty přímo na elektrody / fáze zdroje a tím je navzájem propojí - dojde ke zkratu, většinou shoří pojistka v přístroji, ale může dojít i k jeho zničení, nebo požáru, či smrtelnému úrazu).
- Uživatel chce měřit napětí, ale má vodič ve zdířce pro 10A (zapomněl jej přepojit), nastaveno na měření Ampér a po přiložení hrotů na elektrody / fáze zdroje dojde ke zkratu - viz předchozí bod. Tady je dobré si vodič při měření Ampér - proudu, označit nějakou např. žlutou svorkou a v případě měření napětí to snad uživatele trkne, že je něco špatně a přepojí měřící hrot do správné zdířky - pak již svorku může odpojit z kabelu - protože již má přístroj zkontrolovaný pro měření napětí.
Co by se mohlo vylepšit:
- Měřící hroty jsou kulaté, ujíždí - je třeba si koupit nové, kvalitní
- Mohl by se přidělat na plášť přístroje držák na jeden z hrotů - přístroj je lehký a pak by se dal snadno používat jako hrotový měřák - na mnohá měření by to bylo mnohem pohodlnější.
- Měření proudu přes zdířku 10A je zavádějící - hodnoty při nastavení na A (Ampér) jsou jasné a zřejmé. Jakmile se přepne na mA (miliampéry), výsledek má posunutou desetinnou tečku - zkušený uživatel si s tím poradí, ale začátečník v tom má zmatek.
Obvodem procházel proud 12 mA - viz obrázky níže
Pokud byl měřák nastaven na A (Ampéry), tak desetinná tečka byla na správné pozici.Při natavení na mA došlo k chybnému umístění desetinné tečky - proto je lépe nastavit na zdířce 10A volič na měření A ( celých Ampér).
Date: 23.10.2021 - 21:42
Akumulátory LI-ION nesmějí být po delší dobu vybity pod určitou mez.
Tato mez vybití je zhruba 20% kapacity, přesněji když se dostane
napětí jednoho článku pod napětí 2,8 V, hrozí trvalé nevratné poškození akumulátoru.
Pokud jsme si zakoupili nové akumulátorové nářadí a došlo k situaci, že
při jeho zapnutí blikla dioda (nebo na pólech baterie je měřitelné napětí,
ale menší než součet minimálních napětí všech článků akumulátoru),
a přístroj nefunguje, může být baterie již trvale poškozena a je třeba
zařízení zavčas reklamovat.
Pokud je součet napětí všech článků vyšší jak násobek
počet článků x 2,8V
tak zkuste baterii nabít dle návodu, protože zařízení může
být vybaveno systémem, který nedovolí provoz tohoto zařízení
pokud se napětí blíží minimu a včas zařízení odpojí od zdroje proudu
tedy od akumulátoru, aby nedošlo k jeho poškození.
Důležité:
Pokud zařízení ihned nebudete používat, nabíjejte LI-ION baterie na 60% kapacity.
To časem odhadnete dle doby plného nabití.
Například
100% nabití trvá 5 hodin
60% bude tedy za 3 hodiny
Při skladování je vhodné nabít jen na 40%, pak se životnost baterie zvýší 3 krát.
ALE je nutné baterii častěji kontrolovat, zda nedošlo k vybití blížící se kritickému bodu.
Dále je dobré baterie skladovat v chladnějším prostředí těsně nad bodem mrazu,
což se také projeví na maximální životnosti.
Tato mez vybití je zhruba 20% kapacity, přesněji když se dostane
napětí jednoho článku pod napětí 2,8 V, hrozí trvalé nevratné poškození akumulátoru.
Pokud jsme si zakoupili nové akumulátorové nářadí a došlo k situaci, že
při jeho zapnutí blikla dioda (nebo na pólech baterie je měřitelné napětí,
ale menší než součet minimálních napětí všech článků akumulátoru),
a přístroj nefunguje, může být baterie již trvale poškozena a je třeba
zařízení zavčas reklamovat.
Pokud je součet napětí všech článků vyšší jak násobek
počet článků x 2,8V
tak zkuste baterii nabít dle návodu, protože zařízení může
být vybaveno systémem, který nedovolí provoz tohoto zařízení
pokud se napětí blíží minimu a včas zařízení odpojí od zdroje proudu
tedy od akumulátoru, aby nedošlo k jeho poškození.
Důležité:
Pokud zařízení ihned nebudete používat, nabíjejte LI-ION baterie na 60% kapacity.
To časem odhadnete dle doby plného nabití.
Například
100% nabití trvá 5 hodin
60% bude tedy za 3 hodiny
Při skladování je vhodné nabít jen na 40%, pak se životnost baterie zvýší 3 krát.
ALE je nutné baterii častěji kontrolovat, zda nedošlo k vybití blížící se kritickému bodu.
Dále je dobré baterie skladovat v chladnějším prostředí těsně nad bodem mrazu,
což se také projeví na maximální životnosti.
Editace: 9.5.2021 - 10:41
Počet článků v kategorii: 20
Url:elektrokolo-s-motorem-v-naboji-kola-vymena-plaste-postup-neni-treba-odpojovat-privodni-kabel