Vozidla odbočující vlevo se vyhýbají vlevo, tedy jejich vozidla se míjejí pravými boky
AD MOB
Vyhýbání se vlevo
Dát si pozor, zda protijedoucí vozidlo chce opravdu odbočit, nebo mu zůstal zapnutý blinkr z posledního odbočování, neví o tom a pak pokračuje rovně. To je velmi časté u motocyklů, protože tam se blinkr nevypne sám po dokončení odbočení a vyrovnání směru jízdy.Proto je třeba být velmi obezřetný a počkat si, kam protijedoucí skutečně odbočí.
Je třeba si najet, co nejblíže k levému okraji mého pruhu a také zvážit, jestli protijedoucí vozidlo není příliš dlouhé (souprava, návěs, traktor s vlekem) a nebude nuceno si nadjet za střed křižovatky. V takovém případě je lépe mu ukázat, že mu dávám přednost, aby projel křižovatku jako první.
Pokud je dostatek místa pro vyhýbání (vejdou se na křižovatku bezpečně obě odbočující vozidla, pak se mohou vyhnout vlevo, tedy se míjejí pravými boky vozidel. Pokud to dopravní situace dovolí, mohou takto pokračovat v odbočování vlevo další protijedoucí automobily, aniž by si navzájem křížily směr jízdy.

Na obrázku níže je patrné, že i delší vozidla si vyhnou a nezaklíní se do sebe.

Nesprávný způsob, delší vozidla se snaží objet a zaklíní do sebe, ale i menší vozidla by si křížila takto směr jízdy.
Na obrázku níže se delší vozidla zaklíní do sebe a zablokují křižovatku.
Dvě jednosměrné silnice s dělícím pásem a místem pro možné otočení - změny směru jízdy, tedy přejetí na jednosměrku za dělícím pásem
Pokud jsou dvě jednosměrné silnice odděleny dělícím pásem a je zde místo pro otočení směru jízdy, dbá řidič zvýšené opatrnosti a pokud místo pro odbočení není rozděleno ostrůvkem, tak si najíždí tak, aby se zase nekřížil s protijedoucím vozidlem, které má také v úmyslu odbočit do protisměru.Pozor! Toto řešení je nebezpečné tím, že mnoho řidičů ze zvyku si najede na pravou stranu a srazí se s protijedoucím řidičem. Proto se tyto situace někdy řeší ostrůvkem a příkazovými značkami.

Obdobný případ jako předchozí, ale místo pro možné odbočení (změny směru jízdy) je rozděleno ostrůvkem a označeno značkou Přikázaný směr jízdy
Je třeba být velmi obezřetný, sledovat dopravní značení a úpravu místa pro možnost změny směru jízdy.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Ford C-MAX cena ceník
//www.ford.cz/Cars/C-MAX/Pricelistandfinance
Technická data:
- Vnější rozměry [mm] C-MAX Grand C-MAX
- Celková délka 4380 4520
- Celková šířka bez zrcátek 1828 1828
- Celková šířka se zrcátky 2067 2067
- Celková výška (nenaloženo) 1626 1684
- Rozvor náprav 2648 2788
Ford C-MAX - recense video
Audi A5 cena ceny ceník
//www.audi.cz/cz/brand/cs/modely/a5/a5_coupe/ceniky.html
Technická data:
- Roky produkce 2007 - dosud
- Třída kupé
- Rozvor 2751 mm
- Délka 4625 mm
- Šířka 1854 mm
- Výška 1372 mm
- Hmotnost pohotovostní 1550 kg
- Maximální rychlost 230 km/h
- Spotřeba kombinovaná 7.1 l/100 km (benzín), 5.3 nafta
- Objem zavazadlového prostoru 455 l
Audi A5 - recenze video

Audi Q5
Akční ceny ceník automobilů značky Audi
//www.audi.cz/
Roky produkce 2008-now
Technická data:
- Třída kompaktní crossover SUV
- Karoserie 5-dveří kombi
- Koncepce motor vpředu, náhon 4x4
- Platforma MLB/MLP
- Motor 2.0L až 3.2L
- Převodovka 6-rychlosti Manual, 6-rychlosti Tiptronic, 7-rychlosti S Tronic
- Rozvor 2 810 mm
- Délka 4 630 mm
- Šířka 1 880 mm
- Výška 1 650 mm
- Objem zavazadlového prostoru 540 l
Audi Q5 - recenze - video
Oficiální stránky: www.audi.cz

Ford Probe
Technická data:
- Koncepce FF
- Více generací vozidla
Ford Probe - test jízdních vlastností - video
Editace: 23.8.2021 - 13:26
Počet článků v kategorii: 351
Url:vozidla-odbocujici-vlevo-se-vyhybaji-vlevo-tedy-jejich-vozidla-se-mijeji-pravymi-boky
AD