Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Vozidla odbočující vlevo se vyhýbají vlevo, tedy jejich vozidla se míjejí pravými boky


AD MOB

Vyhýbání se vlevo

Dát si pozor, zda protijedoucí vozidlo chce opravdu odbočit, nebo mu zůstal zapnutý blinkr z posledního odbočování, neví o tom a pak pokračuje rovně. To je velmi časté u motocyklů, protože tam se blinkr nevypne sám po dokončení odbočení a vyrovnání směru jízdy.
Proto je třeba být velmi obezřetný a počkat si, kam protijedoucí skutečně odbočí.
Je třeba si najet, co nejblíže k levému okraji mého pruhu a také zvážit, jestli protijedoucí vozidlo není příliš dlouhé (souprava, návěs, traktor s vlekem) a nebude nuceno si nadjet za střed křižovatky. V takovém případě je lépe mu ukázat, že mu dávám přednost, aby projel křižovatku jako první.

Pokud je dostatek místa pro vyhýbání (vejdou se na křižovatku bezpečně obě odbočující vozidla, pak se mohou vyhnout vlevo, tedy se míjejí pravými boky vozidel. Pokud to dopravní situace dovolí, mohou takto pokračovat v odbočování vlevo další protijedoucí automobily, aniž by si navzájem křížily směr jízdy.
krizovatka-vozidla-odbocujici-vlevo-vyhybaji-se-vlevo-jejich-vozidla-se-mijeji-pravymi-boky.png




Na obrázku níže je patrné, že i delší vozidla si vyhnou a nezaklíní se do sebe.

krizovatka-vozidla-odbocujici-vlevo-vyhybaji-se-vlevo-spravne.png




Nesprávný způsob, delší vozidla se snaží objet a zaklíní do sebe, ale i menší vozidla by si křížila takto směr jízdy.

Na obrázku níže se delší vozidla zaklíní do sebe a zablokují křižovatku.

krizovatka-vozidla-odbocujici-vlevo-chybne-vyhybani-nehoda-ucpani-krizovatky.png




Dvě jednosměrné silnice s dělícím pásem a místem pro možné otočení - změny směru jízdy, tedy přejetí na jednosměrku za dělícím pásem

Pokud jsou dvě jednosměrné silnice odděleny dělícím pásem a je zde místo pro otočení směru jízdy, dbá řidič zvýšené opatrnosti a pokud místo pro odbočení není rozděleno ostrůvkem, tak si najíždí tak, aby se zase nekřížil s protijedoucím vozidlem, které má také v úmyslu odbočit do protisměru.
Pozor! Toto řešení je nebezpečné tím, že mnoho řidičů ze zvyku si najede na pravou stranu a srazí se s protijedoucím řidičem. Proto se tyto situace někdy řeší ostrůvkem a příkazovými značkami.

vyhybani-se-vlevo-jednosmerna-silnice-odboceni-na-jinou-jednosmernou-silnici-otoceni.png

Obdobný případ jako předchozí, ale místo pro možné odbočení (změny směru jízdy) je rozděleno ostrůvkem a označeno značkou Přikázaný směr jízdy

Je třeba být velmi obezřetný, sledovat dopravní značení a úpravu místa pro možnost změny směru jízdy.

vyhybani-se-vlevo-jednosmerna-silnice-odboceni-na-jinou-jednosmernou-silnici-otoceni-s-ostruvkem-a-prikazovou-znackou.png Date: 20.08.2021 - 15:29

350LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


78

Jak vyměnit brzdové špalky gumičky botky bloky na kole video | jak-vymenit-brzdove-spalky-gumicky-botky-bloky-na-kole-video-id-2234


Video jako vyměnit brzdné špalky na kole - bicyklu
a na co si dát pozor.
Špalky jsou různé, některé mají možnost výměny pouze
gumičky. Je třeba například vyfotit celou brzdu a poradit
se s prodavačem, aby náhrada byla vhodná pro typ brzdy, ráfku
i prostředí, ve kterém nejvíce jezdíte.

**
48

Vozík za auto řidičský průkaz skupiny B a E, max hmotnost | vozik-za-auto-ridicsky-prukaz-skupiny-b-a-e-max-hmotnost-id-599


B - skupina do 3500 kg
Dle evropské směrnice celková maximální povolená hmotnost soupravy, tedy auto + vozík, nesmí překročit 3500 kg.

B + E skupina
celková maximální povolená hmotnost soupravy, tedy přívěsný vozík i s autem, nesmí překročit 4250 kg.

Váhové limity pro přívěsný vozík (kolik můžeme na něj naložit) a pro osobní automobil (jak těžký náklad můžeme za
ním táhnout) uvádí výrobce a nesmíme tyto hodnoty překročit.

Co když táhnu prázdný přívěsný vozík a tedy hmotnost soupravy nepřekročí zákonem povolenou hodnotu?
Musím mít příslušné oprávnění, jako bych táhl za autem plně naložený vozík a pak bych již překročil tuto hranici?
Na nákladní automobil musíte mít příslušnou skupinu řidičského oprávnění i když
nepovezete žádný náklad, proto počítejte s tím, že musíte mít oprávnění k maximální
možné hmotnosti plně naložené soupravy a neriskujte.

Bedlivě sledujte novelizace zákonů, pokuty za jejich porušení jsou velmi vysoké.
146

Peugeot 107 | peugeot-107



Peugeot 107 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Předchůdce Peugeot 106
  • Třída městské auto
  • Karoserie 3-dveřový hatchback 5-dveřový hatchback
  • Koncepce FF
  • Motor 1,0 až 1,4 L
  • Rozvor 2340 mm
  • Délka 3430 mm
  • Šířka 1630 mm
  • Výška 1470 mm
  • Podobné Citroën C1
  • Designer Donato Coco

Peugeot 107 - video

**

232

Volkswagen Passat CC | volkswagen-passat-cc



Volkswagen Passat CC cena

//www.volkswagen.cz/pdf_gen/passatcc.pdf

Technická data:

  • Vyrábí se od roku 2008
  • Třída velké rodinné auto
  • Karoserie 4-dveřové kupé / Fastback sedan
  • Motor vpředu, pohon předních kol / nebo pohon všech kol
  • Platforma A5 (PQ46)
  • Rozvor 2711 mm
  • Délka 4799 mm
  • Šířka 1855 mm
  • Výška 1417 mm
  • Podobné Volkswagen Passat
  • Designer Oliver Stefan

Volkswagen Passat CC - recense - video

**

104

Jak zaparkovat na malém prostoru mezi dvěma auty | jak-zaparkovat-na-malem-prostoru-mezi-dvema-auty-id-2324


Pokud má automobil zaoblenou přední za zadní část a rohy tak, že délka uhlopříčky vozidla je kratší, než délka vozidla, může zaparkovat téměř na prostoru, který je jen nepatrně delší, než on sám.
Pokud má vozidlo hranaté rohy (starší modely automobilů), bude třeba větší prostor pro zaparkování.

Nácvik parkování na odkaze níže:
http://hry.okhelp.cz/simulator/parkovani-simulator.php




Viz obrázky níže dokazují, že zaoblené rohy i příď a záď automobilu, výrazně zkrátí uhlopříčku vozidla až pod samotnou délku vozidla a tím usnadní parkování na malém prostoru.







PAMATUJ:
Kam chci dostat předek vozu (řízené nápravy), tam při jízdě vpřed stáčím kola - tam točím volantem (horní částí) .
Pokud je obrubník vpravo - tak vpravo.
Při jízdě vzad pak vždy vytočím volant opačným směrem (pin-pong mezi vozidly ) dokud předek vozidla nedostanu na určené místo.
Přední část vozidla se tak bude pohybovat po obvodu pomyslné kružnici jejímž středem bude zadní kolo, které je blíž k obrubníku.



Parkování podélné při jízdě vpravo a na pravé straně vozovky
1.) Couvám těsně kolem auta přede mnou, svým zadním levým rohem na levý roh (světlomet) vozidla za mnou a co možná nejblíže k vozidlu za mnou a pravým zadním kolem co nejblíže k obrubníku.

2.) Pak dám vždy plný pravý rejd a popojedu co nejblíže k vozidlu přede mnou.

3.) Pak zase couvnu k zadnímu vozidlu vždy s plným levým rejdem - volant vytočím co nejvíce doleva - opačně než při jízdě vpřed.

4.) Pojetí VPŘED a VZAD (se patřičně natočenými koly) opakuji dokud vozidlo není řádně zaparkované - dokud přední část vozidla nedostanu k uspokojivé vzdálenosti od obrubníku.
Samozřejmě musím vždy správně natočit kola, tak jak je popsáno v bodu 2 a 3.

Na videu níže si mohl řidič při prvním couvání na parkovací místo ještě více couvnout k obrubníku - pokud tam nebyla stěna, nebo zábradlí.
Vše je třeba řádně nacvičit na místě mimo provoz, protože záleží i na délce vozidla.



**


Editace: 23.8.2021 - 13:26
Počet článků v kategorii: 350
Url:vozidla-odbocujici-vlevo-se-vyhybaji-vlevo-tedy-jejich-vozidla-se-mijeji-pravymi-boky

AD
11 Share
Share
Tweet