Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Java Basic Rules


AD MOB


// file name MyFirstClass.java

import java.util.*;
import java.lang.Math;
import java.io.*;
import javax.swing.*;

public class MyFirstClass{ // start of program
  public static void main(String[] args) { // basic  function main

// variables and calculation
int a=2;
int b=3;
int c=Integer.parseInt(JOptionPane.showInputDialog(" Put number: ", "1"));
System.out.println("Number is: "+c);
System.out.println(a+" * "+b+" = "+(a*b));
System.out.println("a^3 "+Math.pow(a,b));

//array
int[] array_my=new int[10];
array_my[0]=3;
array_my[1]=5;
System.out.println("Number of elements "+array_my.length+" 1 + 2 element of array "+(array_my[0]+array_my[1]));

//strings
String txt="Quick red fox";
String txt2=JOptionPane.showInputDialog("Write text: ", "word");
System.out.println("Text is: "+txt2);
String[] count_of_word=txt.split(" ");
System.out.println("Length: "+txt.length()+" Count of words "+count_of_word.length);
System.out.println(txt +" -> "+txt.replace("red","brown"));
System.out.println("First 5 chars of string is: "+ txt.substring(0,5));

//for a if
for(int i=0; i<10;i++){
	if(i==3)System.out.println("i equal "+i);
	}

// file
try {
  File soubor=new File("some_file.txt");
  if(!soubor.exists()){
	System.out.println("File dont exist");
  }
  else { // utf-8 encoding
    BufferedReader in1 = new BufferedReader(new InputStreamReader(new FileInputStream(soubor),"UTF-8"));
    BufferedWriter out1 = new BufferedWriter(new OutputStreamWriter(new FileOutputStream("zapis.txt"),"UTF-8"));
    String str;
      while ((str = in1.readLine())!=null){
        System.out.println(str);
        out1.write(str+"

"); } in1.close(); out1.close(); } } catch(IOException e){System.out.println("Error " + e);} // dir File pathName = new File("some_dir"); String[] fileNames = pathName.list(); if(pathName.exists()) System.out.println("Name of first file in \"some_dir\": "+fileNames[0]); else System.out.println("dir not exist"); //function int nResult = calculateMyFc(3,5); System.out.println("Result of function: "+nResult); } // end of function main // new function , you can add to end MyFc = my function public static int calculateMyFc(int a, int b){ return (a+b); } } // end of class of program

397LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


167

INSTALL_FAILED_INSUFFICIENT_STORAGE | install_failed_insufficient_storage


1.) Try reopen the Emulaor and restart Eclipse.
OR
2.) Try to delete AVD from Eclipse menu Window - AVD manager.
OR
3.) Insert into manifest.xml this source code.

 <manifest xmlns:android="//schemas.android.com/apk/res/android"
    package="com.myweb.mypackage"
    android:installLocation="preferExternal"
176

HTC Desire HD | htc-desire-hd


HTC Desire HD cena od 7 000 KCZ Kč (únor.2012)
HTC Desire HD je chytrý telefon běžící na operačním systému Android.
HTC Desire HD je (22.února2012) druhým nejpoužívanějším chytrým telefonem u programu Sky Map viz tabulka.

Smartphone má hliníkový unibody design, vybaven je Androidem 2.2 (Froyo) a HTC Sense displayem. Na zadní straně jsou dvě plastové krytky, jedna obsahuje baterii, druhá SIM kartu a paměťovou kartu microSDHC. Telefon je vybaven 4,3 palcovým WVGA LCD TFT dotykovým displayem, 8 megapixelovým fotoaparátem (lze nahrávat 720p video), podpora pro HSPA / W-CDMA a quad-band GSM / GPRS / EDGE.


Telefon je vybaven 1 GHz CPU Scorpion MSM8255 procesorem. Tato druhá generace Snapdragon procesoru má nízkou spotřebu energie.

HTC HD má 768 MB RAM a 1,5 GB interní paměti flash. K dispozici je také slot pro microSDHC / XC kartu s kapacitou až 32 GB dat.

HTC Desire HD photo pic image
samsung galaxy s2
Zdroj obrázku: wikipedia
378

6. Fragments Tutorial Summary – Czech language | 6-fragments-tutorial-summary-czech-language


6. Fragments Tutorial Summary – Czech language


Dil 6. shrnutí
V 1. dílu jsme se něco dozvěděli od XML souborech a typu procesoru pro správný běh Android Studia a emulátoru různých typů zařizení s Androidem.

- FrameLayout: můžeme měnit obsah kontejneru
- fragment s plnou cestou: nelze měnit obsah za jiný fragment
- pozor na šírku kontejnerů:
android:layout_width="0dp" - musí být 0dp, jinak se např. některý panel nezobrazí, nebo neuvídíte vůbec nic.
android:layout_weight="1" u prvního panelu fragmentu
android:layout_weight="2" u panelu druhého fragmentu


Složku layout-large lze přejmenovat na swXXXdp např. sw600dp a pak si zařízení bere automaticky resource z této složky, pokud nejmenší rozměr obrazovky je roven, či větší 600dp.
To lze využít k oklamání zařízení při testování. Pokud máte jen malý telefon a chcete na něm zkoušet dva panely, tak složku přejmenujte, po dobu testování, např. na sw300dp a pak i malé zařízení zobrazí oba panely. Po ukončení testování je třeba zase složku přejmenovat na původní nejmenší přípustnou šířku zařízení (w600dp), nebo nejmenší rozměr jedné ze stran obrazovky (sw600dp).




V 2. dílu jsme rozebrali MainActivity.java

Pozor na implementaci správné třídy, pokud si vytvoříte novou třídu se seznamem položek,
je třeba přejemnova HeadlinesFragment na NovyNazevTridyKdeMateListView
implements HeadlinesFragment.OnHeadlineSelectedListener
na
implements NovyNazevTridyKdeMateListView.OnHeadlineSelectedListener

Fragmenty lze měnit ve FrameLayout kontejneru
			// MALÉ OBRAZOVKY
			// jen JEDEN-PANEL se zobrazuje - vybrán soubor news_articles.xml v layout složce
			// musíme vyměnit fragemnty !!!!

            
			// Vytvoříme fragment a doplníme argumenty - hodnoty, poslané např. z HeadlinesFragment.java
			// jedná se nám především o pozici položky, na kterou bylo kliknuto v ListView
			// tato pozice bude určující pro výběr obsahu pro ArticleFragment
            ArticleFragment newFragment = new ArticleFragment();
            Bundle args = new Bundle();
            args.putInt(ArticleFragment.ARG_POSITION, position);
            newFragment.setArguments(args);
            FragmentTransaction transaction = getSupportFragmentManager().beginTransaction();

 			// Zde vyměníme původní fragment HeadlinesFragment novým fragmentem s obsahem článku atd.
			// Můžeme vyměnit fragment za jiný, protože id fragment_container v layout/news_articles.xml je tagu FrameLayout
            transaction.replace(R.id.fragment_container, newFragment);
			// addToBackStack umožní uživateli vrátit se zpět na seznam položek v HeadlinesFragment.java
            transaction.addToBackStack(null);

            
			// celou transakci předáme ke schválení :)
            transaction.commit();







V 3. dílu jsme se zabývali HeadlinesFragment.java

// zajistí zpětné odesílání zprav - zde zachytí kliknutí uživatele na položku
        // v ListView - seznamu položek 
    OnHeadlineSelectedListener mCallback;

    // pro odposlouchávání zpráv v ListView a odesílání do MainActivity.java
    public interface OnHeadlineSelectedListener {
        /**
		funkce je volána onArticleSelected z HeadlinesFragment když uživatel
                klikne na item v ListView - položku seznamu -
		Tělo funkce je v MainActivity!!! Tam proběhnou potřebné úkony.
                Například výměna fragmentů atd. */
        public void onArticleSelected(int position);
    }


/........
// novější verze ListView má více možností
       int layout = Build.VERSION.SDK_INT >= Build.VERSION_CODES.HONEYCOMB ?
                android.R.layout.simple_list_item_activated_1 : android.R.layout.simple_list_item_1;
	
/........
// podbarvení vybrané položky v ListView zlepší přehlednost 
// u dvou panelového zobrazeni

    /** kliknuto na položku ListView */
    @Override
    public void onListItemClick(ListView l, View v, int position, long id) {
                // long id se bude hodit například při obsluze sql.databází
        
		// Upozorní - předá zprávu MainActivity.java, že uživatel 
		// klikl na položku a odešle i pozici v seznamu
                mCallback.onArticleSelected(position);
        
        
		// getListView().setItemChecked(position, true); 
		// má zajistit podbarvení 
		// - zvýraznění vybrané položky,
		// ale mi to nefungovalo, tak jsem ještě znovu přidal,
		// které je už v onStart() a už to funguje jak má
		// Možná nějaká záludnost v mém telefonu :(
		getListView().setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
		 
        getListView().setItemChecked(position, true);
    }
	
  @Override
    public void onStart() {
        super.onStart();

		
		// Pokud se bude zobrazovat dual-panel 
                // (pro tablety, větší obrazovky) 
                // například je dobré
		// když bude zvýrazněna vybraná položka setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
		// Toto provádíme v onStart(), kdy máme přístup k listview
        if (getFragmentManager().findFragmentById(R.id.article_fragment) != null) {
            getListView().setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
        }
    }
	







V 4. dílu jsme se podívali na ArticleFragment.java

Fragment používa onCreateView() místo onCreate()


@Override
    public View onCreateView(LayoutInflater inflater, ViewGroup container, 
        Bundle savedInstanceState) {

		// Když je activity znovu vytvořena (např. při rotaci zařízení),
		// obnoví, v našem případě, text článku, jehož pozice 
		// byla uložena pomocí
        // public void onSaveInstanceState(Bundle outState) viz níže
		// důležité zejména pro dual-panel (dva panely vedle sebe)
        if (savedInstanceState != null) {
            mCurrentPosition = savedInstanceState.getInt(ARG_POSITION);
        }

// umístíme, aktivujeme příslušný layout
// zde je zajímavé, že layout můžete měnit.
// Např. při kliknutí na pložku 1 v HeadlinesFragment
// zde můžete ochytit pozici a dle toho zvolit 
// příslušný layout, který chcete zobrazit ve fragmentu 
// ALE pak si musíte pohlídat ID prvků, které bude ten JINÝ
// layout obsahovat 		
        return inflater.inflate(R.layout.article_view, container, false);
    }

		// na rozdíl od Activity se ve Fragment používá k 
		// získání id ne jen findViewById() 
		// ALE getActivity().findViewById() 
        TextView article = (TextView) getActivity().findViewById(R.id.article);

  @Override
    public void onStart() {
        super.onStart();
// Při startu fragmentu, zkontrolujte, zda existují nějaké argumenty 
// předané do fragmentu.
// OnStart() je právě to správné místo, kde to udělat, 
// protože layout s jednotlivými elementy byl již         
// naloděn - aktivován, a můžeme bezpečně použít metody,         
// které potřebují, aby jednotlivá ID elementů layoutu byla již          
// aktivní, použitelná	a nevracela NULL, což by mělo za následek
// pád aplikace	
		
        Bundle args = getArguments();
        if (args != null) {
			// vypsaní obsahu článku pomocí předaného argumentu (pozice) z HeadlinesFragment.java
            updateArticleView(args.getInt(ARG_POSITION));
        } else if (mCurrentPosition != -1) {
			// vypsání článku dle pozice uložené např. při rotaci zařízení
			// mCurrentPosition je definována (odchycena) v onCreateView
            updateArticleView(mCurrentPosition);
        }
    }








V 5. dílu jsme probrali uložiště řetězců Ipsum.java

Ipsum je veřejná třída, která obsahuje
dvě pole řetězců - stringů.
Pole Headlines slouží jako uložiště pro názvy, které
budou načteny do ListView - seznamu v HeadlinesFragment.java
Pole Articles je v našem případě zásobárnou článků, které
budou načteny dle pozice položky ListView předané z HeadlinesFragment
zoětbě do MainActivity a
odtud do ArticleFragment.java, jako parametr metody
articleFrag.updateArticleView(position);
nebo jako argument Bundle
Bundle args = new Bundle();
args.putInt(ArticleFragment.ARG_POSITION, position);

Stringy - ukládat do souboru java je ošemetné (problémy s kódováním, vyhledávání výrazů atd.)
U většího množství článků pak nepřehledné.
Navíc, uživatel nemůže tento text editovat.
K ukládaní většího množství dat, k jejich vyhledávání
a editaci je lépe používat databáze.
132

Draw circle Android basic example | draw-circle-android-basic-example


Canvas, drawCircle(), Paint, onDraw(), setStrokeWidth(), setStyle()

public class MainActivity extends Activity {
	@Override
	protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
		super.onCreate(savedInstanceState);
		setContentView(new SampleView(this));
	}

	private static class SampleView extends View {

		// CONSTRUCTOR
		public SampleView(Context context) {
			super(context);
			setFocusable(true);

		}

		@Override
		protected void onDraw(Canvas canvas) {

			canvas.drawColor(Color.CYAN);
			Paint p = new Paint();
			// smooths
			p.setAntiAlias(true);
			p.setColor(Color.RED);
			p.setStyle(Paint.Style.STROKE); 
			p.setStrokeWidth(4.5f);
			// opacity
			//p.setAlpha(0x80); //
			canvas.drawCircle(50, 50, 30, p);
		}

	}
}

55

How update View TextView with timer Android runnable example | how-update-view-textview-with-timer-android-runnable-example


Update TextView by runnable. Handler, runnable, timer Android example.


public class TimerActivity extends Activity {
TextView hTextView;
Button hButton, hButtonStop;
private Handler mHandler = new Handler();
private int nCounter = 0;
@Override
    public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
        super.onCreate(savedInstanceState);
        setContentView(R.layout.main);
        hTextView = (TextView)findViewById(R.id.idTextView);
        hButton = (Button)findViewById(R.id.idButton);
        hButton.setOnClickListener(mButtonStartListener);
        hButtonStop = (Button)findViewById(R.id.idButtonStop);
        hButtonStop.setOnClickListener(mButtonStopListener);
    } // end onCreate

View.OnClickListener mButtonStartListener = new OnClickListener() {
	public void onClick(View v) {
		try {
			mHandler.removeCallbacks(hMyTimeTask);
         //        Parameters
         //        r  The Runnable that will be executed. 
         //        delayMillis  The delay (in milliseconds) until the Runnable will be executed. 
                       mHandler.postDelayed(hMyTimeTask, 1000); // delay 1 second
		} catch (Exception e) {
			// TODO Auto-generated catch block
			e.printStackTrace();
		}
	}
};


private Runnable hMyTimeTask = new Runnable() {
	   public void run() {
		   nCounter++;
	    	   hTextView.setText("Hallo from thread counter: " + nCounter);
	   }
	}; 
/**
 * 
 */
    View.OnClickListener mButtonStopListener = new OnClickListener() {
    	public void onClick(View v) {
    		 mHandler.removeCallbacks(hMyTimeTask);
    		
    	}
    };
}





main.xml



<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

<LinearLayout xmlns:android="//schemas.android.com/apk/res/android"
    android:orientation="vertical"
    android:layout_width="fill_parent"
    android:layout_height="fill_parent"
    >
<TextView  
	android:id="@+id/idTextView"
    android:layout_width="fill_parent" 
    android:layout_height="wrap_content" 
    android:text="@string/hello"
    />
<Button android:text="Button" 
android:id="@+id/idButton" 
android:layout_width="wrap_content" 
android:layout_height="wrap_content"></Button>
 
 <Button android:layout_width="wrap_content" 
 android:layout_height="wrap_content" 
 android:id="@+id/idButtonStop" 
 android:text="Stop"></Button> 
    
    
</LinearLayout>






Editace: 2013-12-09 11:06:19
Počet článků v kategorii: 397
Url:java-basic-rules

AD
11 Share
Share
Tweet