Česko anglické názvy seznam součástí kola
Česko anglický seznam součástí kola - pomůcka pro vyhledávání na cizích e-shopech
Tip:Označit anglický text, kliknout na něj pravým myším a z menu vybrat Vyhledat text pomocí vyhledávačeAnglicky: Česky
Bike Frame: Rám
Bike Top tube: Horní rámová trubka
Bike Down tube: Dolní rámová trubka
Bike Seat tube: Sedlová rámová trubka
Bike Seat stay: Zadní sedlová vidlice
Bike Chain stay: Spodní řetězová vidlice
Bike Rear brakes: Zadní brzdy
Bike Cogset: Vícekolečko, kazeta, pastorky
Bike Rear derailleur: Měnič převodů, přehazovačka
Bike Front derailleur: Přední přesmykač
Bike Chain: Řetěz
Bike Chain rings: Převodníky, tácy, talíře, převodní ozubená kola
Bike Saddle: Sedlo
Bike Seat post: Sedlovka
Bike Pedal: Pedál, šlapátko
Bike Crank arm: Klika převodníku pedálů
Bike Handlebar grip: Říditka
Bike Head tube: Hlavová trubka řízení
Bike Shock absorber: Tlumič
Bike Front brakes: Přední brzda
Bike Front fork: Přední vidlice
Bike Whell: Kolo kompletní, všeobecně, přední, či zadní
Bike Spokes: Výpletové paprsky, špice
Bike Front hub: Přední středový náboj
Bike Rim: Ráfek
Bike Tire: Plášť, pneumatika
Bike Valve: Ventil, ventilek
Zdroj obrázku: Wikipedia
Date: 28.08.2021 - 08:57
10LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Rekreační pohodová jízda
- sedlo nechť tak vysoko, aby jezdec dosáhl nohama na zem, ne jen špičkami, ale celým chodidlem a to na obou stranách kola, aniž by sesedl ze sedla (důvod je ten, že se občas zachytí oděv za sedlo a pokud jezdec nedosáhne nohou na zem, tak následuje dost nepříjemný pád)- řidítka nechť jsou o něco širší, než jsou ramena jezdce, nikdy by neměly být užší, protože se jezdci špatně dýchá a nemá dobrou stabilitu na kole
- řidítka nechť jsou tak vysoko, aby jezdec neseděl vzpřímeně, neboť trpí bederní páteř
- řidítka nechť nejsou příliš nízko, protože pak trpí jezdcovi zápěstí a ramenní klouby
- řidítka by měla pomoci stejnoměrně rozložit váhu jezdce na ruce a bederní páteř
- brzdové páčky nechť jsou v jedné přímce s napjatou rukou, tedy ve směru napřímené RAMENO - ZÁPĚSTÍ
- při výběru nového kola nezapomínejte na kvalitní odpružení - chrání vaši páteř a klouby;
Na obrázku je, velmi dobře uživatelsky hodnocená, odpružená sedlovka (trubka pod sedlem s unikátní konstrukcí odpružení).
Sportovní jízda
- sedlo se nastaví tak, že noha je téměř napnuta, když pedál je ve spodní úvrati, tedy v nejnižší poloze. Noha nesmí být zcela napnuta, protože pak trpí zadek při neustálém převalovaní se přes sedlo ze strany na stranu- řidítka se nastavují tak, aby bylo dosaženo co největší aerodynamickosti jezdce - aby jezdcovo tělo kladlo co nejmenší odpor vzduchu
- brzdové páčky se nastavují do polohy, kdy jezdec nejvíce brzdí nebezpečné úseky - u horských kol bývají mírně sklopeny dolů u jezdců, kteří při sjíždění srázů na kole stojí, jinak bývají nastaveny tak, jako u rekreační jízdy, tedy v ose RAMENO-ZÁPĚSTÍ jezdce, nebo LOKET-ZÁPĚSTÍ jezdce
Date: 08.08.2021 - 12:01
Jakou stranou se lepí záplata k duši
Přečíst návod, mělo by to tam být napsáno, nebo vyobrazeno!Pokud není z návodu zřejmé, kterou stranou se má záplata přilepit k duši
Většina záplat má z jedné strany hliníkovou folii. Ta se odlepí a na tuto plochu se pak nanese lepidlo.Pokud nemá hliníkovou folii, ale jen plastovou, tak se lepí tou stranou, která nemá na sobě průhlednou folii podobnou celofánu.
Pokud je jen jedna strana záplaty kryta neprůhlednou folií, pak je to právě tato strana, kde se bude nanášet lepidlo po odstranění této folie.
Návod radí sejmout alobal a touto stranou přiložit na díru, jejíž okolí bylo potřeno lepidlem. Lepidlo se nechá asi minutu zavadnout a teprve pak se přiloží záplata. Plastová průhledná folie se sundá až po přilepení záplaty. Nakonec povrch záplaty posypat křídou, aby se nelepila na plášť
Průhledná folie bývá nahoře a sundává se až po přilepení záplaty
Date: 21.01.2022 - 15:28
Zkušenosti s dobíjením baterie akumulátoru nářadí a elektrokol, elektrokoloběžek
- - Zabránit/zamezit zkratování (přímé spojení) pólů baterie, jinak hrozí exploze.
- - Nabíjení Li-Ion a podobných lithiových baterií vyžaduje kontrolu z důvodu nebezpečí požáru atd.
- - Používat pouze nabíječku schválenou výrobcem akumulátoru!
- - Pozor na přehřátí baterie - okamžitě odpojit od nabíječky! Nenechávat baterii na slunci a v místech, kde by se přehřála!
- - Používat spínací hodiny (za 250 korun; 10 euro), kde lze nastavit čas dobíjení např. na délku 2 hodin a tím zabránit přebíjení baterie, či jiného nebezpečí, protože po uplynutí nastaveného času hodiny vypnou nabíječku a tím se předejde případnému nebezpečí přehřátí, požáru - exploze.
- - Vhodné je používat čidla požáru (požární čidla) s tím, že mohou navíc odpojit nabíječku od proudu, oznámit nebezpečí na telefon, požárníkům atd.
- - Hasičské, hasící přístroje na li-on baterie nechť jsou základní výbavou místností, kde probíhá dobíjení lithiových akumulátorů.
- - Dobíjení baterie na volném prostranství (betonovém chodníku a pod.) zamezí případnému šíření požáru, protože lithiová baterie při hoření si sama vytváří kyslík a její hašení je tím pádem velmi obtížné a je nejlépe zavčas zavolat požárníky.
- - Nepoškozovat obal baterie, nepoužívat poškozenou baterii, nebezpečí exploze!
Indikátor stavu nabití
Mnoho akumulátorů má indikátor stavu nabití. Většinou na principu:- PLNÉ NABITÍ svítí všechny diody, i červená!
- Jakmile začnou diody postupně zhasínat od směru PLNÉHO NABITÍ, je třeba dle zkušenosti, pomýšlet na návrat z výletu.
- ŽLUTÉ DIODY - pokud svítí již jen žluté diody, je třeba akumulátor znovu dobít, ALE dobíjet lze kdykoliv, kdy je to zapotřebí, např. před dalším používáním akumulátoru, kdy budu potřebovat plné, či 80% nabití.
- ČERVENÁ DIODA pokud svítí již pouze červená dioda, je nutno akumulátor okamžitě dobít.
Dojezd dle počtu čárek indikátoru stavu baterie
Počet čárek je lépe určit tak, že na minutu zastavit a vypnout indikátor i baterii.Pak znovu zapnout baterii a indikátor (displej) a teprve odečíst počet čárek.
Dojezd se liší dle terénu a váhy cyklisty - zde je jen optimální příklad.
Příklad je pro kolo Leader Fox Lotus 2017, s dojezdem 70 km 1. stupeň přípomoci.
5 čárek 100% nabití dojezd 70 km
4 čárky trvale po 29 km zbývá 58% na 41 km (je čas se vracet zpět)
3 čárky trvale po 48 km zbývá 31% na 22 km
2 čárky trvale po 58 km zbývá 17% na 12 km
1 čárka trvale po 65 km zbývá 7% na 5 km
0 už bez čárek po 70 km zbývá 0% na 0 km
5 čárek 100% nabití dojezd 70 km
4 čárky trvale po 29 km zbývá 58% na 41 km (je čas se vracet zpět)
3 čárky trvale po 48 km zbývá 31% na 22 km
2 čárky trvale po 58 km zbývá 17% na 12 km
1 čárka trvale po 65 km zbývá 7% na 5 km
0 už bez čárek po 70 km zbývá 0% na 0 km
Date: 01.07.2021 - 09:18
Jedná se o kola udržovaná dle návodu výrobce, střední a vyšší třídy.
Řetěz
2 až 6 let, nebo 2 až 6 000 km.
U pedálového motoru je řetěz více namáhán a je třeba je měnit dříve, tedy i po 1 000 km.
Pláště kol
2 až 6 000 km / zhruba 3 roky.
Baterie - kapacita nad 70%
3 až 6 let, nebo 1 000 nabíjecích cyklů - liší se dle údajů výrobce.
Elektromotory
5 000 km v zadním náboji kola a až 20 000 km pedálový motor.
Brzdy 2 až 5 000 km
Špalky u ráfkových brzd 1 až 3 000 km.
Destičky u kotoučových brzd až 6 000 km.
Rám 3 až 10 let
Rám až 10 000, ale i více pokud se jezdí jen po kvalitních silnicích.
Rám je třeba kontrolovat po každé náročnější jízdě a pokud došlo k jeho poškození, je lepší koupit nové kolo, popřípadě reklamovat rám, pokud je v záruce.
Častý problém je, že sedlovka - sedlová trubka je příliš vysunutá nad svár rámu, drží jen na kousíčku v trubce rámu a roztrhne trubku rámu.
Tabulka životnosti některých komponent elektrokola:
Date: 10.07.2021 - 07:27
Nosiče kol rady nápady
Nosiče kol slouží pro přepravu jízdních kol a tím kola nezabírají prostor ani pro posádku, ani pro zavazadla.Pozor! Nejdříve vyzkoušejte, zda zvednete kolo, které budete přepravovat na střešním nosiči, nad hlavu. Elektrokolo bez baterie váží více jak 20 kg, ale může dosahovat libovolné váhy a pak jej již nezvednete na střechu auta, když bude vážit např. 120 kg. Pokud kolo nezvednete na střechu auta, je třeba uvažovat o zadním nosiči, či dokonce o přívěsném vozíku pro více kol. Také si ověřte, zda se šířka pláště vejde do lišt pro kola! Existují půjčovny nosičů kol, lze si vyzkoušet, který nosič bude nejvhodnější.
Nosiče kol na střechu auta - nejvíce prodávané ALE nevhodné pro těžší elektrokola
Umožňují přepravit až 4 kola, která můžeme uzamknout. Kola se na střeše téměř neušpiní. Nevýhodou je vyšší spotřeba paliva a zhoršené jízdní vlastnosti hlavně za větru, či zhoršená průjezdnost pod stromy atd. Kupujte od osvědčené výrobce a vsaďte na kvalitu. Pro každé kolo lze pořídit jen jeden nosič.Výhody a nevýhody
- Pojmou až 4 kola
- Kola se neušpiní nečistotami od silnice
- Skladnost
- Jsou nejlevnější
- Nosiče lze používat i při změně auta
- Sklon k neuróze, i když jedete bez kol, tak se díváte, jestli projedete a nezavadíte koly o něco nad Vámi
- Obtížnější manipulace s koly ve výšce - elektrokola jsou stále těžší a těžší, ne každý je zvládne zvednout na střechu vozidla
- Nemožnost parkování v garáži s nízkým vjezdem - futry vrat, či stropem
- Vyšší spotřeba vozu a horší jízdní vlastnosti
Nosiče na tažné zařízení - zaměřeno na pohodlí
Umožňují pohodlnou manipulaci s koly. Lze je sklopit i s koly a otevřít zadní dveře!Oblíbená značka: BUZZRACK Scorpion, nebo THULE
Musíte mít na autě tažné zařízení. Kola se více znečišťují od prachu ze silnic, přes kola je horší výhled dozadu.
Výhody a nevýhody
- Pojmou až 4 kola
- Jednoduchá montáž nosiče
- Snadná montáž i demontáž kol a manipulace s nimi
- Funkce sklopení - jednoduchý přístup
- Nosič lze používat i při změně auta
- Auto musí být vybaveno tažným zařízením
- Kola někdy přesahují do stran vozidlo - je třeba na to dát pozor jak při jízdě, tak při parkování
- Omezený výhled dozadu
- Kola jsou náchylnější k ušpinění hlavně za deštivého počasí, kdy je rozstřikovaná špína strhávána za záď vozidla
- Vyšší pořizovací cena
- Nutnost pořídit třetí SPZ
Nosiče na páté dveře - nejlevnější řešení
Nosiče na páté dveře jsou levné, ale zpravidla jen pro 3 kola. Nemají příliš velký vliv na aerodynamiku nebo spotřebu - kola jsou schována za vozidlem. Berte v úvahu omezený výhled vzad a se stížený, nebo nemožný přístupem do zavazadlového prostoru. Tyto typy nejsou vhodné například na sedany a je třeba se poradit s odborníkem.Výhody a nevýhody
- Uvezou zpravidla až 3 kola
- Není nutné kola sundávat před vjezdem do garáže, pokud kola nepřečnívají tak, že by vadila při vjezdu.
- Nízká cena
- Špatný, nebo nemožný přístup do zavazadlového prostoru
- Omezený výhled vzad
- Nejsou vhodné pro každý typ vozu
- Kola se velmi špiní při jízdě za špatného počasí, či prašných cestách vlivem strhávání a víření vzduchu za vozidlem
Date: 18.06.2021 - 09:03
Editace: 28. 8. 2021 - 8:57
Počet článků v kategorii: 10
Url:cesko-anglicke-nazvy-seznam-soucasti-kola