PARKSIDE Prostřihovač plechu PMK 550 recenze
PARKSIDE® Prostřihovač plechu PMK 550
Výborný pomocník na 230V. Rychlost střihu, u ocelového plechu 0,8 mm silného, byla zhruba 1 metr za 30 sekund.Na dlouhé rovné plochy jsou lepší tabulové nůžky, nebo upnout k plechu vodící lať

Střih je široký zhruba 5 mm a je třeba s tím počítat

K vedení pro rovný, dlouhý střih je lépe požít vodítko z prkénka, či latě

Špony je lépe zachytávat do krabice, aby se nezapichovaly do bot a podobně

Špony v krabici

Špony v krabici

PARKSIDE - Výborný pomocník především na tvarové stříhání plechu

Date: 07.11.2021 - 19:30
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Jak má vypadat správně nabroušený zub řetězu motorové pily
Ryska broušení a zbroušení zubu, řetěz se značně opotřebovanými zuby nepoužívejte.
Po každém 5. broušení zubu zkontrolujte výšku omezovače hloubky řezu.
Vysoký omezovač = tenká špona, nebo drtinky, pila jakoby neřeže.
Správná výška omezovače je zhruba 0,1mm pod výškou zubu.
Nízký omezovací zub = hrubá špona - úběr, pila trpí, skáče, zvýšené riziko úrazu.
Zub řetězu motorové pily je napodobenina hoblíku na dřevo. Sílu třísky špony zajišťuje omezovací zub.
Správně nabroušený zub ubírá šponu jako tvaru 0,1mm tenkého čtverečku o délce strany rovnající se
šířce zubu.

Ryska broušení a zbroušení zubu, řetěz se značně opotřebovanými zuby nepoužívejte.

Po každém 5. broušení zubu zkontrolujte výšku omezovače hloubky řezu.
Vysoký omezovač = tenká špona, nebo drtinky, pila jakoby neřeže.
Správná výška omezovače je zhruba 0,1mm pod výškou zubu.
Nízký omezovací zub = hrubá špona - úběr, pila trpí, skáče, zvýšené riziko úrazu.


Zub řetězu motorové pily je napodobenina hoblíku na dřevo. Sílu třísky špony zajišťuje omezovací zub.
Správně nabroušený zub ubírá šponu jako tvaru 0,1mm tenkého čtverečku o délce strany rovnající se
šířce zubu.


Já jsem pilový list brousil na brusce určené pro řetěz motorové pily.
Sundal jsem plastový průhledný kryt, nejdříve vyzkoušel bez rotujícího
kotouče při vypnutém zařízení správný úhel, pak zapnul brusku , nabrousil
každý druhý příslušný zub, otočil list, nabrousil zuby z druhé strany.
Další sadu zubů jsem brousil z druhé strany kotoučku.
Šraňk u kalených zubů po nabroušení nebyl vůbec potřeba a zuby jsou tak křehké,
že kombinačky je okamžitě vylomí.
Jak používat šraňkovací kleště viz další odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=29&t=1904&title=Kleste-rozvadeci-srankovaci-na-listove-pily-jak-udelat-srank
Šraňk - rozvod zubů pily natavuji po broušení a jen na dvou protilehlých zubech
uprostřed. Pokud to nestačí, přidám dvojici krajních zubů. Zdá se mi, že pila řeže
mnohem lehčeji, než když dělám šraňk na všech zubech. Viz video.
**VIDEO YOUTUBE
Broušení pilových zubů pomocí brusky na řetězy motorových pil
**VIDEO YOUTUBE
Tady ještě video nabroušení pilky staré 50 let, zerzavé až to pěkné nebylo
**VIDEO YOUTUBE
Rozvod pily šraňk Wikipedie
Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pila
Ostření zubů pily
http://www.pilana.cz/cz/ostreni-zubu
http://www.koumak.cz/navody/brouseni-pil/
Sundal jsem plastový průhledný kryt, nejdříve vyzkoušel bez rotujícího
kotouče při vypnutém zařízení správný úhel, pak zapnul brusku , nabrousil
každý druhý příslušný zub, otočil list, nabrousil zuby z druhé strany.
Další sadu zubů jsem brousil z druhé strany kotoučku.
Šraňk u kalených zubů po nabroušení nebyl vůbec potřeba a zuby jsou tak křehké,
že kombinačky je okamžitě vylomí.
Jak používat šraňkovací kleště viz další odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=29&t=1904&title=Kleste-rozvadeci-srankovaci-na-listove-pily-jak-udelat-srank
Šraňk - rozvod zubů pily natavuji po broušení a jen na dvou protilehlých zubech
uprostřed. Pokud to nestačí, přidám dvojici krajních zubů. Zdá se mi, že pila řeže
mnohem lehčeji, než když dělám šraňk na všech zubech. Viz video.
**VIDEO YOUTUBE
Broušení pilových zubů pomocí brusky na řetězy motorových pil
**VIDEO YOUTUBE
Tady ještě video nabroušení pilky staré 50 let, zerzavé až to pěkné nebylo
**VIDEO YOUTUBE
Rozvod pily šraňk Wikipedie
Ruční pily na dřevo mají přímý pilový list s různě tvarovanými zuby, které odebírají materiál buď jen v jednom směru nebo v obojím. List musí mít pilový rozvod (
šraňk), to jest zuby střídavě vyhnuté na jednu a druhou stranu, aby se pila v řezu
nedusila. K nastavení rozvodu se užívají zvláštní (
šrankovací) kleště, které zajišťují stejnoměrné vyhnutí. Pro hrubší řez, například palivového dřeva, se volí buď nepravidelný tvar zubů (
vlčí zuby) s větším prostorem mezi zuby, anebo hrubší trojúhelné zuby s větším rozvodem. Také pro řezání prken podél let se volí list s hrubšími zuby a větším rozvodem, kdežto pro příčný řez mohou být zuby jemnější. Pilový list je buď sám dostatečně tuhý, anebo musí být napnut v rámu. Starší pilové listy se ostřily trojhranným pilníkem ve svěráku mírně šikmými tahy tak, aby sklon břitu zubu odpovídal jeho vyhnutí. Tak se např. liché zuby nabrousily najednou se sklonem v jednom směru a pak sudé zuby s opačným sklonem. Moderní pily na dřevo mívají zuby kalené, takže se už dodatečně ostřit ani rozvádět nemusí.
Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pila
Ostření zubů pily
http://www.pilana.cz/cz/ostreni-zubu
http://www.koumak.cz/navody/brouseni-pil/
Otáčky motoru při poloze páčky omezovače viz tabulka:
1. 3 700
2. 4 200
3. 4 700
Pružina omezovače je posledním zářezu páčky nastavení otáček,
tedy nejméně napnutá. Přesto dochází k značnému rozdílu otáček
po přesunutí páčky regulátoru otáček do dalšího zářezu, to vše při volnoběžných otáčkách
a to tak, že nelze zařadit další převodový stupeň dokud páčka regulátoru
otáček není přesunuta do nejmenší možné polohy, tedy až za 1 první zářez.
Dal jsem pružinu do posledního zářezu, ale stále dochází k výrazné změně otáček
při přesouvání páčky mezi zářezy při volnoběhu.
Zkusil jsem pružinu ještě nadstavit, aby kladla je minimální odpor, ale ani to nepomohlo.
Pomohlo by dát táhlo ke klapce plynu do nižšího otvoru? Mám táhlo v nejvyšším otvoru.
Řešení:
Výměna gufer na klice a výměna osičky plynu v karburátoru vedla k odstranění poruchy.

1. 3 700
2. 4 200
3. 4 700
Pružina omezovače je posledním zářezu páčky nastavení otáček,
tedy nejméně napnutá. Přesto dochází k značnému rozdílu otáček
po přesunutí páčky regulátoru otáček do dalšího zářezu, to vše při volnoběžných otáčkách
a to tak, že nelze zařadit další převodový stupeň dokud páčka regulátoru
otáček není přesunuta do nejmenší možné polohy, tedy až za 1 první zářez.
Dal jsem pružinu do posledního zářezu, ale stále dochází k výrazné změně otáček
při přesouvání páčky mezi zářezy při volnoběhu.
Zkusil jsem pružinu ještě nadstavit, aby kladla je minimální odpor, ale ani to nepomohlo.

Pomohlo by dát táhlo ke klapce plynu do nižšího otvoru? Mám táhlo v nejvyšším otvoru.
Řešení:
Výměna gufer na klice a výměna osičky plynu v karburátoru vedla k odstranění poruchy.

PARKSIDE® Jemná vrtací bruska PFBS 160
Vynikající pomocník na broušení, nožů, nůžek, kos, kotoučových pil, pilových listů, sekyrek, nářadí pro stolaře - truhláře, leštění mincí a drobných předmětu, rytí textů a dekoraci do dřeva, odjehlování, srážení hran, odřezávání přečnívajících hřebíků, šroubků, odstraňování koroze nejen před pájením, kartáčování, smirkování a tisíce dalších operaci.Ale bruska na akumulátor je snad ještě praktičtější, protože si jí můžete vzít s sebou do zahrady, lesa, na pole a pobrousit kosu, nože sekačky - křovinořezu, sekyrku, řetěz motorové pily (pokud máte správný průměr brousku) atd.
Bohužel u brusky na 230 V dochází často k drhnutí rotoru o stator a to bylo i důvodem k reklamaci. Nová bruska již tento problém měla znatelně menší, ale stále to není dokonalé viz video Parkside PFBS 160 B2 noise and vibration, kde k odstranění drhnutí rotoru byl použit papír, který vymezil vůli mezi rotorem a plastovým tělem brusky
Další slabinou je upínací kleština, ale uživatelé ji zaměňují za mini skličidlo - je třeba vždy určit správně závit té vaší, aby se skličidlo dalo našroubovat na místo kleštiny.


Tabulka katalog náhradních dílů Vari Jikov dvoutaktní motor válec píst klikovka a skříň
Číslo | Popis | Cena +- s DPH | Kus | Poznámka |
---|---|---|---|---|
1 | GUFERO 17x35x10 | 18 Kč | ks | GUFERO 17x35x10 |
1 | GUFERO 17x28x7 TERRA | 16 Kč | ks | |
2 | LOŽISKO KULIČKOVÉ 6203 | 72 Kč | ks | |
3 | PODLOŽKA VYMEZOVACÍ | 3 Kč | ks | |
4 | KLIKOVÁ HŘÍDEL VARI | 2 853 Kč | ks | |
4 | KLIKOVÁ HŘÍDEL TERRA | 2 853 Kč | ks | |
5 | PERO 3X5 | 18 Kč | ks | |
6 | LOŽISKO KULIČKOVÉ 6303 | 82 Kč | ks | |
7 | PÍSTNÍ ČEP | 73 Kč | ks | |
8 | POJISTNÝ KROUŽEK 14 | 2 Kč | ks | |
9 | PÍSTNÍ KROUŽEK 56X2 ORIGINÁL | 43 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
9 | PÍSTNÍ KROUŽEK 56.25 X 2 I. VÝBRUS | 43 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
9 | PÍSTNÍ KROUŽEK 56.50 X 2 II. VÝBRUS | 43 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
9 | PÍSTNÍ KROUŽEK 56.75 X 2 III. VÝBRUS | 69 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
9 | PÍSTNÍ KROUŽEK 57.00 X 2 IV. VÝBRUS | 55 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
9a | PÍSTNÍ KROUŽEK 60X2 | 53 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
10 | VYMEZOVACÍ PODLOŽKA | 3 Kč | ks | |
11 | PÍST PRŮMĚR 56 MM | 290 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
11 | PÍST PRŮMĚR 56.25 MM I.VÝBRUS | 290 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
11 | PÍST PRŮMĚR 56.50 MM II.VÝBRUS | 290 Kč | ks | |
11a | PÍST PRŮMĚR 60.00 MM | 320 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
12 | LOŽISKO JEHLOVÉ 14x17x20 INA | 155 Kč | ks | |
13 | OJNICE | 940 Kč | ks | |
13 | OJNICE TERRA | 862 Kč | ks | |
14 | LOŽISKO JEHLOVÉ 18x24x13 | 154 Kč | ks | |
15 | ČEP KLIKOVÝ | 224 Kč | ks | |
15 | ČEP KLIKOVÝ TERRA | 224 Kč | ks | |
16 | SKŘÍŇ KLIKOVÁ VARI | 1 284 Kč | ks | |
16 | SKŘÍŇ KLIKOVÁ MOTOR 6 HP | 1 426 Kč | ks | |
17 | TĚSNĚNÍ KLIKOVÉ SKŘÍNĚ | 7 Kč | ks | |
18 | ŠROUB | 31 Kč | ks | |
19 | PODLOŽKA 6,4 | 1 Kč | ks | |
20 | MATICE M6 | 1 Kč | ks | |
21 | MATICE HLAVY VÁLCE | 18 Kč | ks | |
22 | PODLOŽKA 8,4 | 1 Kč | ks | |
23 | HLAVA VÁLCE STARÁ BEZ DV | 375 Kč | ks | Bude montována s těsněním 56 mm od 1.7.1997 |
23 | HLAVA VÁLCE NOVÁ PRO DV | 765 Kč | ks | |
24 | PODLOŽKA 6,4 | 1 Kč | ks | |
25 | TĚSNĚNÍ KARBURÁTORU | 6 Kč | ks | |
26 | TĚSNĚNÍ POD HLAVU 56 MM | 73 Kč | ks | Pozor těsnění patří osadit pouze pod hlavy válce s hladkým povrchem v místě styku s válcem. V případě vroubků v místě styku s válcem, se … |
26a | TĚSNĚNÍ POD HLAVU 60 MM | 94 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
27 | PODLOŽKA IZOLAČNÍ | 29 Kč | ks | VLOŽKA KARBURÁTORU |
28 | ŠROUB M6x30 | 17 Kč | ks | |
29 | VÁLEC | 1 472 Kč | ks | SESTAVA SE ŠROUBY ORIGINÁL |
29a | VÁLEC 60 | 1 877 Kč | ks | SESTAVA SE ŠROUBY ORIGINÁL |
30 | ŠROUB ZÁVRTNÝ | 28 Kč | ks | |
31 | TĚSNĚNÍ VÁLCE 56 MM | 5 Kč | ks | |
31a | TĚSNĚNÍ VÁLCE 60 MM | 20 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
32 | POJISTNÝ KROUŽEK 12 | 2 Kč | ks | |
33 | NÁBOJ SPOJKY | 768 Kč | ks | |
34 | PODLOŽKA 10,5 | 4 Kč | ks | |
35 | MATICE M10x1 | 5 Kč | ks | |
36 | ZÁVAŽÍ SPOJKY 1/2 | 581 Kč | ks | 1/2 závaží spojky V případě že potřebujete dva kusy závaží spojky, použijte níže uvedený alternativní produkt. |
36 | ZÁVAŽÍ SPOJKY-SESTAVA | 1161 Kč | ks | Sada obsahuje: 2x 1/2 závaží spojky 2x pružina spoky 1x šroub 1x matici |
OBLOŽENÍ SPOJKY | KOVOVÉ | 137 Kč | ks | Bez zobrazení |
37 | PRUŽINA SPOJKY | 12 Kč | ks | |
38 | ŠROUB SPOJKY M6x70 | 3 Kč | ks | |
39 | MATICE M 6 | 10 Kč | ks | |
40 | ŠROUB M8x20 | 7 Kč | ks | |
41 | PODLOŽKA 8,2 | 1 Kč | ks | |
42 | UZÁVĚR | 66 Kč | ks | SESTAVA |
43 | MEZIPŘÍRUBA SESTAVA | 376 Kč | ks | |
44 | PODLOŽKA VYMEZOVACÍ TL.0,2MM | 4 Kč | ks | |
44 | PODLOŽKA VYMEZOVACÍ TL 0,3MM | 3 Kč | ks | |
44 | PODLOŽKA VYMEZOVACÍ TL 0,4MM | 4 Kč | ks | |
44 | PODLOŽKA VYMEZOVACÍ TL.0,5MM | 4 Kč | ks | |
45 | POUZDRO SPOJKY | 18 Kč | ks | |
46 | MATICE M8 | 1 Kč | ks | |
47 | ŠROUB M3,9X19 | 1 Kč | ks | |
48 | PODLOŽKA 4,3 | 1 Kč | ks | |
49 | ROZPĚRKA | 10 Kč | ks | |
50 | KRYT TLUMIČE VÝFUKU | 104 Kč | ks | |
51,52 | CLONA, PLECH STÍNÍCÍ VARI | 45 Kč | ks | |
51,52 | CLONA, PLECH STÍNÍCÍ TERRA | 45 Kč | ks | |
53 | TLUMIČ VÝFUKU SESTAVA | 1638 Kč | ks | |
54 | TĚSNĚNÍ VÝFUKU KOV | 27 Kč | ks | |
54 | TĚSNĚNÍ VÝFUKU | 6 Kč | ks | |
55 | ŠROUB M8x16 | 1 Kč | ks | |
56 | PODLOŽKA 5,3 | 1 Kč | ks | |
57 | PODLOŽKA 5,1 | 1 Kč | ks | |
58 | MATICE M5 | 1 Kč | ks | |
59 | VENTIL DEKOMPRESNÍ | 550 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
59 | SADA DEKOMPRESNÍHO VENTILU | 2 252 Kč | ks | |
60 | HADIČKA OVLÁDÁNÍ DEKOVENTILU | 55 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
61 | SPONA HADICOVÁ COBRA 8-9,DL | 16 Kč | ks |
Kde koupit náhradní díly Vari Jikov motor:
http://www.lednice-trzil.cz/nahradni-dily/e-nahradni-dily/motor-jikov/valec-a-klikova-skrin/?pageNo=1&
Editace: 7. 11. 2021 - 19:30
Počet článků v kategorii: 175
Url:parkside-prostrihovac-plechu-pmk-550-recenze