Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Hue saturation, color, colored filtering Bitmap Image Android example


AD MOB

colored filtering bitmap android

/* Copyright (C) 2011 The Android Open Source Project
//www.apache.org/licenses/LICENSE-2.0
*/
public class MainActivity extends Activity {
private ImageView imageView;
private Button button1;
Drawable bitmapOrg;
private final int[] mColors =
{Color.BLUE, Color.GREEN, Color.RED, Color.LTGRAY, Color.MAGENTA, Color.CYAN,
		Color.YELLOW, Color.WHITE};
	
	@Override
	protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
		super.onCreate(savedInstanceState);
		setContentView(R.layout.main);
		imageView = (ImageView)findViewById(R.id.imageView1);
		button1 = (Button)findViewById(R.id.button1);

		
		bitmapOrg = this.getResources().getDrawable(R.drawable.flower_blue);
        
        button1.setOnClickListener(new OnClickListener() {
            public void onClick(View view) {
                int mColor = (int) Math.floor(Math.random() * mColors.length);
                bitmapOrg.setColorFilter(mColors[mColor], PorterDuff.Mode.MULTIPLY);
                imageView.setImageDrawable(bitmapOrg);
                imageView.invalidate();
            }
        });	
 	}

}


397LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


378

6. Fragments Tutorial Summary – Czech language | 6-fragments-tutorial-summary-czech-language


6. Fragments Tutorial Summary – Czech language


Dil 6. shrnutí
V 1. dílu jsme se něco dozvěděli od XML souborech a typu procesoru pro správný běh Android Studia a emulátoru různých typů zařizení s Androidem.

- FrameLayout: můžeme měnit obsah kontejneru
- fragment s plnou cestou: nelze měnit obsah za jiný fragment
- pozor na šírku kontejnerů:
android:layout_width="0dp" - musí být 0dp, jinak se např. některý panel nezobrazí, nebo neuvídíte vůbec nic.
android:layout_weight="1" u prvního panelu fragmentu
android:layout_weight="2" u panelu druhého fragmentu


Složku layout-large lze přejmenovat na swXXXdp např. sw600dp a pak si zařízení bere automaticky resource z této složky, pokud nejmenší rozměr obrazovky je roven, či větší 600dp.
To lze využít k oklamání zařízení při testování. Pokud máte jen malý telefon a chcete na něm zkoušet dva panely, tak složku přejmenujte, po dobu testování, např. na sw300dp a pak i malé zařízení zobrazí oba panely. Po ukončení testování je třeba zase složku přejmenovat na původní nejmenší přípustnou šířku zařízení (w600dp), nebo nejmenší rozměr jedné ze stran obrazovky (sw600dp).




V 2. dílu jsme rozebrali MainActivity.java

Pozor na implementaci správné třídy, pokud si vytvoříte novou třídu se seznamem položek,
je třeba přejemnova HeadlinesFragment na NovyNazevTridyKdeMateListView
implements HeadlinesFragment.OnHeadlineSelectedListener
na
implements NovyNazevTridyKdeMateListView.OnHeadlineSelectedListener

Fragmenty lze měnit ve FrameLayout kontejneru
			// MALÉ OBRAZOVKY
			// jen JEDEN-PANEL se zobrazuje - vybrán soubor news_articles.xml v layout složce
			// musíme vyměnit fragemnty !!!!

            
			// Vytvoříme fragment a doplníme argumenty - hodnoty, poslané např. z HeadlinesFragment.java
			// jedná se nám především o pozici položky, na kterou bylo kliknuto v ListView
			// tato pozice bude určující pro výběr obsahu pro ArticleFragment
            ArticleFragment newFragment = new ArticleFragment();
            Bundle args = new Bundle();
            args.putInt(ArticleFragment.ARG_POSITION, position);
            newFragment.setArguments(args);
            FragmentTransaction transaction = getSupportFragmentManager().beginTransaction();

 			// Zde vyměníme původní fragment HeadlinesFragment novým fragmentem s obsahem článku atd.
			// Můžeme vyměnit fragment za jiný, protože id fragment_container v layout/news_articles.xml je tagu FrameLayout
            transaction.replace(R.id.fragment_container, newFragment);
			// addToBackStack umožní uživateli vrátit se zpět na seznam položek v HeadlinesFragment.java
            transaction.addToBackStack(null);

            
			// celou transakci předáme ke schválení :)
            transaction.commit();







V 3. dílu jsme se zabývali HeadlinesFragment.java

// zajistí zpětné odesílání zprav - zde zachytí kliknutí uživatele na položku
        // v ListView - seznamu položek 
    OnHeadlineSelectedListener mCallback;

    // pro odposlouchávání zpráv v ListView a odesílání do MainActivity.java
    public interface OnHeadlineSelectedListener {
        /**
		funkce je volána onArticleSelected z HeadlinesFragment když uživatel
                klikne na item v ListView - položku seznamu -
		Tělo funkce je v MainActivity!!! Tam proběhnou potřebné úkony.
                Například výměna fragmentů atd. */
        public void onArticleSelected(int position);
    }


/........
// novější verze ListView má více možností
       int layout = Build.VERSION.SDK_INT >= Build.VERSION_CODES.HONEYCOMB ?
                android.R.layout.simple_list_item_activated_1 : android.R.layout.simple_list_item_1;
	
/........
// podbarvení vybrané položky v ListView zlepší přehlednost 
// u dvou panelového zobrazeni

    /** kliknuto na položku ListView */
    @Override
    public void onListItemClick(ListView l, View v, int position, long id) {
                // long id se bude hodit například při obsluze sql.databází
        
		// Upozorní - předá zprávu MainActivity.java, že uživatel 
		// klikl na položku a odešle i pozici v seznamu
                mCallback.onArticleSelected(position);
        
        
		// getListView().setItemChecked(position, true); 
		// má zajistit podbarvení 
		// - zvýraznění vybrané položky,
		// ale mi to nefungovalo, tak jsem ještě znovu přidal,
		// které je už v onStart() a už to funguje jak má
		// Možná nějaká záludnost v mém telefonu :(
		getListView().setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
		 
        getListView().setItemChecked(position, true);
    }
	
  @Override
    public void onStart() {
        super.onStart();

		
		// Pokud se bude zobrazovat dual-panel 
                // (pro tablety, větší obrazovky) 
                // například je dobré
		// když bude zvýrazněna vybraná položka setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
		// Toto provádíme v onStart(), kdy máme přístup k listview
        if (getFragmentManager().findFragmentById(R.id.article_fragment) != null) {
            getListView().setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
        }
    }
	







V 4. dílu jsme se podívali na ArticleFragment.java

Fragment používa onCreateView() místo onCreate()


@Override
    public View onCreateView(LayoutInflater inflater, ViewGroup container, 
        Bundle savedInstanceState) {

		// Když je activity znovu vytvořena (např. při rotaci zařízení),
		// obnoví, v našem případě, text článku, jehož pozice 
		// byla uložena pomocí
        // public void onSaveInstanceState(Bundle outState) viz níže
		// důležité zejména pro dual-panel (dva panely vedle sebe)
        if (savedInstanceState != null) {
            mCurrentPosition = savedInstanceState.getInt(ARG_POSITION);
        }

// umístíme, aktivujeme příslušný layout
// zde je zajímavé, že layout můžete měnit.
// Např. při kliknutí na pložku 1 v HeadlinesFragment
// zde můžete ochytit pozici a dle toho zvolit 
// příslušný layout, který chcete zobrazit ve fragmentu 
// ALE pak si musíte pohlídat ID prvků, které bude ten JINÝ
// layout obsahovat 		
        return inflater.inflate(R.layout.article_view, container, false);
    }

		// na rozdíl od Activity se ve Fragment používá k 
		// získání id ne jen findViewById() 
		// ALE getActivity().findViewById() 
        TextView article = (TextView) getActivity().findViewById(R.id.article);

  @Override
    public void onStart() {
        super.onStart();
// Při startu fragmentu, zkontrolujte, zda existují nějaké argumenty 
// předané do fragmentu.
// OnStart() je právě to správné místo, kde to udělat, 
// protože layout s jednotlivými elementy byl již         
// naloděn - aktivován, a můžeme bezpečně použít metody,         
// které potřebují, aby jednotlivá ID elementů layoutu byla již          
// aktivní, použitelná	a nevracela NULL, což by mělo za následek
// pád aplikace	
		
        Bundle args = getArguments();
        if (args != null) {
			// vypsaní obsahu článku pomocí předaného argumentu (pozice) z HeadlinesFragment.java
            updateArticleView(args.getInt(ARG_POSITION));
        } else if (mCurrentPosition != -1) {
			// vypsání článku dle pozice uložené např. při rotaci zařízení
			// mCurrentPosition je definována (odchycena) v onCreateView
            updateArticleView(mCurrentPosition);
        }
    }








V 5. dílu jsme probrali uložiště řetězců Ipsum.java

Ipsum je veřejná třída, která obsahuje
dvě pole řetězců - stringů.
Pole Headlines slouží jako uložiště pro názvy, které
budou načteny do ListView - seznamu v HeadlinesFragment.java
Pole Articles je v našem případě zásobárnou článků, které
budou načteny dle pozice položky ListView předané z HeadlinesFragment
zoětbě do MainActivity a
odtud do ArticleFragment.java, jako parametr metody
articleFrag.updateArticleView(position);
nebo jako argument Bundle
Bundle args = new Bundle();
args.putInt(ArticleFragment.ARG_POSITION, position);

Stringy - ukládat do souboru java je ošemetné (problémy s kódováním, vyhledávání výrazů atd.)
U většího množství článků pak nepřehledné.
Navíc, uživatel nemůže tento text editovat.
K ukládaní většího množství dat, k jejich vyhledávání
a editaci je lépe používat databáze.
259

Shuffle Array of String Java Example | shuffle-array-of-string-java-example



       String[] sAr = new String[] {"one","two","three"};
       List<String> wordList = Arrays.asList(sAr);
       Collections.shuffle( wordList);
       String[]myShuffledArray = wordList.toArray(new String[wordList.size()]);


204

java.lang.NullPointerException: println needs a message | java-lang-nullpointerexception-println-needs-a-message


Problemi is in e.getMessage() what can return null and Log.e (String tag, String msg) will throws an new exception !!!!
Problem and solution:

      	try {
      		int [] i = {1};
      		int z = i[5];
      	} catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
      		String s = e.toString(); // s == java.lang.ArrayIndexOutOfBoundsException
                // try to testing String s for null value
      		if(s != null)
      		 Log.e("bla", s);
      		else 
      		 Log.e("bla", "My error text 1");
      		
      		String s2 = e.getMessage(); // s2 == null !!!!!!!
                // you need to testing String s2 for null value , or you get FATAL EXCEPTION: main
                // and application will be crashed
       		String s2 = e.getMessage(); // s2 == null !!!!!!!
      		if(s2 != null)
      		 Log.e("bla2", e.getMessage());
      		else 
      		 Log.e("bla2", "My error text 2");
     		
                // this is OK
      		e.printStackTrace();
      	}


LogCat:

E/bla(855): java.lang.ArrayIndexOutOfBoundsException

 E/bla2(855): My error text 2

 W/System.err(855): java.lang.ArrayIndexOutOfBoundsException
 W/System.err(855): 	at cz.okhelp.motion._MotionActivity.onTouchEvent(_MotionActivity.java:54)
 W/System.err(855): 	at android.app.Activity.dispatchTouchEvent(Activity.java:2099)
 W/System.err(855): 	at com.android.internal.policy.impl.PhoneWindow$DecorView.dispatchTouchEvent(PhoneWindow.java:1675)
 W/System.err(855): 	at android.view.ViewRoot.deliverPointerEvent(ViewRoot.java:2194)
 W/System.err(855): 	at android.view.ViewRoot.handleMessage(ViewRoot.java:1878)
 W/System.err(855): 	at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java:99)
 W/System.err(855): 	at android.os.Looper.loop(Looper.java:123)
 W/System.err(855): 	at android.app.ActivityThread.main(ActivityThread.java:3683)
 W/System.err(855): 	at java.lang.reflect.Method.invokeNative(Native Method)
 W/System.err(855): 	at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:507)
 W/System.err(855): 	at com.android.internal.os.ZygoteInit$MethodAndArgsCaller.run(ZygoteInit.java:839)
 W/System.err(855): 	at com.android.internal.os.ZygoteInit.main(ZygoteInit.java:597)
 W/System.err(855): 	at dalvik.system.NativeStart.main(Native Method)




Or you can using this code:

      	try {
      		int [] i = {1};
      		int z = i[5];
      	} catch (Exception e) {
      		
      		
      		StringBuilder sb = new  StringBuilder().append(e.getClass().getSimpleName()); 
          if  (e.getMessage() != null) { 
              sb.append("

"); sb.append(e.getMessage()); } Log.e("err", sb.toString()); // E/err(336): ArrayIndexOutOfBoundsException // this code write out all message Log.e("myError", "methodName", e); } // E/myError(371): methodName // E/myError(371): java.lang.ArrayIndexOutOfBoundsException // E/myError(371): at cz.okhelp.motion._MotionActivity.onTouchEvent(_MotionActivity.java:54) // E/myError(371): at android.app.Activity.dispatchTouchEvent(Activity.java:2099) // E/myError(371): at com.android.internal.policy.impl.PhoneWindow$DecorView.dispatchTouchEvent(PhoneWindow.java:1675) // E/myError(371): at android.view.ViewRoot.deliverPointerEvent(ViewRoot.java:2194) // E/myError(371): at android.view.ViewRoot.handleMessage(ViewRoot.java:1878) // E/myError(371): at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java:99) // E/myError(371): at android.os.Looper.loop(Looper.java:123) // E/myError(371): at android.app.ActivityThread.main(ActivityThread.java:3683) // E/myError(371): at java.lang.reflect.Method.invokeNative(Native Method) // E/myError(371): at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:507) // E/myError(371): at com.android.internal.os.ZygoteInit$MethodAndArgsCaller.run(ZygoteInit.java:839) // E/myError(371): at com.android.internal.os.ZygoteInit.main(ZygoteInit.java:597) // E/myError(371): at dalvik.system.NativeStart.main(Native Method)

373

1. Fragments Tutorial XML - czech language | 1-fragments-tutorial-xml-czech-language


Tutoriál je pro naprosté začátečníky s fragmenty, machři se nic nového nedozvědí.
Tutoriál se bude zabývat upozorněním na některé záludnosti v příkladu, jenž si pozorně pročtěte, a
který si můžete otevřít a stáhnout zde:
https://developer.android.com/training/basics/fragments/creating.html
Je tam i zip soubor, který si stáhněte a otevřete v Android Studiu (JetBrains IntelliJ IDEA software),
či jiném IDE, které používáte k programování.


Important: Protože Android Studio má celkem dost značné nároky na PC, zejména na rychlost a budete si chtít pořídit nové PC, je třeba s procesorem Intel a nekupovat repas, ale vše v novotě. Doporučované minimum je nedostatečné a práce na takovém PC je horor. Dole na stránce odkazu je uveden typ procesoru, který by mělo PC mít, jinak na něm nespustíte, nebo jen s obtížemi, emulátor, na kterém se testují vytvářené aplikace.
Například pro rok 2016 jsou požadavky na procesor:
For accelerated emulator: 64-bit operating system and Intel® processor with support for Intel® VT-x, Intel® EM64T (Intel® 64), and Execute Disable (XD) Bit functionality



Začneme soubory XML
V příkladu jsou v res složce dvě složky layout.
layout - pro obrazovky chytrých telefonů a
layout-large - pro obrazovky tabletů a větších obrazovek

V složce layout jsou dva soubory.
article_view.xml je v tomto případě vždy využíván fragmentem ArticleFragment.java, který zobrazuje obsah. Je jedno jaká bude velikost obrazovky, protože si jej otevírá ArticleFragment.java sám.

Obě složky obsahují soubor stejného názvu news_articles.xml - který obsahuje kontejner buď jen pro jeden panel (layout složka),
nebo pro dva panely (layout-large složka) pro velké obrazovky.


Important:
Složku layout-large lze přejmenovat na swXXXdp např. sw600dp a pak si zařízení bere automaticky resource z této složky, pokud nejmenší rozměr obrazovky je roven, či větší 600dp.
To lze využít k oklamání zařízení při testování. Pokud máte jen malý telefon a chcete na něm zkoušet dva panely, tak složku přejmenujte, po dobu testování, např. na sw300dp a pak i malé zařízení zobrazí oba panely. Po ukončení testování je třeba zase složku přejmenovat na původní nejmenší přípustnou šířku zařízení (w600dp), nebo nejmenší rozměr jedné ze stran obrazovky (sw600dp).





news_articles.xml v layout složce obsahuje jen FrameLayout
<FrameLayout xmlns:android="//schemas.android.com/apk/res/android"
    android:id="@+id/fragment_container"
    android:layout_width="match_parent"
    android:layout_height="match_parent" />



Important: U tohoto kontaineru -FrameLayout- je možno měnit obsah, tedy dynamicky vyměnit fragment za jiný! Toho využívá aplikace u malých obrazovek pro zobrazení jak seznamu, tak i dalšího obsahu po kliknutí na položku v ListView - seznamu.
U fragment kontaineru s natvrdo přiřazeným fragmentem dynamická výměna za běhu programu není možná (viz níže dva kontainery tagu fragment)!!!






news_articles.xml v layout-large složce obsahuje dva kontainery tagu fragment s plnou cestou k souboru např. com.example.android.fragments.HeadlinesFragment,
u kterých není možná dynamická výměna fragmentu!!!!


Important: Pokud chcete měnit fragmenty v některém kontaineru, je třeba použít FrameLayout kontainer!!!!





    <fragment android:name="com.example.android.fragments.HeadlinesFragment"
              android:id="@+id/headlines_fragment"
              android:layout_weight="1"
              android:layout_width="0dp"
              android:layout_height="match_parent" />

    <fragment android:name="com.example.android.fragments.ArticleFragment"
              android:id="@+id/article_fragment"
              android:layout_weight="2"
              android:layout_width="0dp"
              android:layout_height="match_parent" />






Important: Na co si ještě dát pozor!!!!
Na android:layout_width="0dp" - musí být 0dp, jinak se např. některý panel nezobrazí, nebo neuvídíte vůbec nic.
Podobně i android:layout_weight="1" u prvního panelu android
android:layout_weight="2" u panelu druhého!!!!!



214

LinkedMap HashMap Java | linkedmap-hashmap-java



Map<Float,String> linkedHashMap = new LinkedHashMap<Float, String>();

 linkedHashMap.put(14.f, "text");
 linkedHashMap.put(13.f, "text");
 linkedHashMap.put(10.f, "text");
 linkedHashMap.put(11.f, "text");
 linkedHashMap.put(2.f, "text");
 linkedHashMap.put(3.f, "text");
 linkedHashMap.put(1.f, "text");
 linkedHashMap.put(7.f, "text");
 linkedHashMap.put(23.f, "text");

	for (Entry<Float,String> entry : linkedHashMap.entrySet()) {
		System.out.println(entry.getKey());
	}
14.0
13.0
10.0
11.0
2.0
3.0
1.0
7.0
23.0

Map<Float,String> hashMap = new HashMap<Float, String>();

 hashMap.put(14.f, "text");
 hashMap.put(13.f, "text");
 hashMap.put(10.f, "text");
 hashMap.put(11.f, "text");
 hashMap.put(2.f, "text");
 hashMap.put(3.f, "text");
 hashMap.put(1.f, "text");
 hashMap.put(7.f, "text");
 hashMap.put(23.f, "text");

 
 
	for (Entry<Float,String> entry : hashMap.entrySet()) {
		System.out.println(entry.getKey());
	}
// key :
1.0
14.0
3.0
13.0
2.0
7.0
11.0
23.0
10.0




Editace: 2013-12-09 13:08:36
Počet článků v kategorii: 397
Url:hue-color-colored-filter-bitmap-image-android-example

AD
11 Share
Share
Tweet