6. Fragments Tutorial Summary – Czech language
6. Fragments Tutorial Summary – Czech language
Dil 6. shrnutí
V 1. dílu jsme se něco dozvěděli od XML souborech a typu procesoru pro správný běh Android Studia a emulátoru různých typů zařizení s Androidem.
- FrameLayout: můžeme měnit obsah kontejneru
- fragment s plnou cestou: nelze měnit obsah za jiný fragment
- pozor na šírku kontejnerů:
Složku layout-large lze přejmenovat na swXXXdp např. sw600dp a pak si zařízení bere automaticky resource z této složky, pokud nejmenší rozměr obrazovky je roven, či větší 600dp.
To lze využít k oklamání zařízení při testování. Pokud máte jen malý telefon a chcete na něm zkoušet dva panely, tak složku přejmenujte, po dobu testování, např. na sw300dp a pak i malé zařízení zobrazí oba panely. Po ukončení testování je třeba zase složku přejmenovat na původní nejmenší přípustnou šířku zařízení (w600dp), nebo nejmenší rozměr jedné ze stran obrazovky (sw600dp).
V 2. dílu jsme rozebrali MainActivity.java
Pozor na implementaci správné třídy, pokud si vytvoříte novou třídu se seznamem položek,
je třeba přejemnova HeadlinesFragment na NovyNazevTridyKdeMateListView
implements HeadlinesFragment.OnHeadlineSelectedListener
na
implements NovyNazevTridyKdeMateListView.OnHeadlineSelectedListener
V 3. dílu jsme se zabývali HeadlinesFragment.java
V 4. dílu jsme se podívali na ArticleFragment.java
Fragment používa onCreateView() místo onCreate()
V 5. dílu jsme probrali uložiště řetězců Ipsum.java
Ipsum je veřejná třída, která obsahuje
dvě pole řetězců - stringů.
Pole Headlines slouží jako uložiště pro názvy, které
budou načteny do ListView - seznamu v HeadlinesFragment.java
Pole Articles je v našem případě zásobárnou článků, které
budou načteny dle pozice položky ListView předané z HeadlinesFragment
zoětbě do MainActivity a
odtud do ArticleFragment.java, jako parametr metody
articleFrag.updateArticleView(position);
nebo jako argument Bundle
Bundle args = new Bundle();
args.putInt(ArticleFragment.ARG_POSITION, position);
Stringy - ukládat do souboru java je ošemetné (problémy s kódováním, vyhledávání výrazů atd.)
U většího množství článků pak nepřehledné.
Navíc, uživatel nemůže tento text editovat.
K ukládaní většího množství dat, k jejich vyhledávání
a editaci je lépe používat databáze.
Dil 6. shrnutí
V 1. dílu jsme se něco dozvěděli od XML souborech a typu procesoru pro správný běh Android Studia a emulátoru různých typů zařizení s Androidem.
- FrameLayout: můžeme měnit obsah kontejneru
- fragment s plnou cestou: nelze měnit obsah za jiný fragment
- pozor na šírku kontejnerů:
android:layout_width="0dp" - musí být 0dp, jinak se např. některý panel nezobrazí, nebo neuvídíte vůbec nic.
android:layout_weight="1" u prvního panelu fragmentu
android:layout_weight="2" u panelu druhého fragmentu
Složku layout-large lze přejmenovat na swXXXdp např. sw600dp a pak si zařízení bere automaticky resource z této složky, pokud nejmenší rozměr obrazovky je roven, či větší 600dp.
To lze využít k oklamání zařízení při testování. Pokud máte jen malý telefon a chcete na něm zkoušet dva panely, tak složku přejmenujte, po dobu testování, např. na sw300dp a pak i malé zařízení zobrazí oba panely. Po ukončení testování je třeba zase složku přejmenovat na původní nejmenší přípustnou šířku zařízení (w600dp), nebo nejmenší rozměr jedné ze stran obrazovky (sw600dp).
V 2. dílu jsme rozebrali MainActivity.java
Pozor na implementaci správné třídy, pokud si vytvoříte novou třídu se seznamem položek,
je třeba přejemnova HeadlinesFragment na NovyNazevTridyKdeMateListView
implements HeadlinesFragment.OnHeadlineSelectedListener
na
implements NovyNazevTridyKdeMateListView.OnHeadlineSelectedListener
Fragmenty lze měnit ve FrameLayout kontejneru
// MALÉ OBRAZOVKY
// jen JEDEN-PANEL se zobrazuje - vybrán soubor news_articles.xml v layout složce
// musíme vyměnit fragemnty !!!!
// Vytvoříme fragment a doplníme argumenty - hodnoty, poslané např. z HeadlinesFragment.java
// jedná se nám především o pozici položky, na kterou bylo kliknuto v ListView
// tato pozice bude určující pro výběr obsahu pro ArticleFragment
ArticleFragment newFragment = new ArticleFragment();
Bundle args = new Bundle();
args.putInt(ArticleFragment.ARG_POSITION, position);
newFragment.setArguments(args);
FragmentTransaction transaction = getSupportFragmentManager().beginTransaction();
// Zde vyměníme původní fragment HeadlinesFragment novým fragmentem s obsahem článku atd.
// Můžeme vyměnit fragment za jiný, protože id fragment_container v layout/news_articles.xml je tagu FrameLayout
transaction.replace(R.id.fragment_container, newFragment);
// addToBackStack umožní uživateli vrátit se zpět na seznam položek v HeadlinesFragment.java
transaction.addToBackStack(null);
// celou transakci předáme ke schválení :)
transaction.commit();
V 3. dílu jsme se zabývali HeadlinesFragment.java
// zajistí zpětné odesílání zprav - zde zachytí kliknutí uživatele na položku
// v ListView - seznamu položek
OnHeadlineSelectedListener mCallback;
// pro odposlouchávání zpráv v ListView a odesílání do MainActivity.java
public interface OnHeadlineSelectedListener {
/**
funkce je volána onArticleSelected z HeadlinesFragment když uživatel
klikne na item v ListView - položku seznamu -
Tělo funkce je v MainActivity!!! Tam proběhnou potřebné úkony.
Například výměna fragmentů atd. */
public void onArticleSelected(int position);
}
/........
// novější verze ListView má více možností
int layout = Build.VERSION.SDK_INT >= Build.VERSION_CODES.HONEYCOMB ?
android.R.layout.simple_list_item_activated_1 : android.R.layout.simple_list_item_1;
/........
// podbarvení vybrané položky v ListView zlepší přehlednost
// u dvou panelového zobrazeni
/** kliknuto na položku ListView */
@Override
public void onListItemClick(ListView l, View v, int position, long id) {
// long id se bude hodit například při obsluze sql.databází
// Upozorní - předá zprávu MainActivity.java, že uživatel
// klikl na položku a odešle i pozici v seznamu
mCallback.onArticleSelected(position);
// getListView().setItemChecked(position, true);
// má zajistit podbarvení
// - zvýraznění vybrané položky,
// ale mi to nefungovalo, tak jsem ještě znovu přidal,
// které je už v onStart() a už to funguje jak má
// Možná nějaká záludnost v mém telefonu :(
getListView().setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
getListView().setItemChecked(position, true);
}
@Override
public void onStart() {
super.onStart();
// Pokud se bude zobrazovat dual-panel
// (pro tablety, větší obrazovky)
// například je dobré
// když bude zvýrazněna vybraná položka setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
// Toto provádíme v onStart(), kdy máme přístup k listview
if (getFragmentManager().findFragmentById(R.id.article_fragment) != null) {
getListView().setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
}
}
V 4. dílu jsme se podívali na ArticleFragment.java
Fragment používa onCreateView() místo onCreate()
@Override
public View onCreateView(LayoutInflater inflater, ViewGroup container,
Bundle savedInstanceState) {
// Když je activity znovu vytvořena (např. při rotaci zařízení),
// obnoví, v našem případě, text článku, jehož pozice
// byla uložena pomocí
// public void onSaveInstanceState(Bundle outState) viz níže
// důležité zejména pro dual-panel (dva panely vedle sebe)
if (savedInstanceState != null) {
mCurrentPosition = savedInstanceState.getInt(ARG_POSITION);
}
// umístíme, aktivujeme příslušný layout
// zde je zajímavé, že layout můžete měnit.
// Např. při kliknutí na pložku 1 v HeadlinesFragment
// zde můžete ochytit pozici a dle toho zvolit
// příslušný layout, který chcete zobrazit ve fragmentu
// ALE pak si musíte pohlídat ID prvků, které bude ten JINÝ
// layout obsahovat
return inflater.inflate(R.layout.article_view, container, false);
}
// na rozdíl od Activity se ve Fragment používá k
// získání id ne jen findViewById()
// ALE getActivity().findViewById()
TextView article = (TextView) getActivity().findViewById(R.id.article);
@Override
public void onStart() {
super.onStart();
// Při startu fragmentu, zkontrolujte, zda existují nějaké argumenty
// předané do fragmentu.
// OnStart() je právě to správné místo, kde to udělat,
// protože layout s jednotlivými elementy byl již
// naloděn - aktivován, a můžeme bezpečně použít metody,
// které potřebují, aby jednotlivá ID elementů layoutu byla již
// aktivní, použitelná a nevracela NULL, což by mělo za následek
// pád aplikace
Bundle args = getArguments();
if (args != null) {
// vypsaní obsahu článku pomocí předaného argumentu (pozice) z HeadlinesFragment.java
updateArticleView(args.getInt(ARG_POSITION));
} else if (mCurrentPosition != -1) {
// vypsání článku dle pozice uložené např. při rotaci zařízení
// mCurrentPosition je definována (odchycena) v onCreateView
updateArticleView(mCurrentPosition);
}
}
V 5. dílu jsme probrali uložiště řetězců Ipsum.java
Ipsum je veřejná třída, která obsahuje
dvě pole řetězců - stringů.
Pole Headlines slouží jako uložiště pro názvy, které
budou načteny do ListView - seznamu v HeadlinesFragment.java
Pole Articles je v našem případě zásobárnou článků, které
budou načteny dle pozice položky ListView předané z HeadlinesFragment
zoětbě do MainActivity a
odtud do ArticleFragment.java, jako parametr metody
articleFrag.updateArticleView(position);
nebo jako argument Bundle
Bundle args = new Bundle();
args.putInt(ArticleFragment.ARG_POSITION, position);
Stringy - ukládat do souboru java je ošemetné (problémy s kódováním, vyhledávání výrazů atd.)
U většího množství článků pak nepřehledné.
Navíc, uživatel nemůže tento text editovat.
K ukládaní většího množství dat, k jejich vyhledávání
a editaci je lépe používat databáze.
396LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Black and white bitmap image pictures, gray scale colormatrix Android example.

public class ApokusActivity extends Activity {
@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(new SampleView(this));
}
private static class SampleView extends View {
// CONSTRUCTOR
public SampleView(Context context) {
super(context);
setFocusable(true);
}
@Override
protected void onDraw(Canvas canvas) {
Paint paint = new Paint();
canvas.drawColor(Color.YELLOW);
// you need to insert a image flower_blue into res/drawable folder
paint.setFilterBitmap(true);
Bitmap bitmapOrg = BitmapFactory.decodeResource(getResources(),
R.drawable.flower_blue);
canvas.drawBitmap(bitmapOrg, 10, 10, paint);
int width, height;
ColorMatrix cm = new ColorMatrix(
new float[]{
0.5f,0.5f,0.5f,0,0,
0.5f,0.5f,0.5f,0,0,
0.5f,0.5f,0.5f,0,0,
0,0,0,1,0,0,
0,0,0,0,1,0
});
cm.setSaturation(0);
ColorMatrixColorFilter f = new ColorMatrixColorFilter(cm);
paint.setColorFilter(f);
int h = bitmapOrg.getHeight();
//canvas.drawBitmap(bitmapOrg, 10, 10, paint);
canvas.drawBitmap(bitmapOrg, 10, 10 + h + 10, paint);
}
}
}

Invalid proguard configuration file path
C:\documents\my_android_projects\my_project\proguard.cfg does not exist or is not a regular file
Solution:
Check if exist file proguard.cfg in your project on the path C:\docum.........
If not exist, copy a file proguard.cfg from other project or create file proguard.cfg and insert
this source code to file and save this file.
From more details see:
//developer.android.com/guide/developing/tools/proguard.html
C:\documents\my_android_projects\my_project\proguard.cfg does not exist or is not a regular file
Solution:
Check if exist file proguard.cfg in your project on the path C:\docum.........
If not exist, copy a file proguard.cfg from other project or create file proguard.cfg and insert
this source code to file and save this file.
-optimizationpasses 5
-dontusemixedcaseclassnames
-dontskipnonpubliclibraryclasses
-dontpreverify
-verbose
-optimizations !code/simplification/arithmetic,!field/*,!class/merging/*
-keep public class * extends android.app.Activity
-keep public class * extends android.app.Application
-keep public class * extends android.app.Service
-keep public class * extends android.content.BroadcastReceiver
-keep public class * extends android.content.ContentProvider
-keep public class * extends android.app.backup.BackupAgentHelper
-keep public class * extends android.preference.Preference
-keep public class com.android.vending.licensing.ILicensingService
-keepclasseswithmembernames class * {
native <methods>;
}
-keepclasseswithmembers class * {
public <init>(android.content.Context, android.util.AttributeSet);
}
-keepclasseswithmembers class * {
public <init>(android.content.Context, android.util.AttributeSet, int);
}
-keepclassmembers class * extends android.app.Activity {
public void *(android.view.View);
}
-keepclassmembers enum * {
public static **[] values();
public static ** valueOf(java.lang.String);
}
-keep class * implements android.os.Parcelable {
public static final android.os.Parcelable$Creator *;
}
From more details see:
//developer.android.com/guide/developing/tools/proguard.html
Try this trick.
In AndroidManifest - activity tag write this code
App hold data of a views if will to rotation of device.
In AndroidManifest - activity tag write this code
android:configChanges="keyboard|keyboardHidden|orientation|screenLayout|uiMode|screenSize|smallestScreenSize"
App hold data of a views if will to rotation of device.
<activity
android:name=".Tests_Activity"
android:label="@string/app_name"
android:configChanges="keyboard|keyboardHidden|orientation|screenLayout|uiMode|screenSize|smallestScreenSize" />
Why the app selects data from basic layout folder if smallest width is higher then the number in folder name?
Example 1
layout-sw600dp values-sw600dp (smallest width sw for data usage from this folder is 600dp density independent pixel!!!!!)
Device screen resolution is 1200 x 900 px (pixel) Wow, app to be select data from sw600dp folder! Realy?
DPI of device screen - dot per inch (pixel per inch) is 480 pixel it is wery important number!
In our case smallest dimension of screen must be at least 1800 real - physical pixels (1800 px / 3 ratio(dpi/160) = 600 dp (dip density independend pixels) to be used data from folders values-sw600dp and layout-sw600dp.
Example 2 see Example 1 abouve
Device: Nexus 7 (2012) selected from Android Studio tool layout editor
Resolution: 800x1280 px
DPI: tvdpi (approximately 213dpi)
Ratio: 1.33 (213 / 160)
Smallest width in px: 800
Convert px to dp: 601.5 (800 / 1.33)
Result:Smallest width is 601.5dp The App to be used data from folders values-sw600dp and layout-sw600dp.
Example 1
layout-sw600dp values-sw600dp (smallest width sw for data usage from this folder is 600dp density independent pixel!!!!!)
Device screen resolution is 1200 x 900 px (pixel) Wow, app to be select data from sw600dp folder! Realy?
DPI of device screen - dot per inch (pixel per inch) is 480 pixel it is wery important number!
- App selects smallest dimension of screen. In our case 900 px
Medium screen have 160 dpi (The density-independent pixel is equivalent to one physical pixel on a 160 dpi screen, which is the baseline density assumed by the system for a "medium" density screen.). - App calculate ratio 480 / 160 = 3 (The conversion of dp units to screen pixels: px = dp * (dpi / 160))
- App calculate smallest dimesnion of screen in dp 900 / 3 = 300 dip or dp (density independed pixel).
- App selects data from basic values and layout folder because sw600dp is greater than 300dp.
In our case smallest dimension of screen must be at least 1800 real - physical pixels (1800 px / 3 ratio(dpi/160) = 600 dp (dip density independend pixels) to be used data from folders values-sw600dp and layout-sw600dp.
Example 2 see Example 1 abouve
Device: Nexus 7 (2012) selected from Android Studio tool layout editor
Resolution: 800x1280 px
DPI: tvdpi (approximately 213dpi)
Ratio: 1.33 (213 / 160)
Smallest width in px: 800
Convert px to dp: 601.5 (800 / 1.33)
Result:Smallest width is 601.5dp The App to be used data from folders values-sw600dp and layout-sw600dp.
Try this solution:
String DATA = "Html text....bla bla bla. Hellou world! čšřžěéá";
String HEADERHTML =
"<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">"
+"<html> <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8">"
+"</head> <body>";
String FOOTERHTML = "</body></html>";
WebView mWebView.loadData(HEADERHTML+DATA+FOOTERHTML,"text/html; charset=UTF-8",null);
Editace: 2016-07-02 11:10:11
Počet článků v kategorii: 396
Url:6-fragments-tutorial-summary-czech-language