Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Popelnice plastové kovové plechové rady nápady jak opravit


AD MOB

Před koupí popelnice

Nejlépe zajít na obecní úřad, pod který bude popelnice spadat a zeptat se jaký objem popelnice, barva a materiál bude pro mne, či mou rodinu, nejvhodnější.
Problém je v tom, že firma odvážející směsný odpad se může vymlouvat na to, že popelnice nemá správnou barvu, že je např. zelená a pro směsný odpad tato barva není určena. Totéž platí i pro objem. Klasická popelnice má objem 120 litrů. Pokud si zakoupím popelnici 240 litrů, tak firma mi jí nemusí vyprázdnit, pokud má smlouvu na odvoz odpadu jen z popelnic o objemu 120 litrů a nebo kontejnerů. Takže proto je lépe se informovat na příslušném obecním úřadě.
Obecní úřady také vybírají větší částku za svoz odpadu, pokud používá občan popelnice o větším objemu.

Pozor na hořlavé materiály a horký popel - nebezpečí vzniku požáru!

Popelnic na obrázku má 4 ramena držáku pro nabírání hydraulikou a snáze odolá ulomení držáku

popelnice-plastova-4-panty-delsi-zivotnost.jpg


Opravy popelnic a prevence:

Plastové popelnice nesmí být použity na horký popel! Nevyžadují zvláštní péči, ale je dobré zakoupit značkovou popelnici např. SULO. U neznačkových plastových popelnic často praská držák, který slouží k nabrání popelnice hydraulikou popelářského vozu. Držák lze sice zpevnit tak, že do plastové trubky se vloží - vsune trubka a panty se dají oplechovat - zesílit, ale proč se s tím trápit?

Vyplatí se koupit značkovou plastovou popelnici např. SULO viz obrázek.

Popelnice má o jeden pant držáku na víc (4 panty), takže se tak brzy neodlomí, jako u popelnic, která mají 3 panty.
sulo-popelnice-plastova-cerna-120-litrů.jpg

Plechové popelnice

Plechové popelnice vhodné na horký popel (ALE pozor, aby v popelnici nebyl hořlavý materiál, který se může vznítit a zapříčinit požár) a těžší obsah - ještě před prvním použitím natíráme odmaštěné dno a 30 cm spodního okraje barvou na zinek. To samé provedeme i uvnitř popelnice. Ještě je dobré, aby barva zatekla za spodní lem okraje popelnice. Nátěr opravujeme dle potřeby. Životnost lze prodloužit i více jak na dvojnásobek běžné životnosti, která bývá 5 až 10 let. Opravy se provádí nanýtováním pásu plechu kolem spodní části popelnice a vyložením nového dna s olemovaným okrajem. Opravy provede, nebo díly vyrobí i klempířská dílna.

Plechová popelnice 110 litrů od MEVA je stále velmi oblíbená a vydrží nešetrné zacházení, i horký popel

Při nátěru dbáme na to, aby barva zatekla i za spodní lem, aby tam nemohla zatékat voda.
popelnice-plechova-meva-110-litru.jpg

Date: 01.03.2021 - 10:50

359LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


186

Domácí elektrárny | domaci-elektrarny


Výroba elektřiny ve velkých elektrárnách není zase až tak výhodná, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jednak je to mnohdy značná ekologická zátěž pro lokalitu, kde se elektrárna nachází, dále jsou to i značné ztráty, které vznikají výrobou, transformací, přenosem atd.
Určitě jste se již setkali s malými agregáty na výrobu elektrického proudu poháněné benzínovým motorem, ale ty jsou vhodné jen pro výrobu malého množství energie tam, kde není možnost se připojit k síti jiným způsobem a též z důvodu jejich snadné přenositelnosti.
Řešením pro větší objekty jsou malé elektrárny přímo v areálu, nebo budově, kde se takto vyrobená elektřina spotřebovává.
Zatím, jako jedny z nejefektivnějších jsou kogenerační jednotky spotřebovávající zemní plyn. Tyto malé elektrárny mohou být ušity na míru zákazníkovi, takže mohou sloužit, jak v nákupních centrech, nemocnicích, školách, budovách, ale i na celých sídlištích.

Co je to kogenerace?


Kogenerace je společná výroba elektřiny a tepla což umožňuje zvýšení účinnosti využití energie paliv.
A nyní laicky. Určitě víte, že když běží motor automobilu, tak jen zhruba 30% uvolněné energie se spotřebuje na vlastní pohyb automobily a zbytek je nutné odvádět, jako většinou nežádoucí tepelnou energii pomocí chladící kapaliny a chladícího systému do ovzduší. Nyní si říkáte "škoda, že to teplo nelze nějak rozumně využít". No a právě kogenerační jednotky to dokážou. Nejen že vyrábí elektrickou energii, ale odpadní teplo využijí na ohřev užitkové vody v objektu, nebo na jeho vytápění atd.
75

Topná sezóna začátek konec | topna-sezona-zacatek-konec-id-287


Topná sezóna začíná podle vyhlášky ministerstva průmyslu a obchodu 1. září a končí 31. května.
Odkaz na stránky ministerstva průmyslu a obchodu - tam naleznete aktuální znění vyhlášky:
http://www.mpo.cz/hledani.html

Je-li teplota pod 13 stupňů Celsia dva dny po sobě a nelze-li očekávat její zvýšení, je možné dodávku teplota obnovit i dříve.
Vyhláška se nevztahuje na místní zvyklosti a dohody.
333

Opruzeniny zapařeniny | opruzeniny-zapareniny


Opruzeniny

- vznikají v oblastí třísel, podpaždí, pod prsy - všude tam kde se vytváří nadměrně pot
- opruzeninám napomáhá neprodyšné oblečení


Zmírnění - léčba opruzenin

- lékař předepíše mast, ale je třeba razantně snížit vlhkost v daném místě

- nebo v lékárně jistě poradí (kalciová - zinková mast atd.)

Domácí léčba opruzenin

- dezinfekce postiženého místa, vzdušné oblečení, zvýšená suchá hygiena (jemně otřít antibakteriálním ubrouskem - pokud je zapotřebí mýdlo, tak zkusit také antibakteriální), zbavování vlhkosti v postižených místech.

- někomu pomůžou například čisté ubrousky bez příměsí, toaletní papír neparfémovaný, či gáza,
které vloží do postižených míst, aby vstřebávaly nadměrné množství potu a zlepšovaly
hojení opruzenin

Velmi dobrá zkušenost s ubrousky, které odsávají pot z postižených míst

Date: 02.07.2020 - 13:36
78

Je elektromobil ekologičtější, než klasický automobil? | je-elektromobil-ekologictejsi-nez-klasicky-automobil-id-285


Na elektromobil mnohý člověk hledí, jako na automobil
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu

Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)

Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
238

Elektrické vodiče (jak se co dělá - video) | jak-se-delaji-elektricke-vodice


Jak se dělají elektrické vodiče - Jak se co dělá

  • elektrické kabely jsou všude kolem nás i ve zdech vašich domů, počítačích, strojích, automobilech atd.
  • slouží k přenosu energie
  • materiálem vodiče je většinou měď, nebo aluminium
  • tvarování vodiče se provádí na speciálních strojích
  • navine se na cívky
  • z cívek se utká vícepramenný vodič
  • vodiče se izolují pomocí PVC
  • tloušťka izolace se kontroluje pomocí laseru
  • více vodičů spojených do jednoho svazku vytváří kabel
  • izolace vodiče se kontroluje ve vodě, zda nedochází ke zkratu
  • kabely se také izolují a popisují značením hodnot

Jak se dělají elektrické vodiče - Jak se co dělá - video

**



Editace: 2.3.2021 - 13:00
Počet článků v kategorii: 359
Url:popelnice-plastove-kovove-rady-napady-recenze-jak-opravit

AD
11 Share
Share
Tweet