Broušení kotoučové pily úhlovou bruskou flexkou přímo na pile
Broušení pily zabralo 20 minut
Byl použit smirkový lamelový kotouč, úhlová bruska - flexka a pilový kotouč byl ocelový bez plátků z tvrdokovu, určený na řezání palivového dříví. Trénink je dobré provádět na kotouči, který již dosluhuje a případný nezdar nebude tolik mrzet. Kotouče s plátky z tvrdokovu potřebují přesné broušení na speciálním zařízení. Výhodou je, že nebylo třeba vyndat kotouč z pily, tedy úspora času a také pilník se ztupil po dvou broušeních, tedy i finanční úspora. Náročnost: Zvládne člověk, který umí pracovat s úhlovou bruskou, dodržuje předepsané bezpečnostní předpisy a ví co dělá. Pilu je třeba po určitém počtu broušení nechat nabrousit odborným brusičem, který navíc udělá šraňk - rozvod zubů. Ostrá pila významně šetří spotřebu elektrické energie.Je třeba dodržovat bezpečnostní předpisy určené výrobcem pro údržbu a práci s jednotlivým zařízením. Ochranné brýle, nebo odpojení cirkulárky od elektrického proudu, je základ.
Kotouč je třeba při broušení jednotlivých zubů zajistit proti otáčení, například svěrkami pro svařování plechů.
Broušení čela zubu je mnohem snadnější. Je třeba dodržet původní úhly. Trošinku přitlačit kotouč, mírně oddálit a zkontrolovat jakou stopu zanechává kotouč.
Broušení hřbetu zubu je mnohem náročnější, nejdříve přiložit vypnutou brusku, zkusit úhly, zda kotouč správně sedí, pak mírně oddálit, zapnout brusku a jemně zkusit, jakou stopu zanechává kotouč. Je lepší začít od konce zubu ke špici, jinak špici snadno podbrousíme. Je nutné počítat přitlačení kotouče ke hřbetu zubu. Mělo by stačit třikrát na každý hřbet přitlačit. Počet přitlačení - broušení je důležitý aby zuby zůstaly stejně vysoké. Správný úhel broušení zanechává stopu po celém hřbetu zubu, to značí, že se podařilo zachovat původní úhly broušení.
Správně nabroušená pila snadno řeže - prochází materiálem, na řezu je vidět jak nabroušený kotouč ubíral pořádné porce materiálu.
Nejčastější chyby jsou zbroušení špice zubu, proto je lepší začít brousit od zadní části zubu a kontrolovat zda kotouč zanechává spravnou stopu na hřbetu zubu
Lépe je začít od zadní části zubu a kontrolovat zanechanou brusnou stopu, zda je úhel správný a srovnat úhel kotouče s úhlem hřbetu zubu.Pokud se začne od špice zubu, hrozí její podbroušení.
Pro břit hřbetu platí to samé, pokud jej zbrousíme, zbrousíme i špici zubu - začít od spodní hrany, kontrolovat brusnou stopu a případně dorovnat držení flexky a tím úhel kotouče aby byl stejný jako u zubu
Date: 04.08.2022 - 23:15
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
U travní sekačky kolísaly otáčky motoru - našel jsem několik možných příčin.
Postupoval jsem od jednodušších bodů, abych si nenadělal více starostí a vždy pak vyzkoušel, jestli došlo ke zlepšení.
Ti co nemají žádné zkušenosti, vyhledají odborníka.
Postupoval jsem od jednodušších bodů, abych si nenadělal více starostí a vždy pak vyzkoušel, jestli došlo ke zlepšení.
Ti co nemají žádné zkušenosti, vyhledají odborníka.
- - kontrola výšky hladiny oleje!!!!!! (při jízdě do svahu došlo k špatnému mazání a píst se zadíral)
- - zkontroloval jsem benzín v nádržce, musím tam mít aspoň třetinu nádržky, zejména v šikmém terénu (jednou jsem tam měl nekvalitní benzín, byl třeba jej vypustit a koupit u značkové pumpy)
- - vyčistil jsem svíčku (bylo třeba vyměnit za novou)
- - vyčistil vzduchový filtr
- - vyčistil trysky karburátoru
- - odkalil karburátor (boční šroubek na misce karburátoru)
- - kontroloval jsem průchodnost palivové hadičky a filtru paliva
- - dotáhl jsem upevňovací šrouby karburátoru, aby pod těsněním nebyl přisáván falešný vzduch
- - zkontroloval pružinky regulátoru otáček u karburátoru (háček na jedné straně neseděl v dírce)
- - mokrá tráva (nalepí se pod kryt nože, ucpe vyhazovací otvor), zastavil jsem stroj a vyčistil
- OD TOHOTO BODU JE TO JIŽ PRO ZKUŠENÉ, NEBO SERVIS
- - tupý nůž (motor se zastavuje)
- - karburátor s podávací membránou (kontrola membrány a podávacího mechanismu)
- - náporový regulátor otáček, pružinky, táhla (jedno táhlo jsem měl zdeformované)
- - nevhodný nůž sekačky (měl jinou hmotnost, než originál a nepůsobil jako setrvačník)
- - karbon ve výfuku
Dvoudobé motory JIKOV
JIKOV 1447
JIKOV 1453
JIKOV 1447 DV
JIKOV 1454 DV
JIKOV 1447 LTS
JIKOV 1453 LTS
Pro dvoudobé motory se používá směs benzínu a motorového oleje.
Záběh motoru: benzín BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 40:1
Po cca 15 hodinách záběhu motoru se doporučuje používat tyto směsi:
BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL SUPER TT 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej BIO MIX OMV 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL XTS BIOLUBE 100:1
JIKOV 1447
JIKOV 1453
JIKOV 1447 DV
JIKOV 1454 DV
JIKOV 1447 LTS
JIKOV 1453 LTS
Pro dvoudobé motory se používá směs benzínu a motorového oleje.
Záběh motoru: benzín BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 40:1
Po cca 15 hodinách záběhu motoru se doporučuje používat tyto směsi:
BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL SUPER TT 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej BIO MIX OMV 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL XTS BIOLUBE 100:1
Kůň je nepostradatelným pomocníkem při přibližování pokácených
stromů na určené místo. Jako náhradu za tento způsob vytvořili
pracovníci Engineering Blatná koně motorového.
Kůň je opatřený pásovým pohonem. Řízen je pomocí řidítek stejně,
jako vozík na přepravu palet - paleťák.
Motorový kůň má i naviják pro přiblížení klády a její následné
upevnění do držáku. Motorový kůň se vejde do dodávkového automobilu
kam sám snadno najede po fošnách.
**VIDEO YOUTUBE
stromů na určené místo. Jako náhradu za tento způsob vytvořili
pracovníci Engineering Blatná koně motorového.
Kůň je opatřený pásovým pohonem. Řízen je pomocí řidítek stejně,
jako vozík na přepravu palet - paleťák.
Motorový kůň má i naviják pro přiblížení klády a její následné
upevnění do držáku. Motorový kůň se vejde do dodávkového automobilu
kam sám snadno najede po fošnách.
**VIDEO YOUTUBE
Strom si připravíme jako při klasickém kácení
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=31&t=250
jen namísto pracného zatloukání klínů použijeme hydraulický
klín na ruční pohon - pracuje podobně, jako hydraulický zvedák "panenka".
Klín se vsune do zadní upravené části řezu (do tvaru klínu ).
Několikrát se zapumpuje, aby klín již začal řez rozevírat a
zároveň se zachytil do dřeva v řezu.
Pak se pokračuje v řezání. Po dokončení řezání se ještě
zapumpuje a vyčká se na pád stromu, tedy pokud již dřevo
praská a je patrné, že se strom již naklání. Rozevření řezu
jen o 1 cm a jeho hloubce 50 cm má za následek, že se
špice stromu odchýlí od své původní kolmé osy vy výšce 10 metrů
o 50 cm.
**VIDEO YOUTUBE
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=31&t=250
jen namísto pracného zatloukání klínů použijeme hydraulický
klín na ruční pohon - pracuje podobně, jako hydraulický zvedák "panenka".
Klín se vsune do zadní upravené části řezu (do tvaru klínu ).
Několikrát se zapumpuje, aby klín již začal řez rozevírat a
zároveň se zachytil do dřeva v řezu.
Pak se pokračuje v řezání. Po dokončení řezání se ještě
zapumpuje a vyčká se na pád stromu, tedy pokud již dřevo
praská a je patrné, že se strom již naklání. Rozevření řezu
jen o 1 cm a jeho hloubce 50 cm má za následek, že se
špice stromu odchýlí od své původní kolmé osy vy výšce 10 metrů
o 50 cm.
**VIDEO YOUTUBE
Křovinořez s motorem HONDA 1,2 kW zakoupen v roce 2004 ročně seče 40 aru - 2 měřice - 4 000 metrů čtverečních:
- za dobu používání se nevyskytla žádná porucha
- snadný okamžitý start (lahůdka, můžu kdykoliv přestat kosit aniž bych se obával, že horký motor HONDA již nenastartuji)
- nízká hlučnost (na volnoběh na 20 metrů vzdálenosti téměř neslyšitelný chod)
- nízká spotřeba ( v porovnání s dvoutaktem zakoupeným ve stejnou dobu, je spotřeba poloviční, tedy to co udělá dvoutakt za 2 litry benzínu, 4-T motor HONDA spotřebuje 1 litr benzínu )
- nekouří, nízké emise
- 1,2 kW je slabší ve vysoké trávě, nutno brát menší pokos
- vyšší pořizovací cena (zhruba dvojnásobek), než u křovinořezů s dvoutaktními motory
Celkové hodnocení hodnocení křovinořezu se čtyřtaktním motorem HONDA: vynikající, určitě bych si jej koupil znovu
- za dobu používání se nevyskytla žádná porucha
- snadný okamžitý start (lahůdka, můžu kdykoliv přestat kosit aniž bych se obával, že horký motor HONDA již nenastartuji)
- nízká hlučnost (na volnoběh na 20 metrů vzdálenosti téměř neslyšitelný chod)
- nízká spotřeba ( v porovnání s dvoutaktem zakoupeným ve stejnou dobu, je spotřeba poloviční, tedy to co udělá dvoutakt za 2 litry benzínu, 4-T motor HONDA spotřebuje 1 litr benzínu )
- nekouří, nízké emise
- 1,2 kW je slabší ve vysoké trávě, nutno brát menší pokos
- vyšší pořizovací cena (zhruba dvojnásobek), než u křovinořezů s dvoutaktními motory
Celkové hodnocení hodnocení křovinořezu se čtyřtaktním motorem HONDA: vynikající, určitě bych si jej koupil znovu
Editace: 6.8.2022 - 11:19
Počet článků v kategorii: 175
Url:brouseni-kotoucove-pily-uhlovou-bruskou-flexkou-primo-na-pile