Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Call requires API level xx current min is xx android



Call requires API level 16 (current min is 4): android
Change The SDK version in AndroidManifest.xml to higher


<uses-sdk android:minSdkVersion="4" />
// 
<uses-sdk android:minSdkVersion="8" />

397LW NO topic_id



Další témata ....(Topics)


394

Histogram foto picture smartphone | histogram-foto-picture-smartphone


Very dark picture, in photo editor black remains black
histogram-picture-very-black colored

Very bright picture, in photo editor white will white
histogram-picture-very-bright-picture

Dark picture but the chart is not in black color area - dark shades can be lighten in graphics editor
histogram-picture-diagram
48

How quickly restart adb.exe ADB server Android emulator example | how-quickly-restart-adb-exe-adb-server-android-emulator-example


Create file restartADB.bat in folder
c:\Program Files\Android\android-sdk-windows\platform-tools\
Write into restartADB.bat this code:

adb kill-server && adb start-server
pause

Save restartADB.bat file.
If you want restart adb.exe server, run restartADB.bat by double click on icon.


Next example:

  1. Open Total Commander

  2. Open folder with adb.exe usually in
    c:\Program Files\Android\android-sdk-windows\platform-tools\

  3. Put into command line command: adb kill-server && adb start-server and press Enter



[caption id="attachment_778" align="alignleft" width="300" caption="ADB server restart by command line"]adb-restart-server-android-emulator[/caption]

Try restart ADB if this or similar errors:
Emulator] emulator: emulator window was out of view and was recentred



18

long in java example | long-in-java-example


Android development

long is 64 bit signed type and used when int is not large enough to hold the value.

long je celé číslo 64 bitů -9223372036854775808 +9223372036854775807 a používá se tam, kde typ int není schopen pojmout takovou hodnotu čísla.


		// declaration and assignment of value type long
		long n = 22337203685477580L;
		// print formated value
		System.out.printf("The value of x is %d%n", n); // 22337203685477580
		System.out.format("%+,8d%n%n", n); // +22 337 203 685 477 580

		// declaring more variables in single statement
		long lo1 = 12L, lo2 = 56, lo3 = 1455555555589L;

		// long range of value
		System.out.println(Long.MAX_VALUE); // 9223372036854775807
		System.out.println(Long.MIN_VALUE); // -9223372036854775808

		// check if a string is a valid number in Java example
		// convert string to long Java example
		String sLong = "1288888888888888";
		long longParse = Long.parseLong(sLong);

		// convert strings to numbers
		long longFromString = (Long.valueOf(sLong)).longValue();

		// long to string in Java example code
		Long longObj = new Long(229999999999L);
		String str = longObj.toString();
		// else
		Long longS = 888888888888L;
		String strLong = longS.toString();

		// compare two long variables
		Long longComp1 = 5555L;
		if (longComp1.equals(55555555L))
			System.out.print("true");

		// compares the two specified long values in Java example

		int i = longS.compareTo(444444L); // -1 first < second
		// 0 first == second
		// 1 first > second
		System.out.print(i);
380

6. Fragments Tutorial Summary – Czech language | 6-fragments-tutorial-summary-czech-language


6. Fragments Tutorial Summary – Czech language


Dil 6. shrnutí
V 1. dílu jsme se něco dozvěděli od XML souborech a typu procesoru pro správný běh Android Studia a emulátoru různých typů zařizení s Androidem.

- FrameLayout: můžeme měnit obsah kontejneru
- fragment s plnou cestou: nelze měnit obsah za jiný fragment
- pozor na šírku kontejnerů:
android:layout_width="0dp" - musí být 0dp, jinak se např. některý panel nezobrazí, nebo neuvídíte vůbec nic.
android:layout_weight="1" u prvního panelu fragmentu
android:layout_weight="2" u panelu druhého fragmentu


Složku layout-large lze přejmenovat na swXXXdp např. sw600dp a pak si zařízení bere automaticky resource z této složky, pokud nejmenší rozměr obrazovky je roven, či větší 600dp.
To lze využít k oklamání zařízení při testování. Pokud máte jen malý telefon a chcete na něm zkoušet dva panely, tak složku přejmenujte, po dobu testování, např. na sw300dp a pak i malé zařízení zobrazí oba panely. Po ukončení testování je třeba zase složku přejmenovat na původní nejmenší přípustnou šířku zařízení (w600dp), nebo nejmenší rozměr jedné ze stran obrazovky (sw600dp).




V 2. dílu jsme rozebrali MainActivity.java

Pozor na implementaci správné třídy, pokud si vytvoříte novou třídu se seznamem položek,
je třeba přejemnova HeadlinesFragment na NovyNazevTridyKdeMateListView
implements HeadlinesFragment.OnHeadlineSelectedListener
na
implements NovyNazevTridyKdeMateListView.OnHeadlineSelectedListener

Fragmenty lze měnit ve FrameLayout kontejneru
			// MALÉ OBRAZOVKY
			// jen JEDEN-PANEL se zobrazuje - vybrán soubor news_articles.xml v layout složce
			// musíme vyměnit fragemnty !!!!

            
			// Vytvoříme fragment a doplníme argumenty - hodnoty, poslané např. z HeadlinesFragment.java
			// jedná se nám především o pozici položky, na kterou bylo kliknuto v ListView
			// tato pozice bude určující pro výběr obsahu pro ArticleFragment
            ArticleFragment newFragment = new ArticleFragment();
            Bundle args = new Bundle();
            args.putInt(ArticleFragment.ARG_POSITION, position);
            newFragment.setArguments(args);
            FragmentTransaction transaction = getSupportFragmentManager().beginTransaction();

 			// Zde vyměníme původní fragment HeadlinesFragment novým fragmentem s obsahem článku atd.
			// Můžeme vyměnit fragment za jiný, protože id fragment_container v layout/news_articles.xml je tagu FrameLayout
            transaction.replace(R.id.fragment_container, newFragment);
			// addToBackStack umožní uživateli vrátit se zpět na seznam položek v HeadlinesFragment.java
            transaction.addToBackStack(null);

            
			// celou transakci předáme ke schválení :)
            transaction.commit();







V 3. dílu jsme se zabývali HeadlinesFragment.java

// zajistí zpětné odesílání zprav - zde zachytí kliknutí uživatele na položku
        // v ListView - seznamu položek 
    OnHeadlineSelectedListener mCallback;

    // pro odposlouchávání zpráv v ListView a odesílání do MainActivity.java
    public interface OnHeadlineSelectedListener {
        /**
		funkce je volána onArticleSelected z HeadlinesFragment když uživatel
                klikne na item v ListView - položku seznamu -
		Tělo funkce je v MainActivity!!! Tam proběhnou potřebné úkony.
                Například výměna fragmentů atd. */
        public void onArticleSelected(int position);
    }


/........
// novější verze ListView má více možností
       int layout = Build.VERSION.SDK_INT >= Build.VERSION_CODES.HONEYCOMB ?
                android.R.layout.simple_list_item_activated_1 : android.R.layout.simple_list_item_1;
	
/........
// podbarvení vybrané položky v ListView zlepší přehlednost 
// u dvou panelového zobrazeni

    /** kliknuto na položku ListView */
    @Override
    public void onListItemClick(ListView l, View v, int position, long id) {
                // long id se bude hodit například při obsluze sql.databází
        
		// Upozorní - předá zprávu MainActivity.java, že uživatel 
		// klikl na položku a odešle i pozici v seznamu
                mCallback.onArticleSelected(position);
        
        
		// getListView().setItemChecked(position, true); 
		// má zajistit podbarvení 
		// - zvýraznění vybrané položky,
		// ale mi to nefungovalo, tak jsem ještě znovu přidal,
		// které je už v onStart() a už to funguje jak má
		// Možná nějaká záludnost v mém telefonu :(
		getListView().setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
		 
        getListView().setItemChecked(position, true);
    }
	
  @Override
    public void onStart() {
        super.onStart();

		
		// Pokud se bude zobrazovat dual-panel 
                // (pro tablety, větší obrazovky) 
                // například je dobré
		// když bude zvýrazněna vybraná položka setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
		// Toto provádíme v onStart(), kdy máme přístup k listview
        if (getFragmentManager().findFragmentById(R.id.article_fragment) != null) {
            getListView().setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
        }
    }
	







V 4. dílu jsme se podívali na ArticleFragment.java

Fragment používa onCreateView() místo onCreate()


@Override
    public View onCreateView(LayoutInflater inflater, ViewGroup container, 
        Bundle savedInstanceState) {

		// Když je activity znovu vytvořena (např. při rotaci zařízení),
		// obnoví, v našem případě, text článku, jehož pozice 
		// byla uložena pomocí
        // public void onSaveInstanceState(Bundle outState) viz níže
		// důležité zejména pro dual-panel (dva panely vedle sebe)
        if (savedInstanceState != null) {
            mCurrentPosition = savedInstanceState.getInt(ARG_POSITION);
        }

// umístíme, aktivujeme příslušný layout
// zde je zajímavé, že layout můžete měnit.
// Např. při kliknutí na pložku 1 v HeadlinesFragment
// zde můžete ochytit pozici a dle toho zvolit 
// příslušný layout, který chcete zobrazit ve fragmentu 
// ALE pak si musíte pohlídat ID prvků, které bude ten JINÝ
// layout obsahovat 		
        return inflater.inflate(R.layout.article_view, container, false);
    }

		// na rozdíl od Activity se ve Fragment používá k 
		// získání id ne jen findViewById() 
		// ALE getActivity().findViewById() 
        TextView article = (TextView) getActivity().findViewById(R.id.article);

  @Override
    public void onStart() {
        super.onStart();
// Při startu fragmentu, zkontrolujte, zda existují nějaké argumenty 
// předané do fragmentu.
// OnStart() je právě to správné místo, kde to udělat, 
// protože layout s jednotlivými elementy byl již         
// naloděn - aktivován, a můžeme bezpečně použít metody,         
// které potřebují, aby jednotlivá ID elementů layoutu byla již          
// aktivní, použitelná	a nevracela NULL, což by mělo za následek
// pád aplikace	
		
        Bundle args = getArguments();
        if (args != null) {
			// vypsaní obsahu článku pomocí předaného argumentu (pozice) z HeadlinesFragment.java
            updateArticleView(args.getInt(ARG_POSITION));
        } else if (mCurrentPosition != -1) {
			// vypsání článku dle pozice uložené např. při rotaci zařízení
			// mCurrentPosition je definována (odchycena) v onCreateView
            updateArticleView(mCurrentPosition);
        }
    }








V 5. dílu jsme probrali uložiště řetězců Ipsum.java

Ipsum je veřejná třída, která obsahuje
dvě pole řetězců - stringů.
Pole Headlines slouží jako uložiště pro názvy, které
budou načteny do ListView - seznamu v HeadlinesFragment.java
Pole Articles je v našem případě zásobárnou článků, které
budou načteny dle pozice položky ListView předané z HeadlinesFragment
zoětbě do MainActivity a
odtud do ArticleFragment.java, jako parametr metody
articleFrag.updateArticleView(position);
nebo jako argument Bundle
Bundle args = new Bundle();
args.putInt(ArticleFragment.ARG_POSITION, position);

Stringy - ukládat do souboru java je ošemetné (problémy s kódováním, vyhledávání výrazů atd.)
U většího množství článků pak nepřehledné.
Navíc, uživatel nemůže tento text editovat.
K ukládaní většího množství dat, k jejich vyhledávání
a editaci je lépe používat databáze.
8

Display screen size resolution density dimension Android | display-screen-dimension


Get display, screen resolution - dimension Android phone development example source code.

 Display display = getWindowManager().getDefaultDisplay();
int nWidth = display.getWidth();
int nHeight = display.getHeight();

          DisplayMetrics metrics = new DisplayMetrics();
            getWindowManager().getDefaultDisplay().getMetrics(metrics);
            //get density per inch for example: 120 , 160 , 240
            mXDpi = metrics.xdpi; // 160 The exact physical pixels per inch of the screen in the X dimension. 
            mYDpi = metrics.ydpi;

// density
int nDensity = metrics.densityDpi; // 160 screen density expressed as dots-per-inch

          float  mMetersToPixelsX = mXDpi / 0.0254f; // 1 inch == 0.0254 metre
          float  mMetersToPixelsY = mYDpi / 0.0254f;
          
// Resolution
// The total number of physical pixels on a screen.
int wPix = metrics.widthPixels; // 320 The absolute width of the display in pixels.
int hPix = metrics.heightPixels; // 480 The absolute height of the display in pixels.
int nWidthDisplay = (wPix < hPix)? wPix : hPix;

float nWidthScreenInInch = wPix / mXDpi; //320 / 160 == 2.0 in inch.
float nHeightScreenInInch = hPix / mYDpi; //480 / 160 == 3.0 in inch.

// for example:
// density 120 per inch
//width 320 pix / 120 dpi == width 2.66 inch
//height 480 pix / 120 dpi == height 4.0 inch 

// density 240 per inch
//width 320 pix / 240 dpi == width 1.33 inch
//height 480 pix / 240 dpi == height 2.0 inch 




Example:
HTC Desire HD
11 (4.3) Diagonal cm (in)
480×800 Resolution
85 (217) ppcm (PPI - Pixels per inch)

480 / 217 = 2.21 inch
800 / 217 = 3.69 inch
Math.sqrt( 2.21*2.21 + 3.69 * 3.69) = 4.3 inch - diagonal

//en.wikipedia.org/wiki/Pixels_per_inch
//en.wikipedia.org/wiki/Dots_per_inch

Typical screen widths:

320dp: a typical phone screen (240x320 ldpi, 320x480 mdpi, 480x800 hdpi, etc).
480dp: a tweener tablet like the Streak (480x800 mdpi).
600dp: a 7” tablet (600x1024 mdpi).
720dp: a 10” tablet (720x1280 mdpi, 800x1280 mdpi, etc).


Emulator skins in the Android SDK
//developer.android.com/guide/practices/screens_support.html









































Low density (120), ldpi

Medium density (160), mdpi

High density (240), hdpi

Extra high density (320), xhdpi

Small screen
QVGA (240x320) 480x640

Normal screen
WQVGA400 (240x400)

WQVGA432 (240x432)
HVGA (320x480) WVGA800 (480x800)

WVGA854 (480x854)

600x1024
640x960

Large screen
WVGA800** (480x800)

WVGA854** (480x854)
WVGA800* (480x800)

WVGA854* (480x854)

600x1024

Extra Large screen
1024x600 WXGA (1280x800)

1024x768
1280x768
1536x1152
1920x1152

1920x1200
2048x1536
2560x1536

2560x1600
* To emulate this configuration, specify a
custom density of 160 when creating an AVD that uses a WVGA800 or WVGA854 skin.

** To emulate this configuration, specify a custom density of 120 when creating an AVD that
uses a WVGA800 or WVGA854 skin.

† This skin is available with the Android 3.0 platform


Editace Jana Žákovská : 2013-09-17 20:32:51
Počet článků v kategorii: 397
Url:call-requires-api-level-xx-current-min-is-xx-android
Share
Share
Tweet