Pláště na kolo opotřebení pumpa hustilka píst koncovka hadička manometr tlakoměr oprava rady nápady
Měření tlaku relativní a absolutní tlak
V obchodech se objevily manometry které nezačínají měřit tlak na 0 bar, ale na 1 bar. Jedná se o absolutní tlak, který již udává hodnotu tlaku okolního vzduchu, ještě před samotným měřením. Tlak v pneu se udává jako relativní tlak, počítaný od 0 bar (prázdná duše) až po předepsaný relativní tlak např. 2 bar. (nelze vyloučit změnu metodiky měření v budoucnu, proto je třeba se ujistit u výrobce pneu - plášťů - v jakém tlaku udává doporučené hodnoty)Pokud narazím na manometr, který udává tlak v absolutní hodnotě a údaj na plášti mám v relativní hodnotě, tak jsem nucen odečíst 1 bar z absolutní hodnoty, abych získal hodnotu relativní. Pokud si nejsme jist, kontaktuji výrobce zda měřím správně. Pokud používám i starý manometr, na kterém znám přesně údaje, mohu si vše překontrolovat a správně pochopit.
Obrázek - některé manometry udávají hodnotu 1 bar, i když ještě nedošlo k měření - jedná se o tlak absolutní, protože tlak okolního vzduchu je průměrně 1013 milibar, tedy přibližně 1 bar. Pokud tedy chci v prázdné duši zvýšit tlak o 2 bar (z 0 na 2 bar), bude na manometru s absolutní hodnotou tlak 3 bar ( 1 bar tlak okolního vzduchu + 2 bar zvýšení tlaku v duši o 2 bar = 3 bar absolutní).
Jak opravit hustilky, pumpy, pumpičky, hadičky
Vadný nádstavec - koncovka
Guma v koncovce po čas ztvrdne a po zaklopení páčky, netěsní. Lze zakoupit novou koncovku, odříznout hadici těsně za koncovkou (pokud je koncovka s lisovanou objímkou), nebo sundat objímku, vytáhnout koncovku, nasunout povolený stahovací pásek, nasadit novou koncovku, dotáhnout stahovací pásek.Na obrázku níže praskla hadička u koncovky se zajišťovací, nalisovanou objímkou. Objímka byla rozstřižena - naříznuta pilkou na kov, pak již bylo možno koncovku zbavit zbytku hadičky, namontovat zpět do hadičky a zajistit stahovacím páskem, popřípadě a v nouzi, zdvojeným ocelovým drátkem.
Na klasické hadičky - šlahounky lze využít různé redukce, takže pak stačí mít jen jednu hadičku
Píst netěsní
Pokud je píst z kůže a ta jen netěsní, tak kůži rozevřít do stran, namáznout vazelinou a smontovat. Pokud je kůže poškozená, buď sehnat náhradní, nebo kdo umí, vyrobí si novou sám.Pláště na kolo a jejich opotřebení nedostatečným nahuštěním
- pláště je nutno nafouknout na předepsaný tlak udávaný výrobcem (někde je uveden jen max tlak na plášti, max tlak se nesmí překročit, pak je třeba na kolo sednout - zatížit vlastní vahou a plášť by se neměl rozplácnout, ale měl by si udržet téměř svůj tvar)
- Při nízkém tlaku v pneu:
- dochází k popraskání a rozžvýkání stěn
- nadměrnému sjetí pláště
- zvýšení valivého odporu - tření o vozovku
- vyšší pravděpodobnost defektu
- nižší tlak v pneu lépe tlumí nárazy (to je asi jediná výhoda)
- tlak v pneu se kontroluje nejméně jednou za měsíc!
Tabulka - možný relativní tlak v kvalitních pláštích kol závisející na šířce pláště a hmotnosti cyklisty
Vždy hustit dle tlaku uváděného na plášti! Date: 11.05.2021 - 11:34351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Motorový kit na zadní kolo, přenos kroutícího momentu řetězem
**VIDEO YOUTUBE
Rozeta je přichycena pomocí děleného protikusu, pokud není v zadním náboji elektromotor, tak by montáž neměla být problém.
**VIDEO YOUTUBE
SPD: Speed in kMH or MPH (rychlost v km, nebo mílích za hodinu)
TMR:Timer (stopwatch) 0.0 to 999.59 hours (stopky v tomto případě do 1000 hodin)
RAT: Rate (Total Riding Time since last complete reset) (celkový čas jízdy od posledního úplného vynulování)
AVS: Average Speed (také AVG - průměrná rychlost)
MXS: Maximum Speed (maximální rychlost)
DIS: Single riding distance ( ujetá vzdálenost aktuální jízdy - při jejím vynulování by měl počet km na ODO zůstat nezměněný)
CAL: Calories Burned (spálené kalorie cyklistou za dobu jízdy)
ODO: Odometer total trip distance (počítadlo ujetých kilometrů celkem za celou dobu - jako u tachometru automobilu v spodní části, kde naskakují číslice s počtem najetých kilometrů)
RPM: ( počet otáček za minutu - může se jednat o kolo, ale i o pedály - záleží kde je umístěno čidlo. Pomáhá cyklistovy udržovat pravidelné tempo šlapání po celou dobu jízdy - zátěž snižuje - zvyšuje cyklista volbou převodu)
TMR:Timer (stopwatch) 0.0 to 999.59 hours (stopky v tomto případě do 1000 hodin)
RAT: Rate (Total Riding Time since last complete reset) (celkový čas jízdy od posledního úplného vynulování)
AVS: Average Speed (také AVG - průměrná rychlost)
MXS: Maximum Speed (maximální rychlost)
DIS: Single riding distance ( ujetá vzdálenost aktuální jízdy - při jejím vynulování by měl počet km na ODO zůstat nezměněný)
CAL: Calories Burned (spálené kalorie cyklistou za dobu jízdy)
ODO: Odometer total trip distance (počítadlo ujetých kilometrů celkem za celou dobu - jako u tachometru automobilu v spodní části, kde naskakují číslice s počtem najetých kilometrů)
RPM: ( počet otáček za minutu - může se jednat o kolo, ale i o pedály - záleží kde je umístěno čidlo. Pomáhá cyklistovy udržovat pravidelné tempo šlapání po celou dobu jízdy - zátěž snižuje - zvyšuje cyklista volbou převodu)
Renault 3
Roky produkce 1961 – 1963.
Technická data:
- Předchůdce: Renault 4CV
- Nástupce: Renautl 4
- Třída: užitkové vozidlo
- Karoserie: 5 dveřový hatchback
- Provedení: MF
- Motory: 603 cm³
- Převodovka: 3 a 4 rychlosti manul
- Rozvor: mm
- Délka: 3609 mm
- Šířka: 1485 mm
- Výška: 1432 mm
- Hmotnost pohotovostní: 600 kg
- Max.rychlost: km/h
- Počet vyrobených kusů: asi 2500
Renault 3 - video
Ford Scorpio
Technická data:
- Předchůdce Ford Granada
- Nástupce Ford Scorpio Mark II
- Třída velký luxusní automobil
- Karoserie 4-dveřový sedan, 5-dveřový hatchback
- Koncepce FR, pohon všech čtyř kol u 4x4 modelu
- Motor 1.8L až 2.9L
- Převodovka 4-stupňová automatická, 5-stupňová manuální
- Pohotovostní hmotnost 1380 kg
Ford Scorpio - silniční test - video
Editace: 17.5.2021 - 13:21
Počet článků v kategorii: 351
Url:pumpa-hustilka-pumpicka-pist-koncovka-hadicka-slahounek-oprava-rady-napady