Pláště na kolo opotřebení pumpa hustilka píst koncovka hadička manometr tlakoměr oprava rady nápady
Měření tlaku relativní a absolutní tlak
V obchodech se objevily manometry které nezačínají měřit tlak na 0 bar, ale na 1 bar. Jedná se o absolutní tlak, který již udává hodnotu tlaku okolního vzduchu, ještě před samotným měřením. Tlak v pneu se udává jako relativní tlak, počítaný od 0 bar (prázdná duše) až po předepsaný relativní tlak např. 2 bar. (nelze vyloučit změnu metodiky měření v budoucnu, proto je třeba se ujistit u výrobce pneu - plášťů - v jakém tlaku udává doporučené hodnoty)Pokud narazím na manometr, který udává tlak v absolutní hodnotě a údaj na plášti mám v relativní hodnotě, tak jsem nucen odečíst 1 bar z absolutní hodnoty, abych získal hodnotu relativní. Pokud si nejsme jist, kontaktuji výrobce zda měřím správně. Pokud používám i starý manometr, na kterém znám přesně údaje, mohu si vše překontrolovat a správně pochopit.
Obrázek - některé manometry udávají hodnotu 1 bar, i když ještě nedošlo k měření - jedná se o tlak absolutní, protože tlak okolního vzduchu je průměrně 1013 milibar, tedy přibližně 1 bar. Pokud tedy chci v prázdné duši zvýšit tlak o 2 bar (z 0 na 2 bar), bude na manometru s absolutní hodnotou tlak 3 bar ( 1 bar tlak okolního vzduchu + 2 bar zvýšení tlaku v duši o 2 bar = 3 bar absolutní).
Jak opravit hustilky, pumpy, pumpičky, hadičky
Vadný nádstavec - koncovka
Guma v koncovce po čas ztvrdne a po zaklopení páčky, netěsní. Lze zakoupit novou koncovku, odříznout hadici těsně za koncovkou (pokud je koncovka s lisovanou objímkou), nebo sundat objímku, vytáhnout koncovku, nasunout povolený stahovací pásek, nasadit novou koncovku, dotáhnout stahovací pásek.Na obrázku níže praskla hadička u koncovky se zajišťovací, nalisovanou objímkou. Objímka byla rozstřižena - naříznuta pilkou na kov, pak již bylo možno koncovku zbavit zbytku hadičky, namontovat zpět do hadičky a zajistit stahovacím páskem, popřípadě a v nouzi, zdvojeným ocelovým drátkem.
Na klasické hadičky - šlahounky lze využít různé redukce, takže pak stačí mít jen jednu hadičku
Píst netěsní
Pokud je píst z kůže a ta jen netěsní, tak kůži rozevřít do stran, namáznout vazelinou a smontovat. Pokud je kůže poškozená, buď sehnat náhradní, nebo kdo umí, vyrobí si novou sám.Pláště na kolo a jejich opotřebení nedostatečným nahuštěním
- pláště je nutno nafouknout na předepsaný tlak udávaný výrobcem (někde je uveden jen max tlak na plášti, max tlak se nesmí překročit, pak je třeba na kolo sednout - zatížit vlastní vahou a plášť by se neměl rozplácnout, ale měl by si udržet téměř svůj tvar)
- Při nízkém tlaku v pneu:
- dochází k popraskání a rozžvýkání stěn
- nadměrnému sjetí pláště
- zvýšení valivého odporu - tření o vozovku
- vyšší pravděpodobnost defektu
- nižší tlak v pneu lépe tlumí nárazy (to je asi jediná výhoda)
- tlak v pneu se kontroluje nejméně jednou za měsíc!
Tabulka - možný relativní tlak v kvalitních pláštích kol závisející na šířce pláště a hmotnosti cyklisty
Vždy hustit dle tlaku uváděného na plášti! Date: 11.05.2021 - 11:34351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Xenonové žárovky mají zhruba o 60% až 70% větší svítivost, jak halogenové žárovky, ale výměna za halogenovou žárovku není většinou přípustná a je nutno vyměnit celý světlomet.
Mohu automobil, který je osazen halogenovými žárovkami vybavit xenonovými výbojkami a vyplatí se mi to?
- poraďte se s odborníkem zda vaše vozidlo je vhodné pro přestavbu na xenonová světla
- xenonová světla musí být vybavena ostřikovači nečistot a je třeba je používat, protože by jinak docházelo k rozptylu světla po znečištění skla xenonového světlometu
- xenonová světla musí být homologována, jinak neprojdete přes STK
- při přestavbě vozidla na xenon musí být použita celá xenonová sada, určená pro daný typ vozu
- xenonové světlomety jsou drahé 10 až 80 tisíc KCZ
- vozy s xenonovými světly musí být vybaveny automatickým naklápěním světel dle zatížení vozidla, proti oslnění protijedoucích vozidel
- kutilské přestavby homologovaných halogenových světlometů na xenonové jsou nepřípustné
- modré halogenové žárovky s xenonovým efektem nelze používat v běžném silničním provozu, jsou určeny pro rallye
Fabia s xenonovými světly - video
**VIDEO YOUTUBEDate: 09.07.2011 - 12:43
Fiat Seicento
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Výroba 1997 - 2010
- Rozvor 2200 mm
- Délka 3319 mm
- Šířka 1508 mm
- Výška 1445 mm
- Hmotnost 805 kg
Fiat Seicento - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Podzim a zvláště v roce 2010 je nevhodnějším obdobím pro nákup automobilu.
Prvním důvodem proč nakupovat (ojetý) automobil na podzim je ten, že lidé nejvíce prodávají vozidla po skončení letní sezóny a tudíž vozidel je značný přebytek a jsou tedy většinou i levnější než na jaře, kdy sezóna začíná.
Dalším důvodem je ten, že v letošním roce 2010 se automobilky předhánějí v nabídkách zlevněných automobilů a pod 200 000 korun se již dostala celá řada modelů například nejlevnější je Dacia Logan (130 000KCZ) a tudiž stojí za úvahu zda kupovat ojetý, nebo raději koupit nový automobil s veškerými záručními výhodami a servisem.
Nepomohl ani reset, který byl popsán v přiloženém návodu.
Vyjměte baterii. Zasuňtešpičatý předmět (např.šroubovák) do otvoru s označením RESET. Vložte do přihrádky baterii 3 V tak, aby + pól směřoval nahoru.
Nasaďte víčko na přihrádku baterie. Mikroprocesor se vrátí do původního stavu a znovu se nastartuje.
Nakonec bylo provedeno měření přiložené baterie a ta vykazovala napětí 2V místo deklarovaných 3V.
Po výměně baterie za novou tachometr již fungoval správně.
Brzdná dráha motocyklu při 180 km/h 154 metrů | brzdna-draha-motocyklu-pri-180-km/h-154-metru-id-566
Proč nás řidiči osobních automobilů snadno přehlédnou na silnici
a nestačí dát motocyklistovi přednost - video.
Brzdná dráha na suché vozovce roste s čtvercem rychlosti.
Jestliže při 90 km rychlosti bude 40 metrů, při 180 km to bude 160 metrů
i více.
**VIDEO YOUTUBE
Editace: 17.5.2021 - 13:21
Počet článků v kategorii: 351
Url:pumpa-hustilka-pumpicka-pist-koncovka-hadicka-slahounek-oprava-rady-napady