4. Fragments Tutorial ArticleFragment.java – Czech language
Dil 4. ArticleFragment.java
V 1. dílu jsme se něco dozvěděli od XML souborech a typu procesoru pro správný běh Android Studia a emulátoru různých typů zařizení s Androidem.
V 2. dílu jsme rozebrali MainActivity.java
V 3. dílu jsme se zabývali HeadlinesFragment.java
V tomto dílu se podíváme na ArticleFragment.java soubor.
Používáme příklad i zip porojekt z https://developer.android.com/training/basics/fragments/creating.html Pozorně si jej nastudujte.
V 1. dílu jsme se něco dozvěděli od XML souborech a typu procesoru pro správný běh Android Studia a emulátoru různých typů zařizení s Androidem.
V 2. dílu jsme rozebrali MainActivity.java
V 3. dílu jsme se zabývali HeadlinesFragment.java
V tomto dílu se podíváme na ArticleFragment.java soubor.
Používáme příklad i zip porojekt z https://developer.android.com/training/basics/fragments/creating.html Pozorně si jej nastudujte.
package com.example.android.fragments;
// knihovna pro nižší verze Androidu
import android.support.v4.app.Fragment;
import android.os.Bundle;
import android.view.LayoutInflater;
import android.view.View;
import android.view.ViewGroup;
import android.widget.TextView;
// extends Fragment - už nebude obsahovat funkci onCreate jako v Activity
// ale onCreateView
public class ArticleFragment extends Fragment {
// důležité pro uložení argumentu - argumentů (hodnot)
// pro obnovení předchozího stavu obsahu obrazovky
// např. při rotaci zařízení atd.
final static String ARG_POSITION = "position";
int mCurrentPosition = -1;
TextView article; // uložen do globální proměnné, v originale
// odchycen v updateArticleView() ale tam vracel NULL
@Override
public View onCreateView(LayoutInflater inflater, ViewGroup container,
Bundle savedInstanceState) {
// Když je activity znovu vytvořena (např. při rotaci zařízení),
// obnoví, v našem případě, text článku, jehož pozice
// byla uložena pomocí
// public void onSaveInstanceState(Bundle outState) viz níže
// důležité zejména pro dual-panel (dva panely vedle sebe)
if (savedInstanceState != null) {
mCurrentPosition = savedInstanceState.getInt(ARG_POSITION);
}
// umístíme, aktivujeme příslušný layout
// zde je zajímavé, že layout můžete měnit.
// Např. při kliknutí na pložku 1 v HeadlinesFragment
// zde můžete ochytit pozici a dle toho zvolit
// příslušný layout, který chcete zobrazit ve fragmentu
// ALE pak si musíte pohlídat ID prvků, které bude ten JINÝ
// layout obsahovat
// Oproti originalu odchytíme TextView již zde, v originalu to vyhazovalo chybu
View rootView = inflater.inflate(R.layout.vnitrek, container, false);
article = (TextView) rootView.findViewById(R.id.article);
return rootView;
}
@Override
public void onStart() {
super.onStart();
// Při startu fragmentu, zkontrolujte, zda existují nějaké argumenty
// předané do fragmentu.
// OnStart() je právě to správné místo, kde to udělat,
// protože layout s jednotlivými elementy byl již
// naloděn - aktivován, a můžeme bezpečně použít metody,
// které potřebují, aby jednotlivá ID elementů layoutu byla již
// aktivní, použitelná a nevracela NULL, což by mělo za následek
// pád aplikace
Bundle args = getArguments();
if (args != null) {
// vypsaní obsahu článku pomocí předaného argumentu (pozice) z HeadlinesFragment.java
updateArticleView(args.getInt(ARG_POSITION));
} else if (mCurrentPosition != -1) {
// vypsání článku dle pozice uložené např. při rotaci zařízení
// mCurrentPosition je definována (odchycena) v onCreateView
updateArticleView(mCurrentPosition);
}
}
/**
funkce která vypíše obsah článku do TextView.
Jako parametr int position je pozice položky,
na kterou bylo kliknuto v ListView v HeadlinesFragment.java
*/
public void updateArticleView(int position) {
// na rozdíl od Activity se ve Fragment používá k
// získání id ne jen findViewById()
// ALE getActivity().findViewById()
//Tento kod vracel article == NULL , PROTO bylo nutno odchytit TextView
// v onCreateView()
//TextView article = (TextView) getActivity().findViewById(R.id.article);
// vložení textu článku do TextView z Ipsum.java
// je to pole stringů, kde position je pozice stringu v poli
// static String[] Articles = {"","",""};
if (article != null)
article.setText(Ipsum.Articles[position]);
mCurrentPosition = position;
}
@Override
public void onSaveInstanceState(Bundle outState) {
super.onSaveInstanceState(outState);
// Uložení pozice článku - elementu, či jiných argumentů důležitých
// pro obnovení stavu v onCreateView() např. při rotaci zařízení
outState.putInt(ARG_POSITION, mCurrentPosition);
// TIP: zde můžeme vždy při rotaci zařízení podstrčit náhodnou pozici
// článku pomocí
// randomNum = minimum + (int)(Math.random() * maximum);
// a vytvořit tak zábavnou hru, například pro náhodné
// vypsání přísloví, či nějakého fyzikálního zákona atd.
// Stačí pak aby uživatel jen pootočil zařízení od 90° a zpět,
// k vypsání nové položky
}
}
396LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
choreographer skipped frames
Create filter with TAG regex to disable Choreographer messages, see code and picture below:

Create filter with TAG regex to disable Choreographer messages, see code and picture below:
^((?!Choreographer).)*$

private int[] mData = new int[2]; // fill some values into array!!
@Override
protected void onSaveInstanceState(Bundle outState) {
super.onSaveInstanceState(outState);
outState.putBoolean("myBoolean", true);
outState.putDouble("myDouble", 2.7);
outState.putInt("myInt", 5);
outState.putString("myString", "Heloo girls!");
int[] data = new int[mData.length];
for (int i = 0; i < data.length; i++) {
data[i] = mData[i];
}
outState.putIntArray("myArray", data);
}
@Override
public void onRestoreInstanceState(Bundle savedInstanceState) {
super.onRestoreInstanceState(savedInstanceState);
boolean myBoolean = savedInstanceState.getBoolean("myBoolean", false); // false basic value
double myDouble = savedInstanceState.getDouble("myDouble", 1.5); // 1.5 basic value
int myInt = savedInstanceState.getInt("myInt", 10);
String myString = savedInstanceState.getString("myString", "Hello boys!");
int[] data = savedInstanceState.getIntArray("myArray");
if (data != null && data.length == mData.length) {
for (int i = 0; i < data.length; i++) {
mData[i] = data[i];
}
}
}
@Override
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
boolean myBoolean = savedInstanceState != null ? savedInstanceState.getBoolean("myBoolean", false) : true;
// etc. .......
}
If you do click on Rebuid project menu item, this operation maybe consume long time on slovly PC.
Some errors dismis when you do rebuild project, or module.
Try this:
Select module where contains red error code and press Debugg or Run button on Android Studio.
If module code contains errors, Android Studio show error report in gradle console.
If not, apk will installed on device.
This is 10 times faster than Clean - Rebuild all project.
Some errors dismis when you do rebuild project, or module.
Try this:
Select module where contains red error code and press Debugg or Run button on Android Studio.
If module code contains errors, Android Studio show error report in gradle console.
If not, apk will installed on device.
This is 10 times faster than Clean - Rebuild all project.
First cteate big icon 512x512 px formtat .PGN in graphics editor as Photoshop, Gimp, Piant.NET and save image.
If you create new project via Eclipse and choice your 512x512 image for ic_launcher.
Eclipse will make all icons from this image for new application very well.
If you create new project via Eclipse and choice your 512x512 image for ic_launcher.
Eclipse will make all icons from this image for new application very well.


Cross Button in EditText Android for deleting clearing text in EditText Example source code:
Example allow delete text in EditText by cross button, or do Button click performance.
main.xml type your package name and class
Put into drawable folder cross and ok image.
CustomEditText.java
YourActivity.java
//android.okhelp.cz/wiktionary-aplikace-pro-android/
Example allow delete text in EditText by cross button, or do Button click performance.
main.xml type your package name and class
Put into drawable folder cross and ok image.
<cz.okhelp.wiktionary.CustomEditText
android:id="@+id/editTextZadejSlovo"
android:layout_width="wrap_content"
android:layout_height="wrap_content"
android:layout_weight="2"
android:ems="10"
android:hint="TypeAndPressGreen"
android:singleLine="true"
android:lines="1"
android:maxLines="1"
android:drawableLeft="@drawable/cross"
android:drawableRight="@drawable/ok" />
<!--button is invisible 0 height 0 width for performance click on button in EditText-->
<Button
android:id="@+id/btnGO"
android:layout_width="0sp"
android:layout_height="0sp"
android:layout_weight="0"
android:text="GO" />
CustomEditText.java
package cz.okhelp.wiktionary; // your package name
import android.content.Context;
import android.graphics.Rect;
import android.graphics.drawable.Drawable;
import android.util.AttributeSet;
import android.view.KeyEvent;
import android.view.MotionEvent;
import android.widget.Button;
import android.widget.EditText;
public class CustomEditText extends EditText
{
private Drawable dLeft,dRight;
private Rect lBounds,rBounds;
private static Button btnOk;
public CustomEditText(Context context, AttributeSet attrs, int defStyle) {
super(context, attrs, defStyle);
}
public CustomEditText(Context context, AttributeSet attrs) {
super(context, attrs);
}
public CustomEditText(Context context) {
super(context);
}
@Override
public void setCompoundDrawables(Drawable left, Drawable top,
Drawable right, Drawable bottom)
{
if(left !=null) {
dLeft = left;
}
if(right !=null){
dRight = right;
}
super.setCompoundDrawables(left, top, right, bottom);
}
@Override
public boolean onKeyUp(int keyCode, KeyEvent event) {
if (keyCode == KeyEvent.KEYCODE_ENTER) {
btnOk.requestFocus();
btnOk.performClick();
}
return super.onKeyUp(keyCode, event);
}
@Override
public boolean onTouchEvent(MotionEvent event)
{
final int x = (int)event.getX();
final int y = (int)event.getY();
if(event.getAction() == MotionEvent.ACTION_UP && dLeft!=null) {
lBounds = dLeft.getBounds();
int n1 = this.getLeft();
int n2 = this.getLeft()+lBounds.width();
int n3 = this.getPaddingTop();
int n4 = this.getHeight()-this.getPaddingBottom();
// leva strana
if( x>=(this.getLeft())
&& x<=(this.getLeft()+lBounds.width())
&& y>=this.getPaddingTop()
&& y<=(this.getHeight()-this.getPaddingBottom()))
{
this.setText("");
event.setAction(MotionEvent.ACTION_CANCEL);//use this to prevent the keyboard from coming up
}
}
if(event.getAction() == MotionEvent.ACTION_UP && dRight!=null)
{
rBounds = dRight.getBounds();
int n1 = this.getRight()-rBounds.width();
int n2 = this.getRight()-this.getPaddingRight();
int n3 = this.getPaddingTop();
int n4 = this.getHeight()-this.getPaddingBottom();
// prava strana
if(x>=(this.getRight()-rBounds.width()) && x<=(this.getRight()-this.getPaddingRight())
&& y>=this.getPaddingTop() && y<=(this.getHeight()-this.getPaddingBottom()))
{
btnOk.requestFocus();
btnOk.performClick();
event.setAction(MotionEvent.ACTION_CANCEL);//use this to prevent the keyboard from coming up
}
}
return super.onTouchEvent(event);
}
@Override
protected void finalize() throws Throwable
{
dRight = null;
rBounds = null;
super.finalize();
}
public void setBtnOk(Button btnOk) {
this.btnOk = btnOk;
}
public Button getBtnOk() {
return btnOk;
}
}
YourActivity.java
//onCreate
Button mBtnGO = (Button)findViewById(R.id.btnGO);
CustomEditText mEditZadani = (CustomEditText)this.findViewById(R.id.editTextZadejSlovo);
mEditZadani.setBtnOk(mBtnGO);
mBtnGO.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {
@Override
public void onClick(View v) {
// do stuff for signInButtonClick
}
});
//android.okhelp.cz/wiktionary-aplikace-pro-android/
Editace: 2016-07-07 11:16:55
Počet článků v kategorii: 396
Url:4-fragments-tutorial-articlefragment-java-czech-language