Create TextView dynamically Android sample
Example source code for Android Developers
// clickable TextView
public TextView createTextView(String sText, Context con){
TextView b = null;
try {
b = new TextView (con);
b.setTextSize(15.0f);
b.setTextColor(Color.rgb( 0, 0, 200));
b.setOnClickListener(this);
b.setLayoutParams(new LayoutParams(LayoutParams.WRAP_CONTENT,
LayoutParams.WRAP_CONTENT));
b.setText(sText);
//tr.addView(b, 60,30);
} catch (Exception e) {
e.printStackTrace();
return b;
}
return b;
}
/*****************/
public void onClick(View view) {
try {
String s = ((TextView) view).getText().toString();
}
catch (Exception e1) {
e1.printStackTrace();
}
}
/***********/
// if you want restore in TextView after chagne of orientation
// you have to put code to Manifest.xml android:configChanges
activity android:name=".main"
android:label="@string/app_name"
android:configChanges="keyboardHidden|orientation" //this line important !!!!!!!
396LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
getContext() getApplicationContext() method Java Android example source
Context myContext_1 = ThisClassName.this; // to open a Dialog
Context myContext_2 = getContext();
Context myContext_3 = this.getContext();
Context myContext_4 = this;
Context myContext_5 = this.getApplicationContext ();
OnClickListener getImageBtnOnClick = new OnClickListener() {
public void onClick(View view) {
Context context = view.getContext();
}
};
// Toast
Toast.makeText(getApplicationContext(), "Context == getApplicationContext "
, Toast.LENGTH_SHORT).show();
// store Context in public class
public class MyActivity extends Activity {
public static Context myCnt = null;
...
protected void onCreate(Bundle icicle) {
...
myCnt = this;
MyStorage.setContext(myCnt);
// or
// MyStorage.setContext(this);
// cntxFromStorage == this
Context cntxFromStorage = MyStorage.getContext();
...
};
};
public class MyStorage
{
private static Context cntStorageContext = null;
public static Context getContext() {
return cntStorageContext;
}
public static void setContext(Context context) {
MyStorage.cntStorageContext = context;
}
};
class DataBaseHelper extends SQLiteOpenHelper {
// get MyActivity context
Context cnt = MyStorage.getContext();
}
Rotate a bitmap Android source code.

public class MainActivity extends Activity {
@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(new SampleView(this));
}
private static class SampleView extends View {
// CONSTRUCTOR
public SampleView(Context context) {
super(context);
setFocusable(true);
}
@Override
protected void onDraw(Canvas canvas) {
Paint paint = new Paint();
canvas.drawColor(Color.YELLOW);
// Bitmap b = Bitmap.createBitmap(200, 200, Bitmap.Config.ARGB_8888);
// you need to insert a image flower_blue into res/drawable folder
Bitmap bmp = BitmapFactory.decodeResource(getResources(), R.drawable.flower_blue);
Matrix mat = new Matrix();
mat.postRotate(90);
Bitmap bmpRotate = Bitmap.createBitmap(bmp, 0, 0,
bmp.getWidth(), bmp.getHeight(),
mat, true);
int h = bmp.getHeight();
canvas.drawBitmap(bmp, 10,10, paint);
canvas.drawBitmap(bmpRotate, 10,10 + h + 10, paint);
}
}
}

Tutoriál je pro naprosté začátečníky s fragmenty, machři se nic nového nedozvědí.
Tutoriál se bude zabývat upozorněním na některé záludnosti v příkladu, jenž si pozorně pročtěte, a
který si můžete otevřít a stáhnout zde:
https://developer.android.com/training/basics/fragments/creating.html
Je tam i zip soubor, který si stáhněte a otevřete v Android Studiu (JetBrains IntelliJ IDEA software),
či jiném IDE, které používáte k programování.
Začneme soubory XML
V příkladu jsou v res složce dvě složky layout.
layout - pro obrazovky chytrých telefonů a
layout-large - pro obrazovky tabletů a větších obrazovek
V složce layout jsou dva soubory.
article_view.xml je v tomto případě vždy využíván fragmentem ArticleFragment.java, který zobrazuje obsah. Je jedno jaká bude velikost obrazovky, protože si jej otevírá ArticleFragment.java sám.
Obě složky obsahují soubor stejného názvu news_articles.xml - který obsahuje kontejner buď jen pro jeden panel (layout složka),
nebo pro dva panely (layout-large složka) pro velké obrazovky.
news_articles.xml v layout složce obsahuje jen FrameLayout
news_articles.xml v layout-large složce obsahuje dva kontainery tagu fragment s plnou cestou k souboru např. com.example.android.fragments.HeadlinesFragment,
u kterých není možná dynamická výměna fragmentu!!!!
Tutoriál se bude zabývat upozorněním na některé záludnosti v příkladu, jenž si pozorně pročtěte, a
který si můžete otevřít a stáhnout zde:
https://developer.android.com/training/basics/fragments/creating.html
Je tam i zip soubor, který si stáhněte a otevřete v Android Studiu (JetBrains IntelliJ IDEA software),
či jiném IDE, které používáte k programování.
Important: Protože Android Studio má celkem dost značné nároky na PC, zejména na rychlost a budete si chtít pořídit nové PC, je třeba s procesorem Intel a nekupovat repas, ale vše v novotě. Doporučované minimum je nedostatečné a práce na takovém PC je horor. Dole na stránce odkazu je uveden typ procesoru, který by mělo PC mít, jinak na něm nespustíte, nebo jen s obtížemi, emulátor, na kterém se testují vytvářené aplikace.
Například pro rok 2016 jsou požadavky na procesor:
For accelerated emulator: 64-bit operating system and Intel® processor with support for Intel® VT-x, Intel® EM64T (Intel® 64), and Execute Disable (XD) Bit functionality
Začneme soubory XML
V příkladu jsou v res složce dvě složky layout.
layout - pro obrazovky chytrých telefonů a
layout-large - pro obrazovky tabletů a větších obrazovek
V složce layout jsou dva soubory.
article_view.xml je v tomto případě vždy využíván fragmentem ArticleFragment.java, který zobrazuje obsah. Je jedno jaká bude velikost obrazovky, protože si jej otevírá ArticleFragment.java sám.
Obě složky obsahují soubor stejného názvu news_articles.xml - který obsahuje kontejner buď jen pro jeden panel (layout složka),
nebo pro dva panely (layout-large složka) pro velké obrazovky.
Important:
Složku layout-large lze přejmenovat na swXXXdp např. sw600dp a pak si zařízení bere automaticky resource z této složky, pokud nejmenší rozměr obrazovky je roven, či větší 600dp.
To lze využít k oklamání zařízení při testování. Pokud máte jen malý telefon a chcete na něm zkoušet dva panely, tak složku přejmenujte, po dobu testování, např. na sw300dp a pak i malé zařízení zobrazí oba panely. Po ukončení testování je třeba zase složku přejmenovat na původní nejmenší přípustnou šířku zařízení (w600dp), nebo nejmenší rozměr jedné ze stran obrazovky (sw600dp).
news_articles.xml v layout složce obsahuje jen FrameLayout
<FrameLayout xmlns:android="//schemas.android.com/apk/res/android"
android:id="@+id/fragment_container"
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="match_parent" />
Important: U tohoto kontaineru -FrameLayout- je možno měnit obsah, tedy dynamicky vyměnit fragment za jiný! Toho využívá aplikace u malých obrazovek pro zobrazení jak seznamu, tak i dalšího obsahu po kliknutí na položku v ListView - seznamu.
U fragment kontaineru s natvrdo přiřazeným fragmentem dynamická výměna za běhu programu není možná (viz níže dva kontainery tagu fragment)!!!
news_articles.xml v layout-large složce obsahuje dva kontainery tagu fragment s plnou cestou k souboru např. com.example.android.fragments.HeadlinesFragment,
u kterých není možná dynamická výměna fragmentu!!!!
Important: Pokud chcete měnit fragmenty v některém kontaineru, je třeba použít FrameLayout kontainer!!!!
<fragment android:name="com.example.android.fragments.HeadlinesFragment"
android:id="@+id/headlines_fragment"
android:layout_weight="1"
android:layout_width="0dp"
android:layout_height="match_parent" />
<fragment android:name="com.example.android.fragments.ArticleFragment"
android:id="@+id/article_fragment"
android:layout_weight="2"
android:layout_width="0dp"
android:layout_height="match_parent" />
Important: Na co si ještě dát pozor!!!!
Na android:layout_width="0dp" - musí být 0dp, jinak se např. některý panel nezobrazí, nebo neuvídíte vůbec nic.
Podobně i android:layout_weight="1" u prvního panelu android
android:layout_weight="2" u panelu druhého!!!!!
Physical pixel (px)
Density independent pixel (dp)
Dots per inch (dpi) .. physical pixels per inch
px = dp * (dpi / 160)
Density independent pixel (dp)
Dots per inch (dpi) .. physical pixels per inch
px = dp * (dpi / 160)
public static int dpToPx(int dp)
{
return (int) (dp * Resources.getSystem().getDisplayMetrics().density);
}
public static int pxToDp(int px)
{
return (int) (px / Resources.getSystem().getDisplayMetrics().density);
}
entry put iterate Map HashMap Java Android
Map<String, Integer> map = new HashMap<String, Integer>();
map.put("key27", 27);
for (Map.Entry<String, Integer> entry : map.entrySet())
{
String str = entry.getKey();
int n = entry.getValue();
}
Editace: 2011-10-22 07:28:43
Počet článků v kategorii: 396
Url:create-textview-dinamically