Petržel pěstování rady nápady
Petržel potřebuje
- velmi dlouho vzchází a často zaschne, protože po celou dobu potřebuje vlhko (zakrýt folií proti vysychání a prochladnutí)
- nesvědčí mu chladné počasí při vzcházení - bude dlouho trvat než vzejde
- seje se jen 5 mm hluboko (půl centimetru), proto snadno zaschne, pokud se stále řádek neudržuje vlhký
- klíčení může trvat i 5 týdnů, je třeba si řádek řádně označit, nebo přidat do osiva ředkev a ta nám řádek vyznačí, jinak jej přes plevel nenajdeme - ředkev odstraním, jakmile již budeme vidět, že petržel se má k světu
- miluje sluníčko, nebo může být i polostín na záhonu
- malé rostlinky jednotíme na 6 až 8 cm od sebe
- velké, již životaschopné rostliny jednotíme na vzdálenost 25 cm od sebe
- řádky volíme tak aby se nám dobře plelo, nejméně však 25 cm od sebe
- nedoporučuje se vysazovat předpěstované sazeničky do půdy, ale když si předpěstujete v nevytápěném skleníku odolné jedince a zasadíte na záhon, přistíníte, aby se ujaly, tak se dílo může podařit - zalévat každý den, pokud neprší a půda začne osychat
Date: 24.04.2021 - 12:19
364LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Naprostá většina lidí je schopna dělat racionální rozhodnutí v soukromí, ale jakmile má tyto rozhodnutí uskutečnit veřejně, tak to raději vzdá a nechá se převálcovat hlupáky a to je veliká škoda. Každý člověk je v něčem geniální, umí něco, co ostatní ne. Má talent na zpěv, nebo je vnímavý, vyzná se v lidech, řemeslně zručný. Každá vlastnost nechť je Vám ku prospěchu. Naučte se to, aby Vám Vaše vlastnosti sloužily ku prospěchu. Jestliže máte zásadní pravdu, neopouštějte jí. Když jí neopustíte, tak i Vaši protivníci Vás začnou vnitřně uznávat a vážit si Vás. Z malých zrníček úspěchů si složíte svůj budoucí osud.
Past by měla být denně kontrolována a myš co
nejdříve usmrcena. Z etických důvodů není
tento způsob lovení myší doporučován a uvažuje se
o jeho zákazu.
Jedná se o obdélníkovou past s prolisem, který
je pokryt lepidlem a uprostřed je návnada.
Myš uvízne v rosolovitém lepu a nemůže z pasti odejít.
Pasti s lepidlem se používají i na krysy a potkany.
**VIDEO YOUTUBE
nejdříve usmrcena. Z etických důvodů není
tento způsob lovení myší doporučován a uvažuje se
o jeho zákazu.
Jedná se o obdélníkovou past s prolisem, který
je pokryt lepidlem a uprostřed je návnada.
Myš uvízne v rosolovitém lepu a nemůže z pasti odejít.
Pasti s lepidlem se používají i na krysy a potkany.
**VIDEO YOUTUBE
Turbína se skládá ze 4 desek tvořených žaluziemi.
Ty jsou proti větru zavřeny, ale po větru se sklopí
a tak kladou minimální odpor a umožní rotaci turbíny.
**VIDEO YOUTUBE
Ty jsou proti větru zavřeny, ale po větru se sklopí
a tak kladou minimální odpor a umožní rotaci turbíny.
**VIDEO YOUTUBE
V horkých dnech léta 2015 se za klimatizaci - ochlazení místností spotřebovala mnoho energie a přitom je možné i ušetřit.
Několik zásad jak se bránit přehřání místností:
Několik zásad jak se bránit přehřání místností:
- větráme, nebo necháme okna otevřena až po poklesu venkovních teplot (po západu slunce), přes den zajistíme jen nutný přívod vzduchu do místnosti
- nepoužíváme, nebo omezíme provoz spotřebičů, které uvolňují teplo (trouba, žehlička)
- zatáhneme venkovní žaluzie, markýzy, stříšky, aby do místností nešlo přímé sluneční světlo
- ventilátor otočný má mnohem nižší spotřebu jak klimatizace a může svůj účel splnit stejně dobře
- klimatizaci pouštíme například jen před spaním, abychom rychleji usnuli a ušetřili tak
- osprchovaní vlažnou vodou
Na elektromobil mnohý člověk hledí, jako na automobil
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu
Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)
Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu
Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)
Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
Editace: 24. 4. 2021 - 12:19
Počet článků v kategorii: 364
Url:petrzel-pestovani-rady-napady