PARKSIDE Aku řetězová pila PKSA 20-Li B2 4 Ah recenze zkušenosti
PARKSIDE® Aku řetězová pila PKSA 20-Li B2, 4 Ah
BIO olej na mazání řetězu nebyl součástí balení, ale tento olej má tendenci zasychat, ulpívat v mazací soustavě a tím jí zneprůchodnit / možná proto nebyl součástí balení.Všechny syrové řezy na obrázku byly provedeny na jedno nabití akumulátoru

Pila na plně nabitou baterii prořezala
4x 20cm průměr syrového březového dřeva8x 10cm průměr syrového březového dřeva
Hodnocení
- Na pilu se vztahuje garance 3 roky.
- Pila + baterie 4Ah + nabíječka za 2 599 korun (lze zakoupit jednotlivě).
- Výborný pomocník na prořezávku tam, kde je to benzínovou motorovou pilou nešikovné.
- Řetěz se za dobu řezání do vybití baterie nepovolil - jeho napínání je snadné pomocí plastové matice vedle matice upínajíc kryt a lištu.
- Rychlost řetězu je zhruba 6 m/s, čili řez bude trvat 3x déle, než u benzínové pily s rychlostí přibližně 20 m/s.
- Protože řetěz běží pomalu, lišta se méně zahřívá, baterie déle vydrží napájet motor,
ALE není vhodné řezat tenké větvičky, které mají tendenci se zaseknout do řetězu.
- Vypínač lze lehce zmáčknout a má pojistku proti náhodnému sepnutí.
- Pilu lze udržet v jedné ruce (cca 4 kg s baterií + olejem), ale není k tomu určena.
- Hlučnost je 96 db, ale určitě je znatelně nižší, než u benzínové pily.
- Mazání řetězu bioolejem vedlo k zanesení mazacího ústrojí.
- Pokud s pilou nebudou problémy, ta to bude skvělý pomocník na zahradu.
Date: 17.09.2021 - 12:08
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Výhodou dvoudobého motoru je, že při
každém dosažení pístu horní úvrati dochází
k zapálení směsi takže i malinký motor má
velký výkon. Navíc dvoudobé motory jsou velmi
jednoduché a lehké proto nacházejí obrovské
uplatnění v ručních zařízeních jako jsou pily,
křovinořezy, vysavače atd.
Čtyřtaktní motor se zase může pochlubit dokonalejším
spalováním a menší spotřebou paliva, ale i dvoutaktní
motory jsou v současnosti konstruovány tak, aby jejich
spotřeba se blížila spotřebě čtyřdobých motorů.
Čtyřtaktní motory se v současnosti již také používají
v malé zahradní technice a jsou oblíbené pro svůj
snadný start a mohou být opatřeny i katalyzátorem.
Video princip dvoudobého a čtyřdobého motoru
**VIDEO YOUTUBE
každém dosažení pístu horní úvrati dochází
k zapálení směsi takže i malinký motor má
velký výkon. Navíc dvoudobé motory jsou velmi
jednoduché a lehké proto nacházejí obrovské
uplatnění v ručních zařízeních jako jsou pily,
křovinořezy, vysavače atd.
Čtyřtaktní motor se zase může pochlubit dokonalejším
spalováním a menší spotřebou paliva, ale i dvoutaktní
motory jsou v současnosti konstruovány tak, aby jejich
spotřeba se blížila spotřebě čtyřdobých motorů.
Čtyřtaktní motory se v současnosti již také používají
v malé zahradní technice a jsou oblíbené pro svůj
snadný start a mohou být opatřeny i katalyzátorem.
Video princip dvoudobého a čtyřdobého motoru
**VIDEO YOUTUBE
Je ten hrnec spojky po jízdě do kopce rozpálený? Sundat motor a plivnout na něj,
jak to jen zasyčí, tak spojka klouže. Možná je tam i trošku mastnoty ale ta by se
měla opálit.
jak to jen zasyčí, tak spojka klouže. Možná je tam i trošku mastnoty ale ta by se
měla opálit.
Jikov VARI ojnice, ložiska, gufera, píst, hlava, válec, kliková skříň, spojka - obrázky a popis jednotlivých dílů.
Ojnice - motor 1433 482 489 561 414
65 ) Klikový hřídel sestava
66 ) Vymezovací podložka
67 ) Ložisko 6303
68 ) Ložisko UR 6203
69 ) Gufero 17x35x10
72 ) Podložka 10
73 ) Matice M 10x1
74 ) Pero 3x5
75 ) Jehlové ložisko KBK 14x17x20
1 gufero 17x35x10
2 lozisko kulickove 6203
3 podlozka vymezovaci
4 klikova hridel vari
5 pero 3x5
6 lozisko kulickove 6303
7 pistni cep
8 pojistny krouzek 14
9 pistni krouzek 56x2 original
9a pistni krouzek 60x2
10 vymezovaci podlozka
11 pist prumer 56 mm
11a pist prumer 60 mm
12 lozisko jehlove 14x17x20 ina
13 ojnice
14 lozisko jehlove 18x24x13
15 cep klikovy
16 skrin klikova vari
16 skrin klikova vari
17 tesneni klikove skrine
18 sroub
18 sroub
19 podlozka 6,4
20 matice m6
20 matice m6
20 matice m6
21 matice hlavy valce
22 podlozka 8,4
23 hlava valce stara bez dv
24 podlozka 6,4
25 tesneni karburatoru
25 tesneni karburatoru
26 tesneni pod hlavu 56 mm
26a tesneni pod hlavu 60 mm
27 podlozka izolacni vlozka karburatoru
29 valec sestava se srouby original
29 valec sestava se srouby original
29a valec 60 sestava se srouby original
30 sroub zavrtny
31 tesneni valce 56 mm
31a tesneni valce 60 mm
32 pojistny krouzek 12
32 pojistny krouzek 12
33 naboj spojky
34 podlozka 105
35 matice m10x1
36 zavazi spojky 12 kov
37 pruzina spojky
37 pruzina spojky
38 sroub spojky m6x70
39 matice m 6
40 sroub m8x20
41 podlozka 8,2
42 uzaver sestava
43 mezipriruba sestava
44 podlozka vymezovaci tl02mm
45 pouzdro spojky
46 matice m8
47 sroub m3,9x19
48 podlozka 4,3
49 rozperka
50 kryt tlumice vyfuku
51 clona plech stinici vari
52 clona plech stinici vari
53 tlumic vyfuku sestava
54 tesneni vyfuku kov
55 sroub m8x16
56 podlozka 5,3
57 podlozka 5,1
58 matice m5
59 ventil dekompresni
60 hadicka ovladani dekoventilu
61 spona hadicova cobra 8

Ojnice - motor 1433 482 489 561 414
65 ) Klikový hřídel sestava
66 ) Vymezovací podložka
67 ) Ložisko 6303
68 ) Ložisko UR 6203
69 ) Gufero 17x35x10
72 ) Podložka 10
73 ) Matice M 10x1
74 ) Pero 3x5
75 ) Jehlové ložisko KBK 14x17x20


1 gufero 17x35x10
2 lozisko kulickove 6203
3 podlozka vymezovaci
4 klikova hridel vari
5 pero 3x5
6 lozisko kulickove 6303
7 pistni cep
8 pojistny krouzek 14
9 pistni krouzek 56x2 original
9a pistni krouzek 60x2
10 vymezovaci podlozka
11 pist prumer 56 mm
11a pist prumer 60 mm
12 lozisko jehlove 14x17x20 ina
13 ojnice
14 lozisko jehlove 18x24x13
15 cep klikovy
16 skrin klikova vari
16 skrin klikova vari
17 tesneni klikove skrine
18 sroub
18 sroub
19 podlozka 6,4
20 matice m6
20 matice m6
20 matice m6
21 matice hlavy valce
22 podlozka 8,4
23 hlava valce stara bez dv
24 podlozka 6,4
25 tesneni karburatoru
25 tesneni karburatoru
26 tesneni pod hlavu 56 mm
26a tesneni pod hlavu 60 mm
27 podlozka izolacni vlozka karburatoru
29 valec sestava se srouby original
29 valec sestava se srouby original
29a valec 60 sestava se srouby original
30 sroub zavrtny
31 tesneni valce 56 mm
31a tesneni valce 60 mm
32 pojistny krouzek 12
32 pojistny krouzek 12
33 naboj spojky
34 podlozka 105
35 matice m10x1
36 zavazi spojky 12 kov
37 pruzina spojky
37 pruzina spojky
38 sroub spojky m6x70
39 matice m 6
40 sroub m8x20
41 podlozka 8,2
42 uzaver sestava
43 mezipriruba sestava
44 podlozka vymezovaci tl02mm
45 pouzdro spojky
46 matice m8
47 sroub m3,9x19
48 podlozka 4,3
49 rozperka
50 kryt tlumice vyfuku
51 clona plech stinici vari
52 clona plech stinici vari
53 tlumic vyfuku sestava
54 tesneni vyfuku kov
55 sroub m8x16
56 podlozka 5,3
57 podlozka 5,1
58 matice m5
59 ventil dekompresni
60 hadicka ovladani dekoventilu
61 spona hadicova cobra 8
VeGA nebo Scheppach
Scheppach je německá firma. I když může část produkce vyrábět v Číně, tak je zřejmé, že kontroluje kvalitu výroby a i servis bude snadnější.VeGA se nepodařilo dohledat, o jakou firmu se jedná - patrně čínská továrna.
Servis
Scheppach i VeGA používají stejnou síť servisů - možná je VeGA vyráběna v nějaké licenci Scheppachu, nebo je to jeho napodobenina?Síť servisů Scheppach a VeGA https://www.garland.cz/servisy/
Servis typu B nechtěl přijmout k opravě, ani prohlídce štípačku, která nebyla u něj zakoupena.
7 tun Scheppach vs VeGA
7 tun štípací tlak již zaručuje pohodlné štípání i polen, které bychom sekyrou nerozsekli na jedno seknutí.4 tuny štípací tlak je jen na krátká polínka, nebo na dřevo velmi snadno štípatelné - takové polínko snadno rozsekneme i sekyrou.
Scheppach HL 760 LS skutečně dokáže vyvinout 7 tun štípací tlak.
U VeGA štípaček si někteří zákazníci stěžovali, že tlak se jeví menší, než uváděný, ale na to by muselo proběhnout měření ve zkušebně.
Nezapomenout povolit odvzdušňovací šroub!
Někteří uživatelé nechávají tento šroub trvale povolený, aby nezapomněli jej povolit při práci a nevzniklo nebezpečí poškození zařízení zahřátým olejem, který nabývá na objemu.Při povoleném odvzdušňovacím šroubu dbám na to, aby jím olej nevytékal ven ze zařízení, ale k tomu by došlo jen, kdyby bylo zařízení příliš nakloněno směrem k tomuto šroubu.
Nejčastější problém je popojíždění aretace nastavení délky polen
Výrobce by mohl buď udělat větší hlavu zajišťovacího šroubu, nebo nějaké vymezovací vložky, které by zabránily návratu pístu až do základní pozice.Na obrázku níže pokus jen s polínkem, které již neumožnilo návrat pístnice až do výchozí polohy.

Ruce musí být na spínačích
Protože by mohlo dojít k vážným úrazům rukou, tak zařízení je možno spustit jen za použití obou rukou, tedy ruce pak není možno vložit do pracovního prostoru.Předělat si spínání chodu pístu štípačky na nožní ovládání je proto zakázáno - VIDEO.
Date: 06.10.2021 - 19:59
Pokud kmen neleží celou plochou na zemi, v určitých místech
vznikají tlaky, které mohou řetězovou lištu a řetěz sevřít.
Abychom předešli tomuto nepříjemnému stavu, je nutno znát,
co se stane když kmen řežeme v různých směrech proti síle,
která působí na kmen.
Video ukazuje základní situace a jak jim lze předejít.
První řez se provede jen špicí pily, aby nedošlo k sevření celé lišty
Další dva řezy se provedou ze stran.
Konečný řez provedeme zdola, proti síle, která působí na prohnutí kmene.
**VIDEO YOUTUBE
vznikají tlaky, které mohou řetězovou lištu a řetěz sevřít.
Abychom předešli tomuto nepříjemnému stavu, je nutno znát,
co se stane když kmen řežeme v různých směrech proti síle,
která působí na kmen.
Video ukazuje základní situace a jak jim lze předejít.
Citace:
Když řežeme kmen jen na straně proti působící síle, dojde
k prasknutí kmene a jeho znehodnocení. Pokud řežeme jen
ve směru, kterým působí síla na kmen, dojde ke sevření lišty.
Je nutné kombinovat více stylů.
Nejdříve se nařízne kmen ve směru působící síly jen tak,
aby nedošlo k sevření pily a to kulatou špicí lišty (chce to cvik a praxi),
abychom případně sevřenou část lišty snadněji vytáhli z řezu .
Pak se kmen nařízne nad a pod tímto řezem kolmo na tento řez.
Nakonec se kmen řeže proti směru síly, která na místo řezu
působí.
Pokud síla způsobující prohnutí kmene působí na kmen z boku:
Nesmí se stát ve směru, kterým působí síla na kmen, protože
jak dojde k prořezaní, síla působící na kmen vymrští oba konce
kmene, jakoby jste přeřezali napnutý luk a mohlo by dojít k
smrtelnému úrazu.
Stojí se ze strany působení síly.
Když řežeme kmen jen na straně proti působící síle, dojde
k prasknutí kmene a jeho znehodnocení. Pokud řežeme jen
ve směru, kterým působí síla na kmen, dojde ke sevření lišty.
Je nutné kombinovat více stylů.
Nejdříve se nařízne kmen ve směru působící síly jen tak,
aby nedošlo k sevření pily a to kulatou špicí lišty (chce to cvik a praxi),
abychom případně sevřenou část lišty snadněji vytáhli z řezu .
Pak se kmen nařízne nad a pod tímto řezem kolmo na tento řez.
Nakonec se kmen řeže proti směru síly, která na místo řezu
působí.
Pokud síla způsobující prohnutí kmene působí na kmen z boku:
Nesmí se stát ve směru, kterým působí síla na kmen, protože
jak dojde k prořezaní, síla působící na kmen vymrští oba konce
kmene, jakoby jste přeřezali napnutý luk a mohlo by dojít k
smrtelnému úrazu.
Stojí se ze strany působení síly.

První řez se provede jen špicí pily, aby nedošlo k sevření celé lišty

Další dva řezy se provedou ze stran.

Konečný řez provedeme zdola, proti síle, která působí na prohnutí kmene.

**VIDEO YOUTUBE
Editace: 17.9.2021 - 13:23
Počet článků v kategorii: 175
Url:parkside-aku-retezova-pila-pksa-20-li-b2-4-ah-recenze-zkusenosti