PARKSIDE Aku řetězová pila PKSA 20-Li B2 4 Ah recenze zkušenosti
PARKSIDE® Aku řetězová pila PKSA 20-Li B2, 4 Ah
BIO olej na mazání řetězu nebyl součástí balení, ale tento olej má tendenci zasychat, ulpívat v mazací soustavě a tím jí zneprůchodnit / možná proto nebyl součástí balení.Všechny syrové řezy na obrázku byly provedeny na jedno nabití akumulátoru

Pila na plně nabitou baterii prořezala
4x 20cm průměr syrového březového dřeva8x 10cm průměr syrového březového dřeva
Hodnocení
- Na pilu se vztahuje garance 3 roky.
- Pila + baterie 4Ah + nabíječka za 2 599 korun (lze zakoupit jednotlivě).
- Výborný pomocník na prořezávku tam, kde je to benzínovou motorovou pilou nešikovné.
- Řetěz se za dobu řezání do vybití baterie nepovolil - jeho napínání je snadné pomocí plastové matice vedle matice upínajíc kryt a lištu.
- Rychlost řetězu je zhruba 6 m/s, čili řez bude trvat 3x déle, než u benzínové pily s rychlostí přibližně 20 m/s.
- Protože řetěz běží pomalu, lišta se méně zahřívá, baterie déle vydrží napájet motor,
ALE není vhodné řezat tenké větvičky, které mají tendenci se zaseknout do řetězu.
- Vypínač lze lehce zmáčknout a má pojistku proti náhodnému sepnutí.
- Pilu lze udržet v jedné ruce (cca 4 kg s baterií + olejem), ale není k tomu určena.
- Hlučnost je 96 db, ale určitě je znatelně nižší, než u benzínové pily.
- Mazání řetězu bioolejem vedlo k zanesení mazacího ústrojí.
- Pokud s pilou nebudou problémy, ta to bude skvělý pomocník na zahradu.
Date: 17.09.2021 - 12:08
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Mobilní zařízení na výrobu štěpky z větví a dřevných zbytků
v akci. Na videu je ukázáno, že stroj si poradí i s celými stromy
o průměru 30 cm. Štěpka je foukána buď na valník, nebo jen volně
na hromadu. O štěpku je stále větší zájem, protože je výborným
palivem do automatických kotlů.
**VIDEO YOUTUBE
v akci. Na videu je ukázáno, že stroj si poradí i s celými stromy
o průměru 30 cm. Štěpka je foukána buď na valník, nebo jen volně
na hromadu. O štěpku je stále větší zájem, protože je výborným
palivem do automatických kotlů.
**VIDEO YOUTUBE
Já jsem pilový list brousil na brusce určené pro řetěz motorové pily.
Sundal jsem plastový průhledný kryt, nejdříve vyzkoušel bez rotujícího
kotouče při vypnutém zařízení správný úhel, pak zapnul brusku , nabrousil
každý druhý příslušný zub, otočil list, nabrousil zuby z druhé strany.
Další sadu zubů jsem brousil z druhé strany kotoučku.
Šraňk u kalených zubů po nabroušení nebyl vůbec potřeba a zuby jsou tak křehké,
že kombinačky je okamžitě vylomí.
Jak používat šraňkovací kleště viz další odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=29&t=1904&title=Kleste-rozvadeci-srankovaci-na-listove-pily-jak-udelat-srank
Šraňk - rozvod zubů pily natavuji po broušení a jen na dvou protilehlých zubech
uprostřed. Pokud to nestačí, přidám dvojici krajních zubů. Zdá se mi, že pila řeže
mnohem lehčeji, než když dělám šraňk na všech zubech. Viz video.
**VIDEO YOUTUBE
Broušení pilových zubů pomocí brusky na řetězy motorových pil
**VIDEO YOUTUBE
Tady ještě video nabroušení pilky staré 50 let, zerzavé až to pěkné nebylo
**VIDEO YOUTUBE
Rozvod pily šraňk Wikipedie
Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pila
Ostření zubů pily
http://www.pilana.cz/cz/ostreni-zubu
http://www.koumak.cz/navody/brouseni-pil/
Sundal jsem plastový průhledný kryt, nejdříve vyzkoušel bez rotujícího
kotouče při vypnutém zařízení správný úhel, pak zapnul brusku , nabrousil
každý druhý příslušný zub, otočil list, nabrousil zuby z druhé strany.
Další sadu zubů jsem brousil z druhé strany kotoučku.
Šraňk u kalených zubů po nabroušení nebyl vůbec potřeba a zuby jsou tak křehké,
že kombinačky je okamžitě vylomí.
Jak používat šraňkovací kleště viz další odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=29&t=1904&title=Kleste-rozvadeci-srankovaci-na-listove-pily-jak-udelat-srank
Šraňk - rozvod zubů pily natavuji po broušení a jen na dvou protilehlých zubech
uprostřed. Pokud to nestačí, přidám dvojici krajních zubů. Zdá se mi, že pila řeže
mnohem lehčeji, než když dělám šraňk na všech zubech. Viz video.
**VIDEO YOUTUBE
Broušení pilových zubů pomocí brusky na řetězy motorových pil
**VIDEO YOUTUBE
Tady ještě video nabroušení pilky staré 50 let, zerzavé až to pěkné nebylo
**VIDEO YOUTUBE
Rozvod pily šraňk Wikipedie
Ruční pily na dřevo mají přímý pilový list s různě tvarovanými zuby, které odebírají materiál buď jen v jednom směru nebo v obojím. List musí mít pilový rozvod (
šraňk), to jest zuby střídavě vyhnuté na jednu a druhou stranu, aby se pila v řezu
nedusila. K nastavení rozvodu se užívají zvláštní (
šrankovací) kleště, které zajišťují stejnoměrné vyhnutí. Pro hrubší řez, například palivového dřeva, se volí buď nepravidelný tvar zubů (
vlčí zuby) s větším prostorem mezi zuby, anebo hrubší trojúhelné zuby s větším rozvodem. Také pro řezání prken podél let se volí list s hrubšími zuby a větším rozvodem, kdežto pro příčný řez mohou být zuby jemnější. Pilový list je buď sám dostatečně tuhý, anebo musí být napnut v rámu. Starší pilové listy se ostřily trojhranným pilníkem ve svěráku mírně šikmými tahy tak, aby sklon břitu zubu odpovídal jeho vyhnutí. Tak se např. liché zuby nabrousily najednou se sklonem v jednom směru a pak sudé zuby s opačným sklonem. Moderní pily na dřevo mívají zuby kalené, takže se už dodatečně ostřit ani rozvádět nemusí.
Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pila
Ostření zubů pily
http://www.pilana.cz/cz/ostreni-zubu
http://www.koumak.cz/navody/brouseni-pil/
Jednotlivé díly karburátoru JIKOV 2820 VARI
1 Těleso karburátoru
2 Plovák
3 Jehlový ventil kompletní
4 Tryska běhu naprázdno kompletní
5 Opěra bowdenu
6 Plováková komora
7 Páčka škrtící klapky
8 Páčka dorazu
9 Páčka startovací klapky
10 Třecí podložka
11 Těsnění 5,5/2,5
12 Těsnění 10/7,1/1
13 Startovací klapka
14 Pojistka
15 Škrtící klapka
16 Podložka průměr 3
17 Podložka průměr 4
18 Podložka s jazýčkem
19 Těsnění
20 Podložka
21 Emulsní trubice
22 Podložka průměr 3,2
23 Osička startovací klapky
24 Osička škrtící klapky
25 Hlavní tryska
26 Kolík 2x12
27 Osička závěsu
28 Matice M 5
29 Kulička IV.
30 Pružina
31 Pružina
32 Pružina
33 Zajištovací pružina
34 Matice M 5
35 Šroub přípojky
36 Šroub osičky
37 Šroub ovládání
38 Regulační šroub
39 Dorazový šroub
40 Šroub M 4x8
41 Šroub M 3x6
42 Šroub s čočkovou hlavou M 4x14
43 Kroužek 42x2
44 Těsnění
45 Vložka
Níže uvedený obrázek nesouvisí s popisem dílů uvedeným výše.


1 Těleso karburátoru
2 Plovák
3 Jehlový ventil kompletní
4 Tryska běhu naprázdno kompletní
5 Opěra bowdenu
6 Plováková komora
7 Páčka škrtící klapky
8 Páčka dorazu
9 Páčka startovací klapky
10 Třecí podložka
11 Těsnění 5,5/2,5
12 Těsnění 10/7,1/1
13 Startovací klapka
14 Pojistka
15 Škrtící klapka
16 Podložka průměr 3
17 Podložka průměr 4
18 Podložka s jazýčkem
19 Těsnění
20 Podložka
21 Emulsní trubice
22 Podložka průměr 3,2
23 Osička startovací klapky
24 Osička škrtící klapky
25 Hlavní tryska
26 Kolík 2x12
27 Osička závěsu
28 Matice M 5
29 Kulička IV.
30 Pružina
31 Pružina
32 Pružina
33 Zajištovací pružina
34 Matice M 5
35 Šroub přípojky
36 Šroub osičky
37 Šroub ovládání
38 Regulační šroub
39 Dorazový šroub
40 Šroub M 4x8
41 Šroub M 3x6
42 Šroub s čočkovou hlavou M 4x14
43 Kroužek 42x2
44 Těsnění
45 Vložka



Níže uvedený obrázek nesouvisí s popisem dílů uvedeným výše.

Pročtěte si tento příspěvek http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Zdá se, že máte příliš bohatou směs a to by mohl být znečištěný filtr vzduchu.
Dále prasklý plovák, který neuzavírá přívod paliva.
Netěsnící ventil, který má plovák uzavřít, aby palivo neteklo
do plovákové komory když je již dosaženo správné výšky hladiny
benzínu v plovákové komoře.
Klapka sytiče se zcela nevrátí po startu do vodorovné polohy atd.
Zdá se, že máte příliš bohatou směs a to by mohl být znečištěný filtr vzduchu.
Dále prasklý plovák, který neuzavírá přívod paliva.
Netěsnící ventil, který má plovák uzavřít, aby palivo neteklo
do plovákové komory když je již dosaženo správné výšky hladiny
benzínu v plovákové komoře.
Klapka sytiče se zcela nevrátí po startu do vodorovné polohy atd.
Scheppach HL vodorovná štípačka montáž stojanu
Pověsit na kladkostroj

Odmontovat přední nohu


Vyloupnout víčka koleček šroubovákem, vyjmout závlačky, podložky, sundat kolečka


Přišroubovat zadní vzpěry - nohy

Použijte dlouhé šrouby M8 ze sáčku, který byl dodán na přední nohu - vzpěru - bude to křivé - tu původní vraťáky z plechové nohy jsou krátké, ty nepoužívat na dlouhou nohu

Pokud tam M8 šrouby nevlezou do děr, tak si možno pomoci menším průměrem šroubku, než si to sedne.

Tady už se podařilo nakonec vsunout M8 šrouby zevnitř a matice podložky, pérkovky zvenčí, aby bylo vidět, jestli se nepovolují, ale je možno dát matice zevnitř, jak je komu bezpečnější

Na zadní nohy nasunout osu kol a zajistit šrouby M10 - dotáhnout s citem, aby nedošlo k značné deformaci dílů, ale aby díly pevně držely a nevypadávaly ze stojanu

Pak provléct spojovací spodní tyč - oko pro ní bylo křivě přivařeno, ale nakonec se podařilo jí nasunout to přední nohy

Nasunout spojovací díl do přední nohy bylo možno až za pomocí gumové paličky


Spojovací díl se musí opět zajistit šrouby M10

Nasadí se kolečka na spodní namazanou osku vazelínou a zajistí se podložkou i závlačkou

Naklepnou se víčka koleček proti prachu

Přední a zadní noha

Kočičák vše bedlivě sleduje a neodpustí žádnou chybu

Date: 29.10.2021 - 19:30
Editace: 17.9.2021 - 13:23
Počet článků v kategorii: 175
Url:parkside-aku-retezova-pila-pksa-20-li-b2-4-ah-recenze-zkusenosti