PARKSIDE Digitální multimetr PDM 300 C2 Lidl recenze rady nápady
PARKSIDE® Digitální multimetr PDM 300 C2
Multimetr měří dle uvedených hodnot a patří ve své cenové kategorii k tomu lepšímu, co lze koupit.Nejdříve je třeba přečíst si návod - manuál a měření provádět dle zadaných instrukcí a nedošlo k zranění, nebo smrtelnému úrazu.
Měření napětí, diod a odporu je jednoduché - intuitivní.
Problém je vždy měření proudu, protože dochází k chybám z nedbalosti.
Test multimetru - video na youtube.com
Nejčastější chyby při měření proudu:
- zkratování obvodu ( měřící hroty se musí zapojit do obvodu sériově, ale často se stává, že uživatel měří proud tak, že přiloží měřící hroty přímo na elektrody / fáze zdroje a tím je navzájem propojí - dojde ke zkratu, většinou shoří pojistka v přístroji, ale může dojít i k jeho zničení, nebo požáru, či smrtelnému úrazu).
- Uživatel chce měřit napětí, ale má vodič ve zdířce pro 10A (zapomněl jej přepojit), nastaveno na měření Ampér a po přiložení hrotů na elektrody / fáze zdroje dojde ke zkratu - viz předchozí bod. Tady je dobré si vodič při měření Ampér - proudu, označit nějakou např. žlutou svorkou a v případě měření napětí to snad uživatele trkne, že je něco špatně a přepojí měřící hrot do správné zdířky - pak již svorku může odpojit z kabelu - protože již má přístroj zkontrolovaný pro měření napětí.
Co by se mohlo vylepšit:
- Měřící hroty jsou kulaté, ujíždí - je třeba si koupit nové, kvalitní
- Mohl by se přidělat na plášť přístroje držák na jeden z hrotů - přístroj je lehký a pak by se dal snadno používat jako hrotový měřák - na mnohá měření by to bylo mnohem pohodlnější.
- Měření proudu přes zdířku 10A je zavádějící - hodnoty při nastavení na A (Ampér) jsou jasné a zřejmé. Jakmile se přepne na mA (miliampéry), výsledek má posunutou desetinnou tečku - zkušený uživatel si s tím poradí, ale začátečník v tom má zmatek.
Obvodem procházel proud 12 mA - viz obrázky níže
Pokud byl měřák nastaven na A (Ampéry), tak desetinná tečka byla na správné pozici.Při natavení na mA došlo k chybnému umístění desetinné tečky - proto je lépe nastavit na zdířce 10A volič na měření A ( celých Ampér).
Date: 23.10.2021 - 21:42
20LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Automatická pojistka od Kontakt Simon
Kontakt Simon je polská firma vyrábějící elektro instalační materiál a příslušenství.Adresa: www.kontakt-simon.com.pl
Od této firmy byla zakoupena automatická pojistka - jistič viz obrázek níže.
Kvalita výrobku vysoká, vše pevné, poctivě vyrobené.
Jistič lze vypnout již jen mírným dotykem na boční tlačítko.
Pokud budou i jiné výrobky v takové kvalitě, lze polskou firmu Kontakt Simon jen doporučit.
Date: 30.11.2020 - 10:48
GP baterie dobíjecí zkušenosti
Baterie byly zakoupeny na počátku roku 2015.Byly používány v meteo-stanici a dobíjeny co 3 měsíce. Po 6 letech jedna z baterií již neudržela celé 3 měsíce kapacitu.
Nyní jsou používány v optické myši, kde vydrží pracovat na jedno nabití 7 dnů.
Myš neběží stále, ale když se s ní nepracuje, přepne do úsporného režimu, nebo se zcela vypne.
Hodnocení: Baterie splnily očekávání a deklarovanou dobu funkčnosti.
Sice s menší kapacitou, ale stále jsou použitelné i po 6 letech.
https://www.gpbatteries.com/
TRONIC baterie - Lídl
V roce 2019 byly zakoupeny Ni-MH dobíjecí baterie TRONIC v Lídlu.2 roky pracují k plné spokojenosti, přestože jejich cena byla 25 Kč za kus.
Jsou používány v domácím zvonku, hodinách, meteostanici, optické myši, kapesních svítilnách.
Date: 17.02.2021 - 18:47
Na úvod několik zásad jak prodloužit život li-ion baterie
- vnitřní pokovení vede k poškození baterie, ale i k přehřívání, ke zkratu a zvyšuje možnost požáru
- neskladovat plně nabitou baterii na 100% kapacity (hrozí vnitřní pokovení)
- nenabíjet již plně nabitou baterii na 100% kapacity (hrozí vnitřní pokovení)
- nevystavovat baterii teplotám nad 40 ° C
- nabíjet na 85% kapacity (pokud nejedeme na dlouhou túru, kdy je třeba nabít na plnou kapacitu)
- nabíjet při teplotách v rozmezí 0 ° C až 40 ° C
- nenabíjet při teplotách pod 0°C (vnitřní pokoveni, nebezpečí zkratu a požáru)
- vyvarovat se vysokým nabíjecím a vybíjecím proudům (vnitřní pokovení,nebezpečí požáru)
- nevybíjet pod 2 V nebo 2,5 V, zpravidla pod 20 procent kapacity (měla by zajistit řídící elektronika, pokud je součástí baterie) (jinak vnitřní pokovení, zkrat, požár)
- skladovat při teplotách těsně nad nulou nabité na max 60% kapacity a kontrolovat nabití nejméně za měsíc
- samovybití za měsíc asi 3% a další 3 pokud je připojena na řídící elektroniku
- kalibrace baterie, interval určuje výrobce v návodu k baterii (zpravidla se plně nabitá baterie nechá vybít běžným používáním, až na úplné vybití, kdy jí elektronika odpojí a znovu se nechá nabít na již doporučenou kapacitu - tím dojde ke kalibraci digitálních přístrojů - ukazatelů)
Li-Ion počet nabíjecích cyklů a jak jej zvýšit a tím i životnost baterie
Jeden nabíjecí cyklus akumulátoru se sice počítá jako nabití na 100% a úplné vybití na 0%, ale protože toto je v praxi pro baterii zničující, proto se sčítají jednotlivá nabití v procentech.
Příklad:
Pokud se každý den vybije akumulátor o 10%, ale zároveň jej o těch 10% nabijeme,
tak jednoho celého cyklu dosáhneme za 10 dnů ( 10 x 10% = 100%)
Právě vybíjení o malé procento např. o 10% a znovu nabití o 10% prodlouží životnost akumulátoru nejvíce.
Tabulka souvislosti vybití akumulátoru a přibližném počtu nabíjecích cyklů - životnosti akumulátoru
Z tabulky je vidět že když vybijeme akumulátor zcela o 100%, pak jeho životnost zkrátíme na pouhých 500 cyklů.
Naopak, když budeme vybíjet jen o 10% - např. z 50% na 40% a znovu nabijeme na 50%, tak počet nabíjecích cyklů akumulátoru se zvýší až téměř na 5 000!
Graf počtu cyklů akumulátoru v závislosti na velikost vybití před dalším dobitím na původní hodnotu
Na grafu je prodloužení počtu dobíjecích cyklů ještě zřetelnější.
Jeden nabíjecí cyklus akumulátoru se sice počítá jako nabití na 100% a úplné vybití na 0%, ale protože toto je v praxi pro baterii zničující, proto se sčítají jednotlivá nabití v procentech.
Příklad:
Pokud se každý den vybije akumulátor o 10%, ale zároveň jej o těch 10% nabijeme,
tak jednoho celého cyklu dosáhneme za 10 dnů ( 10 x 10% = 100%)
Právě vybíjení o malé procento např. o 10% a znovu nabití o 10% prodlouží životnost akumulátoru nejvíce.
Tabulka souvislosti vybití akumulátoru a přibližném počtu nabíjecích cyklů - životnosti akumulátoru
Z tabulky je vidět že když vybijeme akumulátor zcela o 100%, pak jeho životnost zkrátíme na pouhých 500 cyklů.
Naopak, když budeme vybíjet jen o 10% - např. z 50% na 40% a znovu nabijeme na 50%, tak počet nabíjecích cyklů akumulátoru se zvýší až téměř na 5 000!
Graf počtu cyklů akumulátoru v závislosti na velikost vybití před dalším dobitím na původní hodnotu
Na grafu je prodloužení počtu dobíjecích cyklů ještě zřetelnější.
Životnost Li-Ion baterie v rocích - graf - 1000 nabíjecích cyklů
Po roce klesla kapacita na 97%. Po 10 letech zhruba na 50% viz obrázek níže.
Problémy s vypínačem - přepínačem otáček
Na novém zařízení se projevila závada, že nebylo možno přepínat směr otáček.Přepínače bylo možno zasunout jen do neutrální polohy, nebo polohy dotahování.
Tlakem palce i značnou silou, nebylo možno přepínač zatlačit do polohy pro povolování.
Přepínačem bylo přepínáno asi 100x, aby se trošku rozchodil. Pak šroubovákem do vybrání v spodní části přepínače bylo zapáčeno přes tělo utahováku a přepínač se podařilo vysunout do polohy povolování. Páčení je třeba vykonat s maximálním citem - není to pro nešikovné, tam je lepší volba raději výrobek reklamovat. Následně ještě bylo nutno toto několikrát opakovat, až se přepínač rozchodil.
Postup obrázky:
Date: 07.04.2022 - 12:40
Výměna duše pláště kola s elektromotorem
- připravit si podložky měkké, nebo hadry na podložení řídítek a sedla
- obrátit kolo vzhůru koly, nebo pověsit na montážní háky
- rozpojit brzdy ( u čelisťových/ráfkových brzd), aby se snáze dal plášť - duše vytáhnout
- u čelisťových brzd většinou stačí jen zašroubovat napínací závit u páčky brzdy, aby se lanko povolilo a pak rozpojit - povytáhnout koncovku bowdenu z oka nad čelistí - čelisti se zmáčknou rukou k sobě a pak by to mělo jít snadno
- sundat plášť na stranu, kde není přívodní kabel k elektromotoru - tudy se bude plášť možno pak vytáhnout
- uvolnit kolo a povytáhnout
- vytáhnout duši / plášť kolem povytažené hřídele kola
- touto stranou nasadit nový plášť - duši
- vložit osku kola zpět do zářezů a dotáhnout předepsanou silou
- vložit zpět koncovku bowdenu do oka čelisti brzdy
- kolo aspoň částečně nafouknout, postavit na kola, dofouknout na předepsaný tlak
- seřídit brzdu štelovacím - napínacím šroubem bowdenu a zajistit kroužkovou maticí
Plášť - duši vytahujeme kolem osky kola na straně, kde není přívodní elektrický kabel k motoru. Osku povytáhneme jen natolik, abychom protáhli plášť, či duši.
Na straně s přívodním kabelem jen sundáme kryt matice a matici povolíme, aby bylo možno kolo povytáhnout. Samotný kabel maximálně uvolníme s krajní sponky, pokud by nebylo možno kolo mírně povytáhnout.
Date: 09.05.2021 - 10:17Editace: 24.10.2021 - 11:42
Počet článků v kategorii: 20
Url:parkside-digitalni-multimetr-pdm-300-c2--lidl-recenze-rady-napady