Vrtulník na lidský pohon
Video o tom, že létání nemusí být energeticky náročná záležitost.
Studenti z univerzity v americkém Marylandu sestrojili vrtulník na lidský pohon.
V roce 2012 s ním vytvořily rekord když se toto zařízení vznášelo 20 cm nad zemi
po dobu 50 sekund.
Video - vrtulník na lidský pohon
**VIDEO YOUTUBE
Studenti z univerzity v americkém Marylandu sestrojili vrtulník na lidský pohon.
V roce 2012 s ním vytvořily rekord když se toto zařízení vznášelo 20 cm nad zemi
po dobu 50 sekund.
Video - vrtulník na lidský pohon
**VIDEO YOUTUBE
364LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Jak se dělají zámky visací - Jak se co dělá
- zámky byly vynalezeny, jako ochrana majetku proti zlodějům
- zámky byly používány v době starých Římanů pro ochranu přepravovaného zboží
- zámky jsou důležitým zabezpečovacím zařízením i v současnosti
- nejpevnější částí visacího zámku je jeho laminované tělo
- tělo se skládá z mnoha plíšků poskládaných na sebe spojených laminátem, stejná technologie se používá pro výrobu dveří bankovních trezorů
- vylisují se kryty těla zámku
- tělo se snýtuje s krytkami do jednoho celku
- na soustruhu se opracuje tyč tak, aby její oka zapadla do těla zámku, soustružnický nůž je nutno chladit emulzí z vody a oleje
- tyč se ohne do tvaru písmene U a bude tvořit oko zámku
- v peci se oka zpevní a vyfrézují se do nich žlábky pro zajišťovací kuličky, která po uzamknutí zámku znemožní vytažení oka třmenu
- vnitřek zámku se promaže vazelínou, kuličky se vloží do komůrek a do středu zámku se namontuje vložka pro klíč
- na jádro zámku se nasadí kryt a sestaví se vnější tělo vložky stávající z těla, pružin, válečků
- vnější část se pak nasune na otočnou vložku s otvorem pro klíč určitý tvar klíče
- vyfrézují se klíče
- vložka zámku se vloží do těla zámku a uzavře se deskou nasunutou na nýty procházející tělem zámku
- vloží se pružina třmenu a spodní kryt zámku
- vše se snýtuje pod lisem
- zkouška zámku se provádí mnohočetným zamčením a odemčením, nárazy, páčením atd.
Jak se dělají zámky visací - Jak se co dělá - video
Odkazy na články o ekologii
Teplota tání asfaltu je +70 až 100°C. Na takovou teplotu se zahřívá povrch vozovky za slunečných, teplých dnů, pokud je vozovka nezastíněna stromovím, které je však káceno kvůli bezpečnosti silničního provozu.Solární střecha nad vozovkou brání přehřívání betonu vozovky a je zdrojem energie pro pohyb elektromobilů. Návrh webu okhelp.cz.
Půda nemůže zadržet vodu, když jí vodu sebereme žlaby u cest? Taková krajina se snáze vysuší a v létě se bude rychleji přehřívat. Navíc, kolem cest mizí stromy, které bránily v létě rozpálení vozovky a přehřívání klimatu
Řešení: rourou pod vozovkou pustit vodu na druhou stranu vozovky a vsakovacím žlabem jí znovu rozptýlit do krajiny.- Voda v krajině dokáže regulovat teplotu
- vesmir.cz - hladomory v Česku vlivem srážek a chladného počasí
- eprehledy.cz/jak_dlouho_se_rozkladaji_odpadky - Polystyren tisíce let a přesto se používá na zateplování, není to časovaná bomba?
- Online elektroměr solárních panelů - ohřev vody v bojleru
- nabijto.cz - mapa nabíječek elktromobilů a elktrokol
- Michael Londesborough - Tajemství CO2 / můžeme žít bez uhlíku?
- Elektrárna Temelín ročně ušetři přibližně 15 mil. tun hnědého uhlí. Toto množství by se vešlo na 300 tisíc nákladních vagónů, které by vytvořily vlak dlouhý z Prahy do středu Súdánu (země pod Egyptem blízko rovníku).
- Video Odvodňovanie pevnín = klimatická zmena | Štefan Vaľo | ocenené festivalom Agrofilm 2015
- Globální rozdělení emisí skleníkových plynů podle odvětví
- Jaderná energie je nejspolehlivějším zdrojem energie - stránky vlády USA energy.gov
Auto Moto Doprava
- toyotalife.cz/vyvracime-nejcastejsi-myty-o-vodikove-toyote-mirai/
- toyotalife.cz/v-cesku-zacal-prodej-historicky-prvniho-auta-na-vodik/
- Dieselová Octavia je ekologičtější než leckterý hybrid, ukázal test. Její spotřeba překvapila
- svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808 Jak jsme již v článku o emisích spočítali, např. majitelé Tesel reportují průměrnou efektivitu nabíjení 82,5 % (včetně ztráty samovybíjením při stání auta), ztráty v přenosové soustavě v ČR jsou v průměru necelých 5 %. Při práci s vyšším napětím jsou ztráty nižší, naopak při práci s nižším napětím, při kterém se nabíjí elektromobily, jsou vyšší. Počítejme s cca 8 %. Auto jako Nissan Leaf nebo VW e-Golfjezdí se spotřebami kolem 16 kWh. S výše započítanými ztrátami jsme na úrovni zhruba 21 kWh na 100 km u každého auta. Celý vozový park v ČR čítá 5,32 milionu osobních vozů, což by při výše uvedených ročních spotřebách znamenalo 15,96 TWh. Kdyby všechna osobní auta v ČR, byla elektrická, museli bychom pro ně vyhradit 1,12 Temelínu.
- hytep.cz/cs/vodik/informace-o-vodiku/transport-a-skladovani-vodiku/618-skladovani-vodiku-i
- fdrive.cz/clanky/volha-jako-elektromobil-v-roce-1983-jezdila-jako-trolejbus-6212
- cnn.iprima.cz/ropna-krize-elektromobilu-v-americkem-state-texas-stoji-nabiti-tesly-900-usd-20080
- toyotalife.cz/nakladak-na-vodik-pokoril-zavod-do-vrchu-pikes-peak/
- Severní Korea - kapitalistický Mercedes je oblíbený
- https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/lng-zkapalneny-zemni-plyn-namorni-doprava-lode.A171108_104320_eko-zahranicni_are?
- https://www.czechcrunch.cz/2020/07/hyundai-vypalil-rybnik-nikole-i-tesle-korejci-do-ostreho-provozu-posilaji-prvni-desitku-vodikovych-nakladaku/
- Hyundai kamiony na vodík - youtube video
- zpravy.aktualne.cz/prsi-kvuli-tomu-ze-neletaji-letadla-spekuluji-lide-je-to-nesmysl
- Elektromobilem na vzdálenou chalupu?
- likestory.net/18-examples-ussr-copied-foreign-cars/ zive.cz Cyklostezka uprostred dalnice se solarnimi panely - Jizni Korea
Jiné
- osel.cz/11677-nemecko-planuje-nahradit-uhelne-bloky-spalovanim-lesu.html
- Ochlazení klimatu - stěhování národů 5-7 století n.l.
- Smog v ČSSR v letech osmdesátých - Malý pitaval ...
- ihned.cz/c1-66898430-vic-uhliku-uvolni-nez-spotrebuje-amazonsky-prales-prispiva-k-oteplovani-planety-ukazuje-nova-studie
- wikipedie Makrobiogenní prvky (přibližný procentuální obsah v lidském těle) uhlík 50 %
- Malá doba ledová - inkviziční procesy - hledání viníka
- Black out - výpadky elektřiny, aneb když Slunce nesvítí a vítr nefouká?
- enmag.cz Mini atomová elektrárna velikost chaty
- https://www.obnovitelne.cz/clanek/784/velke-nakladni-lode-versus-auta-kdo-skodi-planete-vic/
- Emise zlého oxidu uhličitého, celosvětově, v animované časové řadě za posledních pár desetiletí facebook.com
- idnes.cz/ekonomika/domaci/ceps-postavi-obri-stozary-napeti-elektrina Výstavba dostatečného propojení se v Německu totiž o léta zpozdila kvůli protestům místních obyvatel, kterým se nelíbily stožáry v krajině
- ekolist.cz zeleny-prelud-obnovitelnych-zdroju-energie.kritika-z-holandska-ktera-nepotesi
- g.cz/vetrne-elektrarny-vrazdi-ptaky/ Vše má své klady a zápory?
Fotovoltaická fasáda
Jak by mohl vypadat panelový dům, obložený fotovoltaickou fasádou.
Fasáda by bránila přehřívání a vyráběla elektrický proud
Kuriozity a zajímavosti
-
- Likvidace větrných turbín - video youtube
- Severní Korea - ulice plná Mercedesů
- Ne všude se solární elektrárny setkávají s pochopením - video lidé ničí solární panely
Vtipy:
Google: "Já všechny najdu!"Facebook: "Já všechny znám!"
Wikipedie: "Já všechno vím!"
Internet: "Kdyby nebylo mě, tak tu nejste!"
Elektřina: "Tak se všichni uklidníme..." 😉
Date: 12.07.2020 - 10:31
Pačok je vyhašené vápno rozpuštěné - rozmíchané ve vodě a slouží k
vyhlazení vápenných omítek a jejich penetraci (velmi řídké, jen obarvená voda na bílo).
Pačok se někdy místně nazývá i řídká fajnová omítka - finální štuk,
který lze nanášet štětkou k vyhlazení nerovností konečné vrstvy omítky.
Pačokování - vylepšení, vyhlazení nerovností na omítce.
vyhlazení vápenných omítek a jejich penetraci (velmi řídké, jen obarvená voda na bílo).
Pačok se někdy místně nazývá i řídká fajnová omítka - finální štuk,
který lze nanášet štětkou k vyhlazení nerovností konečné vrstvy omítky.
Pačokování - vylepšení, vyhlazení nerovností na omítce.
Naklíčení: 14 dnů až 3 týdny před sadbou přemístíme do místnosti kde je teplota okolo +14.
Dbáme aby případně vytvořené kořínky nezaschly - postřikujeme vodou, popřípadě překryjeme bedýnky novinami.
Kdy sázet brambory: Někdo si sází pokusné záhonek již na Josefka (19.března), ale většinou se vysazují brambory až v druhé polovině dubna.
Kam sázet brambory: do písčité, vzdušné půdy. Nemají rády příliš mokro a těžkou zem.
Při jaké teplotě brambor nejrychleji roste: +17
Jaké hnojivo pro brambory: vynikající je chlévská mrva, dále hnojiva obsahující dusík (největší potřeba v době květu), dále draslík, fosfor, mangan.
//www.vubhb.cz/images/28hnojeni/28hnojeni.pdf
Jak daleko od sebe sázet brambory:
60 cm řádky pro snadné kopčení, 30 cm brambory od sebe do řádku
Dbáme aby případně vytvořené kořínky nezaschly - postřikujeme vodou, popřípadě překryjeme bedýnky novinami.
Kdy sázet brambory: Někdo si sází pokusné záhonek již na Josefka (19.března), ale většinou se vysazují brambory až v druhé polovině dubna.
Kam sázet brambory: do písčité, vzdušné půdy. Nemají rády příliš mokro a těžkou zem.
Při jaké teplotě brambor nejrychleji roste: +17
Jaké hnojivo pro brambory: vynikající je chlévská mrva, dále hnojiva obsahující dusík (největší potřeba v době květu), dále draslík, fosfor, mangan.
//www.vubhb.cz/images/28hnojeni/28hnojeni.pdf
Jak daleko od sebe sázet brambory:
60 cm řádky pro snadné kopčení, 30 cm brambory od sebe do řádku
Větrné elektrárny byly z počátku přijímány, jako naprosto ekologický zdroj energie, ale prvotní nadšení již u některých občanů ochladlo.
Jaké jsou příčiny tohoto negativního nahlížení některých občanů na větrné elektrárny?
- větrné elektrárny se stavějí u nás většinou na kopcích a někomu může vadit, že nezapadají do malebné krajiny našich hor, či dokonce tuto krajinu hyzdí
- vrtule vydávají typický svištivý zvuk, pokud se otáčejí a bydlet poblíž větrného parku nemusí být příjemné ani pro oči, ba ani pro uši
- někteří lidé mají obavy, že výstavbou větrných parků v blízkosti obce klesne cena jejich nemovitostí a poklesne i atraktivita lokality, tedy turistický ruch
- obavy ze zpomalení průchodu cyklon přes naše území a tím větší riziko vzniku povodní
Jaké jsou příčiny tohoto negativního nahlížení některých občanů na větrné elektrárny?
- větrné elektrárny se stavějí u nás většinou na kopcích a někomu může vadit, že nezapadají do malebné krajiny našich hor, či dokonce tuto krajinu hyzdí
- vrtule vydávají typický svištivý zvuk, pokud se otáčejí a bydlet poblíž větrného parku nemusí být příjemné ani pro oči, ba ani pro uši
- někteří lidé mají obavy, že výstavbou větrných parků v blízkosti obce klesne cena jejich nemovitostí a poklesne i atraktivita lokality, tedy turistický ruch
- obavy ze zpomalení průchodu cyklon přes naše území a tím větší riziko vzniku povodní
Editace: 1341063931
Počet článků v kategorii: 364
Url:vrtulnik-na-lidsky-pohon-id-207