Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Basseballové míčky (jak se co dělá - video)


AD MOB

Jak se dělají basseballové míčky - Jak se co dělá

Co uvidíte:
  • míčky jsou vyráběny dle přísných bassebollových pravidel
  • míčky musí mít stejnou hmotnost i obvod
  • uvnitř míčku je kulička s korkovým jádrem
  • kuličky se obalí lepidlem
  • jsou omotány speciální 4 pramennou přízí
  • pak se omotá další přízí 3 pramennou
  • pak se přidá ještě další vrstva
  • vrstvy zajišťují stálý tvar míčku i po mnoha úderech
  • vrstvy vláken se napustí lepidlem
  • 48 hodin se suší
  • plášť míčku je z kůže a má tvar osmičky po obvodu proděrovaný pro sešití
  • na míček je třeba dvě kůže ve tvaru 8
  • na míčku je 108 stehů
  • výroba jednoho míčku trvá asi jeden týden

Jak se dělají basseballové míčky - Jak se co dělá - video

**


350LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


72

Past na myši sklopná plocha a nádoba hluboká | past-na-mysi-sklopna-plocha-a-nadoba-hluboka-id-301


Nádoba může být kbelík, vysoká plechovka od okurek a podobně.
Uděláme sklopné prkénko, které se převáží když myš poleze k návnadě
a po převážení prkénka myš spadne do nádobky s vrstvou rostlinného oleje.
Mastné tlapky již nejsou schopny přisávat se na stěny kbelíku a myš z něj nevyleze.

111

Re: Pasivní dům - nulový dům | re-pasivni-dum-nulovy-dum-id-622


V ČR se už staví i pasivní bytové budovy. Developer je z Finska.
Čísla po úspoře vypadají zajímavě: http://www.kotihyacint.cz/pasivni-dum-f/prinosy/uspory/
308

Větroně (jak se co dělá - video) | jak-se-delaji-vetrone


Jak se dělají větroně - Jak se co dělá

  • větroň je letadlo pro bezmotorové létání - plachtění
  • větroň má hlavní části křídla, trup a ocas
  • na stavbu větroně jsou přichystány formy
  • kevlar para-aramidová látka se vloží do formy
  • na kevlar se nanese epoxidová pryskyřice pro jeho zpevnění
  • pryskyřice se nechá uschnout
  • druhý den se nanesou uhlíkové pásy, aby trup vyztužily
  • na formu pro křídla se nanese bílá barva, aby se větroně nepřehřívaly sluncem
  • na barvu se položí potah z uhlíkových vláken
  • na vlákna se nanese vrstva pryskyřice a znovu se položí další uhlíková látka
  • pryskyřice se zahušťuje bavlněnými vločkami
  • obě poloviny křídla se slepí dohromady
  • další den se odstraní a začistí přebytečné lepidlo
  • všechny plochy křídel a trupu se důkladně vyleští
  • namontují se přístroje, křídla, podvozek, kryt, popřípadě pomocný motorek se zasouvací vrtulí
  • větroň dokáže dosáhnout rychlosti až 300 km za hodinu

Jak se dělají větroně - Jak se co dělá - video

**

250

Jednorázové pleny (jak se co dělá - video) | jak-se-delaji-jednorazove-pleny


Jak se dělají jednorázové pleny - Jak se co dělá

Ve videu uvidíte:
  • pleny pro děti se používají od 40. let minulého století
  • jednorázové pleny si většina rodičů chválí
  • důležité jsou polymerové vysoce absorpční částice
  • ty se smíchají s nacupovaným papírem a vznikne materiál podobný vatě - jádro pleny
  • vata se upraví do pásu, ten se olemuje dalšími pruhy materiálu a okraje se slepí
  • pás se stlačuje aby byl pro děti pohodlný
  • pás jádra se nařeže na části
  • jinde se vytvoří další pasy s plastu a textilu
  • pak se přidají pasy manžet a lemů
  • přidají se upínáky
  • všechny vrstvy se spojí dohromady za pomocí počítačové kontroly
  • boční části plen jsou poskládány
  • pleny se rozstříhají na jednotlivé kusy
  • lis stlačí hotové pleny
  • lopatky je složí na půl
  • pak se dokončí složení
  • balí se pro distribuci
  • suchá plena váží 45 gramů
  • mokrá přes 500 gramů
  • polymery se změní v gel a vážou vlhkost

Jak se dělají jednorázové pleny - Jak se co dělá - video

**

78

Je elektromobil ekologičtější, než klasický automobil? | je-elektromobil-ekologictejsi-nez-klasicky-automobil-id-285


Na elektromobil mnohý člověk hledí, jako na automobil
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu

Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)

Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.


Editace: 17.8.2018 - 13:24
Počet článků v kategorii: 350
Url:jak-se-delaji-basseballove-micky

AD
11 Share
Share
Tweet