Mince sběratelské (jak se co dělá - video)
AD MOB
Jak se dělají mince sběratelské - Jak se co dělá
- tři druhy ražených mincí
- běžné platidlo, které používáme
- mince ze vzácných kovů, jako investice
- pamětní a sběratelské mince
- 640 př.n.l. ražba mincí - Lýdijci v Malé Asii (Turecko)
- 600 př.n.l. ražba mincí již rozšířena i do Řecka
- 500 př.n.l. Čína razí mince i z jiných kovů než jen zlata a stříbra
- současné mince se vyrábí také z levnějších kovů, než je zlato a stříbro
- materiál současných mincí: měď, nikl, hliník atd.
- pamětní mince se razí z bílého stříbra
- roztavené stříbro se odlévá do bloku
- blok se postupně protahuje válcovou stolicí až se ztenčí na tloušťku mince
- z plechu se vylisují zatím jen kolečka - prázdné mince
- mince se olemují a opláchnou - leští se pomocí kuliček v míchacím válci
- kov se musí žíhat aby se zbavil křehkosti
- po schválení obrázku který bude na minci nastane proces gravírování
- stroj vytvoří do sádrového kotouče profil mince
- pak se vytvoří gumový odlitek tohoto reliéfu a z něj epoxidový odlitek
- na pantografu - zmenšovacím stroji, který vytvoří zmenšeninu předlohy z bronzu
- bronzový model dokončí rytec a přidá data, rok a zemi původu
- bronzový model se znovu na pantografu zmenší a vzniká matrice - negativní část mince z kvalitní oceli
- dle matric se vytvoří negativní razidla, musí být jak pro rub tak pro líc mince
- s razidly se již razí mince
Jak se dělají mince sběratelské - Jak se co dělá - video
**
355LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
- kočka, nebo jezevčík na zahradě
- chytací kleště na krtky v vložené na dno odkryté chodby kudy krtek chodí a přikryté kbelíkem
- zátvory - pasti
- kuna a lasice sídlící v blízkosti výskytu krtků
- zašlapat všechny krtince a počkat si kde začne krtek znovu rýt, místo vyhrábnout hbitě motykou, krtka šoupnout do kbelíku a přenést jinam
- kousek PE-PO podpalovač vložit do nory
Opěrná zídka na obrázcích je provedena z panelů, které mají drážky,
pro spojení a lepší stability. Panely jsou opatřeny kotvící otvory, do
kterých lze provléct železnou tyč a tím ještě každý panel zakotvit
proti převrácení.
Pozor na odvodnění. Pokud se za panely se bude zdržovat velké
množství vody, mohlo by dojít k podemletí svahu a následnému
sesuvu půdy. Vodu je nutno odvádět odvodňovacím potrubím.



Kopretina bílá (Leucanthemum vulgare)
Zajímavosti:
Je velmi podobná heřmánku, ale ten má okvětní lístky svěšené více dolů,
kopretina má lístky mírně vzhůru.
V Rusku jí často nazývají, stejně jako heřmánek, "romaška".
Kvete na konci května (dle oblasti i později).
Dříve bylo její kvetení znamením k započatí první senoseče (zhruba od 20.května).
V angličtině nese název "ox-eye daysi", což by se dalo přeložit jako
volské-oko sedmikráska (sedmikráska volské-oko).
Kvetoucí kopretiny na louce:
Léčivé účinky:
Květy a list údajně zmírňují kašel a jsou zdrojem vitamínu B.
Také mají hojivé účinky na rány, žaludeční vředy, hemeroidy,
ale heřmánek pravý je mnohem známější,
takže je pro tyto účely patrně i vhodnější.
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu
Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)
Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
Jak se dělají hasičská auta - Jak se co dělá
- požáry se hasily podáváním kbelíků a jiných nádob s vodou
- 1720 se začaly používat vozy s vodními nádržemi a ručními pumpami
- 1852 parní pumpy
- motorové vozy na počátku 20. století
- rám současných vozů je z hliníku
- vozy je možno dělat přesně na míru dle požadavků požárníků
- kabiny musí být prostorné pro převoz požárníků a ovládání čerpadla
- do povrchu hliníku, který nebude kryt barvou se vybrušují kruhy aby překryly případné škrábance které časem vzniknou používáním
- jednotlivé díly se lakují a sestavují
- vodní čerpadlo dodává výrobce čerpadel
- kardanový hřídel, který pohání kola se používá k pohonu čerpadla když auto stojí a hasí
- elektroinstalace vozu musí být řádně popsána a označena
- namontují se koncovky k připojení hadic, tlakové ventily a ukazatele tlaku
Jak se dělají hasičská auta - Jak se co dělá - video
**
Editace: 16.8.2018 - 13:20
Počet článků v kategorii: 355
Url:jak-se-delaji-mince-sberatelske
AD