Je elektromobil ekologičtější, než klasický automobil?
Na elektromobil mnohý člověk hledí, jako na automobil
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu
Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)
Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu
Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)
Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
364LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
To je škoda, že mezi sebou neválčí. Jsou chytřejší, než lidé.
Jak se dělá hlávkový salát - Jak se co dělá
- zelenina může růst i ve vodě obohacené o živiny - hydroponie
- kultivace na plovoucím voru
- nasají se do otvorů v roštu
- překlopí se od oázy - buněk v houbovitém bloku kde naklíčí
- bloky oázy po naklíčení semen se položí na hladinu bazénu 30 cm hlubokého
- v nádrži se pouze doplňuje voda, živiny a hnojiva
- z 4 dny již semena zjevně klíčí - v létě po 7 dnech první listy
- sazenice se přesadí na polystyrenové bloky
- po 13 dnech v létě na další blok s méně otvory aby byly dál od sebe
- poslední přesazení 26. dne v létě - 45. den v zimě do řídkých boxů po 18 kusech
- znovu se desky se sazenicemi položí na hladinu kde přetrvají až do sklizně
- na 1m2 lze umístit 500 sazenic při hydroponii
- hydroponie nepotřebuje chemické ošetřování a umělá hnojiva neunikají do okolí
- za 45 dnů v létě a za 75 dnů v zimě jsou saláty připraveny na sklizeň
Jak se dělá hlávkový salát - Jak se co dělá - video
Jak zlikvidovat plevel na chodníku a to ekologicky
Postup:- do rozprašovače se dá bílý ocet a za slunného počasí, se postříkají
listy rostlin
- ocet možno ředit 1 díl octu na 3 díly vody
- možno přidat i kuchyňskou sůl pro vyšší účinek a to 1 díl
- lžíci přípravku na mytí nádobí, pro lepší smáčivost
Vroucí voda se solí
Rozpustíme sůl ve vodě - nasycený roztok - dokud se rozpouští,tak přidáváme sůl.
Uvede se do varu a horkou vodou se polijí spáry s plevelem.
Jiný postup s využitím močoviny
- močovinu rozpouštět v potřebném množství vody, např.v plastové konvi i několik dnů, až se roztok řádně nasytí
a další močovina se již nerozpouští. Nechat ještě tři dny
odstát a polít tímto roztokem spárky mezi kachlíky, kde
bují plevel.
Vysokotlaký čistič odstraní i trávu mezi dlaždicemi
Vysokotlaké čističe si poradí s drobnou trávou mezi dlaždicemitaké, ale vyplaví i těsnící písek, proto je třeba jej pak
doplnit - např. keramický pískem.
Date: 20.06.2020 - 16:33
Latinsky: Sambucus nigra
čerstvé plody jsou mírně jedovaté, ale sušením se účinek strácí. Jedovaté jsou i listy i kůra.
Lidově: kozičky, bezinka, psí bez
V dřívějších dobách měli lidé k bezu až posvátnou úctu a dokázali zužitkovat vše, co keř poskytoval. Od tvrdého dřeva, až po květy či plody. Někde se i říkavalo "před heřmánkem smekni, před bezem klekni".
V letních měsících je velmi osvěžující limonáda z květů, která nezpůsobuje pocit plnosti žaludku a neobsahuje chemikálie přidávané do kupovaných limonád.
Limonáda byla velmi oblíbené u zemědělců, jelikož zvyšovala pocení a tím lepší ochlazování organizmu v horkých letních měsících.
čerstvé plody jsou mírně jedovaté, ale sušením se účinek strácí. Jedovaté jsou i listy i kůra.
Lidově: kozičky, bezinka, psí bez
V dřívějších dobách měli lidé k bezu až posvátnou úctu a dokázali zužitkovat vše, co keř poskytoval. Od tvrdého dřeva, až po květy či plody. Někde se i říkavalo "před heřmánkem smekni, před bezem klekni".
Květ
bezu byl základním lékem při nemocech z nachlazení pro svůj potopudný účinek, mírnil horečky i kašel, ale je i projímavý.V letních měsících je velmi osvěžující limonáda z květů, která nezpůsobuje pocit plnosti žaludku a neobsahuje chemikálie přidávané do kupovaných limonád.
Jak si vyrobit limonádu z bezových květů:
- do 3 litrové láhve od okurek dáme
- 3 až 5 květů bezu černého (celých okolíků)
- polovinu středně velikého citronu nakrájeného na plátky
- 0,25 litru cukru (jsou na to odměrky, nebo možná máte hrníček o tomto objemu )
- zalijeme vodou a postavíme na místo, kde svítí slunce
- druhý den zkontrolujeme zda se cukr již rozpustil a řádně vše promícháme
- zakryjeme čistou látkou a necháme kvasit
- zhruba po šesti dnech již můžeme nálev zcedit a limonádu dát bud do pet láhví, nebo přímo konzumovat
- pozor - probíhá kvašení, takže řidiči mohou až po jizdě
Limonáda byla velmi oblíbené u zemědělců, jelikož zvyšovala pocení a tím lepší ochlazování organizmu v horkých letních měsících.
V náboji kola je dynamo, které vyrábí proud při rotaci
kola roztočeného náporem větru.
Vždy zadní a přední špici obalíme fólií a tím vytvoříme
lopatky s určitým úhlem, které pak umožní roztočení kola.
**VIDEO YOUTUBE
kola roztočeného náporem větru.
Vždy zadní a přední špici obalíme fólií a tím vytvoříme
lopatky s určitým úhlem, které pak umožní roztočení kola.
**VIDEO YOUTUBE
Editace: 1350892030
Počet článků v kategorii: 364
Url:je-elektromobil-ekologictejsi-nez-klasicky-automobil-id-285