Je elektromobil ekologičtější, než klasický automobil?
Na elektromobil mnohý člověk hledí, jako na automobil
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu
Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)
Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu
Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)
Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
364LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Pěstování rajčat
- venkovní rajčata je lépe předpěstovat, aby dříve rodily, než je zničí plísně a nemoci (vyset do kelímků v březnu - dubnu)- na záhony vysazovat po Zmrzlých (Ledoví muži 12 - 14 květen), nic se nestane, když vysadíme na venkovní záhon kolem 20. května
- do plytké, mělké vrstvy úrodné půdy, pod kterou je podklad neúrodného slínu a pod. se vyplatí rajčata sázet pod úhlem 30°, aby bylo možno i část stonku ponořit do hlíny. Stonek/lodyha pustí kořeny a tím zvýší příjem organických látek z půdy - zvýší se růst i úroda
- boční stonky se odlamují (pokud máme více rostlin vedle sebe a nechceme, aby se dotýkaly)
- vršky se také mohou zaštípnout po dosažení požadované výšky
- spodní listy trpí nejdříve napadením chorobami listů, tak je zahrádkáři odstraňují
- při napadení rostliny chorobou někteří zahrádkáři odstraní téměř všechny listy a ponechají jen listy na vrcholu rostliny
- rajčata by se měla co nejdříve zbavit ranní rosy, proto se dávají na záhon, kde svítí ranní slunce nejdříve, ale i tak mají rady sluníčko
- půdu by měla být bohatá na organické živiny, uhlík (řádně uležený kravský hnůj, kompostovaná tráva po sekání trávníku poslouží na prohnojení záhonu při podzimním rytí, znamenitě)
Date: 15.05.2021 - 09:44
Plnící válečky šetří nejen čas ale hlavně barvu, již nebudete muset neustále namáčet váleček a navíc barva z válečku nekape. Speciální povrch válečku z mikrovláken rozděluje barvu rovnoměrně po ploše válečku pro dokonalý nátěr.
Postup:
Naplníte váleček barvou
Uzavřete
Malujete
https://www.cool-ceny.cz/malirska-plnici-sada-paint-roller-2596
Postup:
Naplníte váleček barvou
Uzavřete
Malujete
https://www.cool-ceny.cz/malirska-plnici-sada-paint-roller-2596
Jak se dělají igelitové tašky - Jak se co dělá
- igelitové tašky se vyrábí z granulí polyetylenové pryskyřice
- granule se roztaví ve vytlačovacím stroji při teplotě +240°C
- stroj vytlačí fólii tvaru válce v délce desítek metrů
- válec se rozřízne na dvě fólie
- fólie se rozřízne na požadovanou šířku
- fólie se navine na cívku - role
- z jedné role 158 kg vážící se vyrobí 35 000 tašek
- důležitý je i potisk fólie
- každá barva se aplikuje jiným válcem
- nyní je fólie připravena na řezání tašek
- na tašky lze natavit zapínací plastový zip
- okraje tašek se zatavují při +150°C
- i relativně malý závod může vyrobit 1 milion tašek za den
Jak se dělají igelitové tašky - Jak se co dělá - video
Chcete shodit nějaké to kilo a přitom si uvařit zdarma kávu, nebo
dobít akumulátor, který bude pohánět Vaše PC, či notebook?
Zde je jeden návrh, jako to udělat.
Bicykl je napojen na alternátor a pokud šlapeme, vyrábíme i proud.
**VIDEO YOUTUBE
dobít akumulátor, který bude pohánět Vaše PC, či notebook?
Zde je jeden návrh, jako to udělat.
Bicykl je napojen na alternátor a pokud šlapeme, vyrábíme i proud.
**VIDEO YOUTUBE
Sonar Sensor Fish Finder , či Fishing senzor jsou pomůcky, zařízení, které usnadní chytání ryb.
Sonar senzor je obvykle tvaru míčku a může odesílat data bezdrátově do mobilní aplikace.
Deeper Sonar Pro Plus změří
hloubku,
teplotu vody,
zobrazí profil dna,
detekuje ryby do vzdálenosti 80 metrů
čímž napoví rybáři, jestli má smysl v tomto místě lovit, či
jít jinam.
Další užitečné pomůcky jsou alarmy navijáků, které zaznamenají pohyb vlasce a upozorní na to rybáře zvukově i opticky.
Sonar senzor je obvykle tvaru míčku a může odesílat data bezdrátově do mobilní aplikace.
Deeper Sonar Pro Plus změří
hloubku,
teplotu vody,
zobrazí profil dna,
detekuje ryby do vzdálenosti 80 metrů
čímž napoví rybáři, jestli má smysl v tomto místě lovit, či
jít jinam.
Další užitečné pomůcky jsou alarmy navijáků, které zaznamenají pohyb vlasce a upozorní na to rybáře zvukově i opticky.
Editace: 1350892030
Počet článků v kategorii: 364
Url:je-elektromobil-ekologictejsi-nez-klasicky-automobil-id-285