Hasičské hadice (jak se co dělá - video)
Jak se dělají hasičské hadice - Jak se co dělá
- první hadice v 17. století z kůže, po vysušení praskaly
- přelom byly bavlněné pogumované
- polyesterové s pogumováním se používají v současnosti
- vnější část hadice - plášť musí odolat vnějším vlivům, je namočen do polymeru
- polyuretan a lepivé kuličky jsou základem pro výstelku vnitřní části hadice
- vnější hadicí se protáhne dlouhé lano
- pak se pomocí jiného lana vtáhne do něj vnitřní plášť
- nakonec se pomocí dalšího lana vtáhne třetí vnitřní trubice
- zarovnají se konce hadic a mohou se vrstvy spojit
- jeden konec hadice s připojí k parní trysce která vhání tlakovou páru do hadice
- hadice se natahuje aby se narovnaly záhyby
- horká pára rozpustí lepidlo a vrstvy se spojí
- pak se vžene do hadice studený vzduch až do doby vytvrzení lepidla
- hadice se navine na cívku
- konce hadic se opatří koncovkami pro připojení k agregátům, či spojení navzájem
- hadice se musí otestovat na vysoký tlak
- hadice se vysuší a mohou již sloužit požárníkům
Jak se dělají hasičské hadice - Jak se co dělá - video
364LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Odkazy na články o ekologii
Teplota tání asfaltu je +70 až 100°C. Na takovou teplotu se zahřívá povrch vozovky za slunečných, teplých dnů, pokud je vozovka nezastíněna stromovím, které je však káceno kvůli bezpečnosti silničního provozu.Solární střecha nad vozovkou brání přehřívání betonu vozovky a je zdrojem energie pro pohyb elektromobilů. Návrh webu okhelp.cz.
Půda nemůže zadržet vodu, když jí vodu sebereme žlaby u cest? Taková krajina se snáze vysuší a v létě se bude rychleji přehřívat. Navíc, kolem cest mizí stromy, které bránily v létě rozpálení vozovky a přehřívání klimatu
Řešení: rourou pod vozovkou pustit vodu na druhou stranu vozovky a vsakovacím žlabem jí znovu rozptýlit do krajiny.- Voda v krajině dokáže regulovat teplotu
- vesmir.cz - hladomory v Česku vlivem srážek a chladného počasí
- eprehledy.cz/jak_dlouho_se_rozkladaji_odpadky - Polystyren tisíce let a přesto se používá na zateplování, není to časovaná bomba?
- Online elektroměr solárních panelů - ohřev vody v bojleru
- nabijto.cz - mapa nabíječek elktromobilů a elktrokol
- Michael Londesborough - Tajemství CO2 / můžeme žít bez uhlíku?
- Elektrárna Temelín ročně ušetři přibližně 15 mil. tun hnědého uhlí. Toto množství by se vešlo na 300 tisíc nákladních vagónů, které by vytvořily vlak dlouhý z Prahy do středu Súdánu (země pod Egyptem blízko rovníku).
- Video Odvodňovanie pevnín = klimatická zmena | Štefan Vaľo | ocenené festivalom Agrofilm 2015
- Globální rozdělení emisí skleníkových plynů podle odvětví
- Jaderná energie je nejspolehlivějším zdrojem energie - stránky vlády USA energy.gov
Auto Moto Doprava
- toyotalife.cz/vyvracime-nejcastejsi-myty-o-vodikove-toyote-mirai/
- toyotalife.cz/v-cesku-zacal-prodej-historicky-prvniho-auta-na-vodik/
- Dieselová Octavia je ekologičtější než leckterý hybrid, ukázal test. Její spotřeba překvapila
- svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808 Jak jsme již v článku o emisích spočítali, např. majitelé Tesel reportují průměrnou efektivitu nabíjení 82,5 % (včetně ztráty samovybíjením při stání auta), ztráty v přenosové soustavě v ČR jsou v průměru necelých 5 %. Při práci s vyšším napětím jsou ztráty nižší, naopak při práci s nižším napětím, při kterém se nabíjí elektromobily, jsou vyšší. Počítejme s cca 8 %. Auto jako Nissan Leaf nebo VW e-Golfjezdí se spotřebami kolem 16 kWh. S výše započítanými ztrátami jsme na úrovni zhruba 21 kWh na 100 km u každého auta. Celý vozový park v ČR čítá 5,32 milionu osobních vozů, což by při výše uvedených ročních spotřebách znamenalo 15,96 TWh. Kdyby všechna osobní auta v ČR, byla elektrická, museli bychom pro ně vyhradit 1,12 Temelínu.
- hytep.cz/cs/vodik/informace-o-vodiku/transport-a-skladovani-vodiku/618-skladovani-vodiku-i
- fdrive.cz/clanky/volha-jako-elektromobil-v-roce-1983-jezdila-jako-trolejbus-6212
- cnn.iprima.cz/ropna-krize-elektromobilu-v-americkem-state-texas-stoji-nabiti-tesly-900-usd-20080
- toyotalife.cz/nakladak-na-vodik-pokoril-zavod-do-vrchu-pikes-peak/
- Severní Korea - kapitalistický Mercedes je oblíbený
- https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/lng-zkapalneny-zemni-plyn-namorni-doprava-lode.A171108_104320_eko-zahranicni_are?
- https://www.czechcrunch.cz/2020/07/hyundai-vypalil-rybnik-nikole-i-tesle-korejci-do-ostreho-provozu-posilaji-prvni-desitku-vodikovych-nakladaku/
- Hyundai kamiony na vodík - youtube video
- zpravy.aktualne.cz/prsi-kvuli-tomu-ze-neletaji-letadla-spekuluji-lide-je-to-nesmysl
- Elektromobilem na vzdálenou chalupu?
- likestory.net/18-examples-ussr-copied-foreign-cars/ zive.cz Cyklostezka uprostred dalnice se solarnimi panely - Jizni Korea
Jiné
- osel.cz/11677-nemecko-planuje-nahradit-uhelne-bloky-spalovanim-lesu.html
- Ochlazení klimatu - stěhování národů 5-7 století n.l.
- Smog v ČSSR v letech osmdesátých - Malý pitaval ...
- ihned.cz/c1-66898430-vic-uhliku-uvolni-nez-spotrebuje-amazonsky-prales-prispiva-k-oteplovani-planety-ukazuje-nova-studie
- wikipedie Makrobiogenní prvky (přibližný procentuální obsah v lidském těle) uhlík 50 %
- Malá doba ledová - inkviziční procesy - hledání viníka
- Black out - výpadky elektřiny, aneb když Slunce nesvítí a vítr nefouká?
- enmag.cz Mini atomová elektrárna velikost chaty
- https://www.obnovitelne.cz/clanek/784/velke-nakladni-lode-versus-auta-kdo-skodi-planete-vic/
- Emise zlého oxidu uhličitého, celosvětově, v animované časové řadě za posledních pár desetiletí facebook.com
- idnes.cz/ekonomika/domaci/ceps-postavi-obri-stozary-napeti-elektrina Výstavba dostatečného propojení se v Německu totiž o léta zpozdila kvůli protestům místních obyvatel, kterým se nelíbily stožáry v krajině
- ekolist.cz zeleny-prelud-obnovitelnych-zdroju-energie.kritika-z-holandska-ktera-nepotesi
- g.cz/vetrne-elektrarny-vrazdi-ptaky/ Vše má své klady a zápory?
Fotovoltaická fasáda
Jak by mohl vypadat panelový dům, obložený fotovoltaickou fasádou.
Fasáda by bránila přehřívání a vyráběla elektrický proud
Kuriozity a zajímavosti
-
- Likvidace větrných turbín - video youtube
- Severní Korea - ulice plná Mercedesů
- Ne všude se solární elektrárny setkávají s pochopením - video lidé ničí solární panely
Vtipy:
Google: "Já všechny najdu!"Facebook: "Já všechny znám!"
Wikipedie: "Já všechno vím!"
Internet: "Kdyby nebylo mě, tak tu nejste!"
Elektřina: "Tak se všichni uklidníme..." 😉
Date: 12.07.2020 - 10:31
Současné hrnce mají i display kde můžete vidět stav procesu zavařování a drží lépe zvolenou teplotu.
Před prvním použitím čtěte pečlivě návod výrobce, pokud předepisuje vyvaření hrnce 15 minut tak je proveďte,
ale někdy při prvním použití dojde k vypalování nějakých látek takže v místnosti bude asi pěkný smrad,
dobré provádět na verandě či dvorku. Při dalším použití už smrad nebyl cítit.
Sklenice někdo dává jen na dno do jedné vrstvy i když některé hrnce mohou mít i více sklenic nad sebou.
Zdá se že spodní se nejvíce prohřívají a horní pak již nejsou tak sterilizované.
Vody dávám do zavařovacího hrnce tolik, aby dosahovala do 3/4 výšky sklenice.
Nenechávejte horkou vodu v hrnci a do ní nevkládejte studené sklenice jinak popraskají!
Vodu před novou dávkou zchladím na +30 částečným vypuštěním horké a přidáním studené.
Teplotu můžete poprvé zkontrolovat i teploměrem na zavařování, abyste mohli zjistit případnou odchylku,
u mně naměřil lihový teploměr více o +2 stupně, ale pak teplotu držel přesně po celou dobu zavařování.
Bylo mi poraděno, že nechat o něco déle sklenice zavařovat než je předepsáno, ale to bude asi
u starších typů hrnců, kdy například ohřeje na +80 a znovu sepne při +70, pak je výsledná teplota
+75 a tím pádem je nutné déle nechat sterilizovat.
Po skončení procesu se má horká voda vypustit do kovové nádoby a sklenice nechat vychladnout v hrnci,
nebo pokud chceme znovu zavařovat, tak vyndat sklenice na ručník a pak je překrýt dalším ručníkem,
aby velmi pomalu chladly a nepukaly.
Video zavařování třešní návod recept tutoriál diskuse
**VIDEO YOUTUBE
To zabrání růstu plevele, půda nevysychá, brambory jsou větší a snadno se vybírají viz video.
**VIDEO YOUTUBE
Jak si snadno z prken vyrobit úhelník 30x40x50 cm
Prkna musí být delší. Po spojení se zkrátí - zaříznou.
Důležité je, aby prkna byla spojena v poměru 30x40x50 centimetrů.
Nejdříve si spojíme prkna pro 30 a 40 cm ramena.
Pak od šroubu spoje naměříme 30 na prvním a 40 cm na druhém prkně.
Na třetím prkně si vyznačíme znaménka pro otvory ve vzdálenosti 50 cm.
Sešroubujeme ve vyznačených místech.
Přečnívající konce se odříznou a máme úhelník.
Další poměr je 708x708x1000 milimetrů
Date: 12.06.2020 - 11:37V místnosti je třeba zajistit odvod vzduchu například také pomocí ventilátoru.
**VIDEO YOUTUBE
Editace: 17.8.2018 - 13:35
Počet článků v kategorii: 364
Url:jak-se-delaji-hasicske-hadice