Navijáky rybářské (jak se co dělá - video)
Jak se dělají navijáky rybářské - Jak se co dělá
- již ve 12. století Číňané namotávali přebytečný vlasec
- dnešní navijáky se dělají z lehkých a pevných materiálů
- umožňují rychlé odvíjeni vlasce a zaseknutí
- moderní navijáky mají více rychlostí
- klec navijáku je z hliníku s velkými otvory pro případné rozmotání vlasce
- vřeteno je z nerez oceli a navíjí se na něj vlasec
- na vřeteni jsou i dvě ozubená kolečka
- další kolečka tvoří převodovku a lze tedy měnit rychlost navíjeni
- pojistky umožní správné napnutí vlasce
- cvrček vydává zvuk, když se ryba chytí na vlasec
- přehazovačka volí převod rychlosti navíjeni
- kompletní cívka se vloží do klece navijáku
- na cívce je až 900 metrů vlasce
- přidá se víko s ovládacími prvky
Jak se dělají navijáky rybářské - Jak se co dělá - video
364LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Jak se dělá kuchyňský mixér - Jak se co dělá
- na začátku 20. století vynález mixéru
- šlehací metly se vyrábějí z drátu na ohýbačkách řízených programem
- upevňování drátů k hliníkovému středu se provádí ručně
- u litých metel se odlitky vloží do nádoby s kuličkami a třesením kuličky uhladí nerovnosti
- důležitou součástí mixéru jsou závažíčka pro udržování konstantní rychlosti otáček mixéru bez ohledu na hustotu obsahu
- na osu mixéru se vyfrézuje šnekový závit pro otáčení
- na osu se přimontuje rotor motorku
- obal motůrku obsahuje stator
- smontuje se ovládací panel mixéru
- vyleští se tělo mixéru a nalakuje
- sestaví se elektromotor, vloží se stator, uhlíkové kartáče, přepážka, řídící panel
- do převodovky se dá mazivo
- dva základní díly se těsně přišroubují k sobě tak aby mazivo nevytékalo
- přišroubuje se stojan
- mixéry se musí zaběhnout a seřídit rychlost otáčení
- mixér musí vyvinout 200 otáček za minutu
- přidá se hnětací metla, vše se zkontroluje, vyleští a je hotovo
Jak se dělá kuchyňský mixér - Jak se co dělá - video
Jak zabránit vysychání (syntetické, olejové) barvy v plechovce, kterou jsme nespotřebovali celou.
Pokud je víčko nezdeformované, na povrch barvy v plechovce nalijeme trochu ředidla, které je určeno k ředění barvy v plechovce.
Víčko řádně nasadíme a zatlačíme (někdo poklepe i malým kladívkem kolem celého víčka, aby řádně dosedlo.
Celou plechovku pak vložíme do mikroténového sáčku, vytlačíme vzduch, aby sáček dolehl těsně k plechovce a konec sáčku zatočíme popřípadě uděláme uzel, nebo přelepíme izolepou, aby se nerozmotal.
Jak se dělají poštovní známky - Jak se co dělá
- 1840 první poštovní známka Penny Black způsobila to, že již odesilatel platil za doručení zásilky a ne až příjemce, který často zásilku odmítl, aby nemusel platit
- Penny Black stála jednu penny a byla na ní královna Viktorie z profilu na černém pozadí
- na současných známkách jsou nejrůznější motivy
- grafik vytvoří návrh, po schválení jde návrh do tiskařské společnosti
- je nutno zhotovit rytou tiskařskou desku podle konceptu, kde odstín barvy představuje hloubku rytí
- obrázek konceptu se přeloží folií, do které se vyryjí důležité obrysy obrázku tzv. liniová rozkresba
- rozkresba se přiloží na plát oceli jejíž povrch se pokryje včelím voskem
- rozkresba se vmáčkne do včelího vosku
- rytec vyryje obrysy do oceli
- vzor se mnohonásobně kopíruje do plastové matrice s povlakem stříbra a matrice se opatří vrstvou niklu
- v niklové desce již bude obtisk vzorů známek pro hlubotisk a niklové desky se opatří vrstvou chromu
- hlubotisk zajistí obtížné napodobování známek
- nejdříve se provádí ofsetové tisknutí na archy - nejdříve se obrázek natiskne na válec a pak z válce na arch
- dále probíhá hlubotisk - na hlubotiskovou šablonu se nanese barva, která vyplní prohlubně (odtud název hlubotisk), obraz je pak lehce vystouplý nad povrchem papíru a vyvolává pocit hloubky
- arch se perforuje pro snadné oddělování jednotlivých známek pomocí detekce barvy viditelné jen pod UV světlem, tak se kontrolují i známky na poštách, kde UV barva chybí, tam je podezření na to, že známka je padělaná a zásilka je vyřazena
- archy se vloží na sebe a hromadně se obstříhají
- známky jsou buď samolepící, nebo je nutno stranu opatřenou lepidlem navlhčit
Jak se dělají poštovní známky - Jak se co dělá - video
Odkazy na články o ekologii
Teplota tání asfaltu je +70 až 100°C. Na takovou teplotu se zahřívá povrch vozovky za slunečných, teplých dnů, pokud je vozovka nezastíněna stromovím, které je však káceno kvůli bezpečnosti silničního provozu.Solární střecha nad vozovkou brání přehřívání betonu vozovky a je zdrojem energie pro pohyb elektromobilů. Návrh webu okhelp.cz.

Půda nemůže zadržet vodu, když jí vodu sebereme žlaby u cest? Taková krajina se snáze vysuší a v létě se bude rychleji přehřívat. Navíc, kolem cest mizí stromy, které bránily v létě rozpálení vozovky a přehřívání klimatu
Řešení: rourou pod vozovkou pustit vodu na druhou stranu vozovky a vsakovacím žlabem jí znovu rozptýlit do krajiny.
- Voda v krajině dokáže regulovat teplotu
- vesmir.cz - hladomory v Česku vlivem srážek a chladného počasí
- eprehledy.cz/jak_dlouho_se_rozkladaji_odpadky - Polystyren tisíce let a přesto se používá na zateplování, není to časovaná bomba?
- Online elektroměr solárních panelů - ohřev vody v bojleru
- nabijto.cz - mapa nabíječek elktromobilů a elktrokol
- Michael Londesborough - Tajemství CO2 / můžeme žít bez uhlíku?
- Elektrárna Temelín ročně ušetři přibližně 15 mil. tun hnědého uhlí. Toto množství by se vešlo na 300 tisíc nákladních vagónů, které by vytvořily vlak dlouhý z Prahy do středu Súdánu (země pod Egyptem blízko rovníku).
- Video Odvodňovanie pevnín = klimatická zmena | Štefan Vaľo | ocenené festivalom Agrofilm 2015
- Globální rozdělení emisí skleníkových plynů podle odvětví
- Jaderná energie je nejspolehlivějším zdrojem energie - stránky vlády USA energy.gov
Auto Moto Doprava
- toyotalife.cz/vyvracime-nejcastejsi-myty-o-vodikove-toyote-mirai/
- toyotalife.cz/v-cesku-zacal-prodej-historicky-prvniho-auta-na-vodik/
- Dieselová Octavia je ekologičtější než leckterý hybrid, ukázal test. Její spotřeba překvapila
- svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808 Jak jsme již v článku o emisích spočítali, např. majitelé Tesel reportují průměrnou efektivitu nabíjení 82,5 % (včetně ztráty samovybíjením při stání auta), ztráty v přenosové soustavě v ČR jsou v průměru necelých 5 %. Při práci s vyšším napětím jsou ztráty nižší, naopak při práci s nižším napětím, při kterém se nabíjí elektromobily, jsou vyšší. Počítejme s cca 8 %. Auto jako Nissan Leaf nebo VW e-Golfjezdí se spotřebami kolem 16 kWh. S výše započítanými ztrátami jsme na úrovni zhruba 21 kWh na 100 km u každého auta. Celý vozový park v ČR čítá 5,32 milionu osobních vozů, což by při výše uvedených ročních spotřebách znamenalo 15,96 TWh. Kdyby všechna osobní auta v ČR, byla elektrická, museli bychom pro ně vyhradit 1,12 Temelínu.
- hytep.cz/cs/vodik/informace-o-vodiku/transport-a-skladovani-vodiku/618-skladovani-vodiku-i
- fdrive.cz/clanky/volha-jako-elektromobil-v-roce-1983-jezdila-jako-trolejbus-6212
- cnn.iprima.cz/ropna-krize-elektromobilu-v-americkem-state-texas-stoji-nabiti-tesly-900-usd-20080
- toyotalife.cz/nakladak-na-vodik-pokoril-zavod-do-vrchu-pikes-peak/
- Severní Korea - kapitalistický Mercedes je oblíbený
- https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/lng-zkapalneny-zemni-plyn-namorni-doprava-lode.A171108_104320_eko-zahranicni_are?
- https://www.czechcrunch.cz/2020/07/hyundai-vypalil-rybnik-nikole-i-tesle-korejci-do-ostreho-provozu-posilaji-prvni-desitku-vodikovych-nakladaku/
- Hyundai kamiony na vodík - youtube video
- zpravy.aktualne.cz/prsi-kvuli-tomu-ze-neletaji-letadla-spekuluji-lide-je-to-nesmysl
- Elektromobilem na vzdálenou chalupu?
- likestory.net/18-examples-ussr-copied-foreign-cars/ zive.cz Cyklostezka uprostred dalnice se solarnimi panely - Jizni Korea
Jiné
- osel.cz/11677-nemecko-planuje-nahradit-uhelne-bloky-spalovanim-lesu.html
- Ochlazení klimatu - stěhování národů 5-7 století n.l.
- Smog v ČSSR v letech osmdesátých - Malý pitaval ...
- ihned.cz/c1-66898430-vic-uhliku-uvolni-nez-spotrebuje-amazonsky-prales-prispiva-k-oteplovani-planety-ukazuje-nova-studie
- wikipedie Makrobiogenní prvky (přibližný procentuální obsah v lidském těle) uhlík 50 %
- Malá doba ledová - inkviziční procesy - hledání viníka
- Black out - výpadky elektřiny, aneb když Slunce nesvítí a vítr nefouká?
- enmag.cz Mini atomová elektrárna velikost chaty
- https://www.obnovitelne.cz/clanek/784/velke-nakladni-lode-versus-auta-kdo-skodi-planete-vic/
- Emise zlého oxidu uhličitého, celosvětově, v animované časové řadě za posledních pár desetiletí facebook.com
- idnes.cz/ekonomika/domaci/ceps-postavi-obri-stozary-napeti-elektrina Výstavba dostatečného propojení se v Německu totiž o léta zpozdila kvůli protestům místních obyvatel, kterým se nelíbily stožáry v krajině
- ekolist.cz zeleny-prelud-obnovitelnych-zdroju-energie.kritika-z-holandska-ktera-nepotesi
- g.cz/vetrne-elektrarny-vrazdi-ptaky/ Vše má své klady a zápory?
Fotovoltaická fasáda
Jak by mohl vypadat panelový dům, obložený fotovoltaickou fasádou.
Fasáda by bránila přehřívání a vyráběla elektrický proud

Kuriozity a zajímavosti
-
- Likvidace větrných turbín - video youtube
- Severní Korea - ulice plná Mercedesů
- Ne všude se solární elektrárny setkávají s pochopením - video lidé ničí solární panely
Vtipy:
Google: "Já všechny najdu!"Facebook: "Já všechny znám!"
Wikipedie: "Já všechno vím!"
Internet: "Kdyby nebylo mě, tak tu nejste!"
Elektřina: "Tak se všichni uklidníme..." 😉
Date: 12.07.2020 - 10:31
Proč se zákaz 100 Wattových žárovek nemohl projevit na spotřebě energie?
Výroba 100 W žárovek byla v Evropské unii zakázána s tím, že významně
zvyšují spotřebu energie a tím zatěžují životní prostředí.
Jenže vše je trochu jinak.
Spotřeba "světelné" energie se na provozu domácnosti projeví zhruba 1 až 2%
celkové spotřeby.
100 W žárovky již stejně málokdo používal, ale svítí se nejvíce v zimě,
kdy žárovka v lampičce byla i příjemným zdrojem tepla a člověk mnohdy
nemusel zapínat elektrický přímotop o příkonu 2000 Watt, který má 20 krát
větší spotřebu než tato žárovka, ale ten zakázán nebyl.
To, že někomu vadí světlo ze zářivek a bolí jej z něj hlava, nebo zda
všechny zářivky končí na skládce s nebezpečným odpadem to je další věc.
Závěrem:
Co ušetříme v zimě při svícení zdrojem s menším příkonem,
to musíme dodat jiným zdrojem tepla. Pokud topíme elektrickým proudem,
pak prostě těch 100 W musíme dodat přes přímotop či elektrický kotel
a úspora tak není žádná, mnohdy se dosáhne ještě větší spotřeby protože
musíme svítit i topit současně ze různých zdrojů.
Výroba 100 W žárovek byla v Evropské unii zakázána s tím, že významně
zvyšují spotřebu energie a tím zatěžují životní prostředí.
Jenže vše je trochu jinak.
Spotřeba "světelné" energie se na provozu domácnosti projeví zhruba 1 až 2%
celkové spotřeby.
100 W žárovky již stejně málokdo používal, ale svítí se nejvíce v zimě,
kdy žárovka v lampičce byla i příjemným zdrojem tepla a člověk mnohdy
nemusel zapínat elektrický přímotop o příkonu 2000 Watt, který má 20 krát
větší spotřebu než tato žárovka, ale ten zakázán nebyl.
To, že někomu vadí světlo ze zářivek a bolí jej z něj hlava, nebo zda
všechny zářivky končí na skládce s nebezpečným odpadem to je další věc.
Závěrem:
Co ušetříme v zimě při svícení zdrojem s menším příkonem,
to musíme dodat jiným zdrojem tepla. Pokud topíme elektrickým proudem,
pak prostě těch 100 W musíme dodat přes přímotop či elektrický kotel
a úspora tak není žádná, mnohdy se dosáhne ještě větší spotřeby protože
musíme svítit i topit současně ze různých zdrojů.
Editace: 17.8.2018 - 13:21
Počet článků v kategorii: 364
Url:jak-se-delaji-navijaky-rybarske