Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Rotoped který vyrábí elektřinu


AD MOB

Chcete shodit nějaké to kilo a přitom si uvařit zdarma kávu, nebo
dobít akumulátor, který bude pohánět Vaše PC, či notebook?
Zde je jeden návrh, jako to udělat.
Bicykl je napojen na alternátor a pokud šlapeme, vyrábíme i proud.

**

360LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


230

Bumerangy (jak se co dělá - video) | jak-se-delaji-bumerangy


Jak se dělají bumerangy - Jak se co dělá

  • bumerangy sloužily k lovení zvěře
  • některé klacky se při hodu vracely a člověk zkoumal proč
  • správně zhotovený bumerang se vrátí téměř přesně na místo vržení
  • bumerang má tvar zhruba písmene V a může mít různé velikosti
  • bumerang se vyrábí většinou ze dřeva
  • dřevo se nařeže na pásy
  • napařené dřevo se dá snadno ohnout
  • tvar se upravuje přitažením pásů k formě
  • pásy se k sobě lepí a znovu formují
  • pak se blok nařeže na pásy 8 až 12 mm silné
  • pásy se vytvarují do správného tvaru s náběhovými hranami
  • bumerang lze vyrábět i z letecké překližky
  • konce křídel se vytvarují nahoru ale v opačném směru aby se bumerang vracel
  • vše se vyváží a nalakuje

Jak se dělají bumerangy - Jak se co dělá - video

**

78

Je elektromobil ekologičtější, než klasický automobil? | je-elektromobil-ekologictejsi-nez-klasicky-automobil-id-285


Na elektromobil mnohý člověk hledí, jako na automobil
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu

Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)

Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
177

Susan Boyle | susan-boyle


Susan Boyle narozená 15. června 1961 je hvězdou soutěže Got Talent britské obdoby SuperStar.
Svým výkonem si získala srdce diváků i poroty.
Podívejte se na video záznam ze soutěže.
video zde
186

Domácí elektrárny | domaci-elektrarny


Výroba elektřiny ve velkých elektrárnách není zase až tak výhodná, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jednak je to mnohdy značná ekologická zátěž pro lokalitu, kde se elektrárna nachází, dále jsou to i značné ztráty, které vznikají výrobou, transformací, přenosem atd.
Určitě jste se již setkali s malými agregáty na výrobu elektrického proudu poháněné benzínovým motorem, ale ty jsou vhodné jen pro výrobu malého množství energie tam, kde není možnost se připojit k síti jiným způsobem a též z důvodu jejich snadné přenositelnosti.
Řešením pro větší objekty jsou malé elektrárny přímo v areálu, nebo budově, kde se takto vyrobená elektřina spotřebovává.
Zatím, jako jedny z nejefektivnějších jsou kogenerační jednotky spotřebovávající zemní plyn. Tyto malé elektrárny mohou být ušity na míru zákazníkovi, takže mohou sloužit, jak v nákupních centrech, nemocnicích, školách, budovách, ale i na celých sídlištích.

Co je to kogenerace?


Kogenerace je společná výroba elektřiny a tepla což umožňuje zvýšení účinnosti využití energie paliv.
A nyní laicky. Určitě víte, že když běží motor automobilu, tak jen zhruba 30% uvolněné energie se spotřebuje na vlastní pohyb automobily a zbytek je nutné odvádět, jako většinou nežádoucí tepelnou energii pomocí chladící kapaliny a chladícího systému do ovzduší. Nyní si říkáte "škoda, že to teplo nelze nějak rozumně využít". No a právě kogenerační jednotky to dokážou. Nejen že vyrábí elektrickou energii, ale odpadní teplo využijí na ohřev užitkové vody v objektu, nebo na jeho vytápění atd.
171

Forma dlaždic na betonové chodníky | forma-dlazdic-na-betonove-chodniky-id-2361


Vyrobte si vlastní ozdobný a odolný chodníček z betonu snadno a rychle pomocí Mistra Dlaždiče! Forma na beton Mistr Dlaždič je ideální pro realizaci vlastních nápadů na zahrádkách či chatách. Můžete si tak vlastnoručně a s minimálními náklady vyrobit libovolné množství cestiček jakýchkoliv tvarů nebo šířky a to vše se vzhledem přírodního kamene. Forma je díky jedinečnému patentovanému složení nepřilnavá a velice snadno se tak s ní pracuje. Spáry je možné vysypat pískem nebo nechat zarůst trávou

https://www.xdomacnost.cz/mistr-dlazdic-forma-na-betonove-chodniky-p-2529.html


**


Editace: 1359456472
Počet článků v kategorii: 360
Url:rotoped-ktery-vyrabi-elektrinu-id-491

AD
11 Share
Share
Tweet