Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.


AD MOB

Dávkovač jedu granulí na hubení hlodavců

Granule je nutné dávkovat, aby je pozřelo, co nejvíce
jedinců, musí se denně doplňovat do misek určené množství
granulí. Velké množství na jednom místě není tak efektivní, jako
více míst s několika granulemi, protože je větší naděje, že
návnadu sní více jedinců.
Problém je v tom, že ne vždy je možné denně dávkovat určité
množství granulí ručně, když například na chalupu přijíždíme jen
jednou za týden, nebo i za delší dobu.
Tento problém by snadno vyřešil dávkovač jedu se zásobníkem.
Skládal by se z krmítka, ozubeného kola a zásobníku granulí.
Kolo by se každých 24 hodin pootočilo o jeden zub a vypadlo
by tolik granulí, co by se vlezlo do mezery mezi zuby.
Jednalo by se o stejný princip, jako je u secí mašiny na setí
obílí viz obrázek.
Obrázek - dávkovač granulí k hubení potkanů a myší

337LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


86

Princip tepelného čerpadla obrázek funkce | princip-tepelneho-cerpadla-obrazek-funkce-id-470


Tepelné čerpadlo pracuje na opačném principu ledničky.
Zatímco lednička potřebuje okolní vzduch na ochlazení media,
tepelné čerpadlo z okolního prostředí teplo odebírá.
Kompresor stlačí ohřátý plyn , který odebral energii z okolí,
které musí být teplejší, než je teplota plynu, aby se plyn ohřál.
Stlačením dojde ještě k dalšímu ohřátí, jako když pumpujeme
kolo, tak i pumpa se zahřeje a tím i stlačený plyn.
Plyn kondenzuje na kapalinu a putuje do výměníku, kde předá teplo
otopné vodě.
Dále pokračuje přes škrtící ventil a po průchodu tímto ventilem
se mění na plyn a ochladí se, jako když prudce unikne CO2 ze
sifonové bombičky. Takto ochlazený plyn putuje dále do výměníku
kde odebírá teplo okolnímu médiu - například může to být voda
z rybníka. Po zahřátí putuje opět do kompresoru a celý cyklus se
opakuje.

Obrázek funkce tepelného čerpadla:
292

PVC rukavice (jak se co dělá - video) | jak-se-delaji-pvc-rukavice


Jak se dělají pvc rukavice - Jak se co dělá

  • polyvinylchlorid PVC je odolný materiál podobný plastu, nepropouští vodu a odolává chemikáliím
  • PVC rukavice mají široké uplatnění od ropných rafinérií, rybolovu, chemického průmyslu až po použití v domácnostech
  • nejdříve se z flanelu vystřihne výstelka pro gumové rukavice
  • díly se sešijí do tvaru rukavice a olemuji elastickou páskou
  • nyní se rukavice obrátí protože byly naruby a vytvoří se páry
  • rukavice se nasadí na umělou ruku, nejdříve se ale vloží samostatný palec pro snadné sundání rukavice po pogumování v tekutém roztoku z PVC
  • nejdříve ale textilní rukavice jdou přes plamen, kde se opálí prach a zbytky nití
  • dále se namočí do tekutého PVC
  • pak se ruky otáčí pod infračerveným světlem, aby se PVC rovnoměrně rozmístilo po rukavicích a netvořilo hrudky, zároveň i částečně zaschne
  • rukavice se znovu namočí a některé se opatří protiskluzovým povrchem z drůbků PVC
  • pak jdou do na 20 minut do pece 190°C horké kde se PVC vytvrdí

Jak se dělají pvc rukavice - Jak se co dělá - video

**

262

Luxfery (jak se co dělá - video) | jak-se-delaji-luxfery


Jak se dělají luxfery - Jak se co dělá

  • luxfery jsou stavební materiály
  • ve 20. a 30. letech 20. století byly stěžejní pro styl art deco
  • používají se na stavbu stěn a oken se zajímavými vlastnostmi
  • luxfery propouští světlo, tepelně izolují, zvukově izolují
  • vyrábí se z drceného recyklovaného skla, křemičitého písku, uhličitanu sodného a vápence
  • směs se v peci rozpálí na 1500°C za vzniku skleněné taveniny
  • z pece se vypustí dávka skla na polovinu luxfery do připravené formy
  • razník vymodeluje tvar luxfery i vzor a tavenina se musí ochladit z 1000 na 600°C aby luxfera držela tvar
  • na dalším stroji se dvě poloviny luxfery spojí do sebe a zataví
  • luxfery musí chladnout velmi pomalu v samostatné peci, aby nepopraskaly
  • po ochlazení na 80°C mohou opustit pec
  • na závěr se provede kontrola lícování obou polovin luxfery
  • aby malta ulpěla na bocích luxfer nanáší se na ně tekutý vinyl

Jak se dělají luxfery - Jak se co dělá - video

**

78

Je elektromobil ekologičtější, než klasický automobil? | je-elektromobil-ekologictejsi-nez-klasicky-automobil-id-285


Na elektromobil mnohý člověk hledí, jako na automobil
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu

Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)

Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
87

Větrná elektrárna stále natočen proti větru | vetrna-elektrarna-stale-natocen-proti-vetru-id-487


Problém u větrných elektráren je složitý mechanismus, který sleduje směr
větru a musí natočit vrtuli do nejvhodnější polohy.
Tento problém odpadá u větrných turbín s lopatkami v horizontálním
směru - viz video domácí elektrárny dodávající při maximu 5,5 kW.

**


Editace: 1360318143
Počet článků v kategorii: 337
Url:davkovac-jedu-granuli-na-hubeni-hlodavcu-id-513

AD
Share
Share
Tweet