Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Energetické štítky budov výhody nevýhody


Základní ideou energetických štítků je, že kupující si velmi rychle v prodejně vybere spotřebič s nejmenší spotřebou energie, a tak se budou chovat všichni, čímž dojde k významnému snížení spotřeby energie.
Jak to vypadá v praxi?
Jestliže na počátku tohoto nápadu tyto štítky jen potvrzovaly, že značkové výrobky mají vynikající parametry i co se spotřeby energie týče, dnes už štítky jsou pro mnohé velmi nepřehledné, protože nejvyšší třídu má téměř každý spotřebič, a proto třída spotřeby A je doplňována ještě znaménkem +
Pro část nakupujících jsou pak již tyto štítky nepřehledné a raději před koupí výrobku spoléhají na recenze získané na internetu, které odráží zkušenost zákazníku, kteří si výrobek již zakoupili.

Čeká nás něco podobného u domů?
U domů a bytů je především problém, kdo v něm bydlí, a jaké má nároky na tepelný komfort (zatím co jeden protopí 15 kubíků dřeva za zimu, jeho sousedu v obdobném domě nestačí 40 - vždyť i ledničku má každý zapnutou na jiný stupeň chlazení ).
Další problém je k čemu štítek, když dům kupuji za účelem je zbourat.
Dále, jak správně změřit energetickou náročnost budovy, zda štítek odpovídá zkutečnosti?
Kupující pokud by kupoval dům za nízkých teplot kolem nuly a podobně, by mohl zkusit toto. Nyní 24 hodin se v domě nesmí topit a zkontroluji si, o kolik stupňů teplota poklesla, z toho si pak odvodím tepelné ztráty.
Změřit tepelný únik za chladného počasí pomocí termokamery, ALE POZOR. Dům musí být po určitou dobu vytápěn, aby únik tepla byl zřetelný. Tedy výsledek bude jiný pokud majitel prochladlého domu zatopil hodinu přede měřením, nebo topí nepřetržitě a zdi jsou prohřáté, tedy na kameře budou mnohem zřetelnější místa úniku tepla.
Můžete si zkusit vyžádat od prodávajícího účet, kolik protopí za sezónu, ale to je zase jen orientační, protože pokud bude vytápět objekt zčásti vlastním dřevem - palivem, pak k správným výsledkům nedojdete.

Závěrem:
Tak jako u nákupu elektrospotřebičů, tak i u budov si nejdříve vše ověřte a pečlivě zkontrolujte, aby jste předešli případným sporům a nepříjemnostem.

326LW NO topic_id



Další témata ....(Topics)


87

Větrná elektrárna stále natočen proti větru | vetrna-elektrarna-stale-natocen-proti-vetru-id-487


Problém u větrných elektráren je složitý mechanismus, který sleduje směr
větru a musí natočit vrtuli do nejvhodnější polohy.
Tento problém odpadá u větrných turbín s lopatkami v horizontálním
směru - viz video domácí elektrárny dodávající při maximu 5,5 kW.

**
51

Globální oteplování - ochlazování | globalni-oteplovani-ochlazovani-id-221


Někteří z Vás si možná pamatují dobu, kdy se proklamovalo, že
počasí a teploty na Zemi jsou nejvíce ovlivňovány tkz. ozonovou dírou
způsobenou používáním freonů ve sprejích a kompresorech ledniček.
Nějak se již o tom nepíše, protože daleko lepší sousto je, že za klimat
je zodpovědný kysličník uhličitý a tedy všichni ti, co jej do ovzduší
vypouštějí, tedy i každý z nás tím, že dýchá.
Je nepříjemné, že tato teorie nepřipouští to, že se klima na Zemi
neustále mění a měnilo i v dobách, kdy na Zemi neexistoval život a
tedy žádný živý organizmus nemohl mít vliv na střídání teplých a
studených (ledových) epoch.
Přehřát klima na Zemi není tak jednoduché, jak "teorie globálního oteplování"
hlásá, protože ve vesmíru panuje teplota kolem -270,15°C to je 3 °K !!!!
Nyní vidíme, že je to obrovský zázrak, že život na Zemi nezanikl - nezmrzl v
v epochách nízkých teplot a právě teploty nad bodem mrazu jsou pro život na
Zemi zásadní.
Přehřátí klimatu můžeme přirovnat k situaci, kdy v zimním období se pokoušíme
vyhřát místnost na +25°C při venkovní teplotě -15°C při otevřených oknech!
Vidíme, že člověk na změnu klimatu má zatím nepatrný vliv a regulovat
teplotu v rozmezí desetiny stupně Celsia není tak snadné, jak by si mnozí přáli.
Nicméně odpovědnost za pořádek kolem sebe a vztah k životnímu
prostředí musíme mít všichni a hodně pro to uděláme recyklací odpadu
a ekonomickým stylem života.

Klima se za posledních 2000 let soustavně ochlazuje, dokazují vědci
http://www.novinky.cz/veda-skoly/272921-klima-se-za-poslednich-2000-let-soustavne-ochlazuje-dokazuji-vedci.html


V době před zhruba 56 miliony lety zaznamenala planeta prudký teplotní výkyv. Oteplilo se až o pět stupňů a obsah oxidu uhličitého v atmosféře stoupl v průběhu pouhých 10 tisíc let až dvaapůlnásobně.
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/radim-tolasz.php?itemid=11330
243

Hasičská auta (jak se co dělá - video) | jak-se-delaji-hasicska-auta


Jak se dělají hasičská auta - Jak se co dělá

  • požáry se hasily podáváním kbelíků a jiných nádob s vodou
  • 1720 se začaly používat vozy s vodními nádržemi a ručními pumpami
  • 1852 parní pumpy
  • motorové vozy na počátku 20. století
  • rám současných vozů je z hliníku
  • vozy je možno dělat přesně na míru dle požadavků požárníků
  • kabiny musí být prostorné pro převoz požárníků a ovládání čerpadla
  • do povrchu hliníku, který nebude kryt barvou se vybrušují kruhy aby překryly případné škrábance které časem vzniknou používáním
  • jednotlivé díly se lakují a sestavují
  • vodní čerpadlo dodává výrobce čerpadel
  • kardanový hřídel, který pohání kola se používá k pohonu čerpadla když auto stojí a hasí
  • elektroinstalace vozu musí být řádně popsána a označena
  • namontují se koncovky k připojení hadic, tlakové ventily a ukazatele tlaku

Jak se dělají hasičská auta - Jak se co dělá - video

221

Jak vyznačit hranice pozemku | jak-vyznacit-hranice-pozemku


Hranice pozemku se vyznačují například:

  • oplocením

  • hraničními kameny

  • kůly

  • tyčemi s tabulkou

  • kolíky

  • hlavami se závrtným trnem



Hlava hraniční - obrázek
hranicni-znak-hlava-hranice-pozemku-oznaceni
78

Je elektromobil ekologičtější, než klasický automobil? | je-elektromobil-ekologictejsi-nez-klasicky-automobil-id-285


Na elektromobil mnohý člověk hledí, jako na automobil
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu

Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)

Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.


Editace: 2013-05-14 07:42:15
Počet článků v kategorii: 326
Url:energeticke-stitky-budov-vyhody-nevyhody
Share
Share
Tweet