Hasičská auta (jak se co dělá - video)
Jak se dělají hasičská auta - Jak se co dělá
- požáry se hasily podáváním kbelíků a jiných nádob s vodou
- 1720 se začaly používat vozy s vodními nádržemi a ručními pumpami
- 1852 parní pumpy
- motorové vozy na počátku 20. století
- rám současných vozů je z hliníku
- vozy je možno dělat přesně na míru dle požadavků požárníků
- kabiny musí být prostorné pro převoz požárníků a ovládání čerpadla
- do povrchu hliníku, který nebude kryt barvou se vybrušují kruhy aby překryly případné škrábance které časem vzniknou používáním
- jednotlivé díly se lakují a sestavují
- vodní čerpadlo dodává výrobce čerpadel
- kardanový hřídel, který pohání kola se používá k pohonu čerpadla když auto stojí a hasí
- elektroinstalace vozu musí být řádně popsána a označena
- namontují se koncovky k připojení hadic, tlakové ventily a ukazatele tlaku
Jak se dělají hasičská auta - Jak se co dělá - video
364LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Jak se dělá vodováha - Jak se co dělá
- 17. století vynález vodováhy pro určení pravého úhlu
- v současnosti se používá pro měření kolmosti, vodo rovnosti, popřípadě sklonu
- pokud se bublinka dostane mezi dvě rysky pak je měřený předmět ve správné poloze
- dříve se tělo vodováhy vyrábělo ze dřeva, nyní se používá hliníkový profil ve tvaru písmene I
- do profilu se vyfrézují otvory pro měřící elementy a dva otvory budou držadla
- trubičky pro kapalinu s bublinou se vyrábějí z plastu a musí být mírně zahnuté, aby se bublinka zastavila na vrcholu ohybu
- trubičky se na jednom konci zaslepí a druhým koncem se nalije kapalina (minerální alkohole obarvený)
- trubičky se neplní až po okraj, aby mohla vzniknout bublina
- trubičky se uzavřou vzduchotěsně
- šířka bubliny se kontroluje zda vyhovuje toleranci
- na trubičku se vytisknou středící pásky
- trubičky se dají do pece na určitou dobu, aby se projevily vady
- trubičky se zamontují do plastového lůžka
- lůžka s trubičkami se vmontují do otvorů v hliníkovém profilu a vystředí se, aby měření bylo naprosto přesné
- lůžka s trubičkami se zajistí proti pootočení
Jak se dělá vodováha - Jak se co dělá - video
Jak povolit zarezlou matici, šroub - několik rad a postupů
.Vše, co je uvedeno v článku provádíte na vlastní zodpovědnost, používejte především zdravý rozum a logický úsudek.
- nejdříve spoj důkladně očistíme v případě matice, ze které přečnívá závit šroubu, tento závit očistíme ocelovým kartáčem
- pak použijeme některý z přípravků uvedeného níže v seznamu, který je seřazen dle účinnosti přípravku
Přípravky na snadnější povolení zrezivělých spojů
- WD 40 spray universální mazivo - postupujte dle pokynu výrobce
- Červená brzdová kapalina, nechte působit 24 hodin
- Petrolej, protože rychle prolíná a je možno se již po 30 sekundách pokusit povolit spoj
- Benzín s olejem například ten co máte namíchaný do dvoutaktních motorů - jako u petroleje můžete se pokusit již po 30 sekundách povolit spoj
- Coca-Cola - nechá se působit i několik hodin, Coca-Cola obsahuje kyseliny citronovou, uhličitou a fosforečnou, které narušují korozi
- Odrezovače, popřípadě i přípravky na odstranění rzi z vody usazené na WC, či vanách, necháme působit několik minut (dle zkušenosti a účinnosti přípravku)
- Kyselina solná, ale pozor je to žíravina, reaguje prudce se zinkem, poleptá nebo rozpustí hliník a další kovy, dbejte bezpečnostních pokynů daných výrobcem a také způsobuje to, že materiál se pak stává křehčím a snadněji se utrhne. Kyselina se nechá působit tak dlouho, až rozleptá rez, to je několik minut až hodinu. Za 24 hodin rozleptá hřebík na průměr jehly, tak pozor na to. Neutralizuje se zásadou, tedy například roztokem sody bicarbony. Pak, již můžete potřít spoj některým z přípravků uvedených výše v seznamu.
- Teoreticky i kyselina fosforečná, když jí obsahuje Coca-Cola a také přípravky na čištění WC, by měla též odstranit korozi ze závitu. Nechat působit několik minut, pozor na reakce s jinými kovy. Dbejte bezpečnostních předpisů uvedených výrobcem přípravku.
- Další možnost je nahřát očištěnou matici autogenem do červené barvy a pokusit se povolit spoj. Pozor může provádět jen odborník.
Jak povolit očištěnou a přípravkem ošetřenou matici, či šroub?
- Nejlépe Gola nástrčným klíčem, který má šestihran, tedy stejný tvar, jako má matice, čímž se minimalizuje shrnutí hran na matici, či šroubu
- Při nahřátém spoji autogenem můžeme povolovat okamžitě bez nutnosti poklepávání, v opačných případech poklepáváme na páku klíče přiměřeným úderem k průměru šroubu, buď gumovou, nebo dřevěnou paličkou, násadou šroubováku atd. Spoj se snažíme povolovat a pak zase utahovat drobnými poklepy na páku klíče. Pokud se nám podaří matici nepatrně povolit nespěchejme a neustálým povolováním a přitahováním spoje za přidávání mazadla (WD 40, petrolej atd.) ji postupně povolujeme, tak jak potřebujeme
- Další možností je uvolnit matici sekáčkem. To hlavně v případech, kdy již není možno použít nástrčný klíč, jelikož jsou hrany matice smeteny do kulata. Sekáček přiložíme tak, aby působil ve směru povolování matice a klepeme na jeho týl kladívkem přiměřenými údery.
Nahřátý spoj do ruda a Gola nástrčná hlavice s šestihranným otvorem, který přesně kopíruje tvar matice a tím minimalizuje shrnutí jejích hran.
Jak se dělají ocelové sudy - Jak se co dělá
- ocelové sudy, barely, bečky
- počátky barelů na konci 19. století pro ropný průmysl
- dřevěné sudy nebyly dokonale těsné a hrozilo velké nebezpečí požárů
- spoje prvních sudů nebyly tak těsné, proto se lemy začaly svařovat
- lis vystřihne dno barelu
- na lem víka se nastříkne těsnící tmel
- podobně se vystřihnou i víka a olemují se na přesnou míru
- do víka se nalisují fitinky - napouštěcí a vypouštěcí otvor a otvor pro únik vzduchu při plnění sudu kapalinou
- ze svitku plechu se nastřihají obdélníkové tabule budoucího pláště sudu
- plech se stočí na stáčecím stroji do tvaru válce a svaří se spoj na odporovém svářecím automatu
- na koncích válce se s vytvoří příruby - lemy na dokonalé spojení s víkem a dnem sudu
- na zaválčovačce se vytvoří dva pruhy které sud vyztuží a také se po nich snadněji kutálí
- přidá se víko a dno a spoje se zaválcují (srolují) v nepropustný 7 vrstvý šev
- barely se kontrolují tlakem vzduchu, který v případě netěsnosti uniká přes spoje, které jsou natřeny mýdlovým roztokem a začnou se tvořit bubliny v místě kde spoj netěsní
- těsné barely se nastříkají barvou a barva se vypálí v peci
- otvory se zazátkují a ten na vzduch se zaplombuje
Jak se dělají ocelové sudy - Jak se co dělá - video
Jak se dělají pvc rukavice - Jak se co dělá
- polyvinylchlorid PVC je odolný materiál podobný plastu, nepropouští vodu a odolává chemikáliím
- PVC rukavice mají široké uplatnění od ropných rafinérií, rybolovu, chemického průmyslu až po použití v domácnostech
- nejdříve se z flanelu vystřihne výstelka pro gumové rukavice
- díly se sešijí do tvaru rukavice a olemuji elastickou páskou
- nyní se rukavice obrátí protože byly naruby a vytvoří se páry
- rukavice se nasadí na umělou ruku, nejdříve se ale vloží samostatný palec pro snadné sundání rukavice po pogumování v tekutém roztoku z PVC
- nejdříve ale textilní rukavice jdou přes plamen, kde se opálí prach a zbytky nití
- dále se namočí do tekutého PVC
- pak se ruky otáčí pod infračerveným světlem, aby se PVC rovnoměrně rozmístilo po rukavicích a netvořilo hrudky, zároveň i částečně zaschne
- rukavice se znovu namočí a některé se opatří protiskluzovým povrchem z drůbků PVC
- pak jdou do na 20 minut do pece 190°C horké kde se PVC vytvrdí
Jak se dělají pvc rukavice - Jak se co dělá - video
Jak se dělají džíny - Jak se co dělá
- Jeans Rifle Džíny
- nejpopulárnější oblečení na světě
- vynálezce Levi Strauss po kalifornské Zlaté horečce
- původně oblečení pro horníky z bavlny s měděnými nýty
- ročně se prodá za 40 miliard dolarů džín
- bavlna se češe ručně - sběrač sklidí 50 kg za den
- strojově pomocí kombajnu - za 5 minut 50 kg
- 1 tuna sběru obsahuje jen 400 kg bavlnového vlákna
- žoky bavlny se musí prosít a zbavit semen a všeho nežádoucího
- z 200 kg čisté bavlny se vyrobí 325 džín
- při výrobě bavlněného vlákna se musí všechny druhy bavlny promísit
- spřádání pramenů a předení pramenů
- z 20 gramů se dá vyrobit kilometr nitě
- barvení indigem - až na vzduchu zmodrá
- jednotlivé díly kalhot se nakreslí na stroji řízeném počítačem
- překopírují na papír a přiloží na vrstvy látky
- speciální pilkou dělníci vyřezávají jednotlivé díly
- šití džín spotřebuje 1,6 metru tkaniny
- džíny se žehlí
- a uměle se předšoupají, musíte vidět
Jak se dělají džíny - Jak se co dělá - video
Editace: 17.8.2018 - 13:34
Počet článků v kategorii: 364
Url:jak-se-delaji-hasicska-auta