Proč se kometa jeví jako by se stále blížila ke Slunci i když se od něj vzdaluje
AD MOB
Ohon může kometu i předběhnout
Z našeho světa jsme zvyklí, že když jedeme na kole, tak vlasy,
nebo oblečení plápolají za námi.
Tento jev způsobuje odpor vzduchu, který stojí na místě (kdy nefouká vítr)
a my se pohybujeme. Okolní vzduch nás brzdí a co je lehčí, tak za námi plápolá.
Ne toliko u komety. Ve Vesmíru je vzduchoprázdno - vakuum, ale
každé těleso něco vyzařuje např. elektromagnetické vlny - proud částic.
Čím je těleso teplejší a větší, tím větší proud částic z něj vystřeluje.
U Slunce tomuto jevu říkáme Sluneční vítr a sluneční záření.
Sluneční záření dokáže vyvinout 10 000 krát větší tlak na plochu,
než Sluneční vítr.
Právě tyto radiace způsobí, že chvost komety směřuje vždy
po směru tohoto větru/záření.
Plyny směřují vždy kolmo od Slunce, ale na prachové částice a úlomky již
působí daleko více gravitace Slunce a vytvářejí zakřivenou stopu.
Pokud se kometa blíží ke Slunci, tak nám
to připadne normální, pokud se od Slunce vzdaluje, tak nás to překvapí.
V případě Slunečního větru a záření je to přeci jen lehčí na pochopení proč se tak děje.
Částice vystřelované ze Slunce mají mnohonásobně vyšší rychlost (450km/s Sluneční vítr)
(a fotony se šíří rychlostí světla),
než vzdalující se kometa (např. 70km/s) a vytváří tlak na její ohon a tlačí jej směrem od Slunce.
Proto její prachoplynný chvost jí může předběhnout,
i když se vzdaluje od Slunce.

Co se děje s ohonem komety
Ohon komety (plyny a prach) je z velké části nenávratně ztracen.Někdy ani jádro komety nepřežije přiblížení ke Slunci a rozpadne se působením gravitace a tepla.
Občas některá kometa dopadne i na povrch Slunce. Date: 25.07.2020 - 09:04
364LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Současné hrnce mají i display kde můžete vidět stav procesu zavařování a drží lépe zvolenou teplotu.
Před prvním použitím čtěte pečlivě návod výrobce, pokud předepisuje vyvaření hrnce 15 minut tak je proveďte,
ale někdy při prvním použití dojde k vypalování nějakých látek takže v místnosti bude asi pěkný smrad,
dobré provádět na verandě či dvorku. Při dalším použití už smrad nebyl cítit.
Sklenice někdo dává jen na dno do jedné vrstvy i když některé hrnce mohou mít i více sklenic nad sebou.
Zdá se že spodní se nejvíce prohřívají a horní pak již nejsou tak sterilizované.
Vody dávám do zavařovacího hrnce tolik, aby dosahovala do 3/4 výšky sklenice.
Nenechávejte horkou vodu v hrnci a do ní nevkládejte studené sklenice jinak popraskají!
Vodu před novou dávkou zchladím na +30 částečným vypuštěním horké a přidáním studené.

Teplotu můžete poprvé zkontrolovat i teploměrem na zavařování, abyste mohli zjistit případnou odchylku,
u mně naměřil lihový teploměr více o +2 stupně, ale pak teplotu držel přesně po celou dobu zavařování.
Bylo mi poraděno, že nechat o něco déle sklenice zavařovat než je předepsáno, ale to bude asi
u starších typů hrnců, kdy například ohřeje na +80 a znovu sepne při +70, pak je výsledná teplota
+75 a tím pádem je nutné déle nechat sterilizovat.
Po skončení procesu se má horká voda vypustit do kovové nádoby a sklenice nechat vychladnout v hrnci,
nebo pokud chceme znovu zavařovat, tak vyndat sklenice na ručník a pak je překrýt dalším ručníkem,
aby velmi pomalu chladly a nepukaly.
Video zavařování třešní návod recept tutoriál diskuse
**VIDEO YOUTUBE
ale každé palivo musíme nejdříve vyrobit, nebo
vytěžit, upravit pro další použití a zde je problém.
Výroba vodíku použitelného, jako palivo
zatím spotřebuje více energie,
než se pak uvolní jeho spalováním a tato
příčina nejvíce brání masovému využití vodíku
například ve spalovacích motorech automobilů,
jako paliva budoucnosti.
Proč?
Především pro rychlejší regulaci jejich výkonu než je tomu u uhelných, nebo jaderných elektráren a tím pružnější nahrazení výpadků těchto alternativních zdrojů (slunečno, zataženo, větrno, bezvětří).
Nastává však problém a to, že v USA začíná břidlicový plyn svou cenou a dostupností snadno konkurovat ostatním zdrojům fosilních paliv, tím vznikají na světovém trhu například přebytky uhlí, čímž se snižuje jeho cena.
V Evropě pak nastává situace: Buď spalovat drahý zemní plyn (a potácet se dál v nelehké ekonomické situaci), nebo využít k výrobě elektřiny levnější uhlí a ulehčit tak exportu (nižší cena energie se promítne do ceny výrobku). Problém je ale v tom, že spalování uhlí k výrobě elektřiny je považováno za činitel, který se nejvíce podílí na uvolňování CO2 do ovzduší.
Proto znovu stojí za zvážení přístup k využívání jaderné energie, tedy nulové emise CO2 a stálou dodávku elektřiny do sítě 24 hodin denně po celý rok.
nejeden člověk si kladl otázku, jak uchovat energii vyrobenou fotovoltaickými
články v letním období, kdy je její spotřeba nejmenší na období, kdy je
jí potřeba nejvíce tedy na zimu (nebo noc).
Akumulátory
Akumulátory se nabíjí v době slunečního svitu a energii lze takto skladovat
až do doby jejich vybití.
Problém je že se nabité akumulátory samovolně vybíjí aniž bychom je využívali a proto
se nejvíce používají, jako okamžitý zdroj energie například v nočních hodinách.
Fotosyntéza
Rostliny, keře, stromy to dělají velmi užitečně a pro člověka zcela zatím nenahraditelným
způsobem, dokážou ze vzduchu získávat CO2, rozkládat jej na pro nás životně důležitý kyslík
a uhlík jenž dokážou ukládat do svých těl, nebo plodů. Uhlík uložený v dřevě stromů
pak navíc můžeme využít k topení v době kdy to nejvíce potřebujeme.
Tedy první způsob jak uchovat energii na období, kdy jí budeme nejvíce potřebovat je
využít nějakou chemickou rekci například takovou, jakou používají rostliny. Je to
jen otázkou času, kdy člověk vynalezne (zdokonalí) princip přeměny vzdušného CO2
na uhlík a kyslík, tak jak to umí rostliny a pak zpětně takto získaný uhlík využit k uvolnění
energie v zimním období.
Elektrolýza vody //cs.wikipedia.org/wiki/Elektrol%C3%BDza
U záporné elektrody se tedy vylučuje z roztoku vodík, u kladné elektrody se vylučuje kyslík,
který při zpětné reakci z vodíkem uvolní část energie dodané do procesu elektrolýzy.
Energetická účinnost elektrolýzy vody (získaná chemická energie/dodaná elektrická energie) dosahuje v praxi 60-70%
Přečerpávání vody
za dne se elektřina využije k čerpání vody do horní nádrže a v noci se tato
voda pouští přes turbínu do dolní nádrže a tak se získá část energie v době, kdy
již slunce nesvítí.
Další způsob se používá u kolektorů, které ohřívají vodu pomocí sluneční energie.
Tato horká voda ohřátá sluncem se vhání do podzemních rezervoárů ponejvíce přirozených a studená
se čerpá zpět do systému kolektorů k dalšímu ohřevu.
V zimním období se pak teplá voda z podzemní nádrže využívá k vytápění objektů a
to ponejvíce pomocí tepelných čerpadel.
Odkazy na články o ekologii
Teplota tání asfaltu je +70 až 100°C. Na takovou teplotu se zahřívá povrch vozovky za slunečných, teplých dnů, pokud je vozovka nezastíněna stromovím, které je však káceno kvůli bezpečnosti silničního provozu.Solární střecha nad vozovkou brání přehřívání betonu vozovky a je zdrojem energie pro pohyb elektromobilů. Návrh webu okhelp.cz.

Půda nemůže zadržet vodu, když jí vodu sebereme žlaby u cest? Taková krajina se snáze vysuší a v létě se bude rychleji přehřívat. Navíc, kolem cest mizí stromy, které bránily v létě rozpálení vozovky a přehřívání klimatu
Řešení: rourou pod vozovkou pustit vodu na druhou stranu vozovky a vsakovacím žlabem jí znovu rozptýlit do krajiny.
- Voda v krajině dokáže regulovat teplotu
- vesmir.cz - hladomory v Česku vlivem srážek a chladného počasí
- eprehledy.cz/jak_dlouho_se_rozkladaji_odpadky - Polystyren tisíce let a přesto se používá na zateplování, není to časovaná bomba?
- Online elektroměr solárních panelů - ohřev vody v bojleru
- nabijto.cz - mapa nabíječek elktromobilů a elktrokol
- Michael Londesborough - Tajemství CO2 / můžeme žít bez uhlíku?
- Elektrárna Temelín ročně ušetři přibližně 15 mil. tun hnědého uhlí. Toto množství by se vešlo na 300 tisíc nákladních vagónů, které by vytvořily vlak dlouhý z Prahy do středu Súdánu (země pod Egyptem blízko rovníku).
- Video Odvodňovanie pevnín = klimatická zmena | Štefan Vaľo | ocenené festivalom Agrofilm 2015
- Globální rozdělení emisí skleníkových plynů podle odvětví
- Jaderná energie je nejspolehlivějším zdrojem energie - stránky vlády USA energy.gov
Auto Moto Doprava
- toyotalife.cz/vyvracime-nejcastejsi-myty-o-vodikove-toyote-mirai/
- toyotalife.cz/v-cesku-zacal-prodej-historicky-prvniho-auta-na-vodik/
- Dieselová Octavia je ekologičtější než leckterý hybrid, ukázal test. Její spotřeba překvapila
- svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808 Jak jsme již v článku o emisích spočítali, např. majitelé Tesel reportují průměrnou efektivitu nabíjení 82,5 % (včetně ztráty samovybíjením při stání auta), ztráty v přenosové soustavě v ČR jsou v průměru necelých 5 %. Při práci s vyšším napětím jsou ztráty nižší, naopak při práci s nižším napětím, při kterém se nabíjí elektromobily, jsou vyšší. Počítejme s cca 8 %. Auto jako Nissan Leaf nebo VW e-Golfjezdí se spotřebami kolem 16 kWh. S výše započítanými ztrátami jsme na úrovni zhruba 21 kWh na 100 km u každého auta. Celý vozový park v ČR čítá 5,32 milionu osobních vozů, což by při výše uvedených ročních spotřebách znamenalo 15,96 TWh. Kdyby všechna osobní auta v ČR, byla elektrická, museli bychom pro ně vyhradit 1,12 Temelínu.
- hytep.cz/cs/vodik/informace-o-vodiku/transport-a-skladovani-vodiku/618-skladovani-vodiku-i
- fdrive.cz/clanky/volha-jako-elektromobil-v-roce-1983-jezdila-jako-trolejbus-6212
- cnn.iprima.cz/ropna-krize-elektromobilu-v-americkem-state-texas-stoji-nabiti-tesly-900-usd-20080
- toyotalife.cz/nakladak-na-vodik-pokoril-zavod-do-vrchu-pikes-peak/
- Severní Korea - kapitalistický Mercedes je oblíbený
- https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/lng-zkapalneny-zemni-plyn-namorni-doprava-lode.A171108_104320_eko-zahranicni_are?
- https://www.czechcrunch.cz/2020/07/hyundai-vypalil-rybnik-nikole-i-tesle-korejci-do-ostreho-provozu-posilaji-prvni-desitku-vodikovych-nakladaku/
- Hyundai kamiony na vodík - youtube video
- zpravy.aktualne.cz/prsi-kvuli-tomu-ze-neletaji-letadla-spekuluji-lide-je-to-nesmysl
- Elektromobilem na vzdálenou chalupu?
- likestory.net/18-examples-ussr-copied-foreign-cars/ zive.cz Cyklostezka uprostred dalnice se solarnimi panely - Jizni Korea
Jiné
- osel.cz/11677-nemecko-planuje-nahradit-uhelne-bloky-spalovanim-lesu.html
- Ochlazení klimatu - stěhování národů 5-7 století n.l.
- Smog v ČSSR v letech osmdesátých - Malý pitaval ...
- ihned.cz/c1-66898430-vic-uhliku-uvolni-nez-spotrebuje-amazonsky-prales-prispiva-k-oteplovani-planety-ukazuje-nova-studie
- wikipedie Makrobiogenní prvky (přibližný procentuální obsah v lidském těle) uhlík 50 %
- Malá doba ledová - inkviziční procesy - hledání viníka
- Black out - výpadky elektřiny, aneb když Slunce nesvítí a vítr nefouká?
- enmag.cz Mini atomová elektrárna velikost chaty
- https://www.obnovitelne.cz/clanek/784/velke-nakladni-lode-versus-auta-kdo-skodi-planete-vic/
- Emise zlého oxidu uhličitého, celosvětově, v animované časové řadě za posledních pár desetiletí facebook.com
- idnes.cz/ekonomika/domaci/ceps-postavi-obri-stozary-napeti-elektrina Výstavba dostatečného propojení se v Německu totiž o léta zpozdila kvůli protestům místních obyvatel, kterým se nelíbily stožáry v krajině
- ekolist.cz zeleny-prelud-obnovitelnych-zdroju-energie.kritika-z-holandska-ktera-nepotesi
- g.cz/vetrne-elektrarny-vrazdi-ptaky/ Vše má své klady a zápory?
Fotovoltaická fasáda
Jak by mohl vypadat panelový dům, obložený fotovoltaickou fasádou.
Fasáda by bránila přehřívání a vyráběla elektrický proud

Kuriozity a zajímavosti
-
- Likvidace větrných turbín - video youtube
- Severní Korea - ulice plná Mercedesů
- Ne všude se solární elektrárny setkávají s pochopením - video lidé ničí solární panely
Vtipy:
Google: "Já všechny najdu!"Facebook: "Já všechny znám!"
Wikipedie: "Já všechno vím!"
Internet: "Kdyby nebylo mě, tak tu nejste!"
Elektřina: "Tak se všichni uklidníme..." 😉
Date: 12.07.2020 - 10:31
Editace: 29.7.2020 - 11:32
Počet článků v kategorii: 364
Url:kometa-se-na-obloze-se-jevi-jakoby-se-stale-priblizovala-ke-slunci
AD