Větroně (jak se co dělá - video)
Jak se dělají větroně - Jak se co dělá
- větroň je letadlo pro bezmotorové létání - plachtění
- větroň má hlavní části křídla, trup a ocas
- na stavbu větroně jsou přichystány formy
- kevlar para-aramidová látka se vloží do formy
- na kevlar se nanese epoxidová pryskyřice pro jeho zpevnění
- pryskyřice se nechá uschnout
- druhý den se nanesou uhlíkové pásy, aby trup vyztužily
- na formu pro křídla se nanese bílá barva, aby se větroně nepřehřívaly sluncem
- na barvu se položí potah z uhlíkových vláken
- na vlákna se nanese vrstva pryskyřice a znovu se položí další uhlíková látka
- pryskyřice se zahušťuje bavlněnými vločkami
- obě poloviny křídla se slepí dohromady
- další den se odstraní a začistí přebytečné lepidlo
- všechny plochy křídel a trupu se důkladně vyleští
- namontují se přístroje, křídla, podvozek, kryt, popřípadě pomocný motorek se zasouvací vrtulí
- větroň dokáže dosáhnout rychlosti až 300 km za hodinu
Jak se dělají větroně - Jak se co dělá - video
364LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Výroba elektřiny ve velkých elektrárnách není zase až tak výhodná, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jednak je to mnohdy značná ekologická zátěž pro lokalitu, kde se elektrárna nachází, dále jsou to i značné ztráty, které vznikají výrobou, transformací, přenosem atd.
Určitě jste se již setkali s malými agregáty na výrobu elektrického proudu poháněné benzínovým motorem, ale ty jsou vhodné jen pro výrobu malého množství energie tam, kde není možnost se připojit k síti jiným způsobem a též z důvodu jejich snadné přenositelnosti.
Řešením pro větší objekty jsou malé elektrárny přímo v areálu, nebo budově, kde se takto vyrobená elektřina spotřebovává.
Zatím, jako jedny z nejefektivnějších jsou kogenerační jednotky spotřebovávající zemní plyn. Tyto malé elektrárny mohou být ušity na míru zákazníkovi, takže mohou sloužit, jak v nákupních centrech, nemocnicích, školách, budovách, ale i na celých sídlištích.
Kogenerace je společná výroba elektřiny a tepla což umožňuje zvýšení účinnosti využití energie paliv.
A nyní laicky. Určitě víte, že když běží motor automobilu, tak jen zhruba 30% uvolněné energie se spotřebuje na vlastní pohyb automobily a zbytek je nutné odvádět, jako většinou nežádoucí tepelnou energii pomocí chladící kapaliny a chladícího systému do ovzduší. Nyní si říkáte "škoda, že to teplo nelze nějak rozumně využít". No a právě kogenerační jednotky to dokážou. Nejen že vyrábí elektrickou energii, ale odpadní teplo využijí na ohřev užitkové vody v objektu, nebo na jeho vytápění atd.
Určitě jste se již setkali s malými agregáty na výrobu elektrického proudu poháněné benzínovým motorem, ale ty jsou vhodné jen pro výrobu malého množství energie tam, kde není možnost se připojit k síti jiným způsobem a též z důvodu jejich snadné přenositelnosti.
Řešením pro větší objekty jsou malé elektrárny přímo v areálu, nebo budově, kde se takto vyrobená elektřina spotřebovává.
Zatím, jako jedny z nejefektivnějších jsou kogenerační jednotky spotřebovávající zemní plyn. Tyto malé elektrárny mohou být ušity na míru zákazníkovi, takže mohou sloužit, jak v nákupních centrech, nemocnicích, školách, budovách, ale i na celých sídlištích.
Co je to kogenerace?
Kogenerace je společná výroba elektřiny a tepla což umožňuje zvýšení účinnosti využití energie paliv.
A nyní laicky. Určitě víte, že když běží motor automobilu, tak jen zhruba 30% uvolněné energie se spotřebuje na vlastní pohyb automobily a zbytek je nutné odvádět, jako většinou nežádoucí tepelnou energii pomocí chladící kapaliny a chladícího systému do ovzduší. Nyní si říkáte "škoda, že to teplo nelze nějak rozumně využít". No a právě kogenerační jednotky to dokážou. Nejen že vyrábí elektrickou energii, ale odpadní teplo využijí na ohřev užitkové vody v objektu, nebo na jeho vytápění atd.
Dnes a denně slyšíme, že je atmosféra přesycena oxidem uhličitým, ale je to opravdu tak?
Částečně ano a to v místech, kde je velká koncentrace zdrojů oxidu uhličitého s jeho špatným rozptylem, ale měření ukazují, že kyslíku je v ovzduší stále 21% i přes masivní rozvoj automobilové dopravy, letectví a průmyslu.
Jak je to možné?
V přírodě se oxid uhličitý dostává do ovzduší sopečnou činností, tlením biomasy (rostlin, listí), vydechováním jak u zvířat, tak u člověka.
Po spuštění průmyslové revoluce se navíc přibyly další zdroje (těžký průmysl, letectví, automobilová doprava).
Zdálo by se, že spalováním fosilních paliv dává člověk do ovzduší takové množství uhlíku, že se musí zákonitě za pár sekund udusit. Přesto průmyslová revoluce trvá již zhruba od roku 1700, lidstvo se neudusilo, naopak dochází k nebývalému nárůstu populace.
Kyslík dodávají oceány
Mezi lidmi převládá mylný názor, že potřebný kyslík dodává pouze vegetace rostoucí na souši, ale to není pravda. I kdyby vegetace neubývalo, kyslík, který vyrobí fotosyntézou, zase spotřebuje na rozklad po odumření - tlení, kvašení, fermentaci.
Kdo tedy dodává kyslík, když ne suchozemská vegetace?
Jsou to mořské řasy.
Za vytvoření 1 kg sušiny (téměř čístý uhlík) darují do ovzduší 1 kg kyslíku. Ale řasy se po určité době ponoří, klesnou na dno oceánu a vezmou sebou, pro život na zemi, vzácný uhlík, který uvolňuje člověk svou činností z fosilních zdrojů, což časem může vyvolat nedostatek uhlíku na zemi.
Část řas znepříjemňuje koupání a plavbu v pobřežních vodách, jenže je to obrovský zdroj energie, kterou by člověk měl využívat. Stačí tento levný zdroj energie odlovit a fermentovat (hnojivo, metan), nebo vysušit a používat buď jako krmivo, či jako palivo.
Částečně ano a to v místech, kde je velká koncentrace zdrojů oxidu uhličitého s jeho špatným rozptylem, ale měření ukazují, že kyslíku je v ovzduší stále 21% i přes masivní rozvoj automobilové dopravy, letectví a průmyslu.
Jak je to možné?
V přírodě se oxid uhličitý dostává do ovzduší sopečnou činností, tlením biomasy (rostlin, listí), vydechováním jak u zvířat, tak u člověka.
Po spuštění průmyslové revoluce se navíc přibyly další zdroje (těžký průmysl, letectví, automobilová doprava).
Zdálo by se, že spalováním fosilních paliv dává člověk do ovzduší takové množství uhlíku, že se musí zákonitě za pár sekund udusit. Přesto průmyslová revoluce trvá již zhruba od roku 1700, lidstvo se neudusilo, naopak dochází k nebývalému nárůstu populace.
Kyslík dodávají oceány
Mezi lidmi převládá mylný názor, že potřebný kyslík dodává pouze vegetace rostoucí na souši, ale to není pravda. I kdyby vegetace neubývalo, kyslík, který vyrobí fotosyntézou, zase spotřebuje na rozklad po odumření - tlení, kvašení, fermentaci.
Kdo tedy dodává kyslík, když ne suchozemská vegetace?
Jsou to mořské řasy.
Za vytvoření 1 kg sušiny (téměř čístý uhlík) darují do ovzduší 1 kg kyslíku. Ale řasy se po určité době ponoří, klesnou na dno oceánu a vezmou sebou, pro život na zemi, vzácný uhlík, který uvolňuje člověk svou činností z fosilních zdrojů, což časem může vyvolat nedostatek uhlíku na zemi.
Část řas znepříjemňuje koupání a plavbu v pobřežních vodách, jenže je to obrovský zdroj energie, kterou by člověk měl využívat. Stačí tento levný zdroj energie odlovit a fermentovat (hnojivo, metan), nebo vysušit a používat buď jako krmivo, či jako palivo.
Černá hadice vedená středem pet láhve vystlané například alobalem, bude
mnohem více zahřívána, protože se na ní budou odrážet i paprsky od alobalové
folie ze stěny pet láhve.
Který povrch odráží více slunečních paprsků? Stríbrný (alobal) nebo zlatý?
Oba povrchy budou mít stejnou kvalitu (lesk) povrchu.
Z.Brož
druzice ma ven tu zlatou barvu - vyzkousim to
take by s tou folii slo udelat parabolicke zrcadlo - to je dalsi finta - udelate veeelkou parabolu date na ni zrcadlo a potom to ohreje vodu i v hrnci kdyz se to namiri na slunce
Source: //wao.org.pk/images/parabolic-solar-cooker.jpg
Albedo je míra odrazivosti elektromagnetického záření tělesem, nebo jeho povrchem. Jde o poměr odraženého záření ku dopadajícímu záření. Například čerstvý hluboký sníh odráží zpět až 90% kolmo dopadajícího záření.
Údajně kdyby byla celá Země pokryta bílými oblaky o velké mocnosti,
povrchová teplota Země by klesla až pod mínus 150°C.
Možná s množstvím oblačnosti souvisejí i epochy globálního oteplování a globálního ochlazování.
Je patrné, že množství CO2 v atmosféře má na zvýšení, či snížení globální teploty jen nepatrný vliv
v porovnání s tím, jaký vliv by mělo na pokles teploty zvětšení oblačnosti.
mnohem více zahřívána, protože se na ní budou odrážet i paprsky od alobalové
folie ze stěny pet láhve.
Který povrch odráží více slunečních paprsků? Stríbrný (alobal) nebo zlatý?
Oba povrchy budou mít stejnou kvalitu (lesk) povrchu.
Z.Brož
druzice ma ven tu zlatou barvu - vyzkousim to
take by s tou folii slo udelat parabolicke zrcadlo - to je dalsi finta - udelate veeelkou parabolu date na ni zrcadlo a potom to ohreje vodu i v hrnci kdyz se to namiri na slunce
Source: //wao.org.pk/images/parabolic-solar-cooker.jpg
Albedo je míra odrazivosti elektromagnetického záření tělesem, nebo jeho povrchem. Jde o poměr odraženého záření ku dopadajícímu záření. Například čerstvý hluboký sníh odráží zpět až 90% kolmo dopadajícího záření.
Údajně kdyby byla celá Země pokryta bílými oblaky o velké mocnosti,
povrchová teplota Země by klesla až pod mínus 150°C.
Možná s množstvím oblačnosti souvisejí i epochy globálního oteplování a globálního ochlazování.
Je patrné, že množství CO2 v atmosféře má na zvýšení, či snížení globální teploty jen nepatrný vliv
v porovnání s tím, jaký vliv by mělo na pokles teploty zvětšení oblačnosti.
Sonar Sensor Fish Finder , či Fishing senzor jsou pomůcky, zařízení, které usnadní chytání ryb.
Sonar senzor je obvykle tvaru míčku a může odesílat data bezdrátově do mobilní aplikace.
Deeper Sonar Pro Plus změří
hloubku,
teplotu vody,
zobrazí profil dna,
detekuje ryby do vzdálenosti 80 metrů
čímž napoví rybáři, jestli má smysl v tomto místě lovit, či
jít jinam.
Další užitečné pomůcky jsou alarmy navijáků, které zaznamenají pohyb vlasce a upozorní na to rybáře zvukově i opticky.
Sonar senzor je obvykle tvaru míčku a může odesílat data bezdrátově do mobilní aplikace.
Deeper Sonar Pro Plus změří
hloubku,
teplotu vody,
zobrazí profil dna,
detekuje ryby do vzdálenosti 80 metrů
čímž napoví rybáři, jestli má smysl v tomto místě lovit, či
jít jinam.
Další užitečné pomůcky jsou alarmy navijáků, které zaznamenají pohyb vlasce a upozorní na to rybáře zvukově i opticky.
Odkazy na články o ekologii
Teplota tání asfaltu je +70 až 100°C. Na takovou teplotu se zahřívá povrch vozovky za slunečných, teplých dnů, pokud je vozovka nezastíněna stromovím, které je však káceno kvůli bezpečnosti silničního provozu.Solární střecha nad vozovkou brání přehřívání betonu vozovky a je zdrojem energie pro pohyb elektromobilů. Návrh webu okhelp.cz.
Půda nemůže zadržet vodu, když jí vodu sebereme žlaby u cest? Taková krajina se snáze vysuší a v létě se bude rychleji přehřívat. Navíc, kolem cest mizí stromy, které bránily v létě rozpálení vozovky a přehřívání klimatu
Řešení: rourou pod vozovkou pustit vodu na druhou stranu vozovky a vsakovacím žlabem jí znovu rozptýlit do krajiny.- Voda v krajině dokáže regulovat teplotu
- vesmir.cz - hladomory v Česku vlivem srážek a chladného počasí
- eprehledy.cz/jak_dlouho_se_rozkladaji_odpadky - Polystyren tisíce let a přesto se používá na zateplování, není to časovaná bomba?
- Online elektroměr solárních panelů - ohřev vody v bojleru
- nabijto.cz - mapa nabíječek elktromobilů a elktrokol
- Michael Londesborough - Tajemství CO2 / můžeme žít bez uhlíku?
- Elektrárna Temelín ročně ušetři přibližně 15 mil. tun hnědého uhlí. Toto množství by se vešlo na 300 tisíc nákladních vagónů, které by vytvořily vlak dlouhý z Prahy do středu Súdánu (země pod Egyptem blízko rovníku).
- Video Odvodňovanie pevnín = klimatická zmena | Štefan Vaľo | ocenené festivalom Agrofilm 2015
- Globální rozdělení emisí skleníkových plynů podle odvětví
- Jaderná energie je nejspolehlivějším zdrojem energie - stránky vlády USA energy.gov
Auto Moto Doprava
- toyotalife.cz/vyvracime-nejcastejsi-myty-o-vodikove-toyote-mirai/
- toyotalife.cz/v-cesku-zacal-prodej-historicky-prvniho-auta-na-vodik/
- Dieselová Octavia je ekologičtější než leckterý hybrid, ukázal test. Její spotřeba překvapila
- svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808 Jak jsme již v článku o emisích spočítali, např. majitelé Tesel reportují průměrnou efektivitu nabíjení 82,5 % (včetně ztráty samovybíjením při stání auta), ztráty v přenosové soustavě v ČR jsou v průměru necelých 5 %. Při práci s vyšším napětím jsou ztráty nižší, naopak při práci s nižším napětím, při kterém se nabíjí elektromobily, jsou vyšší. Počítejme s cca 8 %. Auto jako Nissan Leaf nebo VW e-Golfjezdí se spotřebami kolem 16 kWh. S výše započítanými ztrátami jsme na úrovni zhruba 21 kWh na 100 km u každého auta. Celý vozový park v ČR čítá 5,32 milionu osobních vozů, což by při výše uvedených ročních spotřebách znamenalo 15,96 TWh. Kdyby všechna osobní auta v ČR, byla elektrická, museli bychom pro ně vyhradit 1,12 Temelínu.
- hytep.cz/cs/vodik/informace-o-vodiku/transport-a-skladovani-vodiku/618-skladovani-vodiku-i
- fdrive.cz/clanky/volha-jako-elektromobil-v-roce-1983-jezdila-jako-trolejbus-6212
- cnn.iprima.cz/ropna-krize-elektromobilu-v-americkem-state-texas-stoji-nabiti-tesly-900-usd-20080
- toyotalife.cz/nakladak-na-vodik-pokoril-zavod-do-vrchu-pikes-peak/
- Severní Korea - kapitalistický Mercedes je oblíbený
- https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/lng-zkapalneny-zemni-plyn-namorni-doprava-lode.A171108_104320_eko-zahranicni_are?
- https://www.czechcrunch.cz/2020/07/hyundai-vypalil-rybnik-nikole-i-tesle-korejci-do-ostreho-provozu-posilaji-prvni-desitku-vodikovych-nakladaku/
- Hyundai kamiony na vodík - youtube video
- zpravy.aktualne.cz/prsi-kvuli-tomu-ze-neletaji-letadla-spekuluji-lide-je-to-nesmysl
- Elektromobilem na vzdálenou chalupu?
- likestory.net/18-examples-ussr-copied-foreign-cars/ zive.cz Cyklostezka uprostred dalnice se solarnimi panely - Jizni Korea
Jiné
- osel.cz/11677-nemecko-planuje-nahradit-uhelne-bloky-spalovanim-lesu.html
- Ochlazení klimatu - stěhování národů 5-7 století n.l.
- Smog v ČSSR v letech osmdesátých - Malý pitaval ...
- ihned.cz/c1-66898430-vic-uhliku-uvolni-nez-spotrebuje-amazonsky-prales-prispiva-k-oteplovani-planety-ukazuje-nova-studie
- wikipedie Makrobiogenní prvky (přibližný procentuální obsah v lidském těle) uhlík 50 %
- Malá doba ledová - inkviziční procesy - hledání viníka
- Black out - výpadky elektřiny, aneb když Slunce nesvítí a vítr nefouká?
- enmag.cz Mini atomová elektrárna velikost chaty
- https://www.obnovitelne.cz/clanek/784/velke-nakladni-lode-versus-auta-kdo-skodi-planete-vic/
- Emise zlého oxidu uhličitého, celosvětově, v animované časové řadě za posledních pár desetiletí facebook.com
- idnes.cz/ekonomika/domaci/ceps-postavi-obri-stozary-napeti-elektrina Výstavba dostatečného propojení se v Německu totiž o léta zpozdila kvůli protestům místních obyvatel, kterým se nelíbily stožáry v krajině
- ekolist.cz zeleny-prelud-obnovitelnych-zdroju-energie.kritika-z-holandska-ktera-nepotesi
- g.cz/vetrne-elektrarny-vrazdi-ptaky/ Vše má své klady a zápory?
Fotovoltaická fasáda
Jak by mohl vypadat panelový dům, obložený fotovoltaickou fasádou.
Fasáda by bránila přehřívání a vyráběla elektrický proud
Kuriozity a zajímavosti
-
- Likvidace větrných turbín - video youtube
- Severní Korea - ulice plná Mercedesů
- Ne všude se solární elektrárny setkávají s pochopením - video lidé ničí solární panely
Vtipy:
Google: "Já všechny najdu!"Facebook: "Já všechny znám!"
Wikipedie: "Já všechno vím!"
Internet: "Kdyby nebylo mě, tak tu nejste!"
Elektřina: "Tak se všichni uklidníme..." 😉
Date: 12.07.2020 - 10:31
Editace: 23.8.2018 - 23:37
Počet článků v kategorii: 364
Url:jak-se-delaji-vetrone