Poštovní známky (jak se co dělá - video)
Jak se dělají poštovní známky - Jak se co dělá
- 1840 první poštovní známka Penny Black způsobila to, že již odesilatel platil za doručení zásilky a ne až příjemce, který často zásilku odmítl, aby nemusel platit
- Penny Black stála jednu penny a byla na ní královna Viktorie z profilu na černém pozadí
- na současných známkách jsou nejrůznější motivy
- grafik vytvoří návrh, po schválení jde návrh do tiskařské společnosti
- je nutno zhotovit rytou tiskařskou desku podle konceptu, kde odstín barvy představuje hloubku rytí
- obrázek konceptu se přeloží folií, do které se vyryjí důležité obrysy obrázku tzv. liniová rozkresba
- rozkresba se přiloží na plát oceli jejíž povrch se pokryje včelím voskem
- rozkresba se vmáčkne do včelího vosku
- rytec vyryje obrysy do oceli
- vzor se mnohonásobně kopíruje do plastové matrice s povlakem stříbra a matrice se opatří vrstvou niklu
- v niklové desce již bude obtisk vzorů známek pro hlubotisk a niklové desky se opatří vrstvou chromu
- hlubotisk zajistí obtížné napodobování známek
- nejdříve se provádí ofsetové tisknutí na archy - nejdříve se obrázek natiskne na válec a pak z válce na arch
- dále probíhá hlubotisk - na hlubotiskovou šablonu se nanese barva, která vyplní prohlubně (odtud název hlubotisk), obraz je pak lehce vystouplý nad povrchem papíru a vyvolává pocit hloubky
- arch se perforuje pro snadné oddělování jednotlivých známek pomocí detekce barvy viditelné jen pod UV světlem, tak se kontrolují i známky na poštách, kde UV barva chybí, tam je podezření na to, že známka je padělaná a zásilka je vyřazena
- archy se vloží na sebe a hromadně se obstříhají
- známky jsou buď samolepící, nebo je nutno stranu opatřenou lepidlem navlhčit
Jak se dělají poštovní známky - Jak se co dělá - video
364LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Dobrý den,
nevím jestli tuhle otázku mohu prezentovat v tomto vláknu, ale nevím kam jinam s ním. Sháním vhodný olej pro ošetření 2 roky starého mahagonového stolu. Na ceně nezáleží, chci ovšem kvalitní olej. Doposud jsem používal různé značky, ale že by stůl nějak ošetřili, nebo mu dodali původní barvu, to se říct nedá. Poradíte prosím někdo? Děkuji za odpovědi!
nevím jestli tuhle otázku mohu prezentovat v tomto vláknu, ale nevím kam jinam s ním. Sháním vhodný olej pro ošetření 2 roky starého mahagonového stolu. Na ceně nezáleží, chci ovšem kvalitní olej. Doposud jsem používal různé značky, ale že by stůl nějak ošetřili, nebo mu dodali původní barvu, to se říct nedá. Poradíte prosím někdo? Děkuji za odpovědi!
Na elektromobil mnohý člověk hledí, jako na automobil
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu
Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)
Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu
Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)
Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
Proč se zákaz 100 Wattových žárovek nemohl projevit na spotřebě energie?
Výroba 100 W žárovek byla v Evropské unii zakázána s tím, že významně
zvyšují spotřebu energie a tím zatěžují životní prostředí.
Jenže vše je trochu jinak.
Spotřeba "světelné" energie se na provozu domácnosti projeví zhruba 1 až 2%
celkové spotřeby.
100 W žárovky již stejně málokdo používal, ale svítí se nejvíce v zimě,
kdy žárovka v lampičce byla i příjemným zdrojem tepla a člověk mnohdy
nemusel zapínat elektrický přímotop o příkonu 2000 Watt, který má 20 krát
větší spotřebu než tato žárovka, ale ten zakázán nebyl.
To, že někomu vadí světlo ze zářivek a bolí jej z něj hlava, nebo zda
všechny zářivky končí na skládce s nebezpečným odpadem to je další věc.
Závěrem:
Co ušetříme v zimě při svícení zdrojem s menším příkonem,
to musíme dodat jiným zdrojem tepla. Pokud topíme elektrickým proudem,
pak prostě těch 100 W musíme dodat přes přímotop či elektrický kotel
a úspora tak není žádná, mnohdy se dosáhne ještě větší spotřeby protože
musíme svítit i topit současně ze různých zdrojů.
Výroba 100 W žárovek byla v Evropské unii zakázána s tím, že významně
zvyšují spotřebu energie a tím zatěžují životní prostředí.
Jenže vše je trochu jinak.
Spotřeba "světelné" energie se na provozu domácnosti projeví zhruba 1 až 2%
celkové spotřeby.
100 W žárovky již stejně málokdo používal, ale svítí se nejvíce v zimě,
kdy žárovka v lampičce byla i příjemným zdrojem tepla a člověk mnohdy
nemusel zapínat elektrický přímotop o příkonu 2000 Watt, který má 20 krát
větší spotřebu než tato žárovka, ale ten zakázán nebyl.
To, že někomu vadí světlo ze zářivek a bolí jej z něj hlava, nebo zda
všechny zářivky končí na skládce s nebezpečným odpadem to je další věc.
Závěrem:
Co ušetříme v zimě při svícení zdrojem s menším příkonem,
to musíme dodat jiným zdrojem tepla. Pokud topíme elektrickým proudem,
pak prostě těch 100 W musíme dodat přes přímotop či elektrický kotel
a úspora tak není žádná, mnohdy se dosáhne ještě větší spotřeby protože
musíme svítit i topit současně ze různých zdrojů.
Budeme potřebovat
Čistič Tangit, lepidlo Tangit PVC-u, řezák PVC trubek, úkosovač PVC trubek, metr,
značkovač, štětec plochý, savý papír.
Postup
Video návod jak lepit PVC trubky například odpad do kanalizace.
**VIDEO YOUTUBE
Čistič Tangit, lepidlo Tangit PVC-u, řezák PVC trubek, úkosovač PVC trubek, metr,
značkovač, štětec plochý, savý papír.
Postup
- Trubka se kolmo uřízne, je na to i přípravek.
- Začistí se hrany a vytvoří náběh pro snadné zasunutí trubky do tvarovky.
- Označíme hloubku zasunutí.
- Lepené spoje se řádně očistí čističem Tangit.
- Zkusíme konzistenci lepidla. Stéká z šikmo nakloněného šroubováku praporkovitě, jakoby vytvořilo takový pruhledný cár - cíp. Konzistence podobná medu.
- Natřeme lepidlem spoje ve směru zasunutí, tedy ne jako závit dokola, ale podélně s osou trubky.
- Obě části spojíme zasunutím.
- Lepený spoj bude za 5 minut hotov.
Video návod jak lepit PVC trubky například odpad do kanalizace.
**VIDEO YOUTUBE
Cena vypěstování 1 kg bio zemáků - brambor - vše pokud možno ručně - 100m2 - 1 ar - 1 hod. práce 250 kcz
Výpočet
Náklady
3 400 - bio kravský hnůj 200kg1 000 - dovoz bio hnoje
2 500 - rytí (10 hod. * 250 kcz)
1 250 - zakoupení sadbových brambor - 30 kg na ar
5 000 - sázení, okopávání, hrobkování
2 500 - obírání mandelinky a škůdců
3 000 - vykopání, sklizeň brambor
1 000 - vyhrabání suchého plevele a zasetí hořčice, jako zelené hnojení
500 - pokosení hořčice a příprava na rytí
20 150 kcz - celkové náklady
150 kg výnos - sklizeno
134 kcz - náklady na vypěstování 1 kg bio brambor
Zisk
2 250 - zisk z případného prodeje, bez nákladů na přepravu k zákazníkoviZtráta
17 900 - celková ztrátaDate: 14.08.2020 - 13:20
Editace: 19.8.2018 - 15:04
Počet článků v kategorii: 364
Url:jak-se-delaji-postovni-znamky