Dalekohledy (jak se co dělá - video)
Jak se dělají dalekohledy - Jak se co dělá
- triedr je dvojitý teleskop
- přední čočky obraz obrátí vzhůru nohama
- hranoly obrací obraz zpět
- hranoly se brousí diamantovým prachem a pak lepí k sobě
- čočky se také brousí a čistí ultrazvukem
- čočky se lepí dvě k sobě aby se odstranila polychromatická vada a posun barev obrazu
- lepení musí být naprosto dokonalé na setinu milimetru
- lepidlo se tvrdí uv světlem
- minerální kuličky ve vakuové komoře dodají čočkám antireflexivní povrch pro větší průchod světla
- čočky se při montáži čistí stlačeným dusíkem
- zajišťují je těsnící kroužky
- hranoly se musí vystředit s čočkami a zajistit lepidlem
- izolace se provádí silikonem
- malé čočky kterými se díváme se nazývají okuláry
- přístroj se vysaje a napustí dusíkem proti mlžení čoček
- kvalitní přístroje se testují na tlak, vodu, otřesy, teploty vysoké i nízké
Jak se dělají dalekohledy - Jak se co dělá - video
364LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Nejdříve protáhneme například svařovací drát průměr 2 mm
svisle středem zátky a středem dna prázdnou pet-lahví o objemu půl litru.
Drát musí být delší než je průměr kbelíku, aby se daly konce zahnout
či jinak zajistit.
Těsně pod horní okraj kbelíku uděláme dírky proti sobě tak, abychom
jimi mohli provléknout drát a na tento drát také navlečeme pet-láhev,
která se bude na drátě točit jako válec.
Pet-láhev namažeme škvarkovou pomazánkou. Ke kbelíku přiložíme
prkénko, aby myši mohly vylézt k návnadě. Jakmile myš vleze na válec,
ten se s ní otočí a myš spadne do kbelíku.
Pokud bude na dně kbelíku trochu rostlinného oleje, tak se již myš
z něj nikdy nevyškrábe po stěnách ven.
**VIDEO YOUTUBE
svisle středem zátky a středem dna prázdnou pet-lahví o objemu půl litru.
Drát musí být delší než je průměr kbelíku, aby se daly konce zahnout
či jinak zajistit.
Těsně pod horní okraj kbelíku uděláme dírky proti sobě tak, abychom
jimi mohli provléknout drát a na tento drát také navlečeme pet-láhev,
která se bude na drátě točit jako válec.
Pet-láhev namažeme škvarkovou pomazánkou. Ke kbelíku přiložíme
prkénko, aby myši mohly vylézt k návnadě. Jakmile myš vleze na válec,
ten se s ní otočí a myš spadne do kbelíku.
Pokud bude na dně kbelíku trochu rostlinného oleje, tak se již myš
z něj nikdy nevyškrábe po stěnách ven.
**VIDEO YOUTUBE
Vlastnosti, které přesvědčí:
Z vody odstraní 97 % přebytečného chloru a těžkých kovů
3 různé režimy vodního proudu
Aktivní perly s negativním nábojem
Možnost výměny jednotlivých částí
Snadná údržba
Antibakteriální účinek
https://s-mania.com/v1/cz/sprchova-hlavice-ionic
Nádstavec na hubici vysavače
Skládá se z 30-ti brček, kterými se dostanete do drobných spár
žeber topení, lamel nebo jen vysajete prach z drobných součástek
aniž byste je nasáli.
https://www.xdomacnost.cz/nastavec-na-vysavac-dusty-brush-p-2720.html
Z vody odstraní 97 % přebytečného chloru a těžkých kovů
3 různé režimy vodního proudu
Aktivní perly s negativním nábojem
Možnost výměny jednotlivých částí
Snadná údržba
Antibakteriální účinek
https://s-mania.com/v1/cz/sprchova-hlavice-ionic
Nádstavec na hubici vysavače
Skládá se z 30-ti brček, kterými se dostanete do drobných spár
žeber topení, lamel nebo jen vysajete prach z drobných součástek
aniž byste je nasáli.
https://www.xdomacnost.cz/nastavec-na-vysavac-dusty-brush-p-2720.html
Výroba elektřiny ve velkých elektrárnách není zase až tak výhodná, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jednak je to mnohdy značná ekologická zátěž pro lokalitu, kde se elektrárna nachází, dále jsou to i značné ztráty, které vznikají výrobou, transformací, přenosem atd.
Určitě jste se již setkali s malými agregáty na výrobu elektrického proudu poháněné benzínovým motorem, ale ty jsou vhodné jen pro výrobu malého množství energie tam, kde není možnost se připojit k síti jiným způsobem a též z důvodu jejich snadné přenositelnosti.
Řešením pro větší objekty jsou malé elektrárny přímo v areálu, nebo budově, kde se takto vyrobená elektřina spotřebovává.
Zatím, jako jedny z nejefektivnějších jsou kogenerační jednotky spotřebovávající zemní plyn. Tyto malé elektrárny mohou být ušity na míru zákazníkovi, takže mohou sloužit, jak v nákupních centrech, nemocnicích, školách, budovách, ale i na celých sídlištích.
Kogenerace je společná výroba elektřiny a tepla což umožňuje zvýšení účinnosti využití energie paliv.
A nyní laicky. Určitě víte, že když běží motor automobilu, tak jen zhruba 30% uvolněné energie se spotřebuje na vlastní pohyb automobily a zbytek je nutné odvádět, jako většinou nežádoucí tepelnou energii pomocí chladící kapaliny a chladícího systému do ovzduší. Nyní si říkáte "škoda, že to teplo nelze nějak rozumně využít". No a právě kogenerační jednotky to dokážou. Nejen že vyrábí elektrickou energii, ale odpadní teplo využijí na ohřev užitkové vody v objektu, nebo na jeho vytápění atd.
Určitě jste se již setkali s malými agregáty na výrobu elektrického proudu poháněné benzínovým motorem, ale ty jsou vhodné jen pro výrobu malého množství energie tam, kde není možnost se připojit k síti jiným způsobem a též z důvodu jejich snadné přenositelnosti.
Řešením pro větší objekty jsou malé elektrárny přímo v areálu, nebo budově, kde se takto vyrobená elektřina spotřebovává.
Zatím, jako jedny z nejefektivnějších jsou kogenerační jednotky spotřebovávající zemní plyn. Tyto malé elektrárny mohou být ušity na míru zákazníkovi, takže mohou sloužit, jak v nákupních centrech, nemocnicích, školách, budovách, ale i na celých sídlištích.
Co je to kogenerace?
Kogenerace je společná výroba elektřiny a tepla což umožňuje zvýšení účinnosti využití energie paliv.
A nyní laicky. Určitě víte, že když běží motor automobilu, tak jen zhruba 30% uvolněné energie se spotřebuje na vlastní pohyb automobily a zbytek je nutné odvádět, jako většinou nežádoucí tepelnou energii pomocí chladící kapaliny a chladícího systému do ovzduší. Nyní si říkáte "škoda, že to teplo nelze nějak rozumně využít". No a právě kogenerační jednotky to dokážou. Nejen že vyrábí elektrickou energii, ale odpadní teplo využijí na ohřev užitkové vody v objektu, nebo na jeho vytápění atd.
Plíseň je houba, nebo skupina hub, které pokrývají povrch substrátu jemným bílým nebo barevným myceliem.
Některé plísně jsou i užitečné například pokud produkují antibiotika, enzymy, organické kyseliny.
Plíseň okurková (žlutozelené skvrny, napadená rostlina hyne) se ničí přípravky obsahujícími měď, ale mnoho
zahrádkářů upouští od tohoto způsobu ochrany rostlin a volí
raději výsadbu resistentních odrůd.
Mléko a postřiky obsahující kravské mléko plíseň okurkovou nezničí!
Mozaika okurková Cucumber mosaic virus
je virus, který napadá okurky a ostatní tykvovité rostliny a to i rostliny pěstované pod krytem.
Proti mozaice okurkové, jakožto viru se lze bránit především výsevem odolných druhů.
Bakteriální skvrnitost jsou průsvitné žlutohnědé skvrny na listech, sliz tvoří stříbřitý povlak.
Postřik se provádí přípravkem Kuprikol 50 nebo Chamion 50 WP (chorobu jen omezí). Pomáhá výsev resistentních druhů.
Padlí okurkové moučnaté bělavé skvrny na listech, listy odumírají, můžeme aplikovat postřik přípravkem Europaren 50 WP.
Všeobecně u okurek provádíme zálivku ke kořenům, ale nepřelévat.
Napadené listy i natě okurek nesmí přijít do kompostu jinak se plísně a viry šíří dál do celého okolí.
Odolné okurky:
Bimbostar F1 velmi raná odrůda okurek s vysokým výnosem naprosto odolná proti plísni okurkové a virové mozaice !
Twigy F1 poloraná a vysoce výnosná odrůda do všech oblastí, je odolná proti virové mozaice a padlí
Některé plísně jsou i užitečné například pokud produkují antibiotika, enzymy, organické kyseliny.
Plíseň okurková (žlutozelené skvrny, napadená rostlina hyne) se ničí přípravky obsahujícími měď, ale mnoho
zahrádkářů upouští od tohoto způsobu ochrany rostlin a volí
raději výsadbu resistentních odrůd.
Mléko a postřiky obsahující kravské mléko plíseň okurkovou nezničí!
Mozaika okurková Cucumber mosaic virus
je virus, který napadá okurky a ostatní tykvovité rostliny a to i rostliny pěstované pod krytem.
Proti mozaice okurkové, jakožto viru se lze bránit především výsevem odolných druhů.
Bakteriální skvrnitost jsou průsvitné žlutohnědé skvrny na listech, sliz tvoří stříbřitý povlak.
Postřik se provádí přípravkem Kuprikol 50 nebo Chamion 50 WP (chorobu jen omezí). Pomáhá výsev resistentních druhů.
Padlí okurkové moučnaté bělavé skvrny na listech, listy odumírají, můžeme aplikovat postřik přípravkem Europaren 50 WP.
Všeobecně u okurek provádíme zálivku ke kořenům, ale nepřelévat.
Napadené listy i natě okurek nesmí přijít do kompostu jinak se plísně a viry šíří dál do celého okolí.
Odolné okurky:
Bimbostar F1 velmi raná odrůda okurek s vysokým výnosem naprosto odolná proti plísni okurkové a virové mozaice !
Twigy F1 poloraná a vysoce výnosná odrůda do všech oblastí, je odolná proti virové mozaice a padlí
Na elektromobil mnohý člověk hledí, jako na automobil
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu
Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)
Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu
Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)
Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
Editace: 17.8.2018 - 13:30
Počet článků v kategorii: 364
Url:jak-se-delaji-dalekohledy