Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Kam se poděl oxid uhličitý?

Týmy vědců si lamou hlavu, kam se poděl oxid uhličitý uvolňovaný do ovzduší
po řadu let spalováním fosilních paliv? Mělo by jej být v ovzduší mnohonásobně
více, než tomu je.
Malé děti znají odpověď okamžitě a řeknou Vám že:
Oxid uhličitý potřebují k svému růstu rostliny (stromy, keře, travní porost),
ale obrovské množství spotřebuje především vodní svět - řasy.
Tyto organismy štěpí CO2 na uhlík a kyslík který vydechují zpět
do ovzduší - vody. Ročně jsou takto rozloženy miliardy tun oxidu uhličitého.
Zeleň je třeba chránit!
Až lidstvo zvládne štěpení CO2 z ovzduší průmyslovým způsobem,
bude možné vytvářet jednoduše celou řadu dnešních paliv a to od plynů (propan-butan)
až po kapaliny (benzíny). CO2 pak bude velmi cennou surovinou.
Rafinerie na zpracování CO2 by mohly být budovány například na Sahaře,
a pro provoz využívat solární energii.

Farmy s řasami
Řasy a zvláště některé jejich druhy potřebují k svému růstu značné množství CO2.
Je to paradox, když pěstitelé těchto řas se potýkají s problémem, jak zajistit toto
obrovské množství CO2, protože řasy rostou tím rychleji, čím více CO2 mohou získat
a v ovzduší je koncentrace CO2 proně příliš nízká.
Nabízí se řešení - elektrárny vypouštějící CO2 by jej vháněli do bazénnů z řasami a
ty by jej rozkládaly na uhlík a kyslík při masivním růstu.
Sušené řasy by se mohli použít znovu, jako palivo v elektrárnách.
Bazény s řasami by opět mohly být umístěny v teplých oblastech například již zmiňované
Sahary a oxid uličitý do nich dopravován pomocí plynovodů z průmyslových oblastí Evropy.
Z těchto řas je možné pak vyrábět paliva například pro automobily, proto se jim říká
"zelená ropa budoucnosti".

338LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


287

Pouta (jak se co dělá - video) | jak-se-delaji-pouta


Jak se dělají pouta - Jak se co dělá

  • pouta jsou donucovací prostředek, kterým se zajišťuje podezřelá osoba z páchání trestné činnosti
  • pouta do roku 1862 byla volná
  • od roku 1862 jsou opatřeny stavitelnými rohatkami a západkami, což umožňuje pevné přitisknutí kolem zápěstí zadrženého
  • pouta se vyrábí z ocelového pásu, ze kterého se nastříhají jednotlivé díly
  • do patřičných dílů se vyfrézují zuby rohatky, každá pouta mají dvě rohatky
  • oka pout se vyrábí z tyčoviny soustružením a vrtáním, pouta mají dvě oka a dva články řetězu, které je spojují - články se musí svařit, aby se nedaly natáhnout
  • jednotlivé díly pout se poskládají do přípravku a snýtují dohromady
  • pouta se tepelně upraví pro získání větší tvrdosti a houževnatosti
  • nyní se vloží západky s pružinami a zajistí se čepy
  • na pouta se vyrazí sériové číslo pro přesnou policejní evidenci
  • ostré hrany se zaoblí otáčením pout v bubnu spolu s kameny
  • pouta se zkouší silou větší než 200 kg a musí zůstat spojená

Jak se dělají pouta - Jak se co dělá - video

**

76

Vodík palivo budoucnosti? | vodik-palivo-budoucnosti-id-288


O vodíku se hovoří, jako o palivu budoucnosti,
ale každé palivo musíme nejdříve vyrobit, nebo
vytěžit, upravit pro další použití a zde je problém.
Výroba vodíku použitelného, jako palivo
zatím spotřebuje více energie,
než se pak uvolní jeho spalováním a tato
příčina nejvíce brání masovému využití vodíku
například ve spalovacích motorech automobilů,
jako paliva budoucnosti.
322

Žula (jak se co dělá - video) | jak-se-dela-zula


Jak se dělá žula - Jak se co dělá

  • žula též granit je velmi odolný, kyselým dešťům odolávající dekorativní kámen
  • žula vzniká z roztaveného magmatu, který stoupá vzhůru štěrbinami v zemské kůře, jak tuhne mění se v žulu
  • žuly se ukrývají pod nánosem horniny, jakmile je lom otevřen trhají se bloky 30 m dlouhé, 7 m široké odvrtáním a odtržením pomocí výbušnin
  • tyto bloky se pak trhají na menší bloky 3x1,5x1,5 metru vážící 20 tun, které je možno zpracovat v továrnách
  • bloky se řežou na desky kotoučovou pilou osazenou diamanty přesto je řezání velmi pomalé, rozřezání bloku trvá i 3 dny
  • desky se leští brusnými hlavami
  • nakonec se desky rozřežou na přesný rozměr zadaný zákazníkem

Jak se dělá žula - Jak se co dělá - video

**

115

Re: Pěstování zemáků pod senem slamou | re-pestovani-zemaku-pod-senem-slamou-id-702


No jeho komentář je tento:zasadí zemák, zahrne ho zemí,v podstatě ohrobuje, a na ten řádek nasype seno.Když brambor proroste, pak dodá seno tam , kde je ho méně.
Výsledek : neroste tam tráva , brambory mají stálou vláhu, mandelinek je minimum, úroda bohatá.Na začátku říkal, že tam byl předtím úhor, tak to má taky svůj vliv.Je to dobrý nápad, když nemáš hnůj , dá se to taky tak udělat.
78

Je elektromobil ekologičtější, než klasický automobil? | je-elektromobil-ekologictejsi-nez-klasicky-automobil-id-285


Na elektromobil mnohý člověk hledí, jako na automobil
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu

Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)

Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.


Editace: 1350900079
Počet článků v kategorii: 338
Url:kam-se-podel-oxid-uhlicity-id-286

AD
Share
Share
Tweet