Stavební dříví (jak se co dělá - video)
Jak se dělá stavební dříví - Jak se co dělá
- dříví provází člověka na jeho cestě od samotného počátku
- nejdříve asi, jako nástroje a nářadí, pak jako součást staveb a strojů
- zpracování dříví bylo velmi namáhavé a v současnosti je lidská dřina nahrazena převážně stroji
- stromy se před úpravou na stavební dříví nechají 20 minut máčet pro odstranění nečistot a změknutí kůry
- kmen dále putuje do odkornovačce, kde je zbaven kůry mezi rotujícími válci s hroty
- klády se řežou na pilách zvaných katr, jsou to dlouhé ploché pásy vertikálně uchycené se zuby, nebo na kotoučových pilách
- klády se rozřežou na trámy, fošny, latě, desky libovolné síly (záleží na kvalitě a průměru kmene)
- vše se třídí a kontroluje dle jakosti, provoz může být plně automatizován
Jak se dělá stavební dříví - Jak se co dělá - video
364LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Jak poznáme že máme v místnosti myš
- typický zápach hovínek a moči
- hovínka - mají tvar a velikost loupané rýže, ale jsou černá
- nakousané potraviny, sáčky a obaly potravin - otvor je roztřepený a u něj leží kousky odkousaného obalu
- nastražíme do rohů místnosti pasti s návnadou - myši raději kolem stěn a v koutech šmejdí, pokud se do jednoho týdne v jedné z pastí chytí myš tak máme jasno
Obrázek myších hovínek - trusu ve srovnání s hlavičkou zápalky. Hovínka jsou již vysušená, myš je zde zanechala asi před 3 měsíci.
- typický zápach hovínek a moči
- hovínka - mají tvar a velikost loupané rýže, ale jsou černá
- nakousané potraviny, sáčky a obaly potravin - otvor je roztřepený a u něj leží kousky odkousaného obalu
- nastražíme do rohů místnosti pasti s návnadou - myši raději kolem stěn a v koutech šmejdí, pokud se do jednoho týdne v jedné z pastí chytí myš tak máme jasno
Obrázek myších hovínek - trusu ve srovnání s hlavičkou zápalky. Hovínka jsou již vysušená, myš je zde zanechala asi před 3 měsíci.
O vodíku se hovoří, jako o palivu budoucnosti,
ale každé palivo musíme nejdříve vyrobit, nebo
vytěžit, upravit pro další použití a zde je problém.
Výroba vodíku použitelného, jako palivo
zatím spotřebuje více energie,
než se pak uvolní jeho spalováním a tato
příčina nejvíce brání masovému využití vodíku
například ve spalovacích motorech automobilů,
jako paliva budoucnosti.
ale každé palivo musíme nejdříve vyrobit, nebo
vytěžit, upravit pro další použití a zde je problém.
Výroba vodíku použitelného, jako palivo
zatím spotřebuje více energie,
než se pak uvolní jeho spalováním a tato
příčina nejvíce brání masovému využití vodíku
například ve spalovacích motorech automobilů,
jako paliva budoucnosti.
Na elektromobil mnohý člověk hledí, jako na automobil
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu
Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)
Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu
Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)
Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
Pasivní dům - definice: Pasivní dům (PD) je stavba, která splňuje přísná kritéria v oblasti energetických úspor provozu domu (zejména úspory za vytápění).
Zdokonalením pasivního domu s využitím vlastních zdrojů vzniká tzv. nulový dům.
Nulový dům je nezávislý na dodávkách a především cenách energie, protože si
její potřebu dokáže sám pokrýt - vyrobit pomocí moderních technologií.
Pasivní i nulové domy využívají nejen vnější energii (slunce, vrty), ale
pomocí kogenerace odebírají energii ze vzduchu při ventilaci (teplý vzduch z místnosti
nejdříve ohřeje vzduch přicházející zvenčí),
či odpadové vody, která předehřívá vodu přicházející například do bojleru,
takže když vypustíte vanu, většina tepelné energie získané z této teplé vody
je využita a zůstane v objektu.
Jaká je návratnost financí vložených do výstavby pasivního domu?
Pasivní domy jsou zhruba o 7 až 15% dražší než běžné domy.
Návratnost vložených financí do pasivního domu je zhruba 5 let.
Zdokonalením pasivního domu s využitím vlastních zdrojů vzniká tzv. nulový dům.
Nulový dům je nezávislý na dodávkách a především cenách energie, protože si
její potřebu dokáže sám pokrýt - vyrobit pomocí moderních technologií.
Pasivní i nulové domy využívají nejen vnější energii (slunce, vrty), ale
pomocí kogenerace odebírají energii ze vzduchu při ventilaci (teplý vzduch z místnosti
nejdříve ohřeje vzduch přicházející zvenčí),
či odpadové vody, která předehřívá vodu přicházející například do bojleru,
takže když vypustíte vanu, většina tepelné energie získané z této teplé vody
je využita a zůstane v objektu.
Jaká je návratnost financí vložených do výstavby pasivního domu?
Pasivní domy jsou zhruba o 7 až 15% dražší než běžné domy.
Návratnost vložených financí do pasivního domu je zhruba 5 let.
Sonar Sensor Fish Finder , či Fishing senzor jsou pomůcky, zařízení, které usnadní chytání ryb.
Sonar senzor je obvykle tvaru míčku a může odesílat data bezdrátově do mobilní aplikace.
Deeper Sonar Pro Plus změří
hloubku,
teplotu vody,
zobrazí profil dna,
detekuje ryby do vzdálenosti 80 metrů
čímž napoví rybáři, jestli má smysl v tomto místě lovit, či
jít jinam.
Další užitečné pomůcky jsou alarmy navijáků, které zaznamenají pohyb vlasce a upozorní na to rybáře zvukově i opticky.
Sonar senzor je obvykle tvaru míčku a může odesílat data bezdrátově do mobilní aplikace.
Deeper Sonar Pro Plus změří
hloubku,
teplotu vody,
zobrazí profil dna,
detekuje ryby do vzdálenosti 80 metrů
čímž napoví rybáři, jestli má smysl v tomto místě lovit, či
jít jinam.
Další užitečné pomůcky jsou alarmy navijáků, které zaznamenají pohyb vlasce a upozorní na to rybáře zvukově i opticky.
Editace: 22.8.2018 - 13:08
Počet článků v kategorii: 364
Url:jak-se-dela-stavebni-drivi