Plynový krb (jak se co dělá - video)
Jak se dělá plynový krb - Jak se co dělá
- plynový krb umožňuje čisté spalování, kdy odpadem je sice CO2, jenž údajně způsobuje oteplování planety, ale kouř neobsahuje navíc oxidy síry, jako při spalování hnědého uhlí, čímž je toto spalování o něco ekologičtější
- výhody plynového krbu jsou dále i ty, že pokud jste například nemocí upoutání na lůžko, nemusíte štípat dříví, či doplňovat jeho zásoby do místnosti
- nejdříve se připojí šroubení k regulačnímu ventilu
- pak se ventil i zapalovací plamínek připevní k rámu
- plamínek hoří neustále a umožňuje snadné znovu zapálení plynu velkého hořáku
- vše se dá ovládat pomoci dlouhých hřídelí z vně krbu
- namontují se hořáky a omezovací trysky
- propojí se elektroinstalace
- pokud zapalovací plamínek z nějaké příčiny zhasne, termočlánek zajisti zastavení přívodu plynu
- vyzkouší se všechny spoje zda plyn neuniká
- umělá polena se vyrábí z keramiky a ohnivzdorné pryskyřice
- vypálí se v peci při teplotě přes 200°C
- poleno se namočí do žáruvzdorné barvy a po vytažení a odkapání se vytvoří detaily ohořelého dřeva, vše se vypálí - barva snese až téměř 1300°C
- součástí dodávky jsou i lávové kameny, které umožní dojem žhavého popele pod poleny
Jak se dělá plynový krb - Jak se co dělá - video
364LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
V měsíci lednu, při tání sněhu začalo kapat ze stropu místnosti.
Po obhlédnutí krytiny byla nalezena puklina, kterou prosakovala
voda.
Oprava by znamenala buď vyměnit celou tabuli eternitu, nebo
použít překrytí - podložení plechem, či hydroizolaci.
Byla zvolena hydroizolace jelikož byla po ruce a jevila se jako
nejednodušší způsob opravy - zvládne jeden člověk i méně zručný.
Majitel důkladně očistil eternit od mechu a prachu, v místech,
kde se rozhodl vytvořit nátěr. Po očistění plochy použil penetraci
Den Braven.
Eternit byl sice vlhký, ale hydroizolaci Den Braven bylo možno
natírat i na vlhký podklad.
Oprava byla velmi rychlá a hydroizolace Den Braven zamezila
průsaku vody puklinou.

Po obhlédnutí krytiny byla nalezena puklina, kterou prosakovala
voda.
Oprava by znamenala buď vyměnit celou tabuli eternitu, nebo
použít překrytí - podložení plechem, či hydroizolaci.
Byla zvolena hydroizolace jelikož byla po ruce a jevila se jako
nejednodušší způsob opravy - zvládne jeden člověk i méně zručný.
Majitel důkladně očistil eternit od mechu a prachu, v místech,
kde se rozhodl vytvořit nátěr. Po očistění plochy použil penetraci
Den Braven.
Eternit byl sice vlhký, ale hydroizolaci Den Braven bylo možno
natírat i na vlhký podklad.
Oprava byla velmi rychlá a hydroizolace Den Braven zamezila
průsaku vody puklinou.



Na elektromobil mnohý člověk hledí, jako na automobil
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu
Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)
Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu
Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)
Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
Průkaza energetické náročnosti budovy (PENB) dale energetické štítky.
Energetické štítky budov mají označit, jakou energetickou náročnost (na vytápění) má jednotlivá budova.
Energetické štítky budou povinné u nových staveb a rozsáhlejších úprav staveb. U starších staveb budou postupně zaváděny od roku 2015.
Energetické štítky prodraží výstavbu budov (každý atest se musí zaplatit).
Energetické štítky budou povinné, kdo jej nebude mít vystavuje se značným sankcím.
Energetické štítky cena za vyhotovení 5 000 a více korun dle velikosti budovy.
Průkaz -štítek se vyhotovuje pro celou budovu, ne pro jednotlivé byty.
PENB bude nutné doložit při prodeji nebo pronájmu budovy.
PENB nepotřebují historické a památkově chráněné objekty, nebo například budovy pro letní rekreaci.
PENB bude nutné obnovit každých 10 let.
Tento zákon vetoval prezident republiky Václav Klaus, který v něm vidí
zbytečné mrhaní prostředků a šikanu domácností, které tuto nemalou částku mohli využít
právě například na zateplení budovy, zákon byl však nakonec schválen
i přes jeho veto.
Účel energetických štítků PENB
Zaváděním těchto štítků u elektrických spotřebičů bylo údajně dosaženo toho,
že výrobci vyrábějí energeticky méně náročné výrobky, jako tomu bylo před zavedením
těchto štítků, ale stejně zase musí kupující být ve střehu, jelikož téměř všechny
výrobky jsou ve skupině A, proto se přidávají k písmenu A znaménka +, ++, a
kupující se raději nakonec častěji rozhoduje podle uživatelských recenzí na internetu než podle
těchto pro něj nepřehledných, jako vejce vejci podobných štítků.
Ale lidé si zateplují domy ne proto, že je chtějí prodat a oslnit tak kupujícího,
ale proto, aby ušetřili náklady na provoz domácnosti a to již dávno dělají.
Některé názory občanů:
- dům se nehodlám prodat, takže štítek je mi k ničemu
- zbytečně odebrané peníze rodinám, které by mohly tyto prostředky rozumně využít
- něco podobného už tu bylo se solárními farmami, taky lidé důvěřovali, že se výrazně zlevní elektřina a opak je pravdou
- když se rodina ocitne v tíživé situaci a bude muset prodat vlastní dům, tak za poplatky zaplatí další nesmyslné výdaje
- kolik kdo za co utratí musí být v demokratickém státě jen jeho věc
- pozor na podvodné štítky ! posuv o jednu kategorii může zdražit objekt o stovky tisíc
Energetické štítky budov mají označit, jakou energetickou náročnost (na vytápění) má jednotlivá budova.
Energetické štítky budou povinné u nových staveb a rozsáhlejších úprav staveb. U starších staveb budou postupně zaváděny od roku 2015.
Energetické štítky prodraží výstavbu budov (každý atest se musí zaplatit).
Energetické štítky budou povinné, kdo jej nebude mít vystavuje se značným sankcím.
Energetické štítky cena za vyhotovení 5 000 a více korun dle velikosti budovy.
Průkaz -štítek se vyhotovuje pro celou budovu, ne pro jednotlivé byty.
PENB bude nutné doložit při prodeji nebo pronájmu budovy.
PENB nepotřebují historické a památkově chráněné objekty, nebo například budovy pro letní rekreaci.
PENB bude nutné obnovit každých 10 let.
Tento zákon vetoval prezident republiky Václav Klaus, který v něm vidí
zbytečné mrhaní prostředků a šikanu domácností, které tuto nemalou částku mohli využít
právě například na zateplení budovy, zákon byl však nakonec schválen
i přes jeho veto.
Účel energetických štítků PENB
Zaváděním těchto štítků u elektrických spotřebičů bylo údajně dosaženo toho,
že výrobci vyrábějí energeticky méně náročné výrobky, jako tomu bylo před zavedením
těchto štítků, ale stejně zase musí kupující být ve střehu, jelikož téměř všechny
výrobky jsou ve skupině A, proto se přidávají k písmenu A znaménka +, ++, a
kupující se raději nakonec častěji rozhoduje podle uživatelských recenzí na internetu než podle
těchto pro něj nepřehledných, jako vejce vejci podobných štítků.
Ale lidé si zateplují domy ne proto, že je chtějí prodat a oslnit tak kupujícího,
ale proto, aby ušetřili náklady na provoz domácnosti a to již dávno dělají.
Některé názory občanů:
- dům se nehodlám prodat, takže štítek je mi k ničemu
- zbytečně odebrané peníze rodinám, které by mohly tyto prostředky rozumně využít
- něco podobného už tu bylo se solárními farmami, taky lidé důvěřovali, že se výrazně zlevní elektřina a opak je pravdou
- když se rodina ocitne v tíživé situaci a bude muset prodat vlastní dům, tak za poplatky zaplatí další nesmyslné výdaje
- kolik kdo za co utratí musí být v demokratickém státě jen jeho věc
- pozor na podvodné štítky ! posuv o jednu kategorii může zdražit objekt o stovky tisíc
Elektronické poplašné zařízení - alarmy - mají mnoho výhod, ale i nevýhod. Často se spustí jen při výpadku elektrického proudu a podobně. Lupič, který zná jejich umístění je může obejít, deaktivovat nebo vyřadit z provozu.
Studie prokázali, že tam, kde začali ke střežení objektů využívat hlídací psy, tam klesl počet pokusů o vyloupení až na nulu.
Jednak dle štěkotu strážný, či majitel za pár dnů rozezná o jaký štěkot se jedná. Bezpečně lze pak určit, zda pes štěká na cizího člověka, nebo jen oznamuje, že je na obchůzce.
Zloděje navíc odradí ostré psí zuby a navíc pes, jako jeden z mála strážců, je ochoten při výkonu služby obětovat i vlastní život za svého pána.
Studie prokázali, že tam, kde začali ke střežení objektů využívat hlídací psy, tam klesl počet pokusů o vyloupení až na nulu.
Jednak dle štěkotu strážný, či majitel za pár dnů rozezná o jaký štěkot se jedná. Bezpečně lze pak určit, zda pes štěká na cizího člověka, nebo jen oznamuje, že je na obchůzce.
Zloděje navíc odradí ostré psí zuby a navíc pes, jako jeden z mála strážců, je ochoten při výkonu služby obětovat i vlastní život za svého pána.
Jak se dělají zubní kartáčky - Jak se co dělá
- zubní kartáček pochází z Číny okolo roku 1600
- 1780 - hromadná výroba zubních kartáčků v Anglii
- štětiny se používaly z prasete
- rukojeti se dělají z plastu na vstřikovacím lisu
- v hlavici může být téměř 60 otvorů pro štětiny
- štětiny zubních kartáčků jsou z nylonu
- v každém otvoru hlavice je zhruba 24 štětin
- štětiny jsou ohnuty na půl a ukotveny v otvoru pomocí drátku
- štětiny mohou být rovné, nebo zubaté - každý styl má jiné čistící účinky
- různobarevné štětiny nemají vliv na čištění zubů, ale jsou vkládány do hlavice jen z estetických důvodů
Jak se dělají zubní kartáčky - Jak se co dělá - video
Editace: 19.8.2018 - 14:10
Počet článků v kategorii: 364
Url:jak-se-dela-plynovy-krb