Párky (jak se co dělá - video)
Jak se dělají párky - Jak se co dělá
- hod-dog - párek v rohlíku je oblíbeným pokrmem rychlého občerstvení
- němečtí přistěhovalci je v USA (New York) prodávali již v roce 1860
- na výrobu hod-dogů se používá směs vepřového, hovězího a kuřecího masa
- maso jsou většinou odřezky svalové tkáně po porcování masa
- vepřové s hovězím se řádně pomele a přidá se kuřecí namleté
- dále se přidá škrob, sůl a dochucovadla
- přidá se voda a vše se promísí
- přídavek kukuřičného sirupu dodá jemnou nasládlou chuť
- směs se plní do plastového střívka
- střívko se vždy zakroutí po určité délce, což je délka párku
- párky pak jdou přes komoru s tekutým kouřem, který prosákne dovnitř a během uzení dodá hot-dogům příchuť uzeného
- po uzení se párky chladí ve slané sprše
Jak se dělají párky - Jak se co dělá - video
364LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Jak se dělají hranolky - Jak se co dělá
- údajně Belgičané začali opékat zemáky místo ryb v 17. století
- během I.světové války jsou hranolky oblíbeny mezi americkými vojáky sloužícími v Belgii a Francii proto v angličtině se nazývají "francouzské brambory"
- vhodné jsou oválné zemáky pro delší hranolky
- čím méně cukernaté jsou brambory, tím déle je dužnina bíla
- brambory rotují v klecovém bubnu kde se zbaví hlíny a klíčků
- pak se myjí a třídí dle velikosti
- dále se brambory napaří a tím se snadno na válcích s kartáčky loupačky zbaví slupky
- dělníci vyřadí vadné, zelené, poškozené, špatně oloupané brambory
- brambory se nařežou na hranolky
- hranolky se opticky kontrolují kamerou
- hranolky se zbaví cukru vyplavením aby po usmažení měly všechny stejnou barvu
- hranolky se bělí v horké a pak studené vodě
- hranolky se smaží asi 2 minuty v neztuženém rostlinném oleji
- zbaví se přebytečného oleje odkapáním na pásu
- zmrazí se při -15 až -25°C
- balí se do sáčků
- zákazník pak jen dosmaží asi 2 až 3 minuty v oleji a může konzumovat po přidání soli a octu
Jak se dělají hranolky - Jak se co dělá - video
Zemáky dle videa jsou jen položeny na půdu a přikryty slámou, nebo senem, či pokosenou trávou.
To zabrání růstu plevele, půda nevysychá, brambory jsou větší a snadno se vybírají viz video.
**VIDEO YOUTUBE
To zabrání růstu plevele, půda nevysychá, brambory jsou větší a snadno se vybírají viz video.
**VIDEO YOUTUBE
V České republice roční množství slunečního záření je mezi 950 a 1 250 kWh/m2/ rok


Jak se dělají igelitové tašky - Jak se co dělá
- igelitové tašky se vyrábí z granulí polyetylenové pryskyřice
- granule se roztaví ve vytlačovacím stroji při teplotě +240°C
- stroj vytlačí fólii tvaru válce v délce desítek metrů
- válec se rozřízne na dvě fólie
- fólie se rozřízne na požadovanou šířku
- fólie se navine na cívku - role
- z jedné role 158 kg vážící se vyrobí 35 000 tašek
- důležitý je i potisk fólie
- každá barva se aplikuje jiným válcem
- nyní je fólie připravena na řezání tašek
- na tašky lze natavit zapínací plastový zip
- okraje tašek se zatavují při +150°C
- i relativně malý závod může vyrobit 1 milion tašek za den
Jak se dělají igelitové tašky - Jak se co dělá - video
Na elektromobil mnohý člověk hledí, jako na automobil
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu
Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)
Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
budoucnosti, který je absolutně ekologický, bez negativních
vlivů na životní prostředí.
Jaká je však realita? Proč elektromobily již dávno nevytlačily
z provozu klasické automobily se spalovacími motory?
- výroba elektromobilu si vyžaduje mnohem větší spotřebu vzácných kovů, ale i kovů a materiálů, které mohou při uvolnění (autohavárie) v přírodě napáchat nemalé škody
- energetická náročnost na výrobu elektromobilu je mnohem vyšší jak u klasického automobilu
- následná demontáž elektromobilu představuje mnohem větší ekologická rizika, jako je tomu u klasického automobilu
Dobíjení akumulátoru solární a větrnou energií
- teoreticky v našich zeměpisných šířkách by bylo možné pomocí sluneční energie (pokud bude slunce svítit a bude dostatečná kapacita fotovoltaických článků, ale naše země svou polohou a počtem slunečních dnů jistě nepatří mezi solární "Kuvajty"), nebo dalšími alternativními zdroji (voda, vítr)
Dobíjení akumulátoru energii vyrobenou v tepelných elektrárnách
Tento způsob dobíjení je značně neekologický a neekonomický.
Zjednodušený příklad:
Z 1m3 zemního plynů se uvolní 10 kWh energie
- účinnost moderních uhelných a plynových elektráren 40 %, ztráty v přenosové soustavě 10%, k spotřebiteli se dostane v tomto případě přibližně 3,6 kWh energie ( to již jsme na účinnosti klasického benzínového motoru)
- účinnost akumulátoru zadáme na vynikajících 80% (ztráty při nabíjení zanedbáme) 3,6 kWh x 0,8 = 2,88 kWh
- účinnost elektromotoru elektromobilu (budeme velkorysí) dosadíme na 40% tedy 2,88 kWh x 0,4 = 1,152 kWh
Při použití elektřiny z elektrárny k provozu elektromobilu se využije k jeho pohybu přibližně jen 11% z využitelné energie určitého paliva.
U klasického automobilu s benzínovým pístovým motorem je účinnost tohoto motoru zhruba 35% využití energie uvolněné z paliva.
Editace: 18.8.2018 - 08:40
Počet článků v kategorii: 364
Url:jak-se-delaji-parky