Zpětná zrcátka umístění a výhody
Aby bylo lépe vidět za záď automobilu
Doplňková zrcátka mají přísavky, dají se umístit - přisát na sklo automobilu a zlepšit tak výhled na místa, která řidič nemá šanci uvidět ze svého sedadla. Na obrázku níže je zobrazeno, jak umístění zrcátka na stropě, těsně před zadním sklem, zlepší výhled za zadní část automobilu. V prvním případě vidí řidič jen tvář řidiče vozidla za ním (nebo jeho opěrku hlavy). V druhém případě již vidí většinu přední části kapoty a lépe odhadne vzdálenost mezi vozidly při parkování.
Zrcátko zpětné přídavné na stávající zrcátko shora, či ze spodku - panoramatické
Zrcátko se umísťuje většinou na stávající zrcátko na jeho horní lem. Podle natočení pak v něm může řidič sledovat vozidla jedoucí vedle něj, či zadní kolo při parkování a podobně.
Zrcátko zpětné přídavné na stávající zrcátko pro karavan, nebo vysoký přívěs např. pro koně
Zrcátko se umísťuje na stávající zrcátko pomocí přísavky. Tím je montáže velmi rychlá a snadná. Zrcátko se pak naklápí současně se zrcátkem vozidla.
Malá přídavná zrcátka do rohů zpětných zrcátek
Tato zrcátka jsou většinou prohnutá, panoramatická takže zaberou větší úhel, než klasická zpětná zrcátka. Problém je v tom, že zmenší plochů stávajícího zrcátka a pokud svítící slunce je za řidičem - vozidlem, tak při pohledu do nich dojde k oslnění řidiče.
Date: 22.07.2020 - 11:46
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Peugeot 404 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Výroba v letech 1960-1975
- Předchůdce Peugeot 403
- Nástupce Peugeot 504
- Třída velké rodinné auto
- Karoserie 4-dveřový sedan, 5-dveřové combi, 2-dveřové kupé 2-dveře dodávka
- Koncepce FR
- Motor 1.6L, 1.9L
- Převodovka 4-stupňová manuální, 3-stupňová automatická
- Designér Pininfarina
Peugeot 404 - nejlepší video 7 minut
Peugeot 307 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Výrobce: Peugeot Francie
- Léta výroby: 2001-2008
- Předchůdce: Peugeot 306
- Nástupce: Peugeot 308
- Třída: malý rodinný vůz
- Karoserie: 3 až 5 dveřový hatchback. 2-dveřové kupé, kabriolet, 4-dveřový sedan
- Motor: 1.4 L až 2,0 L
- Délka Hatchback: 4.210 mm
- Coupé Cabriolet: 4.350 mm
- Kombi: 4.420 mm
- Sedan: 4.470 mm
- Šířka: 1730 mm
- Výška: 1510 mm
- Podobné: Citroën C4
Peugeot 307 - video
Volkswagen Passat Variant cena
//www.volkswagen.cz/pdf_gen/passatvariant.pdfTechnická data:
- Délka, mm 4771
- Šířka, mm 1820
- Výška, mm 1516
- Rozvor, mm 2712
- Průměr otáčení, m cca 11,4
- Objem palivové nádrže, l 70
- //www.volkswagen.cz/pdf_gen/passatvariant.pdf
Volkswagen Passat Variant - video
Nejtragičtější nehody většinou postihnou řidiče s čerstvým řidičským oprávněním
Pamatujte na to, že nejtragičtější nehody bývají často na začátku a v průběhu prázdnin a především u řidičů s právě nabytým řidičským oprávněním, kteří chtějí svým kamarádům udělat radost tím, že je někam odvezou a taky se tak trochu předvést, že již jsou dospělí, avšak naprostý nedostatek zkušeností se projeví velmi brzy s těmi nejtragičtějšími důsledky.
Většinou nezkušení řidiči vjedou příliš rychle do zatáčky, vyjedou v zatáčce mimo vozovku a narazí do stromu, nebo předjíždějí v místech, kde nemají dostatečný rozhled na patřičnou vzdálenost. Pokud by s nimi jel ve vozidle zkušený řidič, jistě by nabádal z vlastní zkušenosti k velké opatrnosti.
Znovu se objevuje otázka, zda by čerství řidiči neměli dostat řidičák jen na zkoušku odlišný od toho, který mají zkušení řidiči. Hodně řidičů jezdí opatrněji pokud si vyzkoušeli na zařízení, jaká síla působí na řidiče, když narazí do překážky v rychlosti 40 km/h. Zařízení se skládá ze sedačky a kolejnicové dráhy, na které se sedačka s řidičem pohybuje rychlostí 40 km/h. Řidič je standardně připoután pásy. Sedačka v rychlosti 40 km/h narazí do překážky - bloku a řidiče pak v další dráze brzdí bezpečnostní pásy. Řidiči jsou překvapeni, jak prudký je náraz v této nepatrné rychlosti a jsou již pak více obezřetnější ve skutečném silničním provozu.
Řidiči s řidičákem na zkoušku by museli jezdit se zkušeným řidičem a to po dobu několik měsíců. Pokud by v této době neprovedli žádný přestupek, pak mohli získat již běžný řidičský průkaz.
Možná by bylo dobré i pro řidiče silných motocyklů, aby nejdříve získali oprávnění na osobní automobil, které by vlastnili po určenou dobu, než by se vyjezdili. Vždyť nehody silných motocyklů končí většinou smrtí jejich řidičů a to především z důvodu naprosté nezkušenosti řidiče.
Crash testy se dělají při rychlosti okolo 60 km za hodinu
Hodně, zejména mladých řidičů vidělo někdy na videu nárazovou zkoušku - crash test a z ní usoudilo, že se řidiči i spolujezdci nemůže nic stát, ale málo, kdo z nich tuší, že například čelní přesazený náraz vozidla se provádí v rychlosti (pro mladé lidi zdánlivě nepatrných) 64 km/h do deformovatelné bariéry a přesto se přední část vozidla zmačká až po nohy řidiče. Samozřejmě, že vážné dopravní nehody se stávají za rychlostí mnohem vyšších, kdy deformační zóna vozidla již není zcela schopna pohltit kinetickou energii vozidla a pak již dojde k přimáčknutí řidiče k sedadlu a většinou vážným úrazům, či ztrátě života.
Stromy kolem vozovky
Zatím co při čelním střetu dvou vozidel mají vozy takzvané deformační zóny, které jsou schopny pohltit část kinetické energie a zmírnit následky střetu pro posádku při nárazu do stromu je tomu jinak. Strom má kulatý kmen, žádnou deformační zónu, která by pohltila kinetickou energii vozu a strom se do vozu zakrojí mnohem hlouběji. Nárazy do stromů konči často smrtí jednoho i více členů posádky. Řešením by bylo snížení rychlosti na takových komunikacích, nebo stromy vykácet a vysadit ve větší vzdálenosti od okraje vozovky, protože stromy v určitých oblastech slouží, jako anti hluková a prachová clona, ale také, jako větrolamy, které zabraňují erozi půdy je mnohdy vykácení těchto alejí pro krajinu devastující.
už jsou velmi křehké - přepálené sluncem a mají většinou
po 50 000 km ulámané zajišťovací háčky a je lépe koupit
novou sadu a poklice vyměnit.
Poklice na kola aby neuletěly, nevypadly se zajišťují vázacímy
stahovacími elektrikářskými pásky.
Jsou to ty pásky, co například stahují kabely v automobilu.
Na každou poklici je třeba dát dva pásky proti sobě a provléci
dírou v disku, pak druhou zpět, obtočit kol paprsku kola a dotáhnout.
Proč dva stahovací pásky?
Pokud by puklice vyjela na jedné straně, tak pásek než se přetrhne,
může být jak na praku a létající puklice může poškodit blatník,
či po vymrštění někoho vážně zranit.
Pokud poklice špatně drží zkuste roztáhnout drát poklice v místě
pod ventilkem. V opačném případě je možné průhyb drátu zvětšit
a tím poklice jde lépe nasadit.
Obrázek míst kde poklici přichytíme stahovacími pásky a
drát, který při malém napružení je nutno více napružit, aby
poklice neuletěla.
Editace: 22.7.2020 - 20:46
Počet článků v kategorii: 351
Url:zpetna-zrcatka-popis-umisteni