Pokuta za stažené okénko u automobilu
AD MOB
Proč?
Zákon o provozu na pozemních komunikacích § 26, odst. 2
a v něm se zhruba píše, že:
Řidič, který se hodlá vzdálit od vozidla tak, že nemůže v případě potřeby okamžitě zasáhnout, musí učinit taková opatření, aby vozidlo nemohlo ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a nemohla je neoprávněně užít jiná osoba.
Možná namítnete "a co vozidla bez střechy, nebo motocykly?"
Protistrana Vám asi odpoví, že u vozidla se střechou jednoduchým zavřením okének a uzamčením dveří, prakticky znemožníte nenásilný vstup do vozidla a musíte to použit.
347LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
který se vyskytne na vozovce, i když venkovní teplota je nad 0°C.
Bývá v místech kde je po celý den stín, nebo na otevřených nechráněných
úsecích, kde je komunikace prochladlá,
nebo na mostech přes potoky, čí říčky, kde dochází k rychlému
podchlazení terénu.
Vozovka s černým ledem se jeví, jako by byla mokrá - lesklá a
v tom je její zrádnost.
Problém byl takový, že vypínač šel ztuha a nebylo možno
jej přepnout tlakem palce.
Pomohl kapka oleje vždy na volnou plošku a pak přepnutí
vypínače.
Nejdříve za pomocí šroubováku, nebo hasáku, lehce rozhýbat
a pak již vypínačem šlo naprosto lehce přepínat.
Olej byl vytřen tak, aby ploška pod vypínačem zůstala jen
mastná, ale nestál na ní olej.

Boční náraz crash test, boční airbagy.
Většina řidičů žije v domnění, že boční náraz do vozidla není tak nebezpečný a při koupi vozidla na tuto skutečnost neberou dostatečný zřetel, ale mnoho nehod z těžkými následky se odehraje na křižovatkách a tam právě často dochází k bočnímu nárazu.
Vypouklá stěna dveří a sloupku působí jako mostní klenba
Skořápka vajíčka, nebo klenba mostu mají společné to, že snesou obrovskou zátěž na ně působící (ne zevnitř). Tuto vlastnost skořápky využívají i konstruktéři bezpečných vozidel. Při bočním nárazu mají klenuté sloupky i dveře daleko větší odpor proti proti tlaku, který na ně působí a tím lépe chrání posádku vozidla viz obrázek.
Malé vozidlo Smart je při bočním nárazu odtlačeno automobilem, který do něj narazí z boku.
Nízká hmotnost vozidla může být i výhodou.
Vozidlo Smart je při bočním nárazu odtlačeno (díky nízké hmotnosti), aniž by došlo k výraznému průniku do vozidla a to řidiči může zachránit život. Navíc se aktivují boční airbagy, které zabrání nárazu řidiče do dveří a boční části automobilu viz video.
**
Karoserie masivních vozidel označovaných zkratkou SUV dokážou pohltit více kinetické energie při čelním i bočním nárazu
Při nákupu automobilu vyberte takové vozidlo, které maximálně ochrání při autonehodě Vás i Vaše blízké - tedy posádku.
Masivní vozidla jsou při čelním nárazu velmi bezpečná pro řidiče i posádku. Totéž platí i při bočním nárazu. Podívejme se na crash test vozidla BMW X1. Při koupi vozidla je třeba se rozhodovat právě na základě crash testů. Dobré výsledky v crash testech dávají velkou šanci posádce na přežití při autonehodách.
**
Vozidla SUV
Zkratka SUV znamená Sport Utility Vehicle v překladu sportovní užitkové vozidlo. Jedná se o velmi bezpečná vozidla při čelním i bočním nárazu. Tyto vozidla poznáme dle masivní, robustní konstrukce a na zadní části mají zpravidla označení 4x4 tedy náhon na všechny 4 kola. Mezi SUV vozidla patří již zmíněné BMW X1 jehož crash test jste mohli vidět na předchozím videu, nebo velmi oblíbený SsangYong Korando, či Suzuki Grand Vitara SUV.
1 litr LPG přibližně váží 0,55 kg
LPG je směs propanu a butanu.
Když automobil spotřebuje 6 litrů LPG na 100 km, spotřebuje 6 * 0,55 = 3,3 kg LPG.
Když automobil spotřebuje 2,9 kg LPG na 100 km 2,9 * 1,82 = 5,3 litru LPG.

Editace: 2017-07-31 07:56:48
Počet článků v kategorii: 347
Url:pokuta-za-stazene-okenko-u-automobilu
AD