Pokuta za stažené okénko u automobilu
Pokud opustíte automobil a necháte stažené okénko i v horkém tropickém dni, hrozí Vám pokuta.
Proč?
Zákon o provozu na pozemních komunikacích § 26, odst. 2
a v něm se zhruba píše, že:
Řidič, který se hodlá vzdálit od vozidla tak, že nemůže v případě potřeby okamžitě zasáhnout, musí učinit taková opatření, aby vozidlo nemohlo ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a nemohla je neoprávněně užít jiná osoba.
Možná namítnete "a co vozidla bez střechy, nebo motocykly?"
Protistrana Vám asi odpoví, že u vozidla se střechou jednoduchým zavřením okének a uzamčením dveří, prakticky znemožníte nenásilný vstup do vozidla a musíte to použit.
Proč?
Zákon o provozu na pozemních komunikacích § 26, odst. 2
a v něm se zhruba píše, že:
Řidič, který se hodlá vzdálit od vozidla tak, že nemůže v případě potřeby okamžitě zasáhnout, musí učinit taková opatření, aby vozidlo nemohlo ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a nemohla je neoprávněně užít jiná osoba.
Možná namítnete "a co vozidla bez střechy, nebo motocykly?"
Protistrana Vám asi odpoví, že u vozidla se střechou jednoduchým zavřením okének a uzamčením dveří, prakticky znemožníte nenásilný vstup do vozidla a musíte to použit.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Většina pojistek se nachází z boční strany panelu vedle volantu.
Víčko odklopíme pouze tehdy, pokud otevřeme dveře.

Víčko odklopíme pouze tehdy, pokud otevřeme dveře.


Xenonové žárovky mají zhruba o 60% až 70% větší svítivost, jak halogenové žárovky, ale výměna za halogenovou žárovku není většinou přípustná a je nutno vyměnit celý světlomet.
Mohu automobil, který je osazen halogenovými žárovkami vybavit xenonovými výbojkami a vyplatí se mi to?
- poraďte se s odborníkem zda vaše vozidlo je vhodné pro přestavbu na xenonová světla
- xenonová světla musí být vybavena ostřikovači nečistot a je třeba je používat, protože by jinak docházelo k rozptylu světla po znečištění skla xenonového světlometu
- xenonová světla musí být homologována, jinak neprojdete přes STK
- při přestavbě vozidla na xenon musí být použita celá xenonová sada, určená pro daný typ vozu
- xenonové světlomety jsou drahé 10 až 80 tisíc KCZ
- vozy s xenonovými světly musí být vybaveny automatickým naklápěním světel dle zatížení vozidla, proti oslnění protijedoucích vozidel
- kutilské přestavby homologovaných halogenových světlometů na xenonové jsou nepřípustné
- modré halogenové žárovky s xenonovým efektem nelze používat v běžném silničním provozu, jsou určeny pro rallye
Fabia s xenonovými světly - video
**VIDEO YOUTUBEDate: 09.07.2011 - 12:43

Renault Ondine
Roky produkce 1961 – 1962.
Technická data:
- Předchůdce: Renault 4CV
- Nástupce: Renault 6
- Třída: střední
- Karoserie: 4 dveřový sedan
- Provedení: RR
- Motory: 845cm3
- Převodovka: 3 a 4 manual
- Rozvor: 2267 mm
- Délka: 3937 mm
- Šířka: 1524 mm
- Výška: 1441 mm
- Hmotnost pohotovostní: 650 kg
- Max.rychlost: 130 km/h
- Počet vyrobených kusů:
Renault Ondine - video
Jak poznat určit vadné ložisko v náboji kola
V kabině vozidla se nejdříve jen občas ozvalo jemné drnčení a to v zatáčce vlevo.Hučení se ozývalo čím dál častěji.
Hukot nastával při rychlosti 40km/h a vyšší.
V pravotočivé zatáčce hukot ustal.
Po zvednutí auta na zvedáku a ručním otáčením kol, nebylo možno zjistit, které ložisko je poškozeno.
Byl nastartován motor, zařazena nejvyšší rychlost a kola roztočena na vysoké otáčky, jako by se jelo rychlostí 80km/h.
Pak byl vypnut motor, vyřazena rychlost.
Při těchto otáčkách kol, již bylo hučení pravého kola - jeho ložiska - velmi dobře slyšitelné a závada správně určena.
Proč se se ložisko v pravém kole daleko dříve poškodí, než ložisko v kole levém?
Povrch vozovky je většinou do oblouku, aby dešťová voda mohla rychleji odtékat z vozovky a nehrozilo nebezpečí aquaplaningu - ztráta kontaktu pneu z vozovkou na vrstvě vody.Tedy ložisko v pravém kole je daleko více namáháno, než ložisko v náboji kola levého.
Také na pravé straně vozovky (na jejím okraji) se více práší a to vše má za následek, rychlejší poškození ložiska na pravé straně vozidla, z pohledu řidiče.

Reflexivní pásy na bocích osobních automobilů | reflexivni-pasy-na-bocich-osobnich-automobilu-id-818
Možná se Vám stalo, že jste couvali z řady zaparkovaných vozidel
za snížené viditelnosti a tudíž víte, že je to velmi nebezpečné.
Rádi byste si nalepili na boky vozidla reflexivní pás, abyste byli
včas spatřeni ALE víte že?:
Reflexivní pásy u osobních automobilů do 8 míst k sezení + řidič,
nebo přípojných vozidel do celkové hmotnosti 750 kg jsou zatím zakázané (4.února 2015).
Zakázané použití reflexní označovací pásky
M1 Osobní automobily do 8 míst k sezení + řidič
O1 Přípojná vozidla do celkové hmotnosti 750 kg
Důvodem je patrně jasné odlišení osobních automobilů od vozidel policie
na křižovatkách, ale i v jiných situacích.
Bedlivě sledujte zákony, zda nedošlo ke změně.
za snížené viditelnosti a tudíž víte, že je to velmi nebezpečné.
Rádi byste si nalepili na boky vozidla reflexivní pás, abyste byli
včas spatřeni ALE víte že?:
Reflexivní pásy u osobních automobilů do 8 míst k sezení + řidič,
nebo přípojných vozidel do celkové hmotnosti 750 kg jsou zatím zakázané (4.února 2015).
Zakázané použití reflexní označovací pásky
M1 Osobní automobily do 8 míst k sezení + řidič
O1 Přípojná vozidla do celkové hmotnosti 750 kg
Důvodem je patrně jasné odlišení osobních automobilů od vozidel policie
na křižovatkách, ale i v jiných situacích.
Bedlivě sledujte zákony, zda nedošlo ke změně.
Editace: 2017-07-31 07:56:48
Počet článků v kategorii: 351
Url:pokuta-za-stazene-okenko-u-automobilu