Pokuta za stažené okénko u automobilu
Pokud opustíte automobil a necháte stažené okénko i v horkém tropickém dni, hrozí Vám pokuta.
Proč?
Zákon o provozu na pozemních komunikacích § 26, odst. 2
a v něm se zhruba píše, že:
Řidič, který se hodlá vzdálit od vozidla tak, že nemůže v případě potřeby okamžitě zasáhnout, musí učinit taková opatření, aby vozidlo nemohlo ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a nemohla je neoprávněně užít jiná osoba.
Možná namítnete "a co vozidla bez střechy, nebo motocykly?"
Protistrana Vám asi odpoví, že u vozidla se střechou jednoduchým zavřením okének a uzamčením dveří, prakticky znemožníte nenásilný vstup do vozidla a musíte to použit.
Proč?
Zákon o provozu na pozemních komunikacích § 26, odst. 2
a v něm se zhruba píše, že:
Řidič, který se hodlá vzdálit od vozidla tak, že nemůže v případě potřeby okamžitě zasáhnout, musí učinit taková opatření, aby vozidlo nemohlo ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a nemohla je neoprávněně užít jiná osoba.
Možná namítnete "a co vozidla bez střechy, nebo motocykly?"
Protistrana Vám asi odpoví, že u vozidla se střechou jednoduchým zavřením okének a uzamčením dveří, prakticky znemožníte nenásilný vstup do vozidla a musíte to použit.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Airbag vesta je určena především motorkářům, ale nalezne jistě uplatnění i jinde.
Při pádu z motocyklu se nafoukne a zpevni celý hrudník i partie krku.
Pak se začne pomalu vypouštět, aby netlačila na plíce a jiné orgány.
Výrazně zmírní náraz a zvýší šance na přežití jezdce.
Vesty mohou používat i spolujezdci.
Vestu lze použít vícekrát.
Vesta se nafoukne pomocí patrony.
Patrona je uvedena v činnost buď mechanicky (šňůrou připevněnou k motorce, řidič padá, šňůra aktivuje patronu)
nebo elektronicky.
Pád z motorky při rychlosti 100km/hod. se dá srovnat s pádem z výšky 42 metrů, což lze přirovnat k výšce venkovských kostelů, nebo ze střechy paneláku, přesto tuto zkutečnost mnozí řidiči nevědí, nebo podceňují.
Cena vesty v roce 2017 zhruba 15 000 korun.
Při pádu z motocyklu se nafoukne a zpevni celý hrudník i partie krku.
Pak se začne pomalu vypouštět, aby netlačila na plíce a jiné orgány.
Výrazně zmírní náraz a zvýší šance na přežití jezdce.
Vesty mohou používat i spolujezdci.
Vestu lze použít vícekrát.
Vesta se nafoukne pomocí patrony.
Patrona je uvedena v činnost buď mechanicky (šňůrou připevněnou k motorce, řidič padá, šňůra aktivuje patronu)
nebo elektronicky.
Pád z motorky při rychlosti 100km/hod. se dá srovnat s pádem z výšky 42 metrů, což lze přirovnat k výšce venkovských kostelů, nebo ze střechy paneláku, přesto tuto zkutečnost mnozí řidiči nevědí, nebo podceňují.
Cena vesty v roce 2017 zhruba 15 000 korun.
Nejdříve jsem hledal příčinu klepnutí při šlapání. Klepnutí se ozvalo vždy
v určité poloze kliky pedálu.
Zjistil jsem, že jedno šlapátko je volné, tak jsem jej jen dotáhl, ale zvuk
se ozýval dál.
Dal jsem kliky do vodorovné polohy, zatlačil na ně shora, pak je přetočil
o 180°, znovu zatlačil jen na kliky, ne na šlapátka a klepnutí se ozvalo znovu.
Tím jsem si byl jist, že zvuk nevydávají středy šlapek šlapátek, ale závada
je buď na čtyřhranu klik, nebo uvolněná příruba středu.
Oddělal jsem zátky C na klikách, stačilo vyloupnout malým šroubovákem a
dotáhle šrouby klik - nástrčák 14.
Znovu jsem zatlačil na kliky v poloze vodorovné a o 180°otočené a znovu
ozvalo klepnutí.
Nyní jsem zkusil na kliku tlačit z boku a zpět, jestli není vůle ve středu a
viděl jsem, že se středová osa mírně hýbe do stran, takže příčina bude
patrně uvolněná příruba středového složení označená písmenem D.
Zakoupil jsem si nářadí a to:
- stahovák na kliky
- středový klíč
Znovu jsem vyndal plastovou zátku a to z levé kliky, ta co je bez řetězového
talíře.
Vyšrouboval jsem šroub pomocí nástrčkového klíče 14 (byl tam pravý závit).
Zcela jsem zatáhl střed stahováku klik, abych jeho vnější závit zašrouboval
co nejvíce do kliky, protože by hrozilo vytržení závitu (hliníková slitina kliky
není příliš odolná).
Velmi pomalu a s citem jsem zašroubovával střed stahováku a zase povoloval,
dokud se nepodařilo kliku sundat (pokud Vám to nepůjde, raději dejte kolo
do servisu dřív než poškodíte závit kliky, či střed).
Po sundání kliky jsem použil středový klíč ( je třeba pečlivě zasunout co nejdál
do příruby, aby nedošlo k jejímu poškození.
Příruba měla pravý závit - tedy pokud jsem měl rameno klíče zcela nahoře na
12 hodinách, dotahoval jsem směrem k zadnímu kolu, tedy ke 3 hodinám.
Pozor!
Opačná strana s řetězovým talířem má opačný závit, levý (ale tu jsem nedotahoval).
Je zajímavé, že příruby se nedotahují po směru otáčení středové osy, ale proti
jejím otáčení, což možná vede k jejich povolování.
Po dotažení středové příruby jsem za zakýval klikou na protější straně ve
vodorovném směru a středová osa se již ani nepohla.
Nasadil jsem kliku pečlivě na čtyřhran, dotáhl, vyzkoušel a klepání se již
neozývá.
Závěrem:
Kontrolujte dotažení šlapátek a klik nejméně 4 x do roka, nebo každých
200 km, dokud si kliky řádně nesednou na čtyřhrany!
Zpočátku i raději po každé jízdě, aby se nedotažené kliky na čtyřhranu
nevymačkaly do kosočtverce.
v určité poloze kliky pedálu.
Zjistil jsem, že jedno šlapátko je volné, tak jsem jej jen dotáhl, ale zvuk
se ozýval dál.
Dal jsem kliky do vodorovné polohy, zatlačil na ně shora, pak je přetočil
o 180°, znovu zatlačil jen na kliky, ne na šlapátka a klepnutí se ozvalo znovu.
Tím jsem si byl jist, že zvuk nevydávají středy šlapek šlapátek, ale závada
je buď na čtyřhranu klik, nebo uvolněná příruba středu.
Oddělal jsem zátky C na klikách, stačilo vyloupnout malým šroubovákem a
dotáhle šrouby klik - nástrčák 14.
Znovu jsem zatlačil na kliky v poloze vodorovné a o 180°otočené a znovu
ozvalo klepnutí.
Nyní jsem zkusil na kliku tlačit z boku a zpět, jestli není vůle ve středu a
viděl jsem, že se středová osa mírně hýbe do stran, takže příčina bude
patrně uvolněná příruba středového složení označená písmenem D.
Zakoupil jsem si nářadí a to:
- stahovák na kliky
- středový klíč
Znovu jsem vyndal plastovou zátku a to z levé kliky, ta co je bez řetězového
talíře.
Vyšrouboval jsem šroub pomocí nástrčkového klíče 14 (byl tam pravý závit).
Zcela jsem zatáhl střed stahováku klik, abych jeho vnější závit zašrouboval
co nejvíce do kliky, protože by hrozilo vytržení závitu (hliníková slitina kliky
není příliš odolná).
Velmi pomalu a s citem jsem zašroubovával střed stahováku a zase povoloval,
dokud se nepodařilo kliku sundat (pokud Vám to nepůjde, raději dejte kolo
do servisu dřív než poškodíte závit kliky, či střed).
Po sundání kliky jsem použil středový klíč ( je třeba pečlivě zasunout co nejdál
do příruby, aby nedošlo k jejímu poškození.
Příruba měla pravý závit - tedy pokud jsem měl rameno klíče zcela nahoře na
12 hodinách, dotahoval jsem směrem k zadnímu kolu, tedy ke 3 hodinám.
Pozor!
Opačná strana s řetězovým talířem má opačný závit, levý (ale tu jsem nedotahoval).
Je zajímavé, že příruby se nedotahují po směru otáčení středové osy, ale proti
jejím otáčení, což možná vede k jejich povolování.
Po dotažení středové příruby jsem za zakýval klikou na protější straně ve
vodorovném směru a středová osa se již ani nepohla.
Nasadil jsem kliku pečlivě na čtyřhran, dotáhl, vyzkoušel a klepání se již
neozývá.
Závěrem:
Kontrolujte dotažení šlapátek a klik nejméně 4 x do roka, nebo každých
200 km, dokud si kliky řádně nesednou na čtyřhrany!
Zpočátku i raději po každé jízdě, aby se nedotažené kliky na čtyřhranu
nevymačkaly do kosočtverce.
Renault 9
Roky produkce 1982 – 1988.
Technická data:
- Předchůdce: Renault 14
- Následovník: Renault 19
- Třída: Small family car
- Karoserie: 3 až 5 dveřová
- Provedení: FF (Front-engine, front-wheel drive)
- Designer: Robert Opron
Renault 9 - video
Matné světlomety - čistění
Jemné zmatnění, nebo zešednutí
Zkusit vyleštit zubní pastou, nebo postříkat Coca-Colou, nechat minutu působit a vyleštit jemným hadříkem.Poškrábaný, více matný, nebo již zdrsněný povrch
Koupíme si unašeč a leštící filcový kotouč do úhlové brusky s adaptérem pro vrtačku. Leštěno rychlostí 350 otáček za minutu aby se povrch nezahřál tak namáčet filc do vody.
Na hrubší obroušení lze použít přípravek na čištění / leštění kohoutků z nerezu např. v kuchyni - REAL
Na jemné dočištění se osvědčila zubní pasta
Výsledek po 5 minutách - nutno řádně filc vlhčit vodou a dbát aby se plexisklo nezahřálo
Date: 22.07.2020 - 11:46
Co znamená zkratka MPV automobil.
(compact) MPV multi-purpose vehicle - znamená víceúčelové vozidlo.
Může dobře sloužit pro pohodlnou přepravu více osob, ale i rozměrnějšího nákladu, po sklopení zadních sedadel, která tím tvoří rovnou podlahu.
Lancia Voyager je typický představitelem MPV - multi-funkčního vozidla.
Date: 22.07.2020 - 11:46
Editace: 2017-07-31 07:56:48
Počet článků v kategorii: 351
Url:pokuta-za-stazene-okenko-u-automobilu