Audi A8

Audi A8
Akční ceny ceník automobilů značky Audi
//www.audi.cz/
Roky produkce 1994-now
Technická data:
- Rozvor 2992 mm
- Délka 5137 mm
- Šířka 1949 mm
- Výška 1460 mm
- Hmotnost pohotovostní až 1965 kg
- Objem zavazadlového prostoru 510 l
Audi A8 - recenze - video
Oficiální stránky: www.audi.cz
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
už jsou velmi křehké - přepálené sluncem a mají většinou
po 50 000 km ulámané zajišťovací háčky a je lépe koupit
novou sadu a poklice vyměnit.
Poklice na kola aby neuletěly, nevypadly se zajišťují vázacímy
stahovacími elektrikářskými pásky.
Jsou to ty pásky, co například stahují kabely v automobilu.
Na každou poklici je třeba dát dva pásky proti sobě a provléci
dírou v disku, pak druhou zpět, obtočit kol paprsku kola a dotáhnout.
Proč dva stahovací pásky?
Pokud by puklice vyjela na jedné straně, tak pásek než se přetrhne,
může být jak na praku a létající puklice může poškodit blatník,
či po vymrštění někoho vážně zranit.
Pokud poklice špatně drží zkuste roztáhnout drát poklice v místě
pod ventilkem. V opačném případě je možné průhyb drátu zvětšit
a tím poklice jde lépe nasadit.
Obrázek míst kde poklici přichytíme stahovacími pásky a
drát, který při malém napružení je nutno více napružit, aby
poklice neuletěla.

Common rail princip vstřikování význam
Silná vysokotláká čerpadla (čerpadlo) tlačí palivo do vnitřnímu tlaku odolné nádržky (trubky - rail), odtud pak je palivo společně (common) rozváděno k jednotlivým vstřikovacím jednotkám - injektorům, které jsou řízeny počítačem (ECU jednotka) a vstřikují palivo do válců motoru v přesných dávkách a v předepsaný čas (předstih).
Pokud je tlak vyšší, než přípustná mez, tak je palivo přepouštěno přes ventil zpět do nádrže vozu.
Výhody common rail:
- stálý a vysoký tlak i při vysokých otáčkách motoru
- palivo se lépe rozptýlí pod vysokým tlakem - rozstříkne do válce
- palivo dokonaleji shoří, protože směs je více homogenní - stejnorodá, nevytvářejí se shluky kapiček
- motory jsou úspornější proti klasickým, kde bylo třeba na každý válec jedno čerpadlo
- motory jsou spolehlivější, méně vibrují, mají klidnější chod
- spalování je ekologičtější
- systém lze využít i u zážehových motorů
Nevýhody common rail:
- vysoká cena jednotlivých komponent

Date: 22.07.2020 - 11:46
Vysvětlení - kroutící moment
1 Nm (newtonmetr) je síla působící na páku dlouhou 1 metr silou 1 newton.
Tak jako na kole se nám dobře šlape při určitých otáčkách, tak i motor
má nízkou spotřebu a malé vibrace když má vysoký kroutící moment.
Kroutící moment od určitého počtu otáček prudce klesá, takže nemá cenu honit motor v maximálních otáčkách.
Také v nízkých otáčkách motor trpí, poznáte dle chvění a cukání, obyčejně pod 2000 až 1500 ot/minuta,
a kroutící moment prudce klesá,
ale záleží na konstrukci motoru a proto je třeba se řídit doporučením výrobce.
Obrázek níže: Představte si, že držíte v rukou klacek dlouhý 1 metr a na jeho konec někdo přiváže závaží 1kg - ruce Vám bude kroutit dolů síla přibližně 1 Nm.
Kliknutím na obrázek se otevře kalkulátor výpočtu výkonu motoru dle otáček atd.

Date: 22.07.2020 - 11:46

Fiat 500
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Převodovka 4-rychlosti manual
- Rozvor 1.84 m
- Délka 2.97 m
- Šířka 1.32 m
- Výška 1.32 m
- Hmotnost pohotovostní 499 kg
New Fiat 500 - recense - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz

Renault 12 u nás známá jako Dacia 1300 (vyráběná v Rumunsku)
Roky produkce 1969 – 1980.
Technická data:
- Předchůdce:
- Nástupce: Renault 18
- Třída: střední
- Karoserie: sedan a kombi
- Provedení: FF
- Motory: 1.3 a 1.6 L
- Převodovka:
- Rozvor: 2 440 mm
- Délka: 4345 sedan, 441 kombi mm
- Šířka: 1 616 mm
- Výška: 1400 a 1445 mm
- Hmotnost pohotovostní: 950 až 980 kg
- Max.rychlost: 150 km/h
- Počet vyrobených kusů: asi 2 miliony
Renault 12 - video rekonstrukce vozu
Editace: 10.8.2011 - 14:58
Počet článků v kategorii: 351
Url:audi-a8