Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Common rail princip vstřikování


AD MOB

Common rail princip vstřikování význam

Silná vysokotláká čerpadla (čerpadlo) tlačí palivo do vnitřnímu tlaku odolné nádržky (trubky - rail), odtud pak je palivo společně (common) rozváděno k jednotlivým vstřikovacím jednotkám - injektorům, které jsou řízeny počítačem (ECU jednotka) a vstřikují palivo do válců motoru v přesných dávkách a v předepsaný čas (předstih).
Pokud je tlak vyšší, než přípustná mez, tak je palivo přepouštěno přes ventil zpět do nádrže vozu.

Výhody common rail:

  • stálý a vysoký tlak i při vysokých otáčkách motoru
  • palivo se lépe rozptýlí pod vysokým tlakem - rozstříkne do válce
  • palivo dokonaleji shoří, protože směs je více homogenní - stejnorodá, nevytvářejí se shluky kapiček
  • motory jsou úspornější proti klasickým, kde bylo třeba na každý válec jedno čerpadlo
  • motory jsou spolehlivější, méně vibrují, mají klidnější chod
  • spalování je ekologičtější
  • systém lze využít i u zážehových motorů

Nevýhody common rail:

  • vysoká cena jednotlivých komponent

common-rail system
Date: 22.07.2020 - 11:46

337LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


296

Fiat Coupe | fiat-coupe



Fiat Coupe

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Třída Sports car - sportovní vůz
  • Karoserie 2-dveřové coupe
  • Koncepce FF
  • Převodovka 5 a 6 rychlostí manual
  • Rozvor 2,540 mm
  • Délka 4,250 mm
  • Šířka 1,768 mm
  • Výška 1,340 mm
  • Hmotnost pohotovostní 1,250–1,320 kg
  • Designer Chris Bangle

Fiat Coupe - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
29

Výměna kola | vymena-kola-id-421


Stále více řidičů je usmrceno při výměně propíchnuté pneumatiky a
to z důvodu neoznačení místa výstražným trojúhelníkem, nezapnutím
výstražných světel - blinkrů a neoblečením si výstražné reflexivní vesty.

Bylo by víc než dobré dostat se s vozidlem na bezpečné místo (pryč
ze zatáčky a její těsné blízkosti, z nepřehledných míst) na krajnici, odpočívadlo, parkoviště na polní cestu atd.



  • - rozsvítit výstražná světla (blinkry na vozidle)
  • - zhasnout motor, zatáhnout ruční brzdu a zařadit zpátečku, či jedničku
  • - obléct reflexní vestu
  • - postavit trojúhelník
  • - nachystat hever i podložku pod něj (pokud vozíte podložku pod hever proti jeho zaboření do půdy či vozovky)
  • - pokud máme zakládací klíny, zajistíme jimi zadní kolo na protilehlé straně
  • - náhradní pneumatiku, klíč na šrouby
  • - povolit o jeden závit všechny šrouby (matice) pomocí klíče ještě před nadzvednutím heverem
  • - nasunout zvedák do míst k tomu určených výrobcem vozidla
  • - zvednout stranu vozidla tak, aby kolo bylo nad vozovkou asi 3 až 5 cm by mělo stačit
  • - vyšroubovat všechny šrouby - matice
  • - sundat kolo
  • - nasadit rezervu tak, aby otvory pro šrouby na disku seděly proti otvorům na kotouči (popřípadě nasadit disk na šrouby)
  • - zašroubovat šrouby, nejprve rukou, pak dotáhnout klíčem
  • - uvolnit hever a spustit vůz na zem
  • - řádně dotáhnout všechny šrouby (matice) křížem - vždy dva proti sobě ležící dokud jdou dotáhnout
  • - uklidíme poškozené kolo, hever, nářadí, klíče, zakládací klíny
  • - zkontrolujeme počet posádky
  • - uklidíme výstražný trojúhelník


Pokud používáte těsnící pěnu na opravu píchnutých pneumatik a kompresor 12V připojitelný například do zásuvky na zapalovač, měla by být oprava mnohem rychlejší a tím zmenšeno riziko Vašeho usmrcení projíždějícími vozidly.

Další možností je ukrýt se do bezpečí mimo vozovku a zavolat pneuservis, který opravu provede za Vás.
321

Stěrače skla automobilu špatně stírají oprava | guma-sterace-spatne-stira


Stěrače nestírají

Ještě než koupíte nové gumičky do stěrače, prohlédněte ty stávající.

Výměna je nutná, pokud již gumičky ztratily vláčnost, pružnost, jsou potrhané, nebo chybí jejich části.
Dále pokud nedoléhají celou plochou na povrch skla.
Zkontrolujte zda Vám někdo neohnul ocelový držák stěrací gumy.

Pokud je stěrací guma v pořádku, tak jí zkuste důkladně, ale opatrně, umýt ve vlažné vodě se saponátem.
Setřít její hranu, na které bývá přilepen asfaltový prach tak, aby jste necítili žádné zadrhnutí, pokud přejíždíte po hraně gumičky, či po jejich činných bočních plochách prstem.

Jakmile jste tedy gumičky očistili a necítíte na nich žádné nečistoty, postříkejte sklo vodou z rozprašovače, či ostřikovače a zapněte stěrač, stačí jen jednotlivé stírání.
Pokud je sklo důkladně setřeno bez toho, aby na něm zůstaly vodní šmouhy, tak jste si ušetřili něco nervů a starostí.

Kontrola ploch gumičky stěrače

Zkontrolujte nejen čelní plošku (břit), ale i boční stěny, zda na nich nejsou nalepeny kamínky a prach.

sterac-guma-cisteni-od-prachu-asfaltu.jpg
Date: 22.07.2020 - 11:46
13

Tragické nehody | tragicke-nehody


Nejtragičtější nehody většinou postihnou řidiče s čerstvým řidičským oprávněním

Pamatujte na to, že nejtragičtější nehody bývají často na začátku a v průběhu prázdnin a především u řidičů s právě nabytým řidičským oprávněním, kteří chtějí svým kamarádům udělat radost tím, že je někam odvezou a taky se tak trochu předvést, že již jsou dospělí, avšak naprostý nedostatek zkušeností se projeví velmi brzy s těmi nejtragičtějšími důsledky.

Většinou nezkušení řidiči vjedou příliš rychle do zatáčky, vyjedou v zatáčce mimo vozovku a narazí do stromu, nebo předjíždějí v místech, kde nemají dostatečný rozhled na patřičnou vzdálenost. Pokud by s nimi jel ve vozidle zkušený řidič, jistě by nabádal z vlastní zkušenosti k velké opatrnosti.

Znovu se objevuje otázka, zda by čerství řidiči neměli dostat řidičák jen na zkoušku odlišný od toho, který mají zkušení řidiči. Hodně řidičů jezdí opatrněji pokud si vyzkoušeli na zařízení, jaká síla působí na řidiče, když narazí do překážky v rychlosti 40 km/h. Zařízení se skládá ze sedačky a kolejnicové dráhy, na které se sedačka s řidičem pohybuje rychlostí 40 km/h. Řidič je standardně připoután pásy. Sedačka v rychlosti 40 km/h narazí do překážky - bloku a řidiče pak v další dráze brzdí bezpečnostní pásy. Řidiči jsou překvapeni, jak prudký je náraz v této nepatrné rychlosti a jsou již pak více obezřetnější ve skutečném silničním provozu.

Řidiči s řidičákem na zkoušku by museli jezdit se zkušeným řidičem a to po dobu několik měsíců. Pokud by v této době neprovedli žádný přestupek, pak mohli získat již běžný řidičský průkaz.

Možná by bylo dobré i pro řidiče silných motocyklů, aby nejdříve získali oprávnění na osobní automobil, které by vlastnili po určenou dobu, než by se vyjezdili. Vždyť nehody silných motocyklů končí většinou smrtí jejich řidičů a to především z důvodu naprosté nezkušenosti řidiče.

Crash testy se dělají při rychlosti okolo 60 km za hodinu
Hodně, zejména mladých řidičů vidělo někdy na videu nárazovou zkoušku - crash test a z ní usoudilo, že se řidiči i spolujezdci nemůže nic stát, ale málo, kdo z nich tuší, že například čelní přesazený náraz vozidla se provádí v rychlosti (pro mladé lidi zdánlivě nepatrných) 64 km/h do deformovatelné bariéry a přesto se přední část vozidla zmačká až po nohy řidiče. Samozřejmě, že vážné dopravní nehody se stávají za rychlostí mnohem vyšších, kdy deformační zóna vozidla již není zcela schopna pohltit kinetickou energii vozidla a pak již dojde k přimáčknutí řidiče k sedadlu a většinou vážným úrazům, či ztrátě života.

Stromy kolem vozovky
Zatím co při čelním střetu dvou vozidel mají vozy takzvané deformační zóny, které jsou schopny pohltit část kinetické energie a zmírnit následky střetu pro posádku při nárazu do stromu je tomu jinak. Strom má kulatý kmen, žádnou deformační zónu, která by pohltila kinetickou energii vozu a strom se do vozu zakrojí mnohem hlouběji. Nárazy do stromů konči často smrtí jednoho i více členů posádky. Řešením by bylo snížení rychlosti na takových komunikacích, nebo stromy vykácet a vysadit ve větší vzdálenosti od okraje vozovky, protože stromy v určitých oblastech slouží, jako anti hluková a prachová clona, ale také, jako větrolamy, které zabraňují erozi půdy je mnohdy vykácení těchto alejí pro krajinu devastující.

294

Fiat Bravo | fiat-bravo



Fiat Bravo

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Roky produkce 1995-2001
  • Předchůdce Fiat Tipo
  • Nástupce Fiat Stilo
  • Třída střední vůz
  • Karoserie 3-door hatchback
  • Koncepce FF
  • Platforma Fiat Type Two
  • Rozvor 2,540 mm
  • Délka 4,020 mm
  • Šířka 1,750 mm
  • Výška 1,420 mm

Fiat Bravo - recenze - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz


Editace: 22.7.2020 - 15:21
Počet článků v kategorii: 337
Url:common-rail

AD
11 Share
Share
Tweet