Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Common rail princip vstřikování


AD MOB

Common rail princip vstřikování význam

Silná vysokotláká čerpadla (čerpadlo) tlačí palivo do vnitřnímu tlaku odolné nádržky (trubky - rail), odtud pak je palivo společně (common) rozváděno k jednotlivým vstřikovacím jednotkám - injektorům, které jsou řízeny počítačem (ECU jednotka) a vstřikují palivo do válců motoru v přesných dávkách a v předepsaný čas (předstih).
Pokud je tlak vyšší, než přípustná mez, tak je palivo přepouštěno přes ventil zpět do nádrže vozu.

Výhody common rail:

  • stálý a vysoký tlak i při vysokých otáčkách motoru
  • palivo se lépe rozptýlí pod vysokým tlakem - rozstříkne do válce
  • palivo dokonaleji shoří, protože směs je více homogenní - stejnorodá, nevytvářejí se shluky kapiček
  • motory jsou úspornější proti klasickým, kde bylo třeba na každý válec jedno čerpadlo
  • motory jsou spolehlivější, méně vibrují, mají klidnější chod
  • spalování je ekologičtější
  • systém lze využít i u zážehových motorů

Nevýhody common rail:

  • vysoká cena jednotlivých komponent

common-rail system
Date: 22.07.2020 - 11:46

348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


293

Fiat Barchetta | fiat-barchetta



Fiat Barchetta

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Roky produkce 1995–2002, 2004–2005
  • Třída sportovní vůz
  • Karoserie Cabriolet
  • Koncepce FF
  • Motor 1.8L
  • Převodovka 5-rychlostí manual
  • Rozvor 2,443 mm
  • Délka 3,916 mm
  • Šířka 1,640 mm
  • Výška 1,265 mm
  • Hmotnost pohotovostní 1,056 kg

Fiat Barchetta - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
47

Kolik stojí výměna spojky u automobilu | kolik-stoji-vymena-spojky-u-automobilu-id-596


Cenu si můžete sami odhadem vypočítat a to je cena spojkové sady dle
druhu vozidla - u levnějších okolo 5 000 korun = 200 euro a
cena práce za hodinu.
Výměna může trvat zhruba 6 hodin, to je 6x500 = 3 000 korun.
Cena výměny spojky v neznačkovém servise tedy zhruba 8 000 a
v značkovém asi dvojnásobek, ale měla by tam být větší jistota
kvality náhradních dílů i provedení prací.
77

Brzdové špalky gumičky botky na kola bike životnost | brzdove-spalky-gumicky-botky-na-kola-bike-zivotnost-id-2233


Brzdové špalky, gumičky, bloky, botky na kolo - anglicky: bike brake pads
Životnost brzdových špalků závisí dle druhu a stylu jízdy.
Mohou být zničeny za jeden den, ale mohou vydržet i tisíce kilometrů (2 000, 5 000 a někdy i více jak 10 tisíc km)
Nejvíce jsou špalky opotřebovávány když jsou zaneseny blátem, pískem, prachem.
Nejméně pak jsou opotřebovávány pokud jezdíme svátečně, za hezkého počasí,
na zpevněných cestách v rovinatém terénu, tedy když brzdy téměř nepoužíváme.

Důležitá zásada je, že vozíme náhradní sadu špalků
s sebou a také nářadí pro výměnu špalků a pokud by došlo během jízdy
k takovému opotřebení špalků, že by hrozilo poškození ráfku, neprodleně
provedeme jejich výměnu.


Na kvalitních špalcích je vyznačena ryskou minimální vrstva po jejímž dosažení by se měla
provádět výměna špalků, jinak hrozí, že po opotřebení špalků se bude ráfku dotýkat nejen
při brzdění kovový držák špalku a dojde k poškození ráfku, jehož výměna pak bude mnohonásobně
dražší, než výměna špalků.


Brzdné špalky dle materiálu
Materiál: sintrovaný - vyrobené slinutím - spékáním různých práškových materiálů většinou za vysokého tlaku
a ve vakuu bod teplotou tání práškových substancí za vzniku homogenního materiálu z vlastnostmi jednotlivých vstupních
materiálů. Vytvoříme nový materiál, který nelze vyrobit roztavením, promícháním a vychladnutím.
Nízké pořizovací náklady;
Vysoká životnost za mokra;
Vysoká životnost za sucha;
Odolné proti vysoký teplotám;
Střední brzdný výkon;

Materiál: organický (pryskyřice)
Vysoká pořizovací cena;
Střední životnost za mokra;
Vysoká životnost za sucha;
Nízká odolnost proti vysokým teplotám;
Vysoký brzdný výkon;

Materiál: kevlar
Nízká pořizovací cena;
Střední životnost za mokra;
Střední životnost v suchém stavu;
Střední odolnost proti vysokým teplotám;
Vysoký brzdný výkon;

Brzdové špalky, elementy, gumičky, bloky, botky - minimální výška hloubka zářezu - před výměnou
Na obrázku níže je zeleně označen blok nový.
Jakmile zářezy ve špalku dosahují hloubky pouze 1 až 0,5 mm tak je raději vyměňte a je jedno
který zářez tuto minimální hloubku dosáhl jako první.

Pokud si však změříte nové špalky a vedete si statistiku ujetých kilometrů, můžete sami odhadnout
kolik kilometrů je možné ještě najet na stávající špalky, ALE jakmile zmizí některý ze zářezů,
tak je víc než rozumné špalky rychle vyměnit.
Někdy bloky mají po stranách vyznačenu WEAR LINE - linii maximálního opotřebení.
Při dosažení této linie je třeba špalky vyměnit.



Linie minimální výšky brzdového špalku - gumičky - bloku brzdy kola
Na obrázku je patrné, že minimální výška špalku před jeho výměnou se shoduje
s minimální hloubkou zářezů ve špalku - bloku - gumičce.


Kovová plocha je těsně pod hranicí mezního opotřebení bloku, zhruba 1 mm. Viz obrázek, kde bylo zavrtáno do bloku a vrták hned narazil na kov.
Proto z výměnou bloku neotálím a neriskuji zničení ráfku.
123

Volkswagen emise | volkswagen-emise


Volkswagen přiznal, že používal software a tím upravoval emise motorů tak, aby prošly náročnými testy. Po testech program automaticky přepnul na jiný režim.

Po částečném opadnutí vlny hněvu by bylo dobré se zamyslet nad příčinami.

  1. emisní limity jsou již téměř za hranici možností správné funkčnosti motoru, ale přesto se stále zpřísňují

  2. výrobci automobilů jsou pod obrovským tlakem, nejen konkurenčním

  3. automobilky zaměstnávají statisíce lidí, kteří jsou přímo závislí na prodeji, neúspěch si nemohou dovolit

  4. Volkswagen nemusí být jediný, kdo se snažil přežít v nelítostném boji



Závěrem
Zákony by měly být tak nastavené, aby je většina společnosti byla schopna dodržovat.
Emisní limity by měli stanovovat vývojáři motorů, aby byly reálné a nenutili výrobce k různým zoufalým trikům.
10

Aditiva do paliv | aditiva-do-paliv


Aditiva jsou látky, které se přidávají do jiných látek za účelem zlepšení vlastností nově vzniklé směsi.

Aditiva se přidávají, jak do benzínu, tak i do nafty popřípadě do oleje.
Co by měla dobrá aditiva zlepšit?
  • zlepšit startování i za silných mrazů
  • snížit tvorbu usazenin
  • snížit opotřebení sedel ventilů
  • snížit korozivění válce, pístních kroužků, sedel ventilů
  • chránit horní oblasti válců, zejména při vysokém zatížení
  • snížit tření v pracovním prostoru válce
  • eliminovat vzájemné tření kovových dílů motorů
  • snížit kouřivost motoru
  • snížit spotřebu (asi do 7%)
  • zlepšit stav elektrod zapalovacích svíček
  • čistotu vstřikovacích trysek
  • snížit opotřebení a poškození součásti
  • zvýšit životnost motoru

V dnešní době by již měly značkové benzínky prodávat paliva s přísadou aditiv (mělo by být i označeno na stojanu), takže tam odpadá potřeba přidávat aditivum do paliva.
Problém je u malých společností, kde je lépe pro jistotu raději aditivum do paliva přidat.

Některé názvy kvalitních aditiv do paliva:

  • Castrol TDA do nafty
  • Castrol TBE do benzínu
  • VIF Super Diesel Aditiv zimní do nafty
  • VIF Super Diesel Aditiv letní do nafty
  • BENADIT FORTE přísada do benzínu nahrazující olovo



Editace: 22.7.2020 - 15:21
Počet článků v kategorii: 348
Url:common-rail

AD
11 Share
Share
Tweet