Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

SENCOR SCR 5000GS kamera do auta review recenze


AD MOB

Přední kamera do auta

Parametry a výhody:
Cena: 1 400 Kč (rok 2021)
Video: Full HD a rozlišení 1920 × 1080 px (30 sn./s), dále v rozlišení 1728 × 1296 (30i) a 1280 × 720 (sn./s)
Fotografie v rozlišení 12 Mpx, 10 Mpx, 8 Mpx, 5 Mpx, 3 Mpx, 2 Mpx, 1,3 Mpx a VGA
Objektiv max. úhel záběru 170 °
Umožňuje nahrávání do smyčky a má i parkovací monitor
G-senzor reaguje na kolizí a uzamkne patřičný záznam v případě nehody
GPS modul pro zaznamenání polohy do videa a zobrazení trasy v mapě
Noční režim Starlight Vision zobrazí co vidí řidič a má 2 noční filtry: černobílý a barevný Displej: 1,5" LCD
Ukládání: na microSD kartu o kapacitě až 128 GB
Li-Ion baterie: 180 mAh (3,7 V) - nabíjení se přes microUSB
Rozměry 55 × 47,5 × 41 mm

SENCOR-SCR-5000GS.jpg

Nevýhody

- nabíjení jen přes zástrčku do zapalovače, takže když už je zásuvka obsazena, tak je třeba dokoupit nejlépe Roztrojku do zásuvky zapalovače + 2 USB
- kupte kameru s přísavkou, ne tu co se musí lepit na sklo, aby na STK nebyl problém, když budou chtít, aby kamera byla odstraněna
- integrovaná baterie vydrží 3 minuty, takže musí být kamera stále připojená ke zdroji nabíjení
- kamera vypadává z držáku např. na železničním přejezdu atd.
- nemá Wi-Fi, HDMI výstup, ani Bluetooth, takže komunikace s PC, nebo mobilem přes Čtečky Micro SD karet jak přenosné, tak vestavěné (moderní notebooky mají čtečku karet)

Date: 13.01.2021 - 10:12

349LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


75

Renault Clio Thalia kabel | renault-clio-thalia-kabel-id-845


Kryt levého světlometu Renault Clio II

327

Klepání ventilů, vůle ventilů, seřízení ventilů, benzínové motory | serizeni-klepani-ventilu


Jak na klepání ventilů, vůle ventilů, seřízení ventilů, benzínové motory

Jakou vůli má mít sací a výfukový ventil?

V nouzi:
sací 0,10 mm
výfukový 0,25 mm
Jinak se musíte řídit hodnotami zadanými výrobcem!
Je nutno vždy natočit píst seřizovaných ventilů do horní úvrati a ventily daného válce musí být zavřeny.

Motorem lze také otočit tak že:

  • vyšroubujete svíčky z hlavy válců
  • nadzvednete jedno hnané kolo
  • zařadíte nejvyšší rychlostní stupeň
  • kolem otáčíte dokud se píst seřizovaného válce nedostane do horní úvrati a to v době zážehu (přeskočení jiskry na dané svíčce), aby ventily byly zavřené
  • někdo použije špejli, na které si vyznačí rysky a pak vidí, kdy je píst nejvýše, tedy kdy vačka netlačí na žádné vahadlo seřizováného válce

Motor musí být vychladlý

Před samotným seřizováním musí být motor nejméně 3 hodiny v klidu, aby vychladl.

serizeni-ventilu-motoru-pomoci-sparove-merky

Jak poznám že ventily klepou?

  • benzínový motor vydává zvuk jako motor naftový / dieselový
  • při jízdě z kopce při zařazené rychlosti tzv. brzdění motorem se ozývá klepání
  • střílení do výfuku (ventily netěsní, zřejmě jsou již poškozené dosedací plochy - neshořelá směs vybuchuje ve výfuku a zřejmě zničí i katalyzátor)
  • klepání může způsobovat i nekvalitní benzín (zkuste benzín od Benziny, či dle zkušeností)
  • teplý motor klepe na volnoběh (nechte nastartovaný motor, automobil zajistěte proti rozjetí, vystupte a poslouchejte)
  • poproste odborníka ať motor poslechne

Proč musí mít ventily správnou vůli?

Ventily musí mít vůli aby nedošlo k jejich zničení, zničení hlavy válců, vahadel, zničení výfukového systému, katalyzátoru a dalším škodám.

Ventily se teplem roztahují, sací méně než výfukový kolem kterého odchází žhavý plyn a proto výfokový má většinou větší vůli mezi přítlačným mechanizmem.

Velká vůle ventilů a její následky

  • klepání ventilů, jako šicí stroj či naftový motor
  • mění se načasování - zkracuje se čas pro nasávání směsy i výfuk spalin
  • rozklepávají se dotykové části vahadla a ventilu, protože náraz je prudší čím větší je mezera a mezera se rychleji zvětšuje
  • směs předčasně vybuchuje, protože výfukový ventil neumožnil řádné vyprázdnění spalovací komory a žhavé splodiny uspíší výbuch ještě před přeskočením jiskry na svíčce
  • motor ztrácí výkon, protože má kratší čas na nasátí směsy z důvodu že ventil není včas otevřený

Malá vůle ventilů a její následky
  • nedovření ventilu a jeho zničení i poškození hlavy válce - sedla
  • prostor válce netěsní v době expoloze, nebezpečí i vznícení celého motoru
  • poškození výfukového potrubí a katalyzátoru

Oprava ventilů je většinou velmi nákladná záležitost proto seřízení provádějte včas.
Čím vyšší otáčky motoru, tím přesnější a častější seřízení je třeba provádět.

Musí se seřizovat všechny motory s ventily?

Seřizují se jen ventily u motorů, které nejsou vybaveny hydraulickou či jinou samoregulací, ALE to vše máte uvedeno v manuálu k Vašemu vozidlu.
Pokud Vám klepou ventily u motoru, který je vybaven samostavy vůle, pak je třeba bezprostředně kontaktovat odborný servis, kde Vám poradí, jak postupovat, aby nedošlo ještě k většímu poškození hlavy válců atd.

Kvalita oleje má vliv na hydraulické seřizování vůle ventilů

Olej motorový měňte včas v předepsaných intervalech, jinak hrozí znefunkčnění hydraulických samoštelů, automatickému nastavovaní vůle ventilů.


Date: 22.07.2020 - 11:46
112

Teplý benzínový motor špatně startuje - řešení | teply-benzinovy-motor-spatne-startuje-reseni-id-2332


Zahřátý benzínový motor v létě, za teploty nad +20°C špatně startuje.
Doba do dalšího startu asi 15 minut.
341

Alternátor závady měření napětí | alternator-zavady-mereni-napeti


Alternátor závady

Před svařováním elektrickým proudem částí vozidla, odpojit baterii a alternátor, aby nedošlo k jejich poškození.
Při běhu motoru neodpojujte baterii, mohlo by dojít k průrazu diod alternátoru stále zvyšujícím se napětím.

Pokud napětí měřené na baterii, pří vypnutých spotřebičích, před startem motoru, se po startu a běhu motoru, nezvýší, bude patrně závada v dobíjecí soustavě (alternátor/regulátor/vodiče).

Souhrn - mělo by být u 12V soustavy:
12V až 12,6V napětí na baterii bez zapnutého zapalování a bez zapnutých spotřebičů (světla, ventilátor a pod.)
13,5V až 14,5V napětí na baterii u nastartovaného motoru a vypnutých spotřebičích

Některé vývody na alternátoru / regulátoru:
B+ vývod na alternátoru je hlavní silový kabel (B+) vede k baterce /startéru
D+ vývod ke kontrolce dobíjení (buzení)/po sepnutí zapalování ve spínací skřínce - rozsvítí se kontrolky (kontrolka je důležitá , bez ni by se alternátor nenabudil a nedobíjel by / po nastartování motoru zhasne, když je vše OK a vyrovná se napětí mezi jejím obvodem a obvodem silovým, který začne dodávat proud )
W u dieselových motorů - pro otáčkoměr, nebo vstupní signál pro řídící jednotku - nefunguje u benzíňáků
D- je záporné připojení baterie / kostra


Regulátor zapíná / vypíná proud do kotvy (buzení rotoru)

Při dosažení určitého napětí regulátor přeruší obvod buzení rotoru (kotvy), kotva se přestane chovat jako magnet a tím zabrání vzniku el. proudu v statorovém vinutí.

Na obrázku regulátor Škoda 105 - 120.
regulator-napeti-skoda-105-120.jpg
Měření / kontrola spínání při určitém napětí na vyjmutém regulátoru
  • na proměření se používá regulovatelný zdroj napětí s elektronickou pojistkou proti poškození regulátoru
  • je třeba určit, kde připojit zdroj plus + (možné značení B+, 54, 54/15) a kde mínus - ( většinou kostra regulátoru, či B-)
  • zkušební žárovka se pak připojí k DF a B-,
    nebo k DF a 54 (dle zapojení buzení viz konektory škodováckého regulátoru obr nad),
    nebo ke kartáčům (uhlíkům), když jsou součástí regulátoru, či vývodům k buzení kotvy
  • na obrázku níže (polský regulátor Jezpol jezpol.pl) se připojí + zdroje k bílému vývodu, mínus pak na kostru a na uhlících se měří budící napětí, zda správně vypne při překročení max povoleného napětí
  • regulator-napeti-skoda-favorit-felicia-avia-jezpol.jpg
  • zkušební žárovka musí (měla by) zhasnout při zvýšení napětí mezi 14,2 až 14,8V viz video
  • Video - proměření regulátoru pomocí regulovatelného zdroje napětí
  • pokud jsme vyloučili, poškození baterie a napětí dodávané alternátorem při měření na svorkách baterie, při změně otáček motoru, či vypínání a zapínání spotřebičů, výrazně kolísá, bude na vině patrně závada na regulátoru, či v alternátoru samotném


Hledání závady - aneb, není třeba ihned měnit alternátor, když je baterie vybitá
  • zkontrolujme pojistky a žárovky kontrolek (dobíjení - po zapnutí zapalování svítí)
  • ověříme si zda není vadná baterie, změřit hustotu elektrolytu atd.
  • očistíme kontakty baterie
  • u vypnutého motoru provést kontrolu alternátoru, (napnutí řemenů, pokud je jimi poháněn)
  • očistit kontakty připojení alternátoru (regulátoru) k elektrické soustavě vozidla
  • opálené kontakty lépe vyměnit
  • zkontrolovat stav izolace vodičů alternátoru (někdy může dojít k opálení izolace a probíjení na kostru a pod.)
  • při nastartovaném motoru poslechnout zda nepískají ložiska alternátoru

  • Jednoduchý způsob měření testerem
  • například v Lidlu občas mívají jednoduchý tester baterii za 250 kčs, měří se dle návodu
  • tester ukáže stav baterie a taky zda alternátor dodává napětí v daném rozmezí
  • tester-battery-alternator.jpg
  • Digitální voltmetr do auta
  • vsouvá se do zásuvky na zapalovač - je třeba vybrat takový, který nepřepíná neustále mezi hodnotami (teplota atd.)
  • odpadá ne příliš pohodlné měření pod kapotou motoru
  • digitalni-voltmetr-do-auta.jpg

  • Přesnější měření kvalitním voltmetrem
  • měření se provádí dle návodu k měřidlu - voltmetru
  • vypnou se všechny spotřebiče vozidla (světla, rádio atd.)
  • změří se napětí baterie před nastartováním motoru a zapíše se hodnota např. 12,6V
  • pak se nastartuje motor a nechá se běžet na volnoběh, napětí na svorkách baterie. Zapíše se hodnota. U 12V soustavy bývá např. 14,2V (aby se baterie dobíjela)
  • pokud napětí kleslo, po nastartování a chodu motoru např. na 11V, tak alternátor / regulátor je velmi pravděpodobně porouchaný a nedodává proud
  • zvýšíme otáčky motoru (někdo přidá plyn) napětí 14,2V se nesmí měnit (u starších, mechanických regulátorů může dojít k rozdílu, ale ten je třeba dohledat v manuálu k výrobku)
  • pokud došlo k výraznému zvýšení napětí např. až na 19V, bude patrně poškozený regulátor napětí
  • pak zkusíme zapnout spotřebiče (světla, rádio, ventilátor, vyhřívání skla), pokud dojde k výraznému snížení napětí a regulátor (alternátor) obsahuje výkonnou diodu, bude tato dioda patrně poškozená



Nejčastější závady na alternátoru od jednoduchých po složité

  • spálená pojistka, nebo kontrolní žárovka dobíjení
  • uvolněné, zoxidované kontakty a spoje alternátoru, či baterie
  • poškozené kabely, nebo kontakty el. soustavy
  • poškozené, nebo opotřebované uhlíky
  • regulátor napětí (samostatný, nebo s kartáči-uhlíky připevněný k alternátoru)
  • poškozená některá z diod usměrňovacího diodového bloku - můstku (alternátor vyrábí střídavý proud/napětí a diody je usměrní na stejnosměrný)
  • ložiska pískají, či hučí, je třeba jich vyměnit (hučení může signalizovat i poškození statorového vynutí, kontrolka dobíjení svítí i při běhu motoru což by neměla)
  • proražené vinutí rotoru, nebo statoru (zkusit prohlédnout, zda je poškození opravitelné, jinak převinout, nebo koupit nový alternátor)

Schéma zapojení alternátoru u starších typů vozidel se třemi vývody na regulátoru

alternator-skoda-100-120-schema-zapojeni.png
Date: 06.12.2020 - 08:10
248

Volkswagen Transporter T3 | volkswagen-transporter-t3



Volkswagen Transporter T3

Technická data:

  • Předchůdce Volkswagen Type 2
  • Nástupce Volkswagen Transporter (T4)
  • Třída Van
  • Uspořádání motor vzadu, pohon zadních kol, nebo pohon na všechny čtyři kola
  • Platforma koncernu Volkswagen T3
  • Motor 1,6 L až 2,6 L
  • Převodovka 3-rychlostní převodovka, 4-stupňová manuální, 5-stupňová manuální
  • Rozvor 2461 mm
  • Délka 4569 mm
  • Šířka 1844 mm
  • Výška 1928 mm

Volkswagen Transporter T3 - valník - video

**



Editace: 13.1.2021 - 12:41
Počet článků v kategorii: 349
Url:sencor-scr-5000gs-kamera-do-auta-review-recenze

AD
11 Share
Share
Tweet