Re: Renault Clio II výměna žárovek zadní skupinová svítilna
AD MOB

350LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Bezpečnostní pásy se špatně navíjí zpět - řešení problému
Zkusit jednu, nebo více možností- poškozené pásy, které již drhnou, je třeba vyměnit
- pročistit, promazat pás např. sprayem Cockpit Cleaner, určeným k čistění palubní desky
- pás očistit JARem. JARem pak pomazat místa pásu, kde nebude v kontaktu s připoutanou osobou pro zvýšení kluznosti pásu
- pro zvýšení kluznosti pásu, průchodem oky, lze v nouzi použít tekuté mýdlo, holící pěnu
- pás pomalu vytahovat a čistit jej například vlhčeným ubrouskem určeným pro dětské zadečky, který obsahuje přísady pro ochranu kůže, takže pás mírně promaže, pak zkusit navinout zpět, zda došlo ke zlepšení
- pás vytáhnout na maximum a použít spray na čistění palubní desky, na jeho očištění a zkusit navinout zpět
- postříkat mírně pás, který nebude v kontaktu s osobou po připoutání (aby se neumastila), postříkat silikonovým sprayem
- odmontovat kryt sloupku a vyčistit všechna místa, kde je pás provlékán různými oky a plochami - promazat navíjecí zařízení
- pokud nepomohlo vyčištění a promazání všech třecích ploch, pak bude asi nutno vyměnit pružinu v navíjecím mechanizmu
Dnes již vozidla stále častěji jsou osazována kamerami, které nahrazují zpětná zrcátka, čímž se snižuje odporu vzduchu a i spotřeba.
Dále jsou to kamery pro a radar pro bezpečné couvání.
Automobil dokonce sám při parkování upozorní na místo, do kterého je schopen následně sám zaparkovat.
Dalším vynikajícím pomocníkem je navigace, která do budoucna bude ještě více zobrazovat okamžitý stav, zácpy, autonehody.
Vozidla budou tak naváděna na nejprůchodnější trasu k zvolenému cíli.
Další obrovskou výhodou bude možnost vidět do zatáček a nepřehledných úseků, což výrazně sníží nehodovost při nesprávném předjíždění.
Vozidla také sama upozorní na svou závadu okolní vozidla a že musí zastavit, nebo zaparkovat na nejbližším možném místě.
Vozidla také pomocí elektroniky a radaru dokáží dodržet téměř naprosto přesně bezpečnou vzdálenost mezi vozidly.
Vidíme, že výhod automaticky řízeného vozidla je stále více, ale zatím člověk je nenahraditelný a povolání řidiče kamionu, či autobusu nabízí snad nejvíce volných pracovních míst na úřadech práce.
Nicméně vozidla řízená automaticky jistě jednou vyjedou plnit svou funkci. Bude to nejdříve asi na silnicích určených jen pro provoz těchto vozidel.
Pokud se vše osvědčí, postupně budou zapojována i do normálního provozu, ale povolání řidič asi nikdy nezanikne. Vždyť řízení vozidla je pro mnohé jeho největším potěšením.
**VIDEO YOUTUBE
řádného bočního odstupu.
Jednou z hlavních příčin je, že řidič si myslí, že cyklista je schopen udržet
přímý směr jízdy, to však pro cyklistu většinou není možné.
Při šlapání totiž dochází k neustálému zakřivování dráhy doprava a na
další šlápnutí doleva. Výsledkem je klikatá dráha. Je tedy nutné počítat s tím
a vytvořit dostatečný odstup od cyklisty.
Pokud navíc ještě fouká boční vítr, je třeba objet cyklistu s ještě větším
odstupem.
Dráha cyklisty je většinou klikatá a je nutné s tím počítat ponecháním řádného
bočního odstupu při předjíždění. A pokud předjetí by bylo riskantní, tak určitě zpomalte
a vyčkejte na bezpečný okamžik.

Může jezdit auto na vodu?
Je to automobil, který by využíval energii k svému pohybu přímo z vody, nebo vodík a kyslík vyrobený rozkladem molekuly vody.
Zatímco automobil jezdící přímo na vodu je spíše z říše snů, automobil jezdící na kyslík a vodík, či přímo na vodík je cesta reálná.
Proč nelze jezdit přímo na vodu jejím spalováním?
Voda je již produktem hoření, proto jí nelze přímo použít pro spalování do spalovacích motorů.
Na její rozložení na kyslík a vodík je třeba energie a v nejlepším možném případě tuto energii bychom získali zpět,
ale většinou je to jen kolem 10%, které z tohoto cyklu rozklad > sloučení získáme.
Problém - nelze získat více energie sloučením atomů, než co bylo třeba na rozklad molekul vody
Problém je, že na rozklad vody na kyslík a vodík, je třeba více energie, než se pak získá jejich spalováním, nebo na výrobu
elektřiny v palivových článcích.
Voda se rozkládá na kyslík a vodík chemicky, nebo elektolýzou.
Vodík se následně spaluje v motoru klasicky, nebo v palivovém článku k výrobě elektrické energie.
Na rozklad vody chemickou cestou se používají například
hliník, hořčík či tetrahydridoboritan sodný.
Vodík by bylo možno vyrábět v atomových i tepelných elektrárnách mimo odběrovou špičku, kdy je zařízení využito minimálně.
Palivový článek vodíkový
- Palivový článek využívající atomy vodíku a kyslíku pracuje svým způsobem na opaku elektrolýzy.
- V článku jsou elektrody, elektrolyt a mikrosíto - polopropustná membrána.
- Do článku se přivádí k elektrodám jedním vstupem vodík (ANODA) a druhým kyslík (KATODA).
- Atomy vodíku ztratí na anodě elektron který není schopen projít přes síto - polopropustnou membránu, oddělující ANODU a KATODU, a je nucen putovat ke katodě přes anodu a spotřebič (zde vznikne kation vodíku, který již membránou může projít).
- Uvolněné elektrony tedy putují mezi elektrodami, pokud je obvod uzavřený (v obvodu je spotřebič např. motor atd.) a vykonávají práci.
- Atomy kyslíku jsou přiváděny ke katodě. Přibírají volné elektrony a vznikají z nich aniony.
- Atomy vodíku (kationy) zbavené elektronu se již protáhnou membránou a spojí se s atomy kyslíku (aniony).
- Odpadní produktem je voda vznikající na katodě.
Schéma výroba elektřiny z atomů vodíku a kyslíku

Z obrázku by mělo být patrné, že vodíkový článek pracuje podobně jako akumulátor, ve kterém také putují volné elektrony
mezi elektrodami a mohou konat užitečnou práci.
Důležité je aby vodík pro palivové články byl získáván šetrně k životnímu prostředí - tedy ekologicky a ne naopak.
Některá vozidla jež využívají k svému pohonu vodík
- Toyota Mirai
- Honda FCX Clarity
- Hyundai ix35 FCEV
- BMW Hydrogen
Rizika a nevýhody využívání vodíku, jako paliva
- vodík je velmi výbušný
- nádrže na skladování je problém utěsnit
- získávání vodíku nemusí být šetrné k životnímu prostředí - např. využití fosilních paliv na výrobu vodíku dosahuje účinnosti max. 40%
- palivové články mají účinnost 40 až 60%
- pokud při přeměně fosilního paliva -> vodík -> práce využijeme v konečné fázi jen 10% energie vložené do reakce na pohyb vozu, je to spíše ekologická katastrofa než cesta správným směrem
- technologie jsou zatím velmi drahé
Date: 22.07.2020 - 11:46
Kamery do auta
Jaké parametry by měla mít kvalitní kamera do auta?- rozměry by měly být co nejmenší, aby zabrala málo místa na čelním skle (pokud nechceme přímo sledovat na displeji, co se děje - v noci může kamera vidět lépe, než lidské oko)
- úhel záběru - např. bylo maximum 140° (vývoj jde, ale kupředu a pokud nedochází k přílišnému zkreslení/deformaci okrajů obrázku RYBÍ OKO, může být i větší)
- Karta SD - paměťová karta, velikost se udává v GB giga byte např. 128GB a slouží k záznamu videa a jeho pozdějšímu přehrávání. Čím větší kapacita, tím lépe.
- GPS - pro zdokumentování polohy dané situace - obrázku
- Wi-Fi - nejednou oceníte, když kamera bude bezdrátově spolupracovat s vašim mobilem a pod. pomocí https://cs.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi
- 5G Wi-Fi - 5 určuje, jakou rychlostí můžete přenášet soubory z kamery do mobilu, nebo kolik zařízení může být najednou připojeno atd. Např. 2,4G je mnohem pomalejší a obslouží méně zařízení.
- Bluetooth - technologie pro bezdrátový přenos dat (podobná Wi-Fi) a komunikaci mezi blízkými (vzdálenost) zařízeními - kamerou a mobilem, PC, tabletem a pod. ( i více zařízení mezi sebou)
- duální kamera - přední i zadní kamera spolupracuje a můžete si přehrávat synchronizovaný (časově shodný) záznam události
- FPS (frame per second) - počet snímků za sekundu (sn./s) by měl být co nejvyšší pro maximální zpomalení situace při zjišťování podrobností po určitém incidentu (30 fps je opravdu minimum)
- 720p 1080p 1440p - číslo+p značí výšku obrázku/rozlišení v pixelech-bodech např. 1440p viz níže.
- 2K 1440p QHD (quad high definition), nebo WQHD (wide quad high definition) QHD (čtyřnásobně vysoké rozlišení) nebo WQHD (širokoúhlé vysoké rozlišení) a jedná se o rozlišení displeje - počet bodů, ze kterých jsou složeny jednotlivé snímky, které měří 2560 x 1440 pixelů. Toto rozlišení se také běžně označuje jako 2K.
- 4K rozlišení - šířka obrázku je přibližně 4000 pixelů (bodů)
- 8K rozlišení - šířka obrázku je přibližně 8000 pixelů (bodů) - čím větší rozlišení, tím více detailů se získá z obrázku při jeho zvětšení
- Emergency SOS většinou placená služba v cizině - upozorní pohotovostní služby na vaši polohu a další podrobnosti, pokud po nehodě nereagujete a nevypnete toto volání o pomoc.
- What3words je jednoduchý vyhledávač polohy (povrch Země je rozdělen na čtverce 3x3m a každý z nich má jedinečné označení složené ze tří slov a toto označení se používá místo souřadnic s mnoha desetinnými místy - tři slova si snáze zapamatujeme).
Můžete vyzkoušet odkaz níže na čtvereček nacházející se v Praze na Václavském náměstí (socha Svatého Václava liver.jaunts.infinite).
https://what3words.com/liver.jaunts.infinite - Kapacitátor (kondenzátor) místo Li-ion baterie - kamera za sklem je na slunci vystavena vysokým teplotám, či nízkým v zimním období - také časté cykly dobíjení/vybíjení, mohou vést k předčasnému zničení baterie. Řešení může být kamera s kapacitátorem místo baterie.
- Kapacitátor (kondenzátor) - má jednu nevýhodu, že přece jen nemá takovou výdrž na jedno dobití, jako Li-ion baterie, ale vývoj jde kupředu, takže důležité jsou údaje výrobce.

Date: 02.01.2021 - 12:13
Editace: 1556177391
Počet článků v kategorii: 350
Url:re-renault-clio-ii-vymena-zarovek-zadni-skupinova-svitilna-id-2321
AD