Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Střed na kole vydává zvuky klepání skřípání jak opravit


AD MOB

Nejdříve jsem hledal příčinu klepnutí při šlapání. Klepnutí se ozvalo vždy
v určité poloze kliky pedálu.
Zjistil jsem, že jedno šlapátko je volné, tak jsem jej jen dotáhl, ale zvuk
se ozýval dál.
Dal jsem kliky do vodorovné polohy, zatlačil na ně shora, pak je přetočil
o 180°, znovu zatlačil jen na kliky, ne na šlapátka a klepnutí se ozvalo znovu.
Tím jsem si byl jist, že zvuk nevydávají středy šlapek šlapátek, ale závada
je buď na čtyřhranu klik, nebo uvolněná příruba středu.
Oddělal jsem zátky C na klikách, stačilo vyloupnout malým šroubovákem a
dotáhle šrouby klik - nástrčák 14.
Znovu jsem zatlačil na kliky v poloze vodorovné a o 180°otočené a znovu
ozvalo klepnutí.
Nyní jsem zkusil na kliku tlačit z boku a zpět, jestli není vůle ve středu a
viděl jsem, že se středová osa mírně hýbe do stran, takže příčina bude
patrně uvolněná příruba středového složení označená písmenem D.

Zakoupil jsem si nářadí a to:
- stahovák na kliky
- středový klíč

Znovu jsem vyndal plastovou zátku a to z levé kliky, ta co je bez řetězového
talíře.
Vyšrouboval jsem šroub pomocí nástrčkového klíče 14 (byl tam pravý závit).
Zcela jsem zatáhl střed stahováku klik, abych jeho vnější závit zašrouboval
co nejvíce do kliky, protože by hrozilo vytržení závitu (hliníková slitina kliky
není příliš odolná).
Velmi pomalu a s citem jsem zašroubovával střed stahováku a zase povoloval,
dokud se nepodařilo kliku sundat (pokud Vám to nepůjde, raději dejte kolo
do servisu dřív než poškodíte závit kliky, či střed).
Po sundání kliky jsem použil středový klíč ( je třeba pečlivě zasunout co nejdál
do příruby, aby nedošlo k jejímu poškození.
Příruba měla pravý závit - tedy pokud jsem měl rameno klíče zcela nahoře na
12 hodinách, dotahoval jsem směrem k zadnímu kolu, tedy ke 3 hodinám.
Pozor!
Opačná strana s řetězovým talířem má opačný závit, levý (ale tu jsem nedotahoval).
Je zajímavé, že příruby se nedotahují po směru otáčení středové osy, ale proti
jejím otáčení, což možná vede k jejich povolování.

Po dotažení středové příruby jsem za zakýval klikou na protější straně ve
vodorovném směru a středová osa se již ani nepohla.

Nasadil jsem kliku pečlivě na čtyřhran, dotáhl, vyzkoušel a klepání se již
neozývá.

Závěrem:
Kontrolujte dotažení šlapátek a klik nejméně 4 x do roka, nebo každých
200 km, dokud si kliky řádně nesednou na čtyřhrany!
Zpočátku i raději po každé jízdě, aby se nedotažené kliky na čtyřhranu
nevymačkaly do kosočtverce.





336LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


2

Praga V3S | praga-v3s


Dle mnohých nejúspěšnější nákladní automobil a nejlepší terénní nákladní vozidlo své doby - videa. Vétřiesky nám slouží již od roku 1953.

Průjezd Pragy V3S řekou v zimě.
**

Pomalý výjezd Pragy V3S do stoupání 42° na mokrém terénu.
**

Snad nejvíce se Praga V3S osvědčila v tvrdých podmínkách ruské sibiře.
**

Několik důležitých poznatků z provozu Pragy V3S

93

Tlumená světla potkávací kontrolní stěna | tlumena-svetla-potkavaci-kontrolni-stena-id-2305


Za snížené viditelnosti se stane přibližně 4x více tragických nehod než za denního světla,
proto je nutné správné seřízení světel odborníkem.
Úhel sklonu horního okraje paprsku potkávacího - tlumeného světla je zhruba 1°.
Proč zhruba?
Protože záleží na výšce světlometu od vozovky.
Sportovní vozy mají světlomety obecně níže a proto sklon paprsku musí být menší.
Jak si vytvořit kontrolní body a vypočítat sklon paprsku je na odkaze níže:
http://fyzika.okhelp.cz/vypocty/tlumena-svetla-nastaveni-vypocet.php

Nejlépe je, po seřízení světlometů v odborné dílně, si vytvořit kontrolní stěnu-body např.
v garáži a můžeme kontrolovat, jestli nedošlo ke změně nastavení světlometů.
Důležité je aby vůz při kontrole stál vždy přesně v tom místě, jako tomu bylo
při vyznačení bodů.
Dále musí být zátěž vozidla stejná a je třeba hydrokorektor sklonu světlometů nastavit před seřízováním na 0.

Nejlepší značky auto-žárovek a výbojek

  • Philips
  • Osram
  • Dela
  • Tungsram


Kontrolní stěna, která slouží k přibližné kontrole tlumených světlometů
Přesné seřízení provádí odborná dílna.
90

Tachometr Crivit neukazuje číslice hodnoty řešení | tachometr-crivit-neukazuje-cislice-hodnoty-reseni-id-2297


Po zakoupení tachometru Crivit, byla vložena přiložená baterie přesně dle manuálu, ale nedošlo k aktivaci přístroje.
Nepomohl ani reset, který byl popsán v přiloženém návodu.
Vyjměte baterii. Zasuňtešpičatý předmět (např.šroubovák) do otvoru s označením RESET. Vložte do přihrádky baterii 3 V tak, aby + pól směřoval nahoru.
Nasaďte víčko na přihrádku baterie. Mikroprocesor se vrátí do původního stavu a znovu se nastartuje.


Nakonec bylo provedeno měření přiložené baterie a ta vykazovala napětí 2V místo deklarovaných 3V.

Po výměně baterie za novou tachometr již fungoval správně.


212

Škoda Superb II | skoda-superb-ii



Škoda Superb II popis - video

Škoda Superb ceny ceník

//www.skoda-auto.cz/cze/model/newsuperb/pricelist

Vnější rozměry
  • Délka (mm): 4838
  • Šířka (mm): 1817
  • Výška (mm): 1462
  • Světlá výška (mm): 139
  • Rozvor náprav (mm): 2761

**

3

Mlha a osvětlení | mlha-a-osvetleni


Obrázek vysvětlující, proč jsou za jízdy v husté mlze účinnější tlumená světla, než dálková.

Tlumená světla mlhu podsvítí, světlo dálkových světel se více odráží zpět do zorného pole řidiče jako od nějaké stěny.
dalkova-tlumenna-svetla-mlha


Editace: 1525435325
Počet článků v kategorii: 336
Url:stred-na-kole-vydava-zvuky-klepani-skripani-jak-opravit-id-2274

AD
11 Share
Share
Tweet