Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Střed na kole vydává zvuky klepání skřípání jak opravit


AD MOB

Nejdříve jsem hledal příčinu klepnutí při šlapání. Klepnutí se ozvalo vždy
v určité poloze kliky pedálu.
Zjistil jsem, že jedno šlapátko je volné, tak jsem jej jen dotáhl, ale zvuk
se ozýval dál.
Dal jsem kliky do vodorovné polohy, zatlačil na ně shora, pak je přetočil
o 180°, znovu zatlačil jen na kliky, ne na šlapátka a klepnutí se ozvalo znovu.
Tím jsem si byl jist, že zvuk nevydávají středy šlapek šlapátek, ale závada
je buď na čtyřhranu klik, nebo uvolněná příruba středu.
Oddělal jsem zátky C na klikách, stačilo vyloupnout malým šroubovákem a
dotáhle šrouby klik - nástrčák 14.
Znovu jsem zatlačil na kliky v poloze vodorovné a o 180°otočené a znovu
ozvalo klepnutí.
Nyní jsem zkusil na kliku tlačit z boku a zpět, jestli není vůle ve středu a
viděl jsem, že se středová osa mírně hýbe do stran, takže příčina bude
patrně uvolněná příruba středového složení označená písmenem D.

Zakoupil jsem si nářadí a to:
- stahovák na kliky
- středový klíč

Znovu jsem vyndal plastovou zátku a to z levé kliky, ta co je bez řetězového
talíře.
Vyšrouboval jsem šroub pomocí nástrčkového klíče 14 (byl tam pravý závit).
Zcela jsem zatáhl střed stahováku klik, abych jeho vnější závit zašrouboval
co nejvíce do kliky, protože by hrozilo vytržení závitu (hliníková slitina kliky
není příliš odolná).
Velmi pomalu a s citem jsem zašroubovával střed stahováku a zase povoloval,
dokud se nepodařilo kliku sundat (pokud Vám to nepůjde, raději dejte kolo
do servisu dřív než poškodíte závit kliky, či střed).
Po sundání kliky jsem použil středový klíč ( je třeba pečlivě zasunout co nejdál
do příruby, aby nedošlo k jejímu poškození.
Příruba měla pravý závit - tedy pokud jsem měl rameno klíče zcela nahoře na
12 hodinách, dotahoval jsem směrem k zadnímu kolu, tedy ke 3 hodinám.
Pozor!
Opačná strana s řetězovým talířem má opačný závit, levý (ale tu jsem nedotahoval).
Je zajímavé, že příruby se nedotahují po směru otáčení středové osy, ale proti
jejím otáčení, což možná vede k jejich povolování.

Po dotažení středové příruby jsem za zakýval klikou na protější straně ve
vodorovném směru a středová osa se již ani nepohla.

Nasadil jsem kliku pečlivě na čtyřhran, dotáhl, vyzkoušel a klepání se již
neozývá.

Závěrem:
Kontrolujte dotažení šlapátek a klik nejméně 4 x do roka, nebo každých
200 km, dokud si kliky řádně nesednou na čtyřhrany!
Zpočátku i raději po každé jízdě, aby se nedotažené kliky na čtyřhranu
nevymačkaly do kosočtverce.





348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


139

Audi Q5 | audi-q5



Audi Q5

Akční ceny ceník automobilů značky Audi

//www.audi.cz/

Roky produkce 2008-now

Technická data:

  • Třída kompaktní crossover SUV
  • Karoserie 5-dveří kombi
  • Koncepce motor vpředu, náhon 4x4
  • Platforma MLB/MLP
  • Motor 2.0L až 3.2L
  • Převodovka 6-rychlosti Manual, 6-rychlosti Tiptronic, 7-rychlosti S Tronic
  • Rozvor 2 810 mm
  • Délka 4 630 mm
  • Šířka 1 880 mm
  • Výška 1 650 mm
  • Objem zavazadlového prostoru 540 l

Audi Q5 - recenze - video

**


Oficiální stránky: www.audi.cz
105

Re: Jak zaparkovat na malém prostoru mezi dvěma auty | re-jak-zaparkovat-na-malem-prostoru-mezi-dvema-auty-id-2325


Další video podélné parkování na těsném místu

**
324

Auto jezdící na vodu | auto-na-vodu


Může jezdit auto na vodu?

Je to automobil, který by využíval energii k svému pohybu přímo z vody, nebo vodík a kyslík vyrobený rozkladem molekuly vody. Zatímco automobil jezdící přímo na vodu je spíše z říše snů, automobil jezdící na kyslík a vodík, či přímo na vodík je cesta reálná.

Proč nelze jezdit přímo na vodu jejím spalováním?

Voda je již produktem hoření, proto jí nelze přímo použít pro spalování do spalovacích motorů. Na její rozložení na kyslík a vodík je třeba energie a v nejlepším možném případě tuto energii bychom získali zpět, ale většinou je to jen kolem 10%, které z tohoto cyklu rozklad > sloučení získáme.

Problém - nelze získat více energie sloučením atomů, než co bylo třeba na rozklad molekul vody

Problém je, že na rozklad vody na kyslík a vodík, je třeba více energie, než se pak získá jejich spalováním, nebo na výrobu elektřiny v palivových článcích.
Voda se rozkládá na kyslík a vodík chemicky, nebo elektolýzou.
Vodík se následně spaluje v motoru klasicky, nebo v palivovém článku k výrobě elektrické energie.

Na rozklad vody chemickou cestou se používají například hliník, hořčík či tetrahydridoboritan sodný.
Vodík by bylo možno vyrábět v atomových i tepelných elektrárnách mimo odběrovou špičku, kdy je zařízení využito minimálně.

Palivový článek vodíkový

  • Palivový článek využívající atomy vodíku a kyslíku pracuje svým způsobem na opaku elektrolýzy.
  • V článku jsou elektrody, elektrolyt a mikrosíto - polopropustná membrána.
  • Do článku se přivádí k elektrodám jedním vstupem vodík (ANODA) a druhým kyslík (KATODA).
  • Atomy vodíku ztratí na anodě elektron který není schopen projít přes síto - polopropustnou membránu, oddělující ANODU a KATODU, a je nucen putovat ke katodě přes anodu a spotřebič (zde vznikne kation vodíku, který již membránou může projít).
  • Uvolněné elektrony tedy putují mezi elektrodami, pokud je obvod uzavřený (v obvodu je spotřebič např. motor atd.) a vykonávají práci.
  • Atomy kyslíku jsou přiváděny ke katodě. Přibírají volné elektrony a vznikají z nich aniony.
  • Atomy vodíku (kationy) zbavené elektronu se již protáhnou membránou a spojí se s atomy kyslíku (aniony).
  • Odpadní produktem je voda vznikající na katodě.

Schéma výroba elektřiny z atomů vodíku a kyslíku

hydrogen-fuel-cell.png

Z obrázku by mělo být patrné, že vodíkový článek pracuje podobně jako akumulátor, ve kterém také putují volné elektrony mezi elektrodami a mohou konat užitečnou práci.
Důležité je aby vodík pro palivové články byl získáván šetrně k životnímu prostředí - tedy ekologicky a ne naopak.

Některá vozidla jež využívají k svému pohonu vodík

  • Toyota Mirai
  • Honda FCX Clarity
  • Hyundai ix35 FCEV
  • BMW Hydrogen

Rizika a nevýhody využívání vodíku, jako paliva

  • vodík je velmi výbušný
  • nádrže na skladování je problém utěsnit
  • získávání vodíku nemusí být šetrné k životnímu prostředí - např. využití fosilních paliv na výrobu vodíku dosahuje účinnosti max. 40%
  • palivové články mají účinnost 40 až 60%
  • pokud při přeměně fosilního paliva -> vodík -> práce využijeme v konečné fázi jen 10% energie vložené do reakce na pohyb vozu, je to spíše ekologická katastrofa než cesta správným směrem
  • technologie jsou zatím velmi drahé

Date: 22.07.2020 - 11:46
319

Nevýhody tlačítka STOP START motoru | nevyhody-tlacitka-stop-start-motoru


Nevýhody tlačítka STOP START motoru automobilu

  • snižuje životnost baterie, při častém vypínání motoru a startech (v kolonách a pod.) se baterie stále vybíjí


  • někdy vypiná, i když motor ještě není zahřátý - zvýšené emise - neekologický provoz


  • nedostatečné mazání motoru a jeho rychlé opotřebení při jeho neustálém vypínání a startování


  • motory, které pracovaly na vysoký výkon, potřebují nechat chvíli pomaleji chladit během na volnoběh a ne náhle vypnout ( není dobré sjet z dálnice a hned vypnout motor - naftový motor je ještě choulostivější)


Deaktivace tlačítka STOP START motoru automobilu

Deaktivaci tlačítka lze u řady vozidel nastavit manuálně, ale je to nutno provádět po každém startu vozidla, buď tlačítkem, nebo na dotykovém displeji.

Neodborné zásahy do elektrických obvodů, jako je odpojení konektoru kontroly napětí baterie, automobilky zakazují, nebo rázně upozorňují, že tím dojde k vypnutí, mnohdy velmi důležitých, funkcí vozidla.

50

Renault Clio Thalia zamykání zadních dveří nefunguje | renault-clio-thalia-zamykani-zadnich-dveri-nefunguje-id-654


I když zamknete centrálně všechny dveře, zadní lze otevřít.
Příčina je v povolení šroubků držících táhlo od motorku.
Popis postupu opravy zavírání dveří Renault Clio Thalia II.


  • vytáhneme kliku stahování okna
  • odšroubujeme otvírání dveří na vnitrní výplni
  • odšroubujeme misku zavírání dveří
  • odloupneme spodní a boční část výplně dveří , drží na plastových připínáčcích





Vysuneme vnitřní otvírač dveří a vyvlečeme jej z táhla které je na konci zahnuté do Z


Detail plastových připínáku které je nutno rozpojit od dveří šroubovákem.
Těsnění odkrojit tenkým nožíkem od dveří.
Celý díl výplně pak vysuneme směrem nahoru, je na horním konci zavěšen v drážce, nelze odloupnout!!!!!!!!








Tyto šroubky se povolují sami třesením, tak je třeba táhlo od motorku
zasunout, já ještě na konci trošku zahnu aby už nemohlo jezdit sem a tam
a dotáhnout ten jeden červík, ale lepší všecky tři protože se povolují všechny.
Pokud je možné zalepit nějak závit proti povolení, tak by to bylo možná lepší.







Poloha kostky na táhlech centrálního zamykání Renault Clio - Thalia II.
Kostka je, při poloze zamčeno, téměř z poloviny schovaná pod plechem dveří a těžko se utahuje
zadní šroubek. Při poloze "odemčeno" se na kostku s šroubovákem nedostanete vůbec.


Editace: 1525435325
Počet článků v kategorii: 348
Url:stred-na-kole-vydava-zvuky-klepani-skripani-jak-opravit-id-2274

AD
11 Share
Share
Tweet