Střed na kole vydává zvuky klepání skřípání jak opravit
Nejdříve jsem hledal příčinu klepnutí při šlapání. Klepnutí se ozvalo vždy
v určité poloze kliky pedálu.
Zjistil jsem, že jedno šlapátko je volné, tak jsem jej jen dotáhl, ale zvuk
se ozýval dál.
Dal jsem kliky do vodorovné polohy, zatlačil na ně shora, pak je přetočil
o 180°, znovu zatlačil jen na kliky, ne na šlapátka a klepnutí se ozvalo znovu.
Tím jsem si byl jist, že zvuk nevydávají středy šlapek šlapátek, ale závada
je buď na čtyřhranu klik, nebo uvolněná příruba středu.
Oddělal jsem zátky C na klikách, stačilo vyloupnout malým šroubovákem a
dotáhle šrouby klik - nástrčák 14.
Znovu jsem zatlačil na kliky v poloze vodorovné a o 180°otočené a znovu
ozvalo klepnutí.
Nyní jsem zkusil na kliku tlačit z boku a zpět, jestli není vůle ve středu a
viděl jsem, že se středová osa mírně hýbe do stran, takže příčina bude
patrně uvolněná příruba středového složení označená písmenem D.
Zakoupil jsem si nářadí a to:
- stahovák na kliky
- středový klíč
Znovu jsem vyndal plastovou zátku a to z levé kliky, ta co je bez řetězového
talíře.
Vyšrouboval jsem šroub pomocí nástrčkového klíče 14 (byl tam pravý závit).
Zcela jsem zatáhl střed stahováku klik, abych jeho vnější závit zašrouboval
co nejvíce do kliky, protože by hrozilo vytržení závitu (hliníková slitina kliky
není příliš odolná).
Velmi pomalu a s citem jsem zašroubovával střed stahováku a zase povoloval,
dokud se nepodařilo kliku sundat (pokud Vám to nepůjde, raději dejte kolo
do servisu dřív než poškodíte závit kliky, či střed).
Po sundání kliky jsem použil středový klíč ( je třeba pečlivě zasunout co nejdál
do příruby, aby nedošlo k jejímu poškození.
Příruba měla pravý závit - tedy pokud jsem měl rameno klíče zcela nahoře na
12 hodinách, dotahoval jsem směrem k zadnímu kolu, tedy ke 3 hodinám.
Pozor!
Opačná strana s řetězovým talířem má opačný závit, levý (ale tu jsem nedotahoval).
Je zajímavé, že příruby se nedotahují po směru otáčení středové osy, ale proti
jejím otáčení, což možná vede k jejich povolování.
Po dotažení středové příruby jsem za zakýval klikou na protější straně ve
vodorovném směru a středová osa se již ani nepohla.
Nasadil jsem kliku pečlivě na čtyřhran, dotáhl, vyzkoušel a klepání se již
neozývá.
Závěrem:
Kontrolujte dotažení šlapátek a klik nejméně 4 x do roka, nebo každých
200 km, dokud si kliky řádně nesednou na čtyřhrany!
Zpočátku i raději po každé jízdě, aby se nedotažené kliky na čtyřhranu
nevymačkaly do kosočtverce.
v určité poloze kliky pedálu.
Zjistil jsem, že jedno šlapátko je volné, tak jsem jej jen dotáhl, ale zvuk
se ozýval dál.
Dal jsem kliky do vodorovné polohy, zatlačil na ně shora, pak je přetočil
o 180°, znovu zatlačil jen na kliky, ne na šlapátka a klepnutí se ozvalo znovu.
Tím jsem si byl jist, že zvuk nevydávají středy šlapek šlapátek, ale závada
je buď na čtyřhranu klik, nebo uvolněná příruba středu.
Oddělal jsem zátky C na klikách, stačilo vyloupnout malým šroubovákem a
dotáhle šrouby klik - nástrčák 14.
Znovu jsem zatlačil na kliky v poloze vodorovné a o 180°otočené a znovu
ozvalo klepnutí.
Nyní jsem zkusil na kliku tlačit z boku a zpět, jestli není vůle ve středu a
viděl jsem, že se středová osa mírně hýbe do stran, takže příčina bude
patrně uvolněná příruba středového složení označená písmenem D.
Zakoupil jsem si nářadí a to:
- stahovák na kliky
- středový klíč
Znovu jsem vyndal plastovou zátku a to z levé kliky, ta co je bez řetězového
talíře.
Vyšrouboval jsem šroub pomocí nástrčkového klíče 14 (byl tam pravý závit).
Zcela jsem zatáhl střed stahováku klik, abych jeho vnější závit zašrouboval
co nejvíce do kliky, protože by hrozilo vytržení závitu (hliníková slitina kliky
není příliš odolná).
Velmi pomalu a s citem jsem zašroubovával střed stahováku a zase povoloval,
dokud se nepodařilo kliku sundat (pokud Vám to nepůjde, raději dejte kolo
do servisu dřív než poškodíte závit kliky, či střed).
Po sundání kliky jsem použil středový klíč ( je třeba pečlivě zasunout co nejdál
do příruby, aby nedošlo k jejímu poškození.
Příruba měla pravý závit - tedy pokud jsem měl rameno klíče zcela nahoře na
12 hodinách, dotahoval jsem směrem k zadnímu kolu, tedy ke 3 hodinám.
Pozor!
Opačná strana s řetězovým talířem má opačný závit, levý (ale tu jsem nedotahoval).
Je zajímavé, že příruby se nedotahují po směru otáčení středové osy, ale proti
jejím otáčení, což možná vede k jejich povolování.
Po dotažení středové příruby jsem za zakýval klikou na protější straně ve
vodorovném směru a středová osa se již ani nepohla.
Nasadil jsem kliku pečlivě na čtyřhran, dotáhl, vyzkoušel a klepání se již
neozývá.
Závěrem:
Kontrolujte dotažení šlapátek a klik nejméně 4 x do roka, nebo každých
200 km, dokud si kliky řádně nesednou na čtyřhrany!
Zpočátku i raději po každé jízdě, aby se nedotažené kliky na čtyřhranu
nevymačkaly do kosočtverce.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Renault 6
Roky produkce 1968 – 1978.
Technická data:
- Předchůdce: Renault Dauphine
- Nástupce: Renault 5
- Třída: malý rodinný vůz
- Karoserie: 5 - dveřový hatchback
- Provedení: MF
- Motory: 845 cm³ a 1 108 cm3
- Převodovka:
- Rozvor: 2 400 mm
- Délka: 3860 mm
- Šířka: 1 500 mm
- Výška: 1 480 mm
- Hmotnost pohotovostní: 700 kg
- Max.rychlost: km/h
- Počet vyrobených kusů:
Renault 6 - video
Renault 21
Roky produkce 1986 – 1995.
Technická data:
- Následovník: Renault Laguna
- Třída: rodinné vozidlo
- Karoserie: 4 až 5 dveřová
- Provedení: FF (F4 jen u turbo)
- Motor: 1.4 až 2.2
- Převodovka: 5-speed manual, 3-speed automatic
- Délka: 4,462 mm sedan
- Šířka: 1,715 mm (67.5 in)
- Výška: 1,415 mm (55.7 in) sedan
- Designer: Giorgetto Giugiaro
Renault 21 - video
Iridium zapalovací svíčky
Na měděné elektrody klasické svíčky jsou připájeny kontakty z iridia, protože iridium patří mezi velmi drahé materiály
je třeba použít na kontakty jen nejnutnější možné množství.
Iridium je tvrdší než platina tím dochází k jeho pomalejšímu opotřebovávání.
Ve většině případů mají iridium svíčky asi o 25 procent delší životnost než srovnatelné svíčky s platinovými kontakty.
Vzhledem k tomu že iridium je velmi drahé, výrobci zmenšili průměr střední elektrody z iridia zhruba na 0,4 mm.
Kromě úspory nákladů na výrobu, bylo dosaženo i větší spalovací účinnosti.
Stále více automobilek instaluje iridium svíčky, nebo iridium - platinové zapalovací svíčky do zapalovacího systému motoru.
Pozor:
Pokud manuál k Vašemu vozu požaduje používat iridium svíčky, nezaměňujte je za platinové zapalovací svíčky,
nebo dokonce za klasické zapalovací svíčky s měděnými kontakty!
Nebudou mít tak vynikající výkon, jako iridium zapalovací svíčky a mohou způsobit i zbytečné problémy.
Na měděné elektrody klasické svíčky jsou připájeny kontakty z iridia, protože iridium patří mezi velmi drahé materiály
je třeba použít na kontakty jen nejnutnější možné množství.
Iridium je tvrdší než platina tím dochází k jeho pomalejšímu opotřebovávání.
Ve většině případů mají iridium svíčky asi o 25 procent delší životnost než srovnatelné svíčky s platinovými kontakty.
Vzhledem k tomu že iridium je velmi drahé, výrobci zmenšili průměr střední elektrody z iridia zhruba na 0,4 mm.
Kromě úspory nákladů na výrobu, bylo dosaženo i větší spalovací účinnosti.
Stále více automobilek instaluje iridium svíčky, nebo iridium - platinové zapalovací svíčky do zapalovacího systému motoru.
Pozor:
Pokud manuál k Vašemu vozu požaduje používat iridium svíčky, nezaměňujte je za platinové zapalovací svíčky,
nebo dokonce za klasické zapalovací svíčky s měděnými kontakty!
Nebudou mít tak vynikající výkon, jako iridium zapalovací svíčky a mohou způsobit i zbytečné problémy.
Peugeot 605 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Předchůdce Peugeot 604
- Nástupce Peugeot 607
- Třida střední
- Karoserie 4-dveřový sedan
- Koncepce FF
Peugeot 605 - video
SPD: Speed in kMH or MPH (rychlost v km, nebo mílích za hodinu)
TMR:Timer (stopwatch) 0.0 to 999.59 hours (stopky v tomto případě do 1000 hodin)
RAT: Rate (Total Riding Time since last complete reset) (celkový čas jízdy od posledního úplného vynulování)
AVS: Average Speed (také AVG - průměrná rychlost)
MXS: Maximum Speed (maximální rychlost)
DIS: Single riding distance ( ujetá vzdálenost aktuální jízdy - při jejím vynulování by měl počet km na ODO zůstat nezměněný)
CAL: Calories Burned (spálené kalorie cyklistou za dobu jízdy)
ODO: Odometer total trip distance (počítadlo ujetých kilometrů celkem za celou dobu - jako u tachometru automobilu v spodní části, kde naskakují číslice s počtem najetých kilometrů)
RPM: ( počet otáček za minutu - může se jednat o kolo, ale i o pedály - záleží kde je umístěno čidlo. Pomáhá cyklistovy udržovat pravidelné tempo šlapání po celou dobu jízdy - zátěž snižuje - zvyšuje cyklista volbou převodu)
TMR:Timer (stopwatch) 0.0 to 999.59 hours (stopky v tomto případě do 1000 hodin)
RAT: Rate (Total Riding Time since last complete reset) (celkový čas jízdy od posledního úplného vynulování)
AVS: Average Speed (také AVG - průměrná rychlost)
MXS: Maximum Speed (maximální rychlost)
DIS: Single riding distance ( ujetá vzdálenost aktuální jízdy - při jejím vynulování by měl počet km na ODO zůstat nezměněný)
CAL: Calories Burned (spálené kalorie cyklistou za dobu jízdy)
ODO: Odometer total trip distance (počítadlo ujetých kilometrů celkem za celou dobu - jako u tachometru automobilu v spodní části, kde naskakují číslice s počtem najetých kilometrů)
RPM: ( počet otáček za minutu - může se jednat o kolo, ale i o pedály - záleží kde je umístěno čidlo. Pomáhá cyklistovy udržovat pravidelné tempo šlapání po celou dobu jízdy - zátěž snižuje - zvyšuje cyklista volbou převodu)
Editace: 1525435325
Počet článků v kategorii: 351
Url:stred-na-kole-vydava-zvuky-klepani-skripani-jak-opravit-id-2274