Emisní nálepka - známka
Obce budou smět na základě emisní známky regulovat vjezd vozidel
do určitých částí.
Známky budou odstupňovány dle normy Euro 2, 3, atd..
Benzínové motory s katalyzátorem patrně problémy s vjezdem mít nebudou.
Hůře na tom budou vozidla s dieselovým motorem, vyrobeným
před před 1.1.1997 (zkušenost s bio přísadami do nafty a vlivu na kouřivost
motoru ponechejme raději stranou ).
Aby obec mohla aplikovat zákaz, bude muset ročně vynaložit více
jak půl milionu korun. Otázkou je, kdo si tyto zákazy bude moci
dovolit uvést v praxi.
Emisní nálepka by pak měla stát 80 korun českých.
Pravděpodobný vzhled emisní nálepky - známky:
Číslo je odvozeno od splnění požadovaného emisního limitu Euro.
Barva pak podobně jako na semaforu. Zelená - řidič se může radovat.
V sousedním Německu jsou již známky zavedeny, ale očekávané
zlepšení ovzduší je tam minimální. Je to patrně dáno tím, že
naprostá většina vozidel splňuje přísné normy, a tak k nějaké
výraznější změně nemohlo dojít.
Emisní norma Euro
Tabulky povoleného množství emisí pro jednotlivé normy Euro:
//en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Emission_standards_for_passenger_cars
Euro 1 (1993):
Euro 2 (1996)
Euro 3 (2000)
Euro 4 (2005)
Euro 5 (2008/9)
Euro 6 (2014)
do určitých částí.
Známky budou odstupňovány dle normy Euro 2, 3, atd..
Benzínové motory s katalyzátorem patrně problémy s vjezdem mít nebudou.
Hůře na tom budou vozidla s dieselovým motorem, vyrobeným
před před 1.1.1997 (zkušenost s bio přísadami do nafty a vlivu na kouřivost
motoru ponechejme raději stranou ).
Aby obec mohla aplikovat zákaz, bude muset ročně vynaložit více
jak půl milionu korun. Otázkou je, kdo si tyto zákazy bude moci
dovolit uvést v praxi.
Emisní nálepka by pak měla stát 80 korun českých.
Pravděpodobný vzhled emisní nálepky - známky:
Číslo je odvozeno od splnění požadovaného emisního limitu Euro.
Barva pak podobně jako na semaforu. Zelená - řidič se může radovat.

V sousedním Německu jsou již známky zavedeny, ale očekávané
zlepšení ovzduší je tam minimální. Je to patrně dáno tím, že
naprostá většina vozidel splňuje přísné normy, a tak k nějaké
výraznější změně nemohlo dojít.
Emisní norma Euro
Tabulky povoleného množství emisí pro jednotlivé normy Euro:
//en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Emission_standards_for_passenger_cars
Euro 1 (1993):
Euro 2 (1996)
Euro 3 (2000)
Euro 4 (2005)
Euro 5 (2008/9)
Euro 6 (2014)
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Renault Caravelle
Roky produkce 1959 – 1968.
Technická data:
- Předchůdce:
- Nástupce:
- Třída: kabriolet
- Karoserie: 2 dvou dveřové coupe, kabriolet
- Provedení: RR
- Motory: 4 válce - 845 až 1108 cm3
- Převodovka: 4 rychlosti synchron
- Rozvor: 2265 mm
- Délka: 4265 mm
- Šířka: 1575 mm
- Výška: 1320 mm
- Hmotnost pohotovostní: 845 kg
- Max.rychlost: km/h
- Počet vyrobených kusů: 34 165
Renault Caravelle - video

Renault 25
Technická data:
Roky produkce 1984 – 1992.
- Následovník: Renault Safrane
- Třída: vyšší střední
- Karoserie: 5-door liftback
- Provedení: FF
- Motory: zážehové i dieselové od 2.0 do 2.8 litru
Renault 25 crash test při rychlosti do 60km/h - video
Uvidíme, jak jsou důležité airbagy, které při testu nejsou použity a figurína narazí hlavou do volantu.
Volkswagen přiznal, že používal software a tím upravoval emise motorů tak, aby prošly náročnými testy. Po testech program automaticky přepnul na jiný režim.
Po částečném opadnutí vlny hněvu by bylo dobré se zamyslet nad příčinami.
Závěrem
Zákony by měly být tak nastavené, aby je většina společnosti byla schopna dodržovat.
Emisní limity by měli stanovovat vývojáři motorů, aby byly reálné a nenutili výrobce k různým zoufalým trikům.
Po částečném opadnutí vlny hněvu by bylo dobré se zamyslet nad příčinami.
- emisní limity jsou již téměř za hranici možností správné funkčnosti motoru, ale přesto se stále zpřísňují
- výrobci automobilů jsou pod obrovským tlakem, nejen konkurenčním
- automobilky zaměstnávají statisíce lidí, kteří jsou přímo závislí na prodeji, neúspěch si nemohou dovolit
- Volkswagen nemusí být jediný, kdo se snažil přežít v nelítostném boji
Závěrem
Zákony by měly být tak nastavené, aby je většina společnosti byla schopna dodržovat.
Emisní limity by měli stanovovat vývojáři motorů, aby byly reálné a nenutili výrobce k různým zoufalým trikům.
V rovném zpětném zrcátku je vidět jen vozidlo číslo 2 - na obrázku
vyšrafováno červeně.
Navíc řidiči vadí v pohledu do strany boční sloupek
zesílený kvůli vyšší bezpečnosti posádky při bočním nárazu, proto
vozidlo číslo 1 snadno přehlédne.
V mírně vypouklém je vidět i vozidlo číslo 1, se kterým nejčastěji
dochází ke kolizi - na obrázku ohraničen oranžově úhel, který
pokryje vypouklé zrcátko.

vyšrafováno červeně.
Navíc řidiči vadí v pohledu do strany boční sloupek
zesílený kvůli vyšší bezpečnosti posádky při bočním nárazu, proto
vozidlo číslo 1 snadno přehlédne.
V mírně vypouklém je vidět i vozidlo číslo 1, se kterým nejčastěji
dochází ke kolizi - na obrázku ohraničen oranžově úhel, který
pokryje vypouklé zrcátko.

3. Vytlačit zadní skupinovou svítilnu směrem zevnitř ven z vozidla - mělo by to jít lehce


Editace: 1360232832
Počet článků v kategorii: 351
Url:emisni-nalepka-znamka-id-511