Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Emisní nálepka - známka


AD MOB

Obce budou smět na základě emisní známky regulovat vjezd vozidel
do určitých částí.
Známky budou odstupňovány dle normy Euro 2, 3, atd..
Benzínové motory s katalyzátorem patrně problémy s vjezdem mít nebudou.
Hůře na tom budou vozidla s dieselovým motorem, vyrobeným
před před 1.1.1997 (zkušenost s bio přísadami do nafty a vlivu na kouřivost
motoru ponechejme raději stranou
).
Aby obec mohla aplikovat zákaz, bude muset ročně vynaložit více
jak půl milionu korun. Otázkou je, kdo si tyto zákazy bude moci
dovolit uvést v praxi.
Emisní nálepka by pak měla stát 80 korun českých.

Pravděpodobný vzhled emisní nálepky - známky:
Číslo je odvozeno od splnění požadovaného emisního limitu Euro.
Barva pak podobně jako na semaforu. Zelená - řidič se může radovat.


V sousedním Německu jsou již známky zavedeny, ale očekávané
zlepšení ovzduší je tam minimální. Je to patrně dáno tím, že
naprostá většina vozidel splňuje přísné normy, a tak k nějaké
výraznější změně nemohlo dojít.


Emisní norma Euro
Tabulky povoleného množství emisí pro jednotlivé normy Euro:
//en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Emission_standards_for_passenger_cars
Euro 1 (1993):
Euro 2 (1996)
Euro 3 (2000)
Euro 4 (2005)
Euro 5 (2008/9)
Euro 6 (2014)

336LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


23

Klínové řemeny | klinove-remeny


Klínové řemeny se používají pro přenos kroutícího momentu z hřídele hnací na hnanou

Hřídele jsou opatřeny řemenicemi. Další důležitou součástí převodu je napínací kladka.

U motoru se klínový řemen používá pro pohon (vnějších) pomocných agregátů, jako alternátor, dynamo, vodní čerpadlo, servomotory, kompresory atd.

Rozvodový řemen se používá pro pohon rozvodových mechanismů, někdy i zároveň pro pohon vodního čerpadla.

Materiál klínového řemene

Odolná guma s jádrem ze speciálního tkaniva jenž zabraňuje protahování řemene do délky. Materiál řemene musí navíc snášet vyšší teploty způsobené třením a také být odolný proti chemickému znečištění zejména motorovým olejem. Dále musí snášet rázy motoru.

Tvar a průřez řemene

Dříve se používaly řemeny klínového průřezu, ale ty měly velké tření na stěnách řemenic a dříve se unavily - popraskaly, protáhly se. V současnosti se používají řemeny ploché s vroubkováním na vnitřní straně.

Prasknutí, přetržení klínového řemene

Klínové řemeny musíme pravidelně kontrolovat dle návodu výrobce, zda nejsou příliš volné, nebo se na nich nevytvářejí drobné pukliny.

Řemen nesmí být ani příliš napnutý. To by vedlo k jeho rychlému protažení a následnému přetržení. Pokud si nejste jisti, vše svěřte odborníkovi.

Poškozený řemen ihned vyměňte, předejdete tím případnému poškození motoru.
Zvláště prasknutí rozvodového řemene mívá nepříjemné následky s velmi drahou opravou poškozeného motoru (mohou se potkat ventily s pístem, protože vačkový hřídel se přestane otáčet) mnohonásobně převyšující cenu výměny řemene.

325

Kroutící moment, točivý moment | kroutici-moment


Vysvětlení - kroutící moment

1 Nm (newtonmetr) je síla působící na páku dlouhou 1 metr silou 1 newton.

Tak jako na kole se nám dobře šlape při určitých otáčkách, tak i motor má nízkou spotřebu a malé vibrace když má vysoký kroutící moment.
Kroutící moment od určitého počtu otáček prudce klesá, takže nemá cenu honit motor v maximálních otáčkách.
Také v nízkých otáčkách motor trpí, poznáte dle chvění a cukání, obyčejně pod 2000 až 1500 ot/minuta, a kroutící moment prudce klesá, ale záleží na konstrukci motoru a proto je třeba se řídit doporučením výrobce.

Obrázek níže: Představte si, že držíte v rukou klacek dlouhý 1 metr a na jeho konec někdo přiváže závaží 1kg - ruce Vám bude kroutit dolů síla přibližně 1 Nm.

Kliknutím na obrázek se otevře kalkulátor výpočtu výkonu motoru dle otáček atd.

kroutici-moment-newtonmetr
Date: 22.07.2020 - 11:46
86

Parkovací senzory problém s umístěním stále pípá | parkovaci-senzory-problem-s-umistenim-stale-pipa-id-2285


Řešení
Než jsem vyvrtal díry do nárazníky pro senzory, tak jsem je nejdříve
připojil ke zpátečce - světlu zpátečky a zkoušel v jaké poloze budou
vykazovat nejlepší výsledky.
Při poloze 1.) my vadil převis nárazníku pod SPZ, takže senzor bral
tento převis jako překážku.
Poloha 3.) byla taky nepřijatelná, protože znovu senzor pípal neustále,
bral totiž vozovku jako překážku.
Nakonec byla nejvhodnější pozice 2.) kdy senzor nesnímal ani vozovku,
ani žádný díl automobilu (například hák tažného zařízení může taky
dělat problémy).
Proto jsem si umístění nejdříve vyzkoušel a až pak vrtal díry.
Jako překážka - pokud již senzor nepískal, mi posloužila popelnice,
kterou jsem pomalu posouval k zadní části vozidla.

Na obrázku je pohled z boku - bokorys - řez. Senzory sbírají data za
vozidlem, při zařazeném zpětném chodu.




Jablotron vs Sencor parkovací senzory
Použil jsem parkovací senzory Jablotron.
Mám pár výrobků od firmy Sencor, ale je to kus od kusu.
Například vysavač se pokazil do po třetím vysávání.

Parkovací kamery
Pokud řidič nehledí na nějakou tu korunu, tak parkovací kamery
jsou mnohem lepší, než senzory.
Z nouze ctnost může posloužit i chytrý telefon, upevněný na zadní sklo
pomocí držáku na telefon.
Telefon tam vložím jen když couvám a je to nebezpečné.
164

Renault Spider | renault-spider



Renault Spider cena ceny ceník

//www.renault.cz/ceniky/

Roky produkce 1995 – 1997.

Technická data:

  • Třída Roadster
  • Uspořádání RMR
  • Motor 1998 cc straight-4, 16v, 150 PS (110 kW; 148 hp)
  • Převodovka 5-speed manual
  • Délka 3795 mm (149.4 in.)
  • Šířka 1830 mm (72 in.)
  • Výška 1250 mm (49.2 in.)
  • Hmotnost s výbavou 930 kg (2050 lb)

Renault Spider - video

**


262

Ford Probe | ford-probe



Ford Probe

Technická data:

  • Koncepce FF
  • Více generací vozidla

Ford Probe - test jízdních vlastností - video

**



Editace: 1360232832
Počet článků v kategorii: 336
Url:emisni-nalepka-znamka-id-511

AD
11 Share
Share
Tweet