Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Elektromobil vs benzínový nebo naftový motor spotřeba cena nabití


AD MOB

Spotřeba osobní elektromobil vs automobil mající benzínový motor a cena na 100 km

Elektromobil 15 až 21 kWh / 100 km (tento údaj se uvádí nejčastěji)
nebo 30 kWh na 100 mil to je 160 km ( to už je 18,5 kWh / 100 km)
Budeme uvažovat 20 kWh / 100 km a cenu za kWh 8 KCZ.
20 * 8 = 160 KCZ.

Automobil s benzínovým motorem 5 litrů / 100 km (nezapočítává se vytápění vozu)
1 litr benzínu = 35 KCZ
5 * 35 = 175 KCZ
350 KCZ při spotřebě 10 l/100 km

Skutečná spotřeba energie elektromobil vs benzínový motor (elektřina bude vyrobena pomocí parní turbíny v daleké elektrárně)

Budeme uvažovat horší variantu, kdy slunce přes mraky neprosvítí a vítr nefouká - musíme vyrobit elektřinu klasicky v jaderných, či uhelných elektrárnách.

Elektromobil
- parní turbína max účinnost 50% (//home.zcu.cz/~hoznedl/motory2.pdf)
- ztráty v přenosové soustavě 5%
- efektivita nabíjení 82,5 %
- ze 100 kWh dodaných do elektrárny se do baterie, v nejlepším případě, dostane přibližně 40% tedy 40 kWh
- na 100 km spotřebuje elektromobil 20 kWh, tedy 50 kWh na vstupu do elektrárny

Benzínový motor
1 litr benzínu = cca 32 MJ/l tedy 8,89 kWh/l
5 litrů benzínu = 5 * 8,89 kWh = 45 kWh (44,45)
10 l = 2 * 45 = 90 kWh.

Výsledky:
Elektromobil, který získal elektřinu z klasické elektrárny, potřebuje na 100 km přibližně 50 kWh energie spotřebované na výrobu, distribuci a nabíjení.

Benzínový motor při spotřebě 5 l/100 km potřebuje na 100 km přibližně 45 kWh na vstupu.
Při spotřebě 10 l / 100 km, je to zhruba dvojnásobek, tedy 90 kWh na vstupu.

Ve výsledcích není zohledněno využití odpadního tepla v elektrárnách na vytápění bytů, ani u benzínového motoru na vytápění interieru v chladném počasí.


Video Volkswagen ID.3 1ST Pro Performance

Ve videu jezdec testuje elektromobil v zimních podmínkách na horách - jako by si vyjel na lyžování.
Jede sám, možná s kameramanem.
Chválí si, že nemusí startovat, nabíjet zdarma u euro nabíječek, nízký hluk v interieru, velmi dobré jízdní vlastnosti, pěkný vzhled.
Na sněhu se mu jeví zadní náhon kol, jako velmi dobrý, navíc rozjezdy do kopce automobil, díky elektronice, zvládá dobře.
Z kopce využije rekuperaci - dobíjení z kopce.

Obavy má ze zpáteční cesty, protože v baterii mu již zbývá zásoba jen na 27 km.
Přes silnici mu padne strom a musí čekat na jeho odstranění.
Topení nelze spustit, protože baterie je již příliš vybitá. Říká, že to dělají všechny moderní vozy, že nelze spustit klimatizaci, když je palivo již na hodnotě "rezerva".
Hmotnost automobilu 1790 kg.
Zklamala jej spotřeba elektromobilu i v rovinatém terénu - průměr 23 kWh, výrobce uvádí 15,5 kWh.
Dojezd odhaduje na 300 km na jedno nabití.
Zamrzly mu skla, špatný výhled.
Najít funkční nabíječku byl problém, dvě byly zapáskované.

www.televizeseznam.cz/video/test/volkswagen-id-3-1st-pro-performance-64109057
elektromobil-vs-benzinovy-motor-porovnani-spotreby-a-nakladu.jpg

Date: 22.01.2021 - 09:16

348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


299

Fiat Idea | fiat-idea



Fiat Idea

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Rozvor 2,510 mm
  • Délka 3,930 mm
  • Šířka 1,700 mm
  • Výška 1,660 mm
  • Hmotnost pohotovostní 1,275 kg

Fiat Idea - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
91

Zkratky používané u tachometrů bicyklu | zkratky-pouzivane-u-tachometru-bicyklu-id-2298


SPD: Speed in kMH or MPH (rychlost v km, nebo mílích za hodinu)

TMR:Timer (stopwatch) 0.0 to 999.59 hours (stopky v tomto případě do 1000 hodin)

RAT: Rate (Total Riding Time since last complete reset) (celkový čas jízdy od posledního úplného vynulování)

AVS: Average Speed (také AVG - průměrná rychlost)

MXS: Maximum Speed (maximální rychlost)

DIS: Single riding distance ( ujetá vzdálenost aktuální jízdy - při jejím vynulování by měl počet km na ODO zůstat nezměněný)

CAL: Calories Burned (spálené kalorie cyklistou za dobu jízdy)

ODO: Odometer total trip distance (počítadlo ujetých kilometrů celkem za celou dobu - jako u tachometru automobilu v spodní části, kde naskakují číslice s počtem najetých kilometrů)

RPM: ( počet otáček za minutu - může se jednat o kolo, ale i o pedály - záleží kde je umístěno čidlo. Pomáhá cyklistovy udržovat pravidelné tempo šlapání po celou dobu jízdy - zátěž snižuje - zvyšuje cyklista volbou převodu)
232

Volkswagen Passat CC | volkswagen-passat-cc



Volkswagen Passat CC cena

//www.volkswagen.cz/pdf_gen/passatcc.pdf

Technická data:

  • Vyrábí se od roku 2008
  • Třída velké rodinné auto
  • Karoserie 4-dveřové kupé / Fastback sedan
  • Motor vpředu, pohon předních kol / nebo pohon všech kol
  • Platforma A5 (PQ46)
  • Rozvor 2711 mm
  • Délka 4799 mm
  • Šířka 1855 mm
  • Výška 1417 mm
  • Podobné Volkswagen Passat
  • Designer Oliver Stefan

Volkswagen Passat CC - recense - video

**

122

Žluté brýle pro řidiče do mlhy a snížené viditelnosti - recenze | zlute-bryle-pro-ridice-do-mlhy-a-snizene-viditelnosti-recenze


Každé brýle, vyjma dioptrických, sníží průchod světla, ale to neznamená, že vždy vidíme hůře! Naopak oslnění nám vidění zhorší, nebo znemožní zcela.

Žluté brýle pro řidiče do mlhy a za snížené viditelnosti
Po setmění

  • snižují oslnění nejen dálkovými, ale i potkávacími světly

  • snižují oslnění dopravními značkami, tabulemi, návěstími

  • snižují oslnění odrazem světla od mokré, či zasněžené vozovky

  • snižují oslnění odrazu světla od mlhy, či rozptylu světla v mlze od protijedoucího vozidla


ALE chce vše vyzkoušet třeba jen při procházce po chodníku vedle komunikace po setmění a pokud se Vám jeví, že bez těchto brýlí vidíte lépe, tak je nepoužívejte.
319

Nevýhody tlačítka STOP START motoru | nevyhody-tlacitka-stop-start-motoru


Nevýhody tlačítka STOP START motoru automobilu

  • snižuje životnost baterie, při častém vypínání motoru a startech (v kolonách a pod.) se baterie stále vybíjí


  • někdy vypiná, i když motor ještě není zahřátý - zvýšené emise - neekologický provoz


  • nedostatečné mazání motoru a jeho rychlé opotřebení při jeho neustálém vypínání a startování


  • motory, které pracovaly na vysoký výkon, potřebují nechat chvíli pomaleji chladit během na volnoběh a ne náhle vypnout ( není dobré sjet z dálnice a hned vypnout motor - naftový motor je ještě choulostivější)


Deaktivace tlačítka STOP START motoru automobilu

Deaktivaci tlačítka lze u řady vozidel nastavit manuálně, ale je to nutno provádět po každém startu vozidla, buď tlačítkem, nebo na dotykovém displeji.

Neodborné zásahy do elektrických obvodů, jako je odpojení konektoru kontroly napětí baterie, automobilky zakazují, nebo rázně upozorňují, že tím dojde k vypnutí, mnohdy velmi důležitých, funkcí vozidla.



Editace: 25.1.2021 - 20:12
Počet článků v kategorii: 348
Url:elektromobil-vs-benzinovy-nebo-naftovy-motor-spotreba-a-zajimavosti

AD
11 Share
Share
Tweet