Elektromobil vs benzínový nebo naftový motor spotřeba cena nabití
Spotřeba osobní elektromobil vs automobil mající benzínový motor a cena na 100 km
Elektromobil 15 až 21 kWh / 100 km (tento údaj se uvádí nejčastěji)nebo 30 kWh na 100 mil to je 160 km ( to už je 18,5 kWh / 100 km)
Budeme uvažovat 20 kWh / 100 km a cenu za kWh 8 KCZ.
20 * 8 = 160 KCZ.
Automobil s benzínovým motorem 5 litrů / 100 km (nezapočítává se vytápění vozu)
1 litr benzínu = 35 KCZ
5 * 35 = 175 KCZ
350 KCZ při spotřebě 10 l/100 km
Skutečná spotřeba energie elektromobil vs benzínový motor (elektřina bude vyrobena pomocí parní turbíny v daleké elektrárně)
Budeme uvažovat horší variantu, kdy slunce přes mraky neprosvítí a vítr nefouká - musíme vyrobit elektřinu klasicky v jaderných, či uhelných elektrárnách.Elektromobil
- parní turbína max účinnost 50% (//home.zcu.cz/~hoznedl/motory2.pdf)
- ztráty v přenosové soustavě 5%
- efektivita nabíjení 82,5 %
- ze 100 kWh dodaných do elektrárny se do baterie, v nejlepším případě, dostane přibližně 40% tedy 40 kWh
- na 100 km spotřebuje elektromobil 20 kWh, tedy 50 kWh na vstupu do elektrárny
Benzínový motor
1 litr benzínu = cca 32 MJ/l tedy 8,89 kWh/l
5 litrů benzínu = 5 * 8,89 kWh = 45 kWh (44,45)
10 l = 2 * 45 = 90 kWh.
Výsledky:
Elektromobil, který získal elektřinu z klasické elektrárny, potřebuje na 100 km přibližně 50 kWh energie spotřebované na výrobu, distribuci a nabíjení.
Benzínový motor při spotřebě 5 l/100 km potřebuje na 100 km přibližně 45 kWh na vstupu.
Při spotřebě 10 l / 100 km, je to zhruba dvojnásobek, tedy 90 kWh na vstupu.
Ve výsledcích není zohledněno využití odpadního tepla v elektrárnách na vytápění bytů, ani u benzínového motoru na vytápění interieru v chladném počasí.
Video Volkswagen ID.3 1ST Pro Performance
Ve videu jezdec testuje elektromobil v zimních podmínkách na horách - jako by si vyjel na lyžování.
Jede sám, možná s kameramanem.
Chválí si, že nemusí startovat, nabíjet zdarma u euro nabíječek, nízký hluk v interieru, velmi dobré jízdní vlastnosti, pěkný vzhled.
Na sněhu se mu jeví zadní náhon kol, jako velmi dobrý, navíc rozjezdy do kopce automobil, díky elektronice, zvládá dobře.
Z kopce využije rekuperaci - dobíjení z kopce.
Obavy má ze zpáteční cesty, protože v baterii mu již zbývá zásoba jen na 27 km.
Přes silnici mu padne strom a musí čekat na jeho odstranění.
Topení nelze spustit, protože baterie je již příliš vybitá. Říká, že to dělají všechny moderní vozy, že nelze spustit klimatizaci, když je palivo již na hodnotě "rezerva".
Hmotnost automobilu 1790 kg.
Zklamala jej spotřeba elektromobilu i v rovinatém terénu - průměr 23 kWh, výrobce uvádí 15,5 kWh.
Dojezd odhaduje na 300 km na jedno nabití.
Zamrzly mu skla, špatný výhled.
Najít funkční nabíječku byl problém, dvě byly zapáskované.
Date: 22.01.2021 - 09:16
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Škoda 110L - detailní video vozidla
Škoda 100 a Škoda 110 jsou velmi podobné. Hlavní rozdíl je v objemu válců. Automobily se vyráběly v AZNP v letech 1969 až 1977. Předchůdcem byla Škoda 1000 MB a Škoda 1100 MB. Počet vyrobených kusů 1 079 708.
- Motor spotřeba 8,5 l/100 km
- Motor i hnaná náprava byly vzadu.
- Motory měly objem 998 a 1 107 cm3.
- Motor byl zážehový s rozvodem OHV čtyřválec.
- Výkony motorů 32 až 46 kW.
- Karoserie měla 4 dveře.
- Kufr byl umístěn vpředu.
Technické údaje
- Délka 4 155 mm
- Šířka 1 620 mm
- Výška 1 380 mm
- Rozvor 2 400 mm
- Pohotovostní hmotnost 820 kg
Peugeot 407 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Roky produkce 2004–2011
- Předchůdce Peugeot 406
- Nástupce Peugeot 508
- Podobné Škoda Superb, Volkswagen Passat
- Karoserie 4dveřový sedan, 5dveřové kombi, kupé
- Třída střední
Peugeot 407 - recenze - video
Škoda Felicia popis - video
Technické údaje- Délka hatchback 3855/3883
- kombi 4205/4237
- (před/po faceliftu) mm
- Šířka 1635 mm
- Výška 1415 mm
- Rozvor 2450 mm
- Rozchod 1420/1380 mm
- Světlá výška 105–115 mm
- Objem zavaz. prostoru v závorce po sklopení sedadel 272 (447)/967 (1366) l
- Pohotovostní hmotnost 935–985 (975–1025) kg
- Celková hmotnost 1420 (1460) kg
- Užitečná hmotnost 485–435 kg
- Počet míst 5
- Objem nádrže 42 l
- Aerodynamický odpor 0,35
Reklama z roku 1994
Editace: 25.1.2021 - 20:12
Počet článků v kategorii: 351
Url:elektromobil-vs-benzinovy-nebo-naftovy-motor-spotreba-a-zajimavosti