Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Elektromobil vs benzínový nebo naftový motor spotřeba cena nabití


AD MOB

Spotřeba osobní elektromobil vs automobil mající benzínový motor a cena na 100 km

Elektromobil 15 až 21 kWh / 100 km (tento údaj se uvádí nejčastěji)
nebo 30 kWh na 100 mil to je 160 km ( to už je 18,5 kWh / 100 km)
Budeme uvažovat 20 kWh / 100 km a cenu za kWh 8 KCZ.
20 * 8 = 160 KCZ.

Automobil s benzínovým motorem 5 litrů / 100 km (nezapočítává se vytápění vozu)
1 litr benzínu = 35 KCZ
5 * 35 = 175 KCZ
350 KCZ při spotřebě 10 l/100 km

Skutečná spotřeba energie elektromobil vs benzínový motor (elektřina bude vyrobena pomocí parní turbíny v daleké elektrárně)

Budeme uvažovat horší variantu, kdy slunce přes mraky neprosvítí a vítr nefouká - musíme vyrobit elektřinu klasicky v jaderných, či uhelných elektrárnách.

Elektromobil
- parní turbína max účinnost 50% (//home.zcu.cz/~hoznedl/motory2.pdf)
- ztráty v přenosové soustavě 5%
- efektivita nabíjení 82,5 %
- ze 100 kWh dodaných do elektrárny se do baterie, v nejlepším případě, dostane přibližně 40% tedy 40 kWh
- na 100 km spotřebuje elektromobil 20 kWh, tedy 50 kWh na vstupu do elektrárny

Benzínový motor
1 litr benzínu = cca 32 MJ/l tedy 8,89 kWh/l
5 litrů benzínu = 5 * 8,89 kWh = 45 kWh (44,45)
10 l = 2 * 45 = 90 kWh.

Výsledky:
Elektromobil, který získal elektřinu z klasické elektrárny, potřebuje na 100 km přibližně 50 kWh energie spotřebované na výrobu, distribuci a nabíjení.

Benzínový motor při spotřebě 5 l/100 km potřebuje na 100 km přibližně 45 kWh na vstupu.
Při spotřebě 10 l / 100 km, je to zhruba dvojnásobek, tedy 90 kWh na vstupu.

Ve výsledcích není zohledněno využití odpadního tepla v elektrárnách na vytápění bytů, ani u benzínového motoru na vytápění interieru v chladném počasí.


Video Volkswagen ID.3 1ST Pro Performance

Ve videu jezdec testuje elektromobil v zimních podmínkách na horách - jako by si vyjel na lyžování.
Jede sám, možná s kameramanem.
Chválí si, že nemusí startovat, nabíjet zdarma u euro nabíječek, nízký hluk v interieru, velmi dobré jízdní vlastnosti, pěkný vzhled.
Na sněhu se mu jeví zadní náhon kol, jako velmi dobrý, navíc rozjezdy do kopce automobil, díky elektronice, zvládá dobře.
Z kopce využije rekuperaci - dobíjení z kopce.

Obavy má ze zpáteční cesty, protože v baterii mu již zbývá zásoba jen na 27 km.
Přes silnici mu padne strom a musí čekat na jeho odstranění.
Topení nelze spustit, protože baterie je již příliš vybitá. Říká, že to dělají všechny moderní vozy, že nelze spustit klimatizaci, když je palivo již na hodnotě "rezerva".
Hmotnost automobilu 1790 kg.
Zklamala jej spotřeba elektromobilu i v rovinatém terénu - průměr 23 kWh, výrobce uvádí 15,5 kWh.
Dojezd odhaduje na 300 km na jedno nabití.
Zamrzly mu skla, špatný výhled.
Najít funkční nabíječku byl problém, dvě byly zapáskované.

www.televizeseznam.cz/video/test/volkswagen-id-3-1st-pro-performance-64109057
elektromobil-vs-benzinovy-motor-porovnani-spotreby-a-nakladu.jpg

Date: 22.01.2021 - 09:16

350LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


321

Stěrače skla automobilu špatně stírají oprava | guma-sterace-spatne-stira


Stěrače nestírají

Ještě než koupíte nové gumičky do stěrače, prohlédněte ty stávající.

Výměna je nutná, pokud již gumičky ztratily vláčnost, pružnost, jsou potrhané, nebo chybí jejich části.
Dále pokud nedoléhají celou plochou na povrch skla.
Zkontrolujte zda Vám někdo neohnul ocelový držák stěrací gumy.

Pokud je stěrací guma v pořádku, tak jí zkuste důkladně, ale opatrně, umýt ve vlažné vodě se saponátem.
Setřít její hranu, na které bývá přilepen asfaltový prach tak, aby jste necítili žádné zadrhnutí, pokud přejíždíte po hraně gumičky, či po jejich činných bočních plochách prstem.

Jakmile jste tedy gumičky očistili a necítíte na nich žádné nečistoty, postříkejte sklo vodou z rozprašovače, či ostřikovače a zapněte stěrač, stačí jen jednotlivé stírání.
Pokud je sklo důkladně setřeno bez toho, aby na něm zůstaly vodní šmouhy, tak jste si ušetřili něco nervů a starostí.

Kontrola ploch gumičky stěrače

Zkontrolujte nejen čelní plošku (břit), ale i boční stěny, zda na nich nejsou nalepeny kamínky a prach.

sterac-guma-cisteni-od-prachu-asfaltu.jpg
Date: 22.07.2020 - 11:46
185

Renault 21 | renault-21



Renault 21

Roky produkce 1986 – 1995.

Technická data:

  • Následovník: Renault Laguna
  • Třída: rodinné vozidlo
  • Karoserie: 4 až 5 dveřová
  • Provedení: FF (F4 jen u turbo)
  • Motor: 1.4 až 2.2
  • Převodovka: 5-speed manual, 3-speed automatic
  • Délka: 4,462 mm sedan
  • Šířka: 1,715 mm (67.5 in)
  • Výška: 1,415 mm (55.7 in) sedan
  • Designer: Giorgetto Giugiaro

Renault 21 - video

**

222

Volkswagen Crafter | volkswagen-crafter



Volkswagen Crafter cena ceník

//www.vw-uzitkove.cz/pdf/cenik_crafter.pdf

Technická data: //www.vw-uzitkove.cz/pdf/cenik_crafter.pdf

Volkswagen Crafter - recense - video

**

158

Peugeot 504 | peugeot-504



Peugeot 504 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Délka 4 486 mm
  • Šířka 1 690 mm
  • Výška 1 460 mm

Peugeot 504 - video

**

306

Fiat Ritmo Strada | fiat-ritmo-strada



Fiat Ritmo Strada

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Délka 3,937 mm
  • Šířka 1,650 mm
  • Výška 1,400 mm
  • Hmotonost pohotovostní 850-995 kg

Fiat Ritmo Strada - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz


Editace: 25.1.2021 - 20:12
Počet článků v kategorii: 350
Url:elektromobil-vs-benzinovy-nebo-naftovy-motor-spotreba-a-zajimavosti

AD
11 Share
Share
Tweet