Škoda Superb II
Škoda Superb II popis - video
Škoda Superb ceny ceník
//www.skoda-auto.cz/cze/model/newsuperb/pricelist
Vnější rozměry- Délka (mm): 4838
- Šířka (mm): 1817
- Výška (mm): 1462
- Světlá výška (mm): 139
- Rozvor náprav (mm): 2761
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Rekuperace definice
Rekuperace je přeměna kinetické (pohybové), či potencionální (gravitační síly) energie na elektrickou energii.
Rekuperace se tedy nejvíce využívá při brzdění automobilu, nebo při jízdě z kopce.
Moderní automobily k rekuperaci využívají odpojitelný alternátor , který se zapíná speciální spojkou, jen v situacích vhodných pro výrobu energie jinak se zapíná jen při poklesu napětí na svorkách baterie. Tento systém šetří výrazně pohonné hmoty.
Dále se může využívat speciální předimenzovaný startér, jako je tomu u vozítka Smart, který funguje při brzdění, jako alternátor a navíc je vozidlo vybaveno systémem START/STOP, který při dobrzďování vozidla při příjezdu např. na křižovatku automaticky vypíná motor a po uvolnění brzdného pedálu automaticky hned motor nastartuje což má za výsledek také úsporu paliva především v městském provoze, kde často čekáte na křižovatkách řízených semafory.
Mezi vozidla, která již používají metodu rekuperace patří Škoda Fabia Greenline, která s vznětovým (disel, nafťák) motorem dokáže jezdit se spotřebou něco málo přes 3 litry nafty na 100 km a to dokazuje, že rekuperace je správný směr v úspoře paliva nejen u automobilů. Škoda jen, že se zatím nedaří využít obrovské množství tepla, které vzniká při spalování PHM na užitečnou energii.
Úspornou jízdou s Fabií Greenline se dá dosáhnout spotřeby 2,2 l / 100 km
Date: 13.07.2011 - 09:12Název přípravku: Repair Valkaseal kits - Maruni Industry Co.,Ltd.
- najít místo kudy uniká vzduch a označit (pozor na ventilek , může
ucházet kol něj, nebo kolem ráfku a to pak je dobré svěřit servisu)
- vyztružit otvor
- zakapat dodávanou vulkanizační kapalinou v sadě přípravku
- zasunout knot
- znovu zakapat kapalinou
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
Svodidlo je schválené a testované zařízení, které má usměrnit a zabránit vozidlu vyjetí mimo vozovku.
Svodidla jsou většinou jen na úsecích komunikací, kde nejvíce hrozí nebezpečí sjetí vozidla ze srázu, nebo náraz do překážky. Proto se s nimi nejčastěji setkáme na mostech, v kopcovitém terénu, v nebezpečných zatáčkách. Svodidla chrání i chodce a na silnicích vyšších tříd se můžeme setkat s dlouhými úseky chráněnými svodidly.
Na níže uvedeném videu můžeme vidět, jak svodidla fungují ve zkutečnosti. Autobus najíždí do svodidla rychlostí 70 km/h pod úhlem 20°. Svodidla bezpečně navedou autobus zpět na vozovku.
**VIDEO YOUTUBEHistorie svodidel
Svodidla mají svůj původ patrně v dřevěných, či kamenných zábradlích kolem mostů a nejrůznějších kamenných barierách kolem cest.
S rozvojem motorismu nastala nutnost lépe chránit nebezpečné úseky komunikací. V období do II. světové války a těsně po ní byly v oblibě betonové patníky a svodidla tvořená betonovými sloupky asi 70 cm čnícími nad okraj vozovky, které byly v horní části opatřeny otvorem na provlečení ocelového lana. Toto řešení se však se zvyšující rychlostí vozidel a přibývajícím počtem autonehod ukázalo, jako velmi nebezpečné zvláště pro motocyklisty, kteří po nárazu do sloupku utrpěli těžká zranění často končící úmrtím. Ani střet s ocelovým lanem pro motocyklistu málokdy dopadl šťastně a proto byla vynalezena svodidla celoplošná z kovového profilu, po kterých vozidlo doslova sklouzne (do určitého nájezdového úhlu) a následky jsou daleko méně tragické, jako při nárazu do betonového sloupku - patníku.
Betonová svodidla - bariery
Tam kde je třeba chránit lidské životy, nebo i zdroje pitné maximálním způsobem se používají betonová svodidla. Kolem našich vozovek se asi nejčastěji setkáte s betonovými svodidly typu Jersey.
Zatímco svodidla z ocelového profilu mají určitou pružnost a schopnost pohltit část kinetické energie, náraz do betonových svodidel je pro posádku vozidla mnohem nebezpečnější, protože betonová svodidla musí co nejvíce zabránit vozidlu překonání této bariéry.
Crash test - střet dodávkového automobilu s betonovým svodidlem
**VIDEO YOUTUBEPokud je senzor znečistěn, dochází u vznětových motorů k cukání zejména
u studeného motoru při rozjezdu a akceleraci, nepravidelnému chodu, nebo dokonce není možné motor
nastartovat vůbec.
Je to dáno tím, že znečištěný, zanesený topný element čidla se přehřívá a udává nesprávný signál,
jakoby kolem něj proudilo jen malé množství vzduchu a tím dojde k nesprávnému nižšímu dávkování paliva (chudobná směs),
což se právě projevuje cukáním motoru.
Peugeot 807 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Délka 4727
- Šířka / vč. vnějších zpětných zrcátek 1850
- Výška bez a se střešními nosiči 1745 / 1863
- Rozvor 2823
Peugeot 807 - video
Editace: 4.8.2011 - 13:27
Počet článků v kategorii: 351
Url:skoda-superb-ii