Škoda Superb II

Škoda Superb II popis - video
Škoda Superb ceny ceník
//www.skoda-auto.cz/cze/model/newsuperb/pricelist
Vnější rozměry- Délka (mm): 4838
- Šířka (mm): 1817
- Výška (mm): 1462
- Světlá výška (mm): 139
- Rozvor náprav (mm): 2761
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
- posypová sůl, jezdění v zimě na rozbředlé - mokré vozovce
- kyseliny, kyselé prostředí
- častá jízda na drobném štěrku, kdy kamínky "opískují" ochranný nátěr
- odřený, nebo zpuchřelý nátěr
- vyhřívaná garáž (chladné auto se v teple orosí, jak na povrchu, tak i v dutinách)
- vlhkost všeobecně zvyšuje vznik lokálních korozí
Ochrana proti korozi je nechat auto prohlédnout v servise a ošetřit dutiny i místa
s výskytem koroze ochranným nátěrem.
Pro ochranu dutin můžete použít například Dinitrol ML, Motip ML.
Dinitrol i Motip se prodávají jak spreje, tak i pružné nátěry odolné proti odlétávajícím
štěrku - typická hrudkovitá struktura na spodcích automobilů.
Na výfuky je vhodná barva Supertherm od MOTIP DUPLI Group , která odolává teplotám do 800°C.

Audi A2
Akční ceny ceník automobilů značky Audi
//www.audi.cz/
Roky produkce 1999 - 2005
Technická data:
- Třída Compact MPV, Supermini
- Karoserie 5-door hatchback
- Koncepce FF
- Motor 1.2 až 1.6 L
- Převodovka 5-rychlosti manual i automatika
- Rozvor 2,405 mm
- Délka 3,826 mm
- Šířka 1,673 mm
- Výška 1,553 mm
- Hmotnost pohotovostní až 1,030 kg
- Designer Luc Donckerwolke
Audi A2 - video
Oficiální stránky: www.audi.cz

Ford Mondeo cena ceny ceník
//www.ford.cz/Cars/NewMondeo/Pricingandfinance
Technická data:
//www.ford.cz/Cars/NewMondeo/TechnicalData
Ford Mondeo - odborná recense - video
Jaké jsou optimální otáčky motoru
Optimální otáčky motoru by měly být takové otáčky, při kterých motor běží klidně bez cukání, má nejnižší spotřebu, dostatečný kroutící moment a tudíž se nejméně opotřebovává a o to většině řidičů jde.
Moderní vozy jsou již z výroby vybaveny otáčkoměry a optimální otáčky bývají podkresleny zelenou barvou, popřípadě digitálními otáčkoměry, které i upozorní na to, že otáčky jsou příliš nízké, nebo naopak příliš vysoké. Tam je to pak jednoduché a řídíme se odečtenými údaji.
Dále můžeme vyhledat na internetu diagram průběhu otáček, výkonu a kroutícího momentu ke konkrétnímu typu motoru pokud nemáme manuál k vozidlu, nebo manuál tento diagram neobsahuje a optimální otáčky odečíst z diagramu.
Optimální otáčky jsou obvykle shodné s částí grafu z nejnižší spotřebou paliva.
Jak poznám, že motor má nízké otáčky?
Charakteristickým jevem provázejícím nízké otáčky motoru s řízeným vstřikováním je škubání motoru. Například jedete rychlostí 50 km/h na pátý rychlostní stupeň (Škoda Fabia benzín) už by se mělo projevit cukání motoru, zejména pak při akceleraci.Je nutné okamžitě přeřadit na nižší rychlostní stupeň ( v našem případě na trojku ) a teprve můžeme řádně akcelerovat.
Nízké otáčky mají vliv zejména na nadměrné opotřebení sedel výfukových ventilů, protože ventil zůstává déle otevřen a déle na něj působí žár odcházejících spalin.
Nízké otáčky pod optimem také zvyšují spotřebu paliva. Ale to platí i pro otáčky nad optimem a tam je rozdíl ještě vyšší.
Jak poznám, že motor má již zbytečně vysoké otáčky?
Nadměrné otáčky zvyšují spotřebu paliva, protože dochází k většímu tření součástí také díky jejich nadměrnému zahřívání a tím nadměrnému opotřebení a neefektivním ztrátám.Při akceleraci se motor po optimálních otáčkách dostane do pásma vyšších otáček a začne se projevovat větší hlučností, chvěním, vibracemi, drnčením (záleží na kvalitě vozidla). Při takových projevech a pokud povolená rychlost na komunikaci je vyšší než rychlost na tachometru a naše řidičské zkušenosti tomu odpovídají, bychom měli přeřadit na vyšší rychlostní stupeň a tím klesnou otáčky motoru a jeho chod se zklidní. Pokud, ale otáčky stále klesají i při větší akceleraci, je nutno včas podřadit na nižší rychlostní stupeň. To platí zejména při jízdě do kopce, kde včasné podřazení dostane motor do optimálních otáček a tím také významně šetříme palivo, ale i prodloužíme životnost motoru.
Jak poznám, že motor běží v optimálních otáčkách?
Motor běží klidně, bez cukání, vcelku tiše. V optimálních otáčkách můžeme na rovině přidáním plynu dostat motor celkem snadno do vyšších otáček, čili motor má dostatečný kroutící moment a zároveň i dostatečnou rezervu výkonu a odezva na akceleraci je pružná (samozřejmě čím nižší rychlostní stupeň, tím pružnější akcelerace z optimálních do vyšších otáček ).V optimálních otáčkách má motor nejnižší spotřebu.
Pokud je akcelerace příliš snadná - motor jde snadno do vysokých otáček, využijeme toho k přeřazení na vyšší stupeň (pokud to situace na silnici, předpisy silničního provozu a naše zkušenosti dovolují) a tím využijeme lépe přebytečný výkon motoru a snížíme spotřebu paliva.
Optimální otáčky jsou i vznětových (nafťáků asi 2000 ot/min) motorů zpravidla nižší, než u zážehových motorů (benzíňáků asi 2700 až 4500).
Důvodem je zlepšení kontroly skutečného stavu vozidla a tím i snížení dopravních nehod zaviněných špatným technickým stavem vozidla.
Kamerový systém však bude stát stanici výdaje navíc, které se patrně odrazí i v ceně technické kontroly.
Jak poznám, kdy mám jít na příští STK?
STK známka červená. Po obvodu jsou vyznačeny měsíce,
pod nimi pak roky příští STK. Střed je vyplněn hologramem.
Perforovaný měsíc a rok (proděravělý) označují do kdy je STK platná.

Nenechávejte STK na poslední chvíli, protože za propadlou známku
můžete dostat pokutu.
//cs.wikipedia.org/wiki/Hologram
Editace: 4.8.2011 - 13:27
Počet článků v kategorii: 351
Url:skoda-superb-ii