Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Automobil se spotřebou 1 litr paliva na 100 km Volkswagen


AD MOB

Automobil, který se chlubí touto spotřebou se nazývá Volkswagen XL1.
Volkswagen XL1 je dvoumístný vůz, který spotřebuje 1 litr nafty na 100 km.
Volkswagen XL1 je vyroben s lehkých materiálů s dokonalým aerodynamickým tvarem, bez zpětných zrcátek venkovních.
Namísto zpětných zrcátek vůz používá senzory a kamery.
Volkswagen XL1 má kombinovaný zdroj pohonu, buď naftový motor, nebo elektromotor, či oba pracují paralelně.
Na baterie ujede Volkswagen XL1 50 km.
Volkswagen XL1 se má začít sériově vyrábět koncem roku 2013.
Maximální rychlost se uvádí 160 km/h.
Zrychlení na 100 km/h 12,7 sekundy
Hmotnost: 795 kg

Motor - naftový
Objem: 800 cc
Výkon: 35 kW (47 hp) - 121 Nm kroutící moment
Spotřeba: 2 litry nafty na 100 km (pokud jede jen na naftový motor)

Motor - elektrický
Výkon: 20 kW (27 hp) - 100 Nm kroutící moment
Pracuje buď paralelně s naftovým motorem, nebo samostatně.

Hnaná náprava: na zadní kola
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková .
Součinitel odporu vzduchu: 0,189


Obrázek Volkswagen XL1:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/73/Volkswagen_XL1.jpg

337LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


316

Fiat Ulysse | fiat-ulysse



Fiat Ulysse - Eurovan

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

Fiat Ulysse - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
124

Přežijí naftové motory krizi s emisemi? | preziji-naftove-motory-krizi-s-emisemi


Nadlimitní hodnoty NOx (oxidy dusíku) zjištěné u naftových (diesel) motorů patrně přibrzdí používání těchto agregátů v osobních automobilech. Problém je především ve městech za nízkých teplot při jízdách na krátké vzdálenosti. Zahřátý motor se již chová jinak - ekologičtěji.
Přestože naftové motory prošly doslova revolucí, revolucí prošly i emisní limity.
I když je rozdíl jet v koloně za Praga V3S a osobním automobilem s moderním dieselovým motorem, přesto emisní normy, v některých státech, jsou tak přísné, že ani motory moderní koncepce nemají šanci je splnit.

Znamená to, že dieselovým motorům hrozí zánik?
Rozhodně NE!
Vždyť právě tyto motory pomohly vyhrát druhou světovou válku (byly montovány do legendárních tanků T-34).
Dieselové motory pracují nejlépe (nejekologičtěji) tam, kde pracují téměř nepřetržitě. To jsou především lodě, lokomotivy, těžké stavební stroje, traktory, kombajny a podobně.
Dieselové motory jsou navíc úspornější, než benzínové.
Dieselové motory jsou oblíbené u motoristů pro svůj ekonomický provoz.
Hlavní problém montáže dieselů do osobních automobilů jsou tedy emise NOx. Tento problém zatím nemá jednoduché (levné) řešení.
330

Parkování podélné - jak odhadnout boční vzdálenost od obrubníku | parkovani-jak-odhadnout-vzdalenost-od-obrubniku


Vhodné je vše si nacvičit na místě, kde nebude řidič překážet a budete mít na vše klid.

Couvání na parkovací místo je vlastně opačný postup vyjíždění z tohoto parkovacího místa.

1. Výběr místa pro parkování, zastavení u vozidla před místem pro parkování

  1. Najít si vhodné místo, parkoviště s obrubníkem či nějakou rovnou hranicí, která bude představovat obrubník. Obrubník lze simulovat čárou křídy, nebo prkénkem.
  2. Najet souběžně s k teto hranici - automobil je po celé délce (pravé) boční strany ve stejné vzdálenosti od obrubníku. Kola jsou od obrubníku vzdálena tak, jak bude řidič chtít parkovat. Například 10 cm. Až bude mít řidič větší zkušenosti, může najíždět blíže k obrubníku. Z počátku je nebezpečí, že poškodí poklice kol, pláště pneumatik, ventilky, či rávky kol, proto je lepší nechávat z počátku učení větší odstup od obrubníku.
  3. Vyznačit si např. křídou úhel 45° s obrubníkem.
  4. Vytočit kola řízené nápravy maximálně vlevo - plný rejd vlevo (obrubník je vpravo vedle auta).
  5. Pomalu jet směrem max vlevo tak dlouho, až pravá strana automobilu svírá s obrubníkem 45°
  6. Zastavit
  7. Vyfotit v pravém zpětném zrcátku jak se jeví obrubník, v jaké vzdálenosti je od zadní části automobilu atd.
  8. Změřit metrem vzdálenost zadního pravého kola od obrubníku
  9. Výše uvedené údaje budou sloužit jako vodítko pro podélné parkování.

Na obrázku níže řidič poodjel od obrubníku na úhel 45° a vídí v pravém zpětném zrcátku, že zadní pravý roh vozu je zhruba nad počátkem obrubníku. Když v této pozici dá plné levé rejdy, tak nacouvá - stočí se souběžně k obrubníku, aniž by o něj zavadil.

parkovani-podelne-vzdalenost-praveho-zadniho-kola-od-obrubniku-pri-uhlu-45-stupnu

Výpočet vzdálenosti středu pravého zadního kola od obrubníku při úhlu boční strany vozidla 45° k obrubníku parkovacího místa

Přibližný výpočet potřebuje rozměry:

  1. rozvor náprav + délka přední časti od osy přední nápravy po předek vozidla
  2. poloměr otáčení, polovina průměru otačení vozidla mezi stěnami
  3. úhel natočení k chodníku (obrubníku) je 45°
Vytvoří se několik pravoúhlých trojúhelníku a postupným výpočtem délky jejich stran se dojde výsledku.

parkovani-podelne-vypocet-vzdalenosti-zadniho-kola-od-obrubniku
Date: 22.07.2020 - 11:46
73

Jak zabránit rosení oken skel u auta | jak-zabranit-roseni-oken-skel-u-auta-id-841


Jak zabránit, nebo podstatně snížit mlžení - rosení skel u automobilu?
Nepoužívám na čelní sklo! Vzniklý film by možná mohl zhoršit vidění.
Nakapal jsem na papírový ubrousek odmašťovač JAR
a potřel jím místo na suchém skle, kde jsme chtěl zabránit rosení.
Stále roztíral, až místo bylo zcela průhledné - nebulo vidět
šmouhy tekutého JARU. Nevytíral jsem pak suchým ubrouskem, protože
bych JAR zase odstranili.
Místo takto ošetřené se přestalo rosit, zůstalo bez zamlžení zcela.
Pokud po určité době zase dojde k zamlžování místa, znovu jej potřu
JAREM a dokonale rozetřetu do průhledna.
Používám na skla v zadních dveřích a taky na zadní sklo, kde jsem si vytvořil
pole, které se mi nikdy nezarosí a umožní dobrý výhled dozadu, i když je auto ještě
studené a ostatní skla jsou neprůhledně zamlžená.
143

Audi A5 - popis vozidla a videorecenze | audi-a5--popis-vozidla


Audi A5 cena ceny ceník

//www.audi.cz/cz/brand/cs/modely/a5/a5_coupe/ceniky.html

Technická data:

  • Roky produkce 2007 - dosud
  • Třída kupé
  • Rozvor 2751 mm
  • Délka 4625 mm
  • Šířka 1854 mm
  • Výška 1372 mm
  • Hmotnost pohotovostní 1550 kg
  • Maximální rychlost 230 km/h
  • Spotřeba kombinovaná 7.1 l/100 km (benzín), 5.3 nafta
  • Objem zavazadlového prostoru 455 l

Audi A5 - recenze video

**



Editace: 1362041590
Počet článků v kategorii: 337
Url:automobil-se-spotrebou-1-litr-paliva-na-100-km-volkswagen-id-525

AD
11 Share
Share
Tweet