Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Aditiva do paliv


AD MOB

Aditiva jsou látky, které se přidávají do jiných látek za účelem zlepšení vlastností nově vzniklé směsi.

Aditiva se přidávají, jak do benzínu, tak i do nafty popřípadě do oleje.
Co by měla dobrá aditiva zlepšit?
  • zlepšit startování i za silných mrazů
  • snížit tvorbu usazenin
  • snížit opotřebení sedel ventilů
  • snížit korozivění válce, pístních kroužků, sedel ventilů
  • chránit horní oblasti válců, zejména při vysokém zatížení
  • snížit tření v pracovním prostoru válce
  • eliminovat vzájemné tření kovových dílů motorů
  • snížit kouřivost motoru
  • snížit spotřebu (asi do 7%)
  • zlepšit stav elektrod zapalovacích svíček
  • čistotu vstřikovacích trysek
  • snížit opotřebení a poškození součásti
  • zvýšit životnost motoru

V dnešní době by již měly značkové benzínky prodávat paliva s přísadou aditiv (mělo by být i označeno na stojanu), takže tam odpadá potřeba přidávat aditivum do paliva.
Problém je u malých společností, kde je lépe pro jistotu raději aditivum do paliva přidat.

Některé názvy kvalitních aditiv do paliva:

  • Castrol TDA do nafty
  • Castrol TBE do benzínu
  • VIF Super Diesel Aditiv zimní do nafty
  • VIF Super Diesel Aditiv letní do nafty
  • BENADIT FORTE přísada do benzínu nahrazující olovo


339LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


13

Tragické nehody | tragicke-nehody


Nejtragičtější nehody většinou postihnou řidiče s čerstvým řidičským oprávněním

Pamatujte na to, že nejtragičtější nehody bývají často na začátku a v průběhu prázdnin a především u řidičů s právě nabytým řidičským oprávněním, kteří chtějí svým kamarádům udělat radost tím, že je někam odvezou a taky se tak trochu předvést, že již jsou dospělí, avšak naprostý nedostatek zkušeností se projeví velmi brzy s těmi nejtragičtějšími důsledky.

Většinou nezkušení řidiči vjedou příliš rychle do zatáčky, vyjedou v zatáčce mimo vozovku a narazí do stromu, nebo předjíždějí v místech, kde nemají dostatečný rozhled na patřičnou vzdálenost. Pokud by s nimi jel ve vozidle zkušený řidič, jistě by nabádal z vlastní zkušenosti k velké opatrnosti.

Znovu se objevuje otázka, zda by čerství řidiči neměli dostat řidičák jen na zkoušku odlišný od toho, který mají zkušení řidiči. Hodně řidičů jezdí opatrněji pokud si vyzkoušeli na zařízení, jaká síla působí na řidiče, když narazí do překážky v rychlosti 40 km/h. Zařízení se skládá ze sedačky a kolejnicové dráhy, na které se sedačka s řidičem pohybuje rychlostí 40 km/h. Řidič je standardně připoután pásy. Sedačka v rychlosti 40 km/h narazí do překážky - bloku a řidiče pak v další dráze brzdí bezpečnostní pásy. Řidiči jsou překvapeni, jak prudký je náraz v této nepatrné rychlosti a jsou již pak více obezřetnější ve skutečném silničním provozu.

Řidiči s řidičákem na zkoušku by museli jezdit se zkušeným řidičem a to po dobu několik měsíců. Pokud by v této době neprovedli žádný přestupek, pak mohli získat již běžný řidičský průkaz.

Možná by bylo dobré i pro řidiče silných motocyklů, aby nejdříve získali oprávnění na osobní automobil, které by vlastnili po určenou dobu, než by se vyjezdili. Vždyť nehody silných motocyklů končí většinou smrtí jejich řidičů a to především z důvodu naprosté nezkušenosti řidiče.

Crash testy se dělají při rychlosti okolo 60 km za hodinu
Hodně, zejména mladých řidičů vidělo někdy na videu nárazovou zkoušku - crash test a z ní usoudilo, že se řidiči i spolujezdci nemůže nic stát, ale málo, kdo z nich tuší, že například čelní přesazený náraz vozidla se provádí v rychlosti (pro mladé lidi zdánlivě nepatrných) 64 km/h do deformovatelné bariéry a přesto se přední část vozidla zmačká až po nohy řidiče. Samozřejmě, že vážné dopravní nehody se stávají za rychlostí mnohem vyšších, kdy deformační zóna vozidla již není zcela schopna pohltit kinetickou energii vozidla a pak již dojde k přimáčknutí řidiče k sedadlu a většinou vážným úrazům, či ztrátě života.

Stromy kolem vozovky
Zatím co při čelním střetu dvou vozidel mají vozy takzvané deformační zóny, které jsou schopny pohltit část kinetické energie a zmírnit následky střetu pro posádku při nárazu do stromu je tomu jinak. Strom má kulatý kmen, žádnou deformační zónu, která by pohltila kinetickou energii vozu a strom se do vozu zakrojí mnohem hlouběji. Nárazy do stromů konči často smrtí jednoho i více členů posádky. Řešením by bylo snížení rychlosti na takových komunikacích, nebo stromy vykácet a vysadit ve větší vzdálenosti od okraje vozovky, protože stromy v určitých oblastech slouží, jako anti hluková a prachová clona, ale také, jako větrolamy, které zabraňují erozi půdy je mnohdy vykácení těchto alejí pro krajinu devastující.

219

Fabia GreenLine | fabia-greenline



Škoda Fabia ceny ceník

//www.skoda-auto.cz/cze/model/newfabia/pricelist/Pages/newpricelist-newfabia.aspx

2 006 km ujeto na jedno natankování Škoda Fabia GreenLine z Rakouska do Dánska

Spotřeba Fabie GreenLine v tomto testu 2,2 litru / 100 km

Škoda Fabia GreenLine je auto, které umí šetřit nejen Vaši peníze, ale i životní prostředí.

**

323

Common rail princip vstřikování | common-rail


Common rail princip vstřikování význam

Silná vysokotláká čerpadla (čerpadlo) tlačí palivo do vnitřnímu tlaku odolné nádržky (trubky - rail), odtud pak je palivo společně (common) rozváděno k jednotlivým vstřikovacím jednotkám - injektorům, které jsou řízeny počítačem (ECU jednotka) a vstřikují palivo do válců motoru v přesných dávkách a v předepsaný čas (předstih).
Pokud je tlak vyšší, než přípustná mez, tak je palivo přepouštěno přes ventil zpět do nádrže vozu.

Výhody common rail:

  • stálý a vysoký tlak i při vysokých otáčkách motoru
  • palivo se lépe rozptýlí pod vysokým tlakem - rozstříkne do válce
  • palivo dokonaleji shoří, protože směs je více homogenní - stejnorodá, nevytvářejí se shluky kapiček
  • motory jsou úspornější proti klasickým, kde bylo třeba na každý válec jedno čerpadlo
  • motory jsou spolehlivější, méně vibrují, mají klidnější chod
  • spalování je ekologičtější
  • systém lze využít i u zážehových motorů

Nevýhody common rail:

  • vysoká cena jednotlivých komponent

common-rail system
Date: 22.07.2020 - 11:46
288

Fiat 131 | fiat-131



Fiat 131

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Roky produkce 1974–1984

Technická data:

  • Rozvor 2490 mm
  • Délka 4231 - 4264 mm
  • Šířka 1644 - 1651 mm
  • Výška 1381 - 1411 mm
  • Váha 950 - 1145 kg

Fiat 131 - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
222

Volkswagen Crafter | volkswagen-crafter



Volkswagen Crafter cena ceník

//www.vw-uzitkove.cz/pdf/cenik_crafter.pdf

Technická data: //www.vw-uzitkove.cz/pdf/cenik_crafter.pdf

Volkswagen Crafter - recense - video

**



Editace: 3.7.2011 - 18:06
Počet článků v kategorii: 339
Url:aditiva-do-paliv

AD
11 Share
Share
Tweet