Aditiva do paliv
Aditiva jsou látky, které se přidávají do jiných látek za účelem zlepšení vlastností nově vzniklé směsi.
Aditiva se přidávají, jak do benzínu, tak i do nafty popřípadě do oleje.Co by měla dobrá aditiva zlepšit?
- zlepšit startování i za silných mrazů
- snížit tvorbu usazenin
- snížit opotřebení sedel ventilů
- snížit korozivění válce, pístních kroužků, sedel ventilů
- chránit horní oblasti válců, zejména při vysokém zatížení
- snížit tření v pracovním prostoru válce
- eliminovat vzájemné tření kovových dílů motorů
- snížit kouřivost motoru
- snížit spotřebu (asi do 7%)
- zlepšit stav elektrod zapalovacích svíček
- čistotu vstřikovacích trysek
- snížit opotřebení a poškození součásti
- zvýšit životnost motoru
V dnešní době by již měly značkové benzínky prodávat paliva s přísadou aditiv (mělo by být i označeno na stojanu), takže tam odpadá potřeba přidávat aditivum do paliva.
Problém je u malých společností, kde je lépe pro jistotu raději aditivum do paliva přidat.
Některé názvy kvalitních aditiv do paliva:
- Castrol TDA do nafty
- Castrol TBE do benzínu
- VIF Super Diesel Aditiv zimní do nafty
- VIF Super Diesel Aditiv letní do nafty
- BENADIT FORTE přísada do benzínu nahrazující olovo
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Cukání motoru může být způsobeno například těmito závadami:
- voda v palivu
- znečištěný palivový filtr
- znečištěný vzduchový filtr
- vadná svíčka
- vadné kabely ke svíčkám a k cívce
- vada v rozdělovači
- znečistěná, nebo poškozená váha vzduchu
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=70&t=498&title=Vaha-vzduchu-princip-motor-karburator
- vadná lambda sonda
- závada elektroinstalace
- špatné ukostření
- závada vstřikování paliva, trysek
- závada na uchycení motoru - silenbloky
- voda v palivu
- znečištěný palivový filtr
- znečištěný vzduchový filtr
- vadná svíčka
- vadné kabely ke svíčkám a k cívce
- vada v rozdělovači
- znečistěná, nebo poškozená váha vzduchu
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=70&t=498&title=Vaha-vzduchu-princip-motor-karburator
- vadná lambda sonda
- závada elektroinstalace
- špatné ukostření
- závada vstřikování paliva, trysek
- závada na uchycení motoru - silenbloky
![video/volkswagen-logo.jpg video/volkswagen-logo.jpg](https://www.okhelp.cz/images/video/volkswagen-logo.jpg)
Volkswagen Golf Plus cena ceník
//www.volkswagen.cz/pdf_gen/golfplus.pdfTechnická data:
- Délka, mm 4204
- Šířka, mm 1759
- Výška, mm 1583 / 1621
- Rozvor, mm 2578
- Průměr otáčení, m cca. 10,8
- Objem palivové nádrže, l cca. 55
- Délka, sedadlo postavené/sklopené, mm 828/1621
- Maximální šířka, mm 1008
- Šířka mezi podběhy kol, mm 1008
- Objem zavazadlového prostoru, l * 395 - 505/1450 (s variabilní podlahou: 305 - 443/1360)
- //www.volkswagen.cz/pdf_gen/golfplus.pdf
Volkswagen Golf Plus - interier a dojem - video
Video jak zalepit bezdušovou pneumatiku:
Název přípravku: Repair Valkaseal kits - Maruni Industry Co.,Ltd.
- najít místo kudy uniká vzduch a označit (pozor na ventilek , může
ucházet kol něj, nebo kolem ráfku a to pak je dobré svěřit servisu)
- vyztružit otvor
- zakapat dodávanou vulkanizační kapalinou v sadě přípravku
- zasunout knot
- znovu zakapat kapalinou
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
Název přípravku: Repair Valkaseal kits - Maruni Industry Co.,Ltd.
- najít místo kudy uniká vzduch a označit (pozor na ventilek , může
ucházet kol něj, nebo kolem ráfku a to pak je dobré svěřit servisu)
- vyztružit otvor
- zakapat dodávanou vulkanizační kapalinou v sadě přípravku
- zasunout knot
- znovu zakapat kapalinou
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
Klepání kulových čepů - kulového čepu, lze poznat již při jízdě po dlážděné vozovce z žulových kostek - kostkovici.
Je třeba odlišit gumové dunění pneumatik od klepavého zvuku čepu.
Někdy se ozývá drnčení z přední části vozu připomínající uvolněnou část výfuku
a to při určité rychlosti, i když je vyřazena rychlost a motor běží na volnoběžné otáčky.
Při snížení rychlosti zvuk zaniká. Patrně způsobeno vibracemi nápravy / kol.
Pokud tedy slyším tento zvuk a vyloučil jsem možnosti : uvolněného výfuku,
poškozená ložiska v nábojích kol,
poškozený převod - skříň řízení,
klepající brzdové destičky,
poškozené vytlučené silenbloky (gumová pouzdra) motoru,
nebo stabilizační tyče atd. ,
či uvolněné části částí vozidla, dveří, kapot ...
Někdy stačí jen zakmitat / pootočit volantem vpravo, vlevo rychle, do poloh
kdy už volant klade odpor a pokud neruší hluk okolí, tak se ozve klepnutí vadného čepu.
Dále:
Vytočím kola tak, abych viděl na čep a někdo jiný mi pootáčí (kmitá) volantem,
tam a zpět. Vadný čep viditelně hrká / pohybuje se, i když kolo ještě stojí - nenatáčí se, nemění směr.
Pak zkusím protilehlé kolo vytočit a kontroluji jeho čep při pootáčení volantu tam a zpět.
Dále:
Kleknu ke kolu a uchopím jej oběma rukama za horní okraj pneumatiky,
kývám kolem - přitahuji k sobě a hned oddaluji od sebe a zase rychle k sobě.
Pokud se ozývá klepání, nebo cítím, že čep hrká, má vůli a je třeba jej vyměnit.
Tak jako když v servise zvednou automobil pod karoserií a kola visí volně.
Pak s kolem zkouším viklat na všechny strany až uslyším cvakání.
Někdy si pomohu i pákou, kterou zapřu o kolo které je jen 5 cm nad betonem.
Pod něj vložím tuto páku a zkouším kolo nadzvednout - klepání opět odhalí vůli v čepu.
Jestli vůli čepu neodhalím a na kostkové silnici přesto slyším kovové klepání z oblasti přední nápravy, zavezu auto do servisu, kde na odhalení vůle čepů mají zařízení a nechám vadný čep - čepy vyměnit.
Kostková silnice - kočičí hlavy - prověří kulové čepy okamžitě
Klepání z oblasti přední nápravy při jízdě po žulových kostkách indikuje vůli jednoho či více kulových čepů, vymačkaných gumových silenbloků, či uvolněných součástí.
![dum-zahrada/kostkova-silnice-zulove-kostky.jpg dum-zahrada/kostkova-silnice-zulove-kostky.jpg](https://www.okhelp.cz/images/dum-zahrada/kostkova-silnice-zulove-kostky.jpg)
Je třeba odlišit gumové dunění pneumatik od klepavého zvuku čepu.
Někdy se ozývá drnčení z přední části vozu připomínající uvolněnou část výfuku
a to při určité rychlosti, i když je vyřazena rychlost a motor běží na volnoběžné otáčky.
Při snížení rychlosti zvuk zaniká. Patrně způsobeno vibracemi nápravy / kol.
Pokud tedy slyším tento zvuk a vyloučil jsem možnosti : uvolněného výfuku,
poškozená ložiska v nábojích kol,
poškozený převod - skříň řízení,
klepající brzdové destičky,
poškozené vytlučené silenbloky (gumová pouzdra) motoru,
nebo stabilizační tyče atd. ,
či uvolněné části částí vozidla, dveří, kapot ...
Někdy stačí jen zakmitat / pootočit volantem vpravo, vlevo rychle, do poloh
kdy už volant klade odpor a pokud neruší hluk okolí, tak se ozve klepnutí vadného čepu.
Dále:
Vytočím kola tak, abych viděl na čep a někdo jiný mi pootáčí (kmitá) volantem,
tam a zpět. Vadný čep viditelně hrká / pohybuje se, i když kolo ještě stojí - nenatáčí se, nemění směr.
Pak zkusím protilehlé kolo vytočit a kontroluji jeho čep při pootáčení volantu tam a zpět.
Dále:
Kleknu ke kolu a uchopím jej oběma rukama za horní okraj pneumatiky,
kývám kolem - přitahuji k sobě a hned oddaluji od sebe a zase rychle k sobě.
Pokud se ozývá klepání, nebo cítím, že čep hrká, má vůli a je třeba jej vyměnit.
Kontrola u zvednutého kola, které se nedotýká vozovky
Je třeba kolo zvednout tak, aby viselo volně ve vzduchu.Tak jako když v servise zvednou automobil pod karoserií a kola visí volně.
Pak s kolem zkouším viklat na všechny strany až uslyším cvakání.
Někdy si pomohu i pákou, kterou zapřu o kolo které je jen 5 cm nad betonem.
Pod něj vložím tuto páku a zkouším kolo nadzvednout - klepání opět odhalí vůli v čepu.
Jestli vůli čepu neodhalím a na kostkové silnici přesto slyším kovové klepání z oblasti přední nápravy, zavezu auto do servisu, kde na odhalení vůle čepů mají zařízení a nechám vadný čep - čepy vyměnit.
Kostková silnice - kočičí hlavy - prověří kulové čepy okamžitě
Klepání z oblasti přední nápravy při jízdě po žulových kostkách indikuje vůli jednoho či více kulových čepů, vymačkaných gumových silenbloků, či uvolněných součástí.
![dum-zahrada/kostkova-silnice-zulove-kostky.jpg dum-zahrada/kostkova-silnice-zulove-kostky.jpg](https://www.okhelp.cz/images/dum-zahrada/kostkova-silnice-zulove-kostky.jpg)
![video/ford_logo.png video/ford_logo.png](https://www.okhelp.cz/images/video/ford_logo.png)
Ford Fiesta cena ceny ceník
//www.ford.cz/Cars/NewFiesta/Pricelistsandfinance
Technická data:
- Celková délka (mm) 3950
- Celková délka se sadou Sport (mm) 3958
- Ceková šířka včetně zpětných zrcátek (mm) 1973
- Ceková šířka bez zpětných zrcátek (mm) 1722
- Ceková šířka se sklopenými zpětnými zrcátky (mm) 1787
- Celková výška maximální (mm) 1481
- Vnější stopový průměr otáčení (m) 10.2
- Objem zavazadlového prostoru (l)‡
- 5sedadlové uspořádání (s plnohodnotnou rezervou) 281
- 2sedadlové uspořádání (s plnohodnotnou rezervou) 965
- Objem palivové nádrže (l)
- Zážehové motory 42
- Vznětové motory 40
- //www.ford.cz/Cars/NewFiesta/TechnicalData
Ford Fiesta - recenze - video
Editace: 3.7.2011 - 18:06
Počet článků v kategorii: 351
Url:aditiva-do-paliv