Aditiva do paliv
AD MOB
Aditiva jsou látky, které se přidávají do jiných látek za účelem zlepšení vlastností nově vzniklé směsi.
Aditiva se přidávají, jak do benzínu, tak i do nafty popřípadě do oleje.Co by měla dobrá aditiva zlepšit?
- zlepšit startování i za silných mrazů
- snížit tvorbu usazenin
- snížit opotřebení sedel ventilů
- snížit korozivění válce, pístních kroužků, sedel ventilů
- chránit horní oblasti válců, zejména při vysokém zatížení
- snížit tření v pracovním prostoru válce
- eliminovat vzájemné tření kovových dílů motorů
- snížit kouřivost motoru
- snížit spotřebu (asi do 7%)
- zlepšit stav elektrod zapalovacích svíček
- čistotu vstřikovacích trysek
- snížit opotřebení a poškození součásti
- zvýšit životnost motoru
V dnešní době by již měly značkové benzínky prodávat paliva s přísadou aditiv (mělo by být i označeno na stojanu), takže tam odpadá potřeba přidávat aditivum do paliva.
Problém je u malých společností, kde je lépe pro jistotu raději aditivum do paliva přidat.
Některé názvy kvalitních aditiv do paliva:
- Castrol TDA do nafty
- Castrol TBE do benzínu
- VIF Super Diesel Aditiv zimní do nafty
- VIF Super Diesel Aditiv letní do nafty
- BENADIT FORTE přísada do benzínu nahrazující olovo
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Proč LED světla šetří pohonné hmoty a naší peněženku.
Se snižujícími se zásobami ropy a také s důrazem na ekologii i ekonomiku provozu automobilu se výrobci snaží hledat nové cesty, jak snížit spotřebu paliva motorového vozidla a jedna z věcí, které spotřebu paliva snižují jsou LED diody pro denní svícení.
Na to, aby se vlákno klasické žárovky rozžhavilo a svítilo je třeba značné množství energie. Vždyť je směrová světla používají žárovky s příkonem vyšším než 20 W. Dále tu máme koncová světla, světla obrysová, brzdová světla, ale největší příkon mají hlavní světlomety osazené žárovkami s příkonem 60 W a více, tedy na běžné denní svícení spotřebujeme přibližně něco okolo 200 wattů.
Tento údaj se nám nemusí zdát být příliš vysoký, ale energii musíme nejdříve vyrobit pomocí motoru, ke kterému je připojen alternátor a zde již nastává problém. Účinnost spalovacího motoru je zhruba 35%. U alternátoru to nebude o mnoho lepší, takže na výrobu 200 wattů potřebujeme laicky řečeno, aby do alternátoru vstoupilo 600 wattů z motoru a na výrobu 600 watt motorových potřebujeme 1800 watt uvolněných z paliva a to už je dávka, která stojí za úsporu, a protože LED diody mají až 60 krát nižší spotřebu energie, než klasické žárovky, pak nám na výrobu energie pro jejich svícení postačí 1800/60 = 30 wattů získaných spálením paliva. Protože je nižší spotřeba energie vozidla, tak i alternátor pracuje po mnohem kratší dobu a tím se sníží spotřeba paliva zhruba (alternátor vyrábí proud jen pokud poklesne napětí baterie pod stanovenou mez).
Představa, že každý z automobilů, kterých je v ČR registrováno více, jak 5 000 000 by dokázal ušetřit díky LED světlům 1 litr paliva na 100km musí nadchnout srdce nejen ekologa, ale každého rozumného člověka.
Na co si dávat pozor při nákupu LED světel?
LED světla pro denní svícení a další světla musí být homologována - schválena pro montáž a používání na motorovém vozidle a toto osvědčení bude nutné předložit při technické kontrole vozidla a možná jej budete potřebovat i při silniční kontrole, aby jste se vyhnuli nepříjemnostem, nebo finančním sankcím.
LED světla koncová a LED blinkry video
LED světla pro denní svícení - video
Date: 09.07.2011 - 09:11
Fiat Doblo
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
Fiat Doblo - recense - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz

Fiat Ulysse - Eurovan
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
Fiat Ulysse - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz

Ford Mondeo cena ceny ceník
//www.ford.cz/Cars/NewMondeo/Pricingandfinance
Technická data:
//www.ford.cz/Cars/NewMondeo/TechnicalData
Ford Mondeo - odborná recense - video
Po částečném opadnutí vlny hněvu by bylo dobré se zamyslet nad příčinami.
- emisní limity jsou již téměř za hranici možností správné funkčnosti motoru, ale přesto se stále zpřísňují
- výrobci automobilů jsou pod obrovským tlakem, nejen konkurenčním
- automobilky zaměstnávají statisíce lidí, kteří jsou přímo závislí na prodeji, neúspěch si nemohou dovolit
- Volkswagen nemusí být jediný, kdo se snažil přežít v nelítostném boji
Závěrem
Zákony by měly být tak nastavené, aby je většina společnosti byla schopna dodržovat.
Emisní limity by měli stanovovat vývojáři motorů, aby byly reálné a nenutili výrobce k různým zoufalým trikům.
Editace: 3.7.2011 - 18:06
Počet článků v kategorii: 351
Url:aditiva-do-paliv
AD