Škoda Felicia Combi (LX,LXI, GLX,GLXI,Laurin a Klement)
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Peugeot 406 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Roky produkce 1995 - 2004
- Předchůdce Peugeot 405
- Nástupce Peugeot 407
- Podobné Renault Laguna
- Karoserie 4 dveřový sedan,5 dveřové kombi, 2 dveřové kupé
- Třída střední
- Délka 4 555 mm (4-dveře)
- Šířka 1 764 mm (4-dveře)
- Výška 1 396 mm (4-dveře)
Peugeot 406 - video
Měření tlaku relativní a absolutní tlak
V obchodech se objevily manometry které nezačínají měřit tlak na 0 bar, ale na 1 bar. Jedná se o absolutní tlak, který již udává hodnotu tlaku okolního vzduchu, ještě před samotným měřením. Tlak v pneu se udává jako relativní tlak, počítaný od 0 bar (prázdná duše) až po předepsaný relativní tlak např. 2 bar. (nelze vyloučit změnu metodiky měření v budoucnu, proto je třeba se ujistit u výrobce pneu - plášťů - v jakém tlaku udává doporučené hodnoty)Pokud narazím na manometr, který udává tlak v absolutní hodnotě a údaj na plášti mám v relativní hodnotě, tak jsem nucen odečíst 1 bar z absolutní hodnoty, abych získal hodnotu relativní. Pokud si nejsme jist, kontaktuji výrobce zda měřím správně. Pokud používám i starý manometr, na kterém znám přesně údaje, mohu si vše překontrolovat a správně pochopit.
Obrázek - některé manometry udávají hodnotu 1 bar, i když ještě nedošlo k měření - jedná se o tlak absolutní, protože tlak okolního vzduchu je průměrně 1013 milibar, tedy přibližně 1 bar. Pokud tedy chci v prázdné duši zvýšit tlak o 2 bar (z 0 na 2 bar), bude na manometru s absolutní hodnotou tlak 3 bar ( 1 bar tlak okolního vzduchu + 2 bar zvýšení tlaku v duši o 2 bar = 3 bar absolutní).

Jak opravit hustilky, pumpy, pumpičky, hadičky
Vadný nádstavec - koncovka
Guma v koncovce po čas ztvrdne a po zaklopení páčky, netěsní. Lze zakoupit novou koncovku, odříznout hadici těsně za koncovkou (pokud je koncovka s lisovanou objímkou), nebo sundat objímku, vytáhnout koncovku, nasunout povolený stahovací pásek, nasadit novou koncovku, dotáhnout stahovací pásek.
Na obrázku níže praskla hadička u koncovky se zajišťovací, nalisovanou objímkou. Objímka byla rozstřižena - naříznuta pilkou na kov, pak již bylo možno koncovku zbavit zbytku hadičky, namontovat zpět do hadičky a zajistit stahovacím páskem, popřípadě a v nouzi, zdvojeným ocelovým drátkem.

Na klasické hadičky - šlahounky lze využít různé redukce, takže pak stačí mít jen jednu hadičku

Píst netěsní
Pokud je píst z kůže a ta jen netěsní, tak kůži rozevřít do stran, namáznout vazelinou a smontovat. Pokud je kůže poškozená, buď sehnat náhradní, nebo kdo umí, vyrobí si novou sám.
Pláště na kolo a jejich opotřebení nedostatečným nahuštěním
- pláště je nutno nafouknout na předepsaný tlak udávaný výrobcem (někde je uveden jen max tlak na plášti, max tlak se nesmí překročit, pak je třeba na kolo sednout - zatížit vlastní vahou a plášť by se neměl rozplácnout, ale měl by si udržet téměř svůj tvar)
- Při nízkém tlaku v pneu:
- dochází k popraskání a rozžvýkání stěn
- nadměrnému sjetí pláště
- zvýšení valivého odporu - tření o vozovku
- vyšší pravděpodobnost defektu
- nižší tlak v pneu lépe tlumí nárazy (to je asi jediná výhoda)
- tlak v pneu se kontroluje nejméně jednou za měsíc!
Tabulka - možný relativní tlak v kvalitních pláštích kol závisející na šířce pláště a hmotnosti cyklisty
Vždy hustit dle tlaku uváděného na plášti!
Automobil, který se chlubí touto spotřebou se nazývá Volkswagen XL1.
Volkswagen XL1 je dvoumístný vůz, který spotřebuje 1 litr nafty na 100 km.
Volkswagen XL1 je vyroben s lehkých materiálů s dokonalým aerodynamickým tvarem, bez zpětných zrcátek venkovních.
Namísto zpětných zrcátek vůz používá senzory a kamery.
Volkswagen XL1 má kombinovaný zdroj pohonu, buď naftový motor, nebo elektromotor, či oba pracují paralelně.
Na baterie ujede Volkswagen XL1 50 km.
Volkswagen XL1 se má začít sériově vyrábět koncem roku 2013.
Maximální rychlost se uvádí 160 km/h.
Zrychlení na 100 km/h 12,7 sekundy
Hmotnost: 795 kg
Motor - naftový
Objem: 800 cc
Výkon: 35 kW (47 hp) - 121 Nm kroutící moment
Spotřeba: 2 litry nafty na 100 km (pokud jede jen na naftový motor)
Motor - elektrický
Výkon: 20 kW (27 hp) - 100 Nm kroutící moment
Pracuje buď paralelně s naftovým motorem, nebo samostatně.
Hnaná náprava: na zadní kola
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková .
Součinitel odporu vzduchu: 0,189
Volkswagen XL1 je dvoumístný vůz, který spotřebuje 1 litr nafty na 100 km.
Volkswagen XL1 je vyroben s lehkých materiálů s dokonalým aerodynamickým tvarem, bez zpětných zrcátek venkovních.
Namísto zpětných zrcátek vůz používá senzory a kamery.
Volkswagen XL1 má kombinovaný zdroj pohonu, buď naftový motor, nebo elektromotor, či oba pracují paralelně.
Na baterie ujede Volkswagen XL1 50 km.
Volkswagen XL1 se má začít sériově vyrábět koncem roku 2013.
Maximální rychlost se uvádí 160 km/h.
Zrychlení na 100 km/h 12,7 sekundy
Hmotnost: 795 kg
Motor - naftový
Objem: 800 cc
Výkon: 35 kW (47 hp) - 121 Nm kroutící moment
Spotřeba: 2 litry nafty na 100 km (pokud jede jen na naftový motor)
Motor - elektrický
Výkon: 20 kW (27 hp) - 100 Nm kroutící moment
Pracuje buď paralelně s naftovým motorem, nebo samostatně.
Hnaná náprava: na zadní kola
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková .
Součinitel odporu vzduchu: 0,189
Obrázek Volkswagen XL1:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/73/Volkswagen_XL1.jpg

Peugeot 405 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Předchůdce Peugeot 305
- Nástupce Peugeot 406
- Třída velký rodinný vůz
- Karoserie 4-dveřový sedan, 5-dveřový wagon
- Koncepce FF nebo 4x4
- Rozvor 2670 mm
- Délka 4.410 mm
- Šířka 1.690 mm
- Výška 1.390 mm
- Pohotovostní hmotnost 1.020 kg
- Podobné Citroën BX
- Designer Pininfarina
Peugeot 405 - video

Peugeot 107 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Předchůdce Peugeot 106
- Třída městské auto
- Karoserie 3-dveřový hatchback 5-dveřový hatchback
- Koncepce FF
- Motor 1,0 až 1,4 L
- Rozvor 2340 mm
- Délka 3430 mm
- Šířka 1630 mm
- Výška 1470 mm
- Podobné Citroën C1
- Designer Donato Coco
Peugeot 107 - video
Editace: 24.5.2020 - 08:57
Počet článků v kategorii: 351
Url:skoda-felicia-combi-lxlxi-glxglxilaurin-a-klement