Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Zimní výbava vozidla, co s sebou vozit v zimě


AD MOB

Co je dobré, ale mnohdy i nutné vozit s sebou nejen v zimním období ( od 1. listopadu do 31. března).

  • - samozřejmostí jsou zimní pneumatiky na vozidle s hloubkou dezénu nejméně 4 mm (u vozidel do 3 500 kg) a povinná výbava vozidla dle vyhlášky
  • - sněhové řetězy
  • - krabici - pytlík s posypovým materiálem (5 kg - či dle vlastní zkušenosti )
  • - skládací lopatka
  • - škrabka na sníh a led na sklech (oblíbená je i škrabka s rukavicí)
  • - sprej na rozmrazování zámku atd. (dejte si jej do kapsy, když opouštíte vozidlo)
  • - trojúhelník výstražný
  • - výstražná svítilna
  • - kapesní led svítilna (každý člen posátky)
  • - čelovka led svítilna pro noční montáž sněhových řetězů, či výměnu kola
  • - vesty reflexivní pro všechny členy posádky
  • - deku - deky - teplé oblečení pro případné přečkání mrazivé noci ve vozidle
  • - termoska s horkým čajem
  • - energetické jídlo (oplatky, piškoty - dle zdravotního stavu)
  • - kanystr s rezervou paliva
  • - vlečné lano je lepší zakončené karabinami pro snadné připojení
  • - kabely startovací - propojovací k baterii pro startování druhým vozidlem za třeskutých mrazů


Před zimním obdobím kontrolujeme stav chladící kapaliny a její bod tuhnutí, popřípadě přidáme nemrznoucí kapalinu.
Do ostřikovačů skel dáme nemrznoucí směs.
Zkontrolujeme stav nabití akumulátoru.
Stav pneumatik.

Zimní výbava - ministerstvo dopravy
//www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/Zimni+vybava.htm

336LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


120

Li-Ion baterie životnost a počet nabíjecích cyklů | li-ion-baterie-zivotnost-a-pocet-nabijecich-cyklu


Li-Ion baterie
Baterie Li-Ion nemají "paměťový efekt", není je nutno vybíjet po prvním nabití do nulové kapacity.
Horko baterii škodí! Nenechávat na přímém slunci.
Nenechávejte baterii zcela vybít.
Nabíjejte častěji a ne na plnou kapacitu (při skladování na chladném místě na 40%).
Časté nabíjení baterii neubližuje.
1 nabíjecí cyklus se počítá z 0 na 100% s tím, že procenta se sčítají, takže když každý den nabijete baterii o 25% její kapacity, tak plný jeden cyklus 100% dovršíte za 4 dny.
Prudké vybití baterii škodí!
Lépe je nabíjet Li-Ion baterie odpojené od spotřebiče, výjimkou jsou zařízení, která mají kontrolu nabíjení (notebook, laptop atd.).
Používejte předepsané nabíječky pro konkrétní typ baterie s automatickým vypnutím při plném nabití baterie.
Při nabíjení se baterie nesmí zahřívat, nebo jen neznatelně, nesmí z ní nic vytékat atd.
Nenabíjet při teplotě pod bodem mrazu a nad +50°C.
Skladovat baterii v suchu a na chladném místě (+0°C "tesně nad nulou" ideální s nabitím na 40% kapacity = nejmenší ztráta kapacity baterie), co 3 měsíce kontrolovat a případně dobít.


Výrobci uvádějí, že baterie Li-Ion mají životnost 1000 až 1500 nabíjecích cyklů.  Po 1000 cyklech by měla kapacita plně nabité baterie klesnout za 20 hodin na ještě slušných 60%. Po 1500 cyklech baterie za 20 hodin samovybíjení má již jen 30% kapacity z plně nabitého stavu.

Do 800 nabíjecích cyklů však baterie vykazují velmi dobré hodnoty. Z úplného nabíti po 20 hodinách mívají ještě 70% procent "nabití" - kapacity při samovybíjení (tedy nebyly zatíženy).

Li-Ion baterie mají široké uplatnění. V poslední době se montují do elektrokol, kde i přes zdánlivě vysokou cenu mají nejlepší poměr "životnost + hmotnost / cena".

V záručních listech se někdy můžete dočíst, že pokud kapacita Li-Ion baterie klesne za dva roky o 39%, není tato hodnota důvodem k uznání reklamace.

Životnost Li-Ion baterie v rocích
Pokud bychom Li-Ion baterii dobíjeli každý den z vybitého stavu na plnou kapacitu, pak by její životnost měla být v rozmezí od 2 až do 4 let.

Jen pro zajímavost příklad s baterií v elektrokole
Pokud byste Li-ion baterii používali v elektrokole 4 roky, denně ujeli 25 km, baterie by stála 10 000 korun, 3 koruny denně by stálo nabití baterie
36 500 km byste ujeli za tu dobu
4 380 korun zaplatili byste za elektřinu nutnou k dobíjení akumulátoru
10 000 korun cena baterie
Náklady na jeden kilometr by pak byly 0,39 haléřů.
Celkové náklady 14 380 korun
zato v automobilu za
36 500 km ujetých byste zaplatili 109 500 korun.
237

Volkswagen Touareg | volkswagen-touareg



Volkswagen Touareg cena ceník

//www.volkswagen.cz/pdf_gen/touareg.pdf

Technická data:

  • Třída střední luxusní SUV
  • Karoserie 5-dveřový SUV
  • Podélné uspořádání motoru, pohon 4x4
  • Platforma koncernu Volkswagen PL71

Volkswagen Touareg - video

**

187

Renault 30 | renault-30



Renault 30

Roky produkce 1976 – 1984.

Technická data:

  • Předchůdce: Renault 16
  • Následovník: Renault 25
  • Třída: vyšší střední
  • Karoserie: 5-door hatchback
  • Provedení: FF
  • Motor: 1.6 L až 2.7 L
  • Převodovka: 4-speed
  • Délka: 4,521 mm
  • Šířka: 1,727 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 1,320 kg

Renault 30 TS - video

**

197

Škoda 120 S | skoda-120-s



Škoda 120 S popis - video

Skoda 120 S rally

**

40

Jak správně brzdit na motorce video | jak-spravne-brzdit-na-motorce-video-id-562


Nejlepším řešením je mít motocykl opatřen ABS.
Motocykl bez ABS:
Pozor na přední, mačkat s citem, aby nedošlo k zablokování kola a smyku.
To samé platí i o zadní brzdě.
Brzdit 70% přední a 20 až 30% zadní brzdou.
Udržovat správný náklon, nejezdit příliš svisle, tam kde je náklon potřebný.


**


Editace: 1357724367
Počet článků v kategorii: 336
Url:zimni-vybava-vozidla-co-s-sebou-vozit-v-zime-id-420

AD
11 Share
Share
Tweet