Zimní výbava vozidla, co s sebou vozit v zimě
Co je dobré, ale mnohdy i nutné vozit s sebou nejen v zimním období ( od 1. listopadu do 31. března).
Před zimním obdobím kontrolujeme stav chladící kapaliny a její bod tuhnutí, popřípadě přidáme nemrznoucí kapalinu.
Do ostřikovačů skel dáme nemrznoucí směs.
Zkontrolujeme stav nabití akumulátoru.
Stav pneumatik.
Zimní výbava - ministerstvo dopravy
//www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/Zimni+vybava.htm
- - samozřejmostí jsou zimní pneumatiky na vozidle s hloubkou dezénu nejméně 4 mm (u vozidel do 3 500 kg) a povinná výbava vozidla dle vyhlášky
- - sněhové řetězy
- - krabici - pytlík s posypovým materiálem (5 kg - či dle vlastní zkušenosti )
- - skládací lopatka
- - škrabka na sníh a led na sklech (oblíbená je i škrabka s rukavicí)
- - sprej na rozmrazování zámku atd. (dejte si jej do kapsy, když opouštíte vozidlo)
- - trojúhelník výstražný
- - výstražná svítilna
- - kapesní led svítilna (každý člen posátky)
- - čelovka led svítilna pro noční montáž sněhových řetězů, či výměnu kola
- - vesty reflexivní pro všechny členy posádky
- - deku - deky - teplé oblečení pro případné přečkání mrazivé noci ve vozidle
- - termoska s horkým čajem
- - energetické jídlo (oplatky, piškoty - dle zdravotního stavu)
- - kanystr s rezervou paliva
- - vlečné lano je lepší zakončené karabinami pro snadné připojení
- - kabely startovací - propojovací k baterii pro startování druhým vozidlem za třeskutých mrazů
Před zimním obdobím kontrolujeme stav chladící kapaliny a její bod tuhnutí, popřípadě přidáme nemrznoucí kapalinu.
Do ostřikovačů skel dáme nemrznoucí směs.
Zkontrolujeme stav nabití akumulátoru.
Stav pneumatik.
Zimní výbava - ministerstvo dopravy
//www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/Zimni+vybava.htm
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Fiat Doblo
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
Fiat Doblo - recense - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Renault 30
Roky produkce 1976 – 1984.
Technická data:
- Předchůdce: Renault 16
- Následovník: Renault 25
- Třída: vyšší střední
- Karoserie: 5-door hatchback
- Provedení: FF
- Motor: 1.6 L až 2.7 L
- Převodovka: 4-speed
- Délka: 4,521 mm
- Šířka: 1,727 mm
- Hmotnost pohotovostní: 1,320 kg
Renault 30 TS - video
Ford Puma
Technická data:
- Montáž Niehl, Německo
- Třída malé kupé
- Karoserie 3-dveřový hatchback kupé
- Koncepce FF
- Platforma Ford B
- Motor Ford Zetec-SE
- Převodovka 5-stupňová manuální IB5
- Podobné Ford Fiesta
Ford Puma - test - video
Nadlimitní hodnoty NOx (oxidy dusíku) zjištěné u naftových (diesel) motorů patrně přibrzdí používání těchto agregátů v osobních automobilech. Problém je především ve městech za nízkých teplot při jízdách na krátké vzdálenosti. Zahřátý motor se již chová jinak - ekologičtěji.
Přestože naftové motory prošly doslova revolucí, revolucí prošly i emisní limity.
I když je rozdíl jet v koloně za Praga V3S a osobním automobilem s moderním dieselovým motorem, přesto emisní normy, v některých státech, jsou tak přísné, že ani motory moderní koncepce nemají šanci je splnit.
Znamená to, že dieselovým motorům hrozí zánik?
Rozhodně NE!
Vždyť právě tyto motory pomohly vyhrát druhou světovou válku (byly montovány do legendárních tanků T-34).
Dieselové motory pracují nejlépe (nejekologičtěji) tam, kde pracují téměř nepřetržitě. To jsou především lodě, lokomotivy, těžké stavební stroje, traktory, kombajny a podobně.
Dieselové motory jsou navíc úspornější, než benzínové.
Dieselové motory jsou oblíbené u motoristů pro svůj ekonomický provoz.
Hlavní problém montáže dieselů do osobních automobilů jsou tedy emise NOx. Tento problém zatím nemá jednoduché (levné) řešení.
Přestože naftové motory prošly doslova revolucí, revolucí prošly i emisní limity.
I když je rozdíl jet v koloně za Praga V3S a osobním automobilem s moderním dieselovým motorem, přesto emisní normy, v některých státech, jsou tak přísné, že ani motory moderní koncepce nemají šanci je splnit.
Znamená to, že dieselovým motorům hrozí zánik?
Rozhodně NE!
Vždyť právě tyto motory pomohly vyhrát druhou světovou válku (byly montovány do legendárních tanků T-34).
Dieselové motory pracují nejlépe (nejekologičtěji) tam, kde pracují téměř nepřetržitě. To jsou především lodě, lokomotivy, těžké stavební stroje, traktory, kombajny a podobně.
Dieselové motory jsou navíc úspornější, než benzínové.
Dieselové motory jsou oblíbené u motoristů pro svůj ekonomický provoz.
Hlavní problém montáže dieselů do osobních automobilů jsou tedy emise NOx. Tento problém zatím nemá jednoduché (levné) řešení.
Fiat Tipo
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Roky produkce 1988–1995
- Délka 3958 mm
- Šířka 1700 mm
- Výška 1445 mm
Fiat Tipo - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Editace: 1357724367
Počet článků v kategorii: 351
Url:zimni-vybava-vozidla-co-s-sebou-vozit-v-zime-id-420